GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 57 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 2874

Aihe: Turun maantiekuvarastit

[off topic] : 60-luvusta ei ole kokemuksia. Mutta 80-luvulla kun tuli kuljettua bussilla yläkouluun, niin sisaruksia tuli joskus nähtyä, kun he kulkivat bussilla kaupunkiin.
    Ja tuli sitten myöhemmin oltua siellä sisarusten huvilan huutokaupassa ihmettelemässä menoa. Olisipa huvila ja irtaimisto jätetty kokonaisuutena (tai edes huvila) jälkipolville...

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
    slow 'n' low

Kyllä nyt on sellaista vinkkiä, että on pakko vaan seurata sivusta ja odottaa, että mistä sisaruksista ja huvilasta mahtaa olla kyse
    Minä ajan pääni jäädyksiin

ja lisää tulee: Tämä on sikäli ajankohtainen asia, että myös sisarukset olivat aikansa pakolaisia, joita silloin kutsuttiin emigranteiksi. Heidän murheellinen tarinansa on kirjoitettu kirjaksi ja siitä on tehty näytelmä. Heidän pakolaisuutensa yksi merkittävä aiheuttaja pakeni virkavaltaa tuossa lähellä ja on saanut siihen oikein muistokiven, jossa kerran oli maastokuvarasti. 80-luvulla sisarukset olivat jo aika huonossa kunnossa.
    ÖRM 2021

ja taas lisää tulee taas : Neidit kulkivat sellaiset pitsinutturat päässä ja puhelivat keskenään ranskaa ja venäjää. He olivat vanhaa kuninkaallista sukua.
    ÖRM 2021

Käyn huomenna rastilla, jos laskelmat sijainnista osuvat oikeaan.
    Ja jos joku ehtii ensin, niin käyn silti, kun paikasta tuli niin paljon opittua. Ei pidä kyllä aliarvioida kuvarastien sivistävää vaikutusta

slow 'n' low

Tuonne neitien perhe asettui 1917 tai 1915. Perheen isä ja poika kuolivat oman käden kautta ennen toista maailmansotaa. Yksi sisko lähti Englantiin ja oli siellä sairaanhoitajana. Äiti oli kotona vuodepotilaana 60-luvulla. Sisarukset olivat aivan avuttomia normaaleissa kotitöissä ja halvaantunut äiti siirrettiin pakolla johonkin laitokseen.

Muistan nämä neidit hyvin omasta lapsuudestani ja nuoruudestani.
    ÖRM 2021

No niin. Täältä löytyy entinen Villa Solgård, jossa Thiess-Stewartin sisarukset asuivat. Kartanon paikalta löytyy nykyään Thiessin Rivi -niminen asunto-osakeyhtiö

Ja sitten hakemaan vähän kookkaampaa nelijalkaista.

Edellisestä rastista vielä sen verran, etten yhtään muista kyseistä kartanoa, vaikka noin 30 vuotta sitten olen käynyt uimassa tuossa melkein vastapäätä olleessa "Tarmolan rannassa". Sellainen erittäin pieni ranta, minne mentiin pientä metsätietä pitkin. En tiedä miten yleisessä käytössä oli, mutta ainakin rauhassa sai olla

Tästä parisataa metriä vasemmalle oli joskus tanssilava, joka paloi maan tasalle.

Vielä hieman tuosta Villa Solgårdin rastista:
    Itse rasti oli vanhan muuntajan sokkelilla. Mäkeä nimitettiin joko Muuntajan ahteeksi tai Tarmolan mäeksi. Tarmolan ranta oli tunnettu uimapaikka. Nyt Tarmolan kohdalla on rivitalo ja ranta on talon käytössä
    Mäen alapuolella olevalla Littoisten rautatieasemalla karkasi V.I.Lenin junasta virkavaltaan 1900-luvun alussa. Thiessin perhe pakeni Venäjltä V.I.Leninin aloittamaa vallankumousta.
    Perhe oli sukua Skotlannin kuningattarelle Maria Stuartille. Jos aihe kiinnostaa, niin tässä on kirja : http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/ka...4#.V-fK2GdPokk
    Murheellinen oli perheen elämä ja kohtalo vieraassa maassa ja ympäristössä.

ja sitten tämä uusi. Lavan taidan tietää, mutta en tuota maisemaa. Etsintä alkaa.
    ÖRM 2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    ja sitten tämä uusi. Lavan taidan tietää, mutta en tuota maisemaa. Etsintä alkaa.
    Koira näkyy myös googleauton kyydistä ja yhdessä kuvakulmassa jopa kaksin kappalein.
    Palaneen tanssilavan lähellä on joskus ajettu myös motocrossia ja motocrossiradan keskellä oli oma rata radio-ohjattaville autoille. Radat olivat varsin hiekkaperäisessä maastossa...

... aha, nyt ei ole mitään hajua missä Murre luuraa. Hiekkaperäinen maasto sotki lopullisesti.
    ÖRM 2021

Hiekkaperäinen maasto sisältää myös hiekkakuoppia.
    Motocross-rata löytyy yhä lähistöltä, mutta vastakkaisesta suunnasta ja myös muuta moottoriurheiluun liittyvää on tarjolla ihan muutaman sadan metrin säteellä.

Hiekkakuopat, palanut tanssilava, iso Murre, ... ei tämä ihan lähellä kaupunkia taida olla.
    ÖRM 2021

Lähimmän kaupungin keskustaan linnuntietä noin 4,4 kilometriä. Päästäkseen Murren luota kyseiseen keskustaan, pitää ylittää moottoritie.

Vaihtuu ehkä "aamulla" ellei aamujaos ehdi ensin
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Hesssu vinkkasi minulle paikan ja sitten sen kyllä tunnistin. Olen tuossa mäessä ajellut cyclolla silloin tällöin, mutta nyt on työreissua, enkä ainakaan tänään ehdi "Montulla" käymään. En kyllä muistanut, että tuokin tanssilava paloi.
    ÖRM 2021

Murre

uusi
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Täällä

Uusi

..........

Tuohon on tullut uutta luovuutta, joka ei ole Googlen kuvaan tallentunut. Jos ei joku hae tänään tai aamulla hyvin varhain, käyn huomenna siirtämässä rastin.
    ÖRM 2021

Muistelen kanssa, että eukko nojaili aiemmin puuhun ja että pilkkopimeässä ohi autoillessa sitä saattoi jopa vähän säikähtää...

sama muistikuva on minullakin. Eikö siinä joskus myös vanha naistenpyörä ? Pimeässä kun kinnasi töppäreen pääle ja vilkaidi otsalamppu päässä sivulle, pelästyi aina.

Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
    ÖRM 2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    Eikö siinä joskus myös vanha naistenpyörä ?
    Juu, nyt kun sanoit, niin sellainen taisi tosiaan myös nojailla puuhun.

Vanha oli Kuusistossa Linnanrauniontiellä http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...248067&lang=fi
    Kohtasin tuon suurisilmäisen maítotytön monta vuotta sitten. Ajoin silloinkin pimeänä aikana tuota töppärettä ylös ,vilkaisin kypärävalo päällä oikealle ja siinä, puuhun nojaillen tuo kalpea isosilmä tuijotti minua. Ajohousut piti kotona pestä.

ja uusi voi olla missä tahansa vaan eipä ole ihan missä tahansa. Joko saamme uusia rastienetsijöitä?

MTB 50+ muokkasi tätä : 30.09.2016 at 08.43 Syy: tarinan lisäys
    ÖRM 2021

Uusi on tutussa paikassa.
    Mutta nyt kun sain maasturin taas ajokuntoon, niin pysyttelen pari päivää metsien siimeksessä ja siirtelen maantierastin vaikka alkuviikosta, jos ei aiemmin ole liikkunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    Uusi on tutussa paikassa.
    Mutta nyt kun sain maasturin taas ajokuntoon, niin pysyttelen pari päivää metsien siimeksessä ja siirtelen maantierastin vaikka alkuviikosta, jos ei aiemmin ole liikkunut.
    Hmmm, jotain tuttua siinä tosiaan taitaa olla

Vanha rasti on tossa:

Ja uusi on tossa:

Kuvat ilmestyvät ihan tuota pikaa, jahka eräs tuntemani nörtti ratkaisee niihin liittyvän tietoteknisen ongelman

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hesssu Katso viesti
    Vanha rasti on tossa:http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...244025&lang=fi

Ja uusi on tossa:

Kuvat ilmestyvät ihan tuota pikaa, jahka eräs tuntemani nörtti ratkaisee niihin liittyvän tietoteknisen ongelman
    ÖRM 2021

Varsinainen nörtti. Sokea talutti sokeaa, mutta vanha rasti oli Hesssulle varmasti helppo löytää
    Joukkuetoveria pitää auttaa:
    MTB 50+ muokkasi tätä : 01.10.2016 at 12.07 Syy: kuvan lisäys
    ÖRM 2021

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •