Tää asensi kilikelloa stongalla puolelta toiselle, kunnes totesi paikan olevan riittävän hyvä.
Tää asensi kilikelloa stongalla puolelta toiselle, kunnes totesi paikan olevan riittävän hyvä.
Poika toi mopoonsa taluttavan kaverinsa, jolla oli 30 kilsaa kotimatkaa jäljellä käymään, kun eturattaan segerirengas oli kadonnut.
Askartelin isosta jousirenkaasta mcgyver-tekniikalla, papukaijapihtien avulla sopivan korvikkeen ja matka jatkui.
El Capitanin (OS X) Dellin läppäriin
Maantiepyörän irrotettavan etuvalon kiinnikettä hieman käänsin alaviistoon. Yllättävän helposti valo asettuu osoittamaan turhan ylös, kun sen pelkällä silmällä päivänvalossa laittaa muka vaakasuoraan.
Läskin lastenkoon takakiekkoon uudet lakrut.
Punppasin renkaisiin ilmaa
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
!KÄÄK! Soneran asiakaspalvelija siinä sanoi että "laitat vaan töpselin seinään" - ja uusi modeemi ( tuli ilmaseen sieltä) on käyttövalmis.
KAIKKEA MUUTA!![]()
No jouduin laittaan sim-kortin uudelleen. Sitten ...näkyy vaan soneran joku asennussivu. Ohjeet on netissä - mutta eihän se netti näy... sain näkyviin vanhalla modeemilla, tulostin ohjeet - mutta ei ne ole ollenkaan tämä mitä mun ruudulla näkyy.
Joka tapauksessa vihdoin klikkasin "päivitä" nappulaa ja - jos tää nyt tulee ja netti toimii, oon varsinainen tietokone-nero
Siis kun sieltä tulee jotain uusia laitteita, pitäisi ehdottomasti tulla asentaja-mies mukana!
kas!? laajakaistapaketin pahvin alla on kaksi tällaista ...valkoista "lastaa" joissa on nivel tyvessä, ja ruuvi. Mitähän nämä on???
Oisko ne sen laajakaista-modeemin WLAN-antennit?
sähkö pyörä läski kuski
Tänään pitäisi säätää takajarrua sekä putsata ynnä öljytä ketjut.
Ja tässä puuhassa huomasin, että takapakassa on klappia kolmen suurimman rattaan ja muiden rattaiden välillä. Kiristysruuvi siis löysällä. Lisää työkaluja esiin, takapakka irti, vapaarattaan pinnat puts ja uutta vaseliinia pintaan, takapakan puhdistus (hyvä niinkin, parin rattaan välistä löytyi sinne kiertynyt oksanpätkä muun töhkän seasta). Tulipahan samalla sitten nähtyä, että vapaarattaassa ei ole iskemäjälkiä tai muuta ikävää epätavallisen oloista kulumaa. Pakka kasaan ja kiristys; takafillari takaisin paikalleen ja 4 bar ilmaa kumiin. Huomenna ajolle.
Säädin maastopyörien puhtauden maksimitasoon ja asensin maalipinnoille MucOffin BikeShinea.
Lisäksi asensin ketjuihin voiteluainetta koska juuri olin poistanut aiemmat MucOffilla.
MucOff, kätevästi Ibikesta!
TMT-pyörän satulaa noin nelisen millimetriä ylöspäin aamulla. Talvikenkäsetup. Ei auttanut. Joku piilosuccis-maantiepyörä/cyclo aiheutti TMT häviön tuosta satulannostosta huolimatta työmatkalla. Rehdisti vain suoraan succiksissa hei, ei tarvii niitä lökäpöksyshortseja vetää succisten päälle. Näyttää vielä tollommalta mitä kunnolliset Castellin succikset vaikkapa.
eilen maasturiin uuden sisä kumin.
Juuri äsken uudet takarattaat ja kejut. Ketjut olivat venyneet noin 12 000 km:n matkalla noin 1,2 kejulenkin verran,
![]()
PeeHoo muokkasi tätä : 14.10.2016 at 13.42
___________________________
Kare Eskola:
PeeHoo ei taida ymmärtää kilpapyöräilyä.
Eilen viimeistelin Powertap-kiekkoa. Enää vanneteipin asennus ja vapaarattaan vaihto campa-malliseksi, niin alkaa olla valmiina trainerille.
Rule #1: Obey The Rules
Työmatkanaineriin WTB Nanot litkuineen, slikseiksi ajettujen Renegaden ja Fat Trakin tilalle.
Nostin stemmiä 8mm, asensin hissitolpan, siirsin keulan lukituksen toiselle puolelle tankoa ja lyhensin vaijerin. Niin ja hiukan lisäsin painetta keulaan.
Takahidastimeen lisäsin öljyä ja poistin ilmaa.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
OT: Meilläkin maaseudulla (Espoon Lintuvaarassa) Sonera ajaa alas lankaliittymälaajakaistapalvelunsa ja "upgreidaa" 4G modeemiksi. Ennemmin kuitenkin pitäisin tasaisesti 10Mb nopeudella toimivan oman lankalinjan kuin teoreettisella 150Mb maksiminopeudella jaetun tukkoisen radiokaistan. Viihdepaketteja en kytköksiin edes haluaisi.
Pienellä tekstillä lukee että parin vuoden päästä alkavat ottaa normaalihintaa.
On topic: Pari kiekkoa kasaaan iltapuhteina.
Koivun tuohta säädin klossin ja kengänpohjallisen väliin
Voimansiirtoa. Asensin ja säädin.
![]()
Taisipa olla suoristuksesta tulleen etukiekon asennus grainderiin perjantaina. Sen jälkeen ei muistaakseni ole säätöjä tai asennuksia tapahtunut.
Eilen intouduin koko päivän maattuani vaihtamaan ison osan kilkkeistä Somasta Surlyyn. Enää vaijerit, jarrut ja kiekot uupuu. Lisäksi pesin vaihtajat ja ketjut. En ymmärrä mistä sitä sontaa tulee vähäiselläkin ajolla
Huvikseni heitin vanhat 700c kiekot 650b runkoon ja totesin että mahtuisi nekin pienillä nakeilla. Ei huono, jos joskus moista optiota haluaa hyödyntää..
Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.
Huomenna tulisin kirjoittamaan tähän ketjuun että "Säädin GB satulan halkiota vieläkin isommaksi mitä nyt ja laskin ko satulan nokkaa aavistuksen alaspäin. Nyt ei enää osu nahkalipareet vastakkain eikä painetta tule liikaa etuosastolle."
Mutta viimeksi taisin säätää pyöräilyyn liittyvänä asiana kissan karvapallo-oksennuksen pois pyörän seisontatelineestä.
Hieman asensin käyttömaasturia. Pois 36T eturatas ja X9-takavaihtaja X7-vivulla, tilalle 34T ratas ja XT-vaihtaja Saint-vivulla. Koko juttu kruunattiin 105-pakalla ja Dura-Ace ketjulla. Ai että mikä sekasikiö häh...
Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011
Campan Sciroccon takakiekko sai uudet laakerit, itsesorvattu asennuskalukin toimi.
I väntan på ännu dåligare tidet
Raahasin trainerin ja sen oheisromut varastosta sisälle ja kokosin käyttökuntoon. Pyörä enää kiinnittämättä.
Rule #1: Obey The Rules
Semi integroidun ohjainlaakerin vaihdoin. Kupit kikkailin paikalleen ison vinkan ja prikkojen kanssa, ei kiitos enään toiste.
Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä
Kirjanmerkit