GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 81 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 71 79 80 81 82 83 91 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.401 - 2.430 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Tänään taisi minulla olla vääränlainen vaatetus (pitkät housut kesäkuussa) tai sitten se johtui cyclosta, mutta n. 30 vastaan tulleesta ei yksikään tervehtinyt. Luku sisältää toki jonkun kimppalenkkiporukan - ryhmässähän ei ilmeisesti moikkailla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    ryhmässähän ei ilmeisesti moikkailla jos ei moikata mitenkään.
    Se muuten näyttää ja tuntuu tosi pöljältä. Meikä joskus ihan huikkaa kovaa ryhmälle pienellä asenteella "Terve!". Ihan hyvin voi moikata kärkikuski kuten muissa lajeissa.
    Ystävällisesti

jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

Tänään tajusin tervehtineeni vastaantulevaa autoilijaa koska hänellä oli auton katolla maantiepyörä.

Juhannuspäivän lenkillä pääkaupunkiseudulla ehkä yllättäen lähes kaikki minua vastaan tulleet maantiepyöräilijät tervehtivät.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 24,7 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Harvemmin minulle moikkaillaan, mutta juhannuspäivänä klo 7 vastaantullut maantiepyöräilijä koki ehkä jotain yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, kun löytyi toinenkin, joka ei hukannut pilvettömässä säässä peilityynen meren rantamaisemissa lämpiävää aamuaan krapulassa sängyn pohjalla maaten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Juhannuspäivän lenkillä pääkaupunkiseudulla ehkä yllättäen lähes kaikki minua vastaan tulleet maantiepyöräilijät tervehtivät.
    +1. Aamukahdeksalta ei ollut ruuhkaa kelveilläkään Ja tuli tosiaan moikattua pari vastaan tullutta fillaristia.

Itse tuoreena fillaristina kyllä tervehdin kanssaharrastajia ja ilokseni "ei ihan niin vakavasti" vetäjät moikkailee myös takas. Lahden ja Hollolan alueella tulee vedettyä naama punaisena, vääränlaiset aurinkolasit päässä ja Lidlin pyöräilykamat päällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    Itse tuoreena fillaristina kyllä tervehdin kanssaharrastajia ja ilokseni "ei ihan niin vakavasti" vetäjät moikkailee myös takas. Lahden ja Hollolan alueella tulee vedettyä naama punaisena, vääränlaiset aurinkolasit päässä ja Lidlin pyöräilykamat päällä
    Samma här. Täällä Kotkan seudulla valtaosa tervehtii takaisin, mutta "koviksen" näköiset äärivelominatit harvemmin. En oikein ymmärrä ihmistä joka ei tervehtiessä vastaa, mutta meitä on onneksi kaikenlaisia tällä planeetalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vvkuitunen Katso viesti
    Samma här. Täällä Kotkan seudulla valtaosa tervehtii takaisin, mutta "koviksen" näköiset äärivelominatit harvemmin. En oikein ymmärrä ihmistä joka ei tervehtiessä vastaa, mutta meitä on onneksi kaikenlaisia tällä planeetalla.
    kyllähän sen ymmärtää jos oikein tosissaan suorittaa ja on keskittynyt siihen ja ihan ok niin, en ota itseeni. Olen minäkin vaimolle sanonut että jos hän tai lapset ovat hengenhädässä, saa soittaa, muutoin asiat saa odottaa lenkin loppuun

Toki näin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ricce Katso viesti
    kyllähän sen ymmärtää jos oikein tosissaan suorittaa ja on keskittynyt siihen ja ihan ok niin, en ota itseeni. Olen minäkin vaimolle sanonut että jos hän tai lapset ovat hengenhädässä, saa soittaa, muutoin asiat saa odottaa lenkin loppuun
    Samaa mieltä. Jos olet itse tai näet toisen olevan tekemässä max tasoista pyöräilyä, niin ei kannata olettaa, että pyöräilijä tervetii takaisin, eikä silloin tervehtimättömyydestä kannata ottaa nokiinsa. Siinä kun mennään hapot toisellakymmenellä ja reidet huutaa hoosiannaa sekä keuhkoista lentelee palasia, niin muiden huomioimenen tervehtimismielessä ei ole päälimmäisenä mielessä. Silloin keskitytään täysillä polkemiseen ja siihen, ettei kehenkään törmätä. Muutoin toki kannatan tervehtimistä ainakin nyökkäyksellä. Kädellä en itsekkään tervehdi, vaikka jotkut niinkin tekee. Mielestäni nyökkäys riittä
    ja nyökkäämättömyyskin on ok, jos on tekemässä sellaista harjoitusta, ettei siihenkään ole aikaa tai mahdollisuutta.

Eilen hämmästyksekseni maantiepyöräilijä tervehti, vaikka olin itse ajamassa siirtymää täpärillä. Tilannetta saattoi avittaa se, että itselläkin oli maantiekuteet päällä(rikkoen #18), kun vaihdoin pyörää vain lennosta, ja sää oli sateinen mikä saattoi lisätä myötätuntoa.

sen on kyllä huomannut että BMC ja LOOK kuskeille voi näytä vaikka keskaria, kun ne kuitenkin eivät huoma muita.

Täähä on melkein kuin moottoripyöräilessä."Kun ei ne HD kuskit moikkaa" tai toisinpäin.Minä kyllä moikkailin vaikka harrikalla ajelinkin ja kyllä nekin moikkaili kun ennen ajelin Yamahalla.Jospa se ei tähän pyöräilykulttuuriin oo viel iskostunu toi moikkailu tiedä häntä

Kyllähän tuo neljän possujonosta eka moikkas, vaikka normi kuteilla ja maastopyörällä asfaltille eksyin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hilex68 Katso viesti
    Täähä on melkein kuin moottoripyöräilessä."Kun ei ne HD kuskit moikkaa" tai toisinpäin.Minä kyllä moikkailin vaikka harrikalla ajelinkin ja kyllä nekin moikkaili kun ennen ajelin Yamahalla.Jospa se ei tähän pyöräilykulttuuriin oo viel iskostunu toi moikkailu tiedä häntä
    tänään risteyksessä yksi custom HD kuski moikkasi, kun ajoin täpärillä oli pako vastatta.

Eilen kun olin pikku lenkkiä ajamassa vastaan polki 6 henken pyöräporukka ja niin oli kaikilla käsi pystyssä.Kyllähän se tämmösestä vasta-alkajasta ihan mukavalta tuntuu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Tänään taisi minulla olla vääränlainen vaatetus ...
    Samoin ehkä minulla eilen kun ajelin Kokkosenlahdentiellä ja vastaan tuli tiimiasuhiilikuitupyöräilijäkansalainen, joka ei vaivautunut vastaamaan tervehdykseeni. Onkohan foorumilaisia?

Moni tervehtijä ei tunnu muistavan, että jos haluaa tervehdykseen vastauksen, kannattaa kättä nostaa reippaasti ylös tai sivulle ja ennen kohtaamista. Siihen ei oikein näe tahi ehdi reagoida, jos tangosta vähän sormia nostellaan, ellei sitten tuijota ihan varalta niitä sormia.

Itse nostelen lapaa riippuen fiilingistä (kuitenkin aina jos moikataan). Seuran paita päällä tulee nosteltua useammin, koska todennäköisemmin saa vastauksenkin. Hassua sinällään, että vastausprosentti tuntuu olevan tällöin lähellä sataa, kun taas tunnuksettomana ajellessa varmaankin <75 %.

Morjestelen kyllä tilanteesta riippuen. Joskus on sen verran muuta huomioitavaa tai olen keskittynyt ajamiseen, että tervehtiminen jää. Useimmiten saan vastauksen, jos kunnolla nyökkään.

Morjestaminen on hyvä tapa myös murtaa jäätä ja luovia ruuhkatilanteessa.

Tänään kippusarvisen ratsastaja moikkasi, vaikka oli lippis päässä, maasturi alla ja ainoastaan pyöräilyhousut (eivät oikeasti, vaan juoksutrikoot, mutta ei niitä voi erottaa noin toisistaan) olivat asetuksen mukaisia. Epäilen, että se johtui tekemisen meiningistä. Annoin tänään reisille kyytiä, kun ei tuntunut hapottavan oikein mistään.

Kaisa Lekalta mainio piirustus aiheesta:

Mä päätin tänään moikata jokaista vastaantulevaa maantiepyöräilijää, mutta pari jäi silti moikkaamatta kun yks katseli ennen kohtaamishetkeä asvalttia ja muut tapaukset olivat risteysalueilla niin ei kyennyt . Olen vähän ujo moikkaamaan, mutta jos joku tekee aloitteen niin vastaan siihen kyllä jos vaan huomaan. Mut tänään oli tällanen spesiaalipäivä. Kivasti tuli moikkailuja takaisinkin .

Itse olen ottanut sen asenteen, että jos ei edes kiinnosta ihailla hienoa fillariani ja kerrassaan upeaa ajoasuani, niin en moikkaa, mutta, jos syntyy kontakti tai toinen moikkaa ensin, niin moikkaan takaisin. Tosin tänään jossakin vaiheessa innostuin moikkailemaan kaikkia. Moni ei kuitenkin jätti moikkaamatta.

Itse olen ottanut sen asenteen, että jos ei edes kiinnosta ihailla hienoa fillariani ja kerrassaan upeaa ajoasuani, niin en moikkaa, mutta, jos syntyy kontakti tai toinen moikkaa ensin, niin moikkaan takaisin. Tosin tänään jossakin vaiheessa innostuin moikkailemaan kaikkia. Moni ei kuitenkin jätti moikkaamatta.

Tätä itsekin olen ajatellut, kun vasta aloittamassa tätä harrastusta. Jos joku on tuota mun kysely-topiccia lukenu niin huomaa kyllä että uutta lihaa kentällä.
    Mutta joo, varmaan kulttuurijuttu, eihän suomalaiset kiitä kun avaa oven jne. perus yrmyilyä eikä sitä välttämättä kettuillessaan tee. Itsekin olen vain välillä niin omissa maailmoissa etten vain havaitse toisten toimia.
    tervehtiihän muutkin "sieluntoverit"; rekkakuskit, koiran ulkoiluttajat, motoristit jne.
    Itselle ainakin tulee hyvä mieli että jos joku tervehtii, siitähän siinä peremmillään on kyse.

Tosin, en vielä ole niin pitkää lenkkiä heittänyt että tervehtimään olisi tarvinnut ryhtyä, kunnon pyörä huollon alla ja tuolla jopolla nyt ei pitkälle mennä .

Läskikuski tervehti aamulla. Niillä sentään on tapoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    En mä ketään morjestanu, vaikka olen oikeasti läskikuski 😆.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kukahan mahtoi olla se hyvätapainen päästä varpaisiin sävy-sävyyn pukeutunut läskikuski Keskuspuistossa Maununnevan kohdalla puoli seitsemältä tänään?
    Tavallinen tasamaalle muokkautunut juurilla koristeltu polku oli näemmä niin jänskää ettei saanut sanaa suustaan hän vaikka kannustavasti tervehdin.
    Memento mori

Maasturilla kun ajaa siirtymiä, niin maantiepyöräilijöistä tuntuu kolmasosa - puolet vastaavan tervehdykseen, mutta cyclolla ajaessa tuntuu vastapuolella käsi nousevan huomattavasti herkemmin.
    Viikko sitten tosin seistiin jonkun maantiehepun kanssa suojatiellä vastakkain odottelemassa valojen vaihtumista. Kun valot vaihtuivat, niin vastapuolen keskiössä oli jotain todella kiinnostavaa, koska katsetta sieltä nostettu sinä aikana kun naamamme olivat vastakkain ja kohtasimme noin puolen metrin päässä toisistamme.
    Minä ajan pääni jäädyksiin

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •