Tuossa perjantaina venähti maastolenkki hieman pitkäksi ja ajelin valaistua kelvi siirtymää pitkin kotiin klo 19 jälkeen, yllättävän pimeetä rupesi jo olemaan. Tampereen Peltolammilla tulee sitten kelviä pitkin kaksi fillari harrastaajaa vastaan (taisivat olla
molemat liikenteessä cyclolla), toinen heistä huutaa mulle "Valo puuttuu" johon mä takas "Joo, niin puuttuu." Hävetti omasta puolestani kun valoa ei ollut mukana (lenkki venähti suunnitellusta), toisaalta hävetti myös noiden kanssa harrastajien puolesta, kun molemmilla oli tangossa Magic Shine tms. lamput jotka häikäsi ihan v*tusti, oli ne molemmilla aika alas suunnattu (eturengas oikein hohti), mutta mulla meni kyllä oma näkö pitkäksi aikaa, vaikka koitin pitää katseen poissa ledeistä.
Kannattaa oikeesti lyödä se fillari johkin telineeseen ja mennä katsomaan edestä päin pienen matkan päästä, että miltä se valo näyttää, noi kaikki suuntaamattomat "kiinavalot" häikäsee aivan järkyttävästi jos keilaa ei ole rajattu kunnolla lipalla/linssillä. Käytönnössä toi menee niin, että jo LED-emitteri näkyy, niin valo kyllä häikäsee. Sanoisin melkein että yksikään noista kiinavaloista ei sovellu ilman modausta liikenteen sekaan tai kelville (tai sitten se pitää suunnata todella alas.).
Pitää nyt ehdottomasti itsekkin viritellä kunnon lippa tohon Magic Shine 606C lamppuun, pääosin toi tulee mulla varmasti metsä käyttöön, mutta tuota valotehoa kaipailisi myös pimeänajan maantie-/soratieajossa, toisaalta kyllä kelvilläkin saisi tuota hyvin suunnattua valoa olla, jottaristeyksissä saisi edes vähän paremmin huomiota autoilijoilta. Mulla on normaalisti Lezynen Strip valot edessä ja takana, mutta jotenkin autoilijat ei noita tunnu "näkevän" hyvä ja laajan "tule nähdyksi" valon nuo antavatkin.
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Kirjanmerkit