FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 42 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Ihan vertailun vuoksi, vastaavat 27.5 Jackalopet 2840 / 3460g. Litkutetut, jarrulevyt ja takarenkaassa pakka paikallaan. Renkaina Hodagit. Ei noissa hiilarikiekossa ihan mahotttomia voita.
    About 580g .En mitannut litkujen määrää.
    Eihän noissa kiekoissa ole muuta eroa kuin kehät joten ei erokaan voi olla kovin ihmeellinen.
    Btw ,Jackalopet on helppo vasaroida ajokuntoon jos/kun tulee hittiä.3.8 ei juurikaan suojaa kehää kivikoissa.

Hienosti trekin takuu toimii. 9.8 farley runko on tulossa, samalla päivittyy vaihteisto X01.

Hovikauppialle tulee 27.5x4.5" barbegazeja 2kpl vapaana....

^Tuleeko X01 voinmansiirto kivusta ja särystä korvauksena?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Ei tule. Takavaihtaja on ollu vuoden "varalla". Vivun tilasin perjantaina. Santa cruzissa oon tottunu tuohon vaihteistoon, niin nyt se tulee läskiinkin. Lisäksi tulee (naurakaa vain) 26 eturatas.

^Ei naureta kyllähän se riittää hyvin pitkälle varsinkin, kun talvi tekee tuloaan ja päästään möyrimään. 32 ovuuli väistyy 28 ovuulin tieltä jahka kammet irtoaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

2016 9.8 tuli tosiaan vakiona X01 takavaihtajalla ja X1 vivulla. Itse mietin, että josko päivittäisi vaihtajan ja vivun shimanoon. Ainakin itse olen huomannut, että SRAM N/W vaihtajarissat kerää talvella jäätä helpommin kuin Shimanon rissat. Minulla on myös 28 ab ovaali, omille jaloille ihan sopiva.

Vaihdoin kanssa 9.8ex:stä 30 piikkisen 28:siin.

Kruunu Guest
    Ensimmäinen Barbegazi 27,5 x 4,5 yksilö kotiutui Bontragerin tyyliin tarkasti luvatun painoisena.

Illalla asennus hommiin...

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

Blackborow Guest
    Siinä onkin pieni leipominen ainakin Jackalopelle, mutta toisaalta nousee kivasti jalkapumpullakin ja pitää ilmat ilman litkujakin.

Nyt on Barbegazit laitettu alle. Seuraavaksi testailemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sammy Katso viesti
    Nyt on Barbegazit laitettu alle. Seuraavaksi testailemaan.
    No, Täällä jo odotellaan ensikommentteja!

Paino on ilmeisesti samaa luokkaa Hodagin kanssa?

voisko joku mitata kuinka leveä on Barbegazit 4.5" 80mm leveässä kiekossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    2016 9.8 tuli tosiaan vakiona X01 takavaihtajalla ja X1 vivulla. Itse mietin, että josko päivittäisi vaihtajan ja vivun shimanoon. Ainakin itse olen huomannut, että SRAM N/W vaihtajarissat kerää talvella jäätä helpommin kuin Shimanon rissat. Minulla on myös 28 ab ovaali, omille jaloille ihan sopiva.
    Mites jos haluaa päivittää Sram GX 1X11 vaihteistoon Shimanon vaihtajan, toimiiko Sramin liipasimella ja pelittääkö ylipäänsä kun tuo on XD driver systeemi?

Testilenkki venähti pimeän puolelle. Barbegazilla kyyti muuttui pehmeämmäksi ja jopa rullaavammaksi. Nyt oli paineet n 0,5 litkutettuna. Seuraavaksi kokeilla matalammilla paineilla miten toimivat. Painoa en mitannut kun oli kiire saada asennettua. Varastossa vielä parit niin pitää ne punnita ja verrata Hodagiin.

zipo Guest
    Omassa käytössä ollut jo pitkään GX11 grippari,XTR RD 11 ja pakkoina ollut sekä Sramin että Shimanon 11 speed,toimii joten en mitään syytä miksei myös Sram 11 liipasin toimisi 11 Shimano takavaihtajan kanssa.
    Tähän sitten se IMO .

Hyvin menee nyt vaihtaja otti itteensä.

Oivulle voimia, trekit nyt koettelee!

Zipo, tuohan on mielenkiintoinen tieto, kiitoksia! Olin ymmärtänyt että eri merkeillä olisi eroa vetosuhteissa. Nimim. Xx1 häkki näytti vähän samalta kuin oivun kuvan vaihtaja..

Hetken aikaa se on pysynyt kasassa epoksilla

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    en mitään syytä miksei myös Sram 11 liipasin toimisi 11 Shimano takavaihtajan kanssa.
    Tähän sitten se IMO .
    Samoja kokemuksia, 11-spd X01 GripShift ja Simpan XT-M8000 takavaihtaja ja pakka pelaa hyvin yhteen. SRAMin 11-spd liipasin vetelee tietenkin samalla vetosuhteella joten teoriassa pelaa moitteetta sekin.

Vetosuhteitahan ei ole virallisesti ilmoitettu ja nettimaailmasta löytyvä tieto, esim. http://blog.artscyclery.com/science-...compatibility/ on monelta osin virheellinen, itse kantapään kautta kokeilleena, ei ne vain noin ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    voisko joku mitata kuinka leveä on Barbegazit 4.5" 80mm leveässä kiekossa.

Voi pojat!

Blackborow Guest
    Tuo uus 9.6 on kyllä nätti peli.

On hieno! Ja lisäksi ovat viimein luopuneet jackalope kehistä.

Tuossa on värit kohdallaan. Tuota runkoa toivoin salaa..

On kyllä hieno, tänään suvalassa tuota ihastelin kun kävin ketjuja ostamassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    On hieno! Ja lisäksi ovat viimein luopuneet jackalope kehistä.

Mikäs vika jackalopeissa? Minun käsittääkseni nuo on painavammat ja tubelessointikin selvästi vaikeampi kuin jackalopissa...

Oliko suvalassa mitä kokoja tuosta paikan päällä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    On kyllä hieno, tänään suvalassa tuota ihastelin kun kävin ketjuja ostamassa.

Mikäs vika jackalopeissa? Minun käsittääkseni nuo on painavammat ja tubelessointikin selvästi vaikeampi kuin jackalopissa...
    Eikai muuta kuin pehmeät reunat, eli aika helposti saa kehän reunan lommolle.

Ei taida olla isoa painoeroa mulefutin ja jackalopen kehillä.

zipo Guest
    Sitten on eroa kun veivataan tubeless vireeseen Gorillateipillä vai käyttääkö kaikki kelmuja?
    Jep , kyllä se 27,5 barbie etusena pehmeempi käsille kuin hodari.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Sitten on eroa kun veivataan tubeless vireeseen Gorillateipillä vai käyttääkö kaikki kelmuja?
    Jep , kyllä se 27,5 barbie etusena pehmeempi käsille kuin hodari.
    Tuo on kyllä totta. Alkupään Farley 8:n jackalopen kehä oli sen verran alimittainen, että se piti kyllä gorillateipata yli. Muuten ilmat karkasi. Kaiketi uudemmat on vähän isompia.

Täällä olisi myös barbit ostoslistalla, hitaana vaan jäin odottamaan seuraavaa kuormaa.

Armahtaisko edessä bluto yhdistettynä vaatimattomaan vauhtiin että itsellä on nuo kehät säilynyt ehjänä .

Asiasta toiseen, uusilla ketjuilla alkoi sitten ketju pomppia takahampailla, ilmeisesti parin tonnin ajelun tuloksena ketjut oli jo tehneet tuhojaan. Menee siis takapakka vaihtoon ja samalla taidan vaihtaa tuon xd vapaarattaan shimano tyyppiseen. Pakaksi sitten pg-1130, 11-36 rattailla.

Tulihan kalliimman kautta opittua ettei samalla ketjulla mennä ihan näin pitkään. Itse asiassa olin "vähän" yllättynyt että ketjut kestää noin vähän aikaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •