ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 4 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 104 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #91
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    WTB:n Exposure näyttää myös aika hyvältä, ei tosin ole vielä myynnissä. WTB:n sivujen mukaan tätä tulisi ehkä ensikuussa myyntiin.
    BikeRumorissa oli näistä jo pari kuvaakin, jännästi 30C versio on täysin sileä, mutta 34C versiossa on keskellä sileämpi raita ja sivuilla nappulaa.
    Toi 34C versio taitaa olla mun tuleva takarengas, eteen sitten jotain vähän muhkumpaa ja nappulaa kokomatkalle esim. Riddler 37c näyttää hyvältä.

    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  2. #92
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ nuo eivät ihan ole otsikon mukaisia, mutta samassa artikkelissa oli sellainenkin - "road plussa" Horizon 27.5 x 47mm

  3. #93
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^ nuo eivät ihan ole otsikon mukaisia, mutta samassa artikkelissa oli sellainenkin - "road plussa" Horizon 27.5 x 47mm
    Tämä nyt tietysi riippuu ihan siitä, että mikä on kenellekkin "paksu" itse meillän homman niin, että kaikki yli 33mm renkaat ovat CX-/GG-runkoiseen pyörään jossain määrin paksuja.
    Oman kokemuksen mukaan WTB:n renkaat on myös nimellis mittojaan leveämpiä (mulla 35mm crossboss on 38mm vanteella), joten olettaisin, että tuollainen
    34C (takana) ja 37C (edessä) voisi olla aika mukavan paksu yhdistelmä.

    Mutta kyllähän se tosiaan niin on, että 47C rengas on paksumpi kuin 34C rengas, sitä en kiistä.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #94
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Joo, eipä sillä mitään väliä ja hyvinhän tännekin mahtuu keskustelut kapeammistakin renkaista. Eikä ensimmäisessä viestissä edes ole mainittu (toisin kuin olin muistavinani), mutta tarkoitus oli keskustella erikseen CC-kokoa isommista ja siksi harvinaisimmista renkaita, koska CC-kokoisia renkaita on vaikka kuinka ja niistä on paljon keskusteluja muuallakin. Olisiko 35mm virallinen CC-renkaan yläraja?

  5. #95
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ^ Joo, eipä sillä mitään väliä ja hyvinhän tännekin mahtuu keskustelut kapeammistakin renkaista. Eikä ensimmäisessä viestissä edes ole mainittu (toisin kuin olin muistavinani), mutta tarkoitus oli keskustella erikseen CC-kokoa isommista ja siksi harvinaisimmista renkaita, koska CC-kokoisia renkaita on vaikka kuinka ja niistä on paljon keskusteluja muuallakin. Olisiko 35mm virallinen CC-renkaan yläraja?
    Nykyisin UCI-sääntö määrää pro-kuskeille 33mm nakit alle, olen siis itse pitänyt kaikkia tuon yli olevia ns. "ylikoon" renkaina. Kyllä tämä harrastelijan elämä on siis helppoa, saa laittaa alle just niin leveätä rengasta kun runko/keula antaa periksi.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  6. #96
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Sipoonkorpeen tekee taas mieli cyclolla ja ramblerit näyttäisivät ehkäpä parhaimmilta renkailta tuonne.
    Noissa taitaa olla kuitenkin reunanappuloissa aika kivasti pitoakin ja tubeleksen pitäisi toimia varmasti matalilla paineillakin.

  7. #97
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Japanilaiset Gravelkingit:


    Painot 486g ja 479g. Runko sekä kuvio ovat reilusti leveämpiä, kuin WTB Nanoissa, kun kaupassa vertailin. Ovat hiukan kapeampia, kuin Knardit, Knardin leveys on n. 42-43mm ja Gravelkingit 41-42mm (vanteen sisäleveys 21mm).

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    ...Ovat mielestäni huippukumit, aivan erilaiset, kuin mitkäät muut. Kumi haiseekin ja tuntuu ihan erilaiselta. Eivät kangistu juurikaan pakkasella, ero on valtava muihin kumiin verrattuna. Rullaavat kevyesti ja kumiseos on pitävä....
    Mä yhdyn. Olen nyt pari lenkkiä ajanut noilla ja olen ällistynyt miten hyvin ne rullaa. Eilenkin pidin aivan kevyesti pron näköistä maantiepyöräilijää ahtaalla Bembölen ja Nupurin välillä. Olisin voinut mennä ylämäessä ohikin, mutten kehdannut. Toimii siis assullakin riemukkaasti.

    Tubellessointi helppo ja mukavan möhköt IronCrosseilla (olikos niiden leveys jotain 20-21 välillä?). Nyt graideri näyttääkin enempi grainderilta eikä joltain cyclocrossarilta!

    Hiekkatiellä aivan kunkut! No niinhän se nimikin sanoo. Offroad-hommatkin onnistuu hyvin. Paineita olen kokeillut takana 2.5-2.8 ja edessä 2.0.-2.2 (oma kuivapaino 77kg), vähempikin riittäisi, pitää vielä kokeilla.

    YHDEN huonon puolen keksin tosin. Liekö nappulakoko vai kumiseos sellainen, että viskelee tietynkokoista hiekansirua tolkuttomat määrät viistoputkeen (onneksi ei ole maalattu runko) ja ajopaidan takataskuihin No jospa tuo tuosta rauhoittuisi kun kuluu hieman?

    edit. Niin ja jotenkin en uskalla noilla paljoa kantata irtonaisella pinnalla.

    Omani ostin edukkaasti IBikesta.
    JackOja muokkasi tätä : 01.07.2016 at 11.34


  8. #98
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Sipoonkorpeen tekee taas mieli cyclolla ja ramblerit näyttäisivät ehkäpä parhaimmilta renkailta tuonne.
    Noissa taitaa olla kuitenkin reunanappuloissa aika kivasti pitoakin ja tubeleksen pitäisi toimia varmasti matalilla paineillakin.
    Mä hommasin just Ramblerin eturenkaaksi, aivan mainion tuntuinen rengas ja toimii tosiaan tubelessina hienosti, myös melko matalilla paineilla. Mulla tais olla vanteet n.20mm sisäleveydellä ja toi nakki asettu siihen 39-40mm leveyteen, eli juuri luvatusti.

    Keskinappula on mukavan tiheä/rullaava, joten tuo ei jurruta asfaltillakaan, reunanappulat on sitten hieman harvemmassa ja nappula on isompaa, joten kantatessa pitoa pitäisi olla.

    En oo noita nyt edes ajaessa mitenkään erityisemmin analysoinut tuota (vasta ~100km takana), mutta tuntuu, että noissa on pitoa ja rulaavuuttaa ainakin saman verran kuin edellisessä WTB:n CrossBoss renkaissa. Nää on vaan mukavammat kun on vähän isommat (edellisiin verrattuna +2mm) eikä jurruta lainkaan.

    Kuten oon täällä jo moneen kertaan jauhanut, niin taakse taidan heittää jotain tosi sileetä n. 35-40mm leveyisenä, mutta pitää ajaa siellä toi WTB (entinen eturengas) nyt loppuun ekaksi.
    Kalle H muokkasi tätä : 01.07.2016 at 20.27
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  9. #99
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Gravelkingistä on tullut sitten 35mm versio, jos ei pläskimpi sovi.
    www.ibike.fi

  10. #100
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    141
    Terppa. Osaako joku sanoa missä on rengaskoon sweetspot maaseudun hiekkateille jossa voi alusta olla melkein mitä vain. Mulla lähinnä kokemusta 35mm tai 2.2+ tuumaisista. Onko mitään järkeä mennä kevyempään tai kaposempaan kuin kunnon maastorenkaaseen? 35mm on tuskaa ja eipä ne kovin paljon nopeampiakaan ole kuin noi leveemmät. Saapi myös viisastella rengasmalleista. En halua menettää mukavuutta ja pitoa mutta kuinka kaposeen uskaltaa? Välillä on kuormaa mukana.

    Sent from my Nexus 9 using Tapatalk

  11. #101
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msl Katso viesti
    Terppa. Osaako joku sanoa missä on rengaskoon sweetspot maaseudun hiekkateille jossa voi alusta olla melkein mitä vain. Mulla lähinnä kokemusta 35mm tai 2.2+ tuumaisista. Onko mitään järkeä mennä kevyempään tai kaposempaan kuin kunnon maastorenkaaseen? 35mm on tuskaa ja eipä ne kovin paljon nopeampiakaan ole kuin noi leveemmät. Saapi myös viisastella rengasmalleista. En halua menettää mukavuutta ja pitoa mutta kuinka kaposeen uskaltaa? Välillä on kuormaa mukana.

    Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
    Tämä varmaan riippuu aika paljon siitä, että millaiseen ajoon nuo on tulossa ja millaisen fillarin/kuskin alle.

    Kyllä tuollainen 35-40mm rengas rupeaa olemaan jo todella mukava, kunhan:
    a) se on asennettu tubelessina
    b) paineet edessä alle 2,5bar ja paineet takana vähän yli 2,5bar (mulla omapaino n. 80kg)
    c) alla riittävän leveä vanne, eli luokassa +20mm (sisäleveys)

    Toki jos pitkää pätkää ajaa fillari kuormattuna metsätietä joka on vuorattu nyrkin kokoisella murskeella, niin varmasti joku +40mm rengaskoko on ihan paikallaan.

    Esim. tuossa ylempänä ealex toi ihan mielenkiintoisen vaihtoehdoin noile 27,5" kiekoille, mutta näidenkin mielekkyys/sopivuus riippuu ihan siitä, että millainen fillari sulla on alla.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  12. #102
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Tosiaan tuo painonmäärä ja ajettava tie vaikuttaa. 41mm knardi on esimerkiksi tosi kiva rengas soralle latexi sisurin kanssa. Pitoa löytyy ylämäkiin aivan toisella tavalla, mitä 35mm renkaista.
    Kovemmilla teillä ilman kuormaa sileämpi nappulainen 35mm cyclocross speed tai vastaava on taas paljon parempi valinta. Asfaltillakin se menee ilman jarrun tunnetta.
    Nyt oikeastaan ymmärrän, miksi cyclocross kisoissa on tuo rengaskoko tarkkaan rajattu. 40mm renkaissa on tajuttoman paljon parempi pito, mitä normaaleissa 33 millisissä.

    Maasturiin en ehkä alle 2" rengasta laittaisi. Mutta nopeampaan cycloon sopivalla kuviolla tuo noin 40mm rengas olisi varmaankin se sweetpot. Esimerkiksi scwalben uusi g-one.

  13. #103
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Onko jollain kokemuksia 40mm gravelkingin SK:sta ja 41:stä knardista, onko knardissa kuin parempi pito versus rullaavuus? gravelkingit on aika arvaamattomat mutkissa irtosoralla ja mudassa vetelee vähän sinne tänne.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  14. #104
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Knardit ovat sisuri kumit, muuten olen ollut näihin tyytyväinen.

  15. #105
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Knardien kanssa tullut rengasrikkoja? Jos jostain pitää antaa kehuja gravelkingeille, niin tuntuu kestävän mitä vaan.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  16. #106
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Knardien kanssa tullut rengasrikkoja? Jos jostain pitää antaa kehuja gravelkingeille, niin tuntuu kestävän mitä vaan.
    Kyllähän ne sisurit puhkeilee, kun vanteelle lyö.

  17. #107
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Onko jollain kokemuksia 40mm gravelkingin SK:sta ja 41:stä knardista, onko knardissa kuin parempi pito versus rullaavuus? gravelkingit on aika arvaamattomat mutkissa irtosoralla ja mudassa vetelee vähän sinne tänne.
    Mudassa toimii yleensä kapeammat renkaat leveämpiä paremmin, koska ne kaivautuvat pehmeimmästä kerroksesta läp ja löytävät pitoa sieltä alta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #108
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    266
    Olisiko jollakulla kokemuksia sekä Gravelkingistä että WTB Nanosta? Näiden kahden välillä nyt koitan pähkäillä krossarin rengastusta uusiksi. Vajaa puolet ajoista on pikitiellä, paljon sora-/hiekkateitä ja paljon seikkailuhenkisesti ihan metsäpoluilla ja satunnaisilla urilla. Vai olisiko arvon raadilla heittää muita suosituksi? Painoarvo rullaavuudella, ilmatilalla ja toki jossain määrin pidollakin, mutta maastopidolle en laita kovin suurta merkitystä. Tubeless ei ole varsinaisesti kriteeri, kun en tiedä miten Alex Black Dragonit onnistuu litkuttaa. Kiinnostaisi toki yrittää.

  19. #109
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    WTB Nanossa keskellä oleva kuviointi aiheutti ainakin itsellä sen, että asvaltilla rengas oli aika levoton ja veteli sinne sun tänne, varsinkin jos oli vähänkään uraisempaa. Rankaat vaihtui hyvin nopeasti gravelkingeihin.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  20. #110
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Challengen Gravel Grinderit rullaavat hyvin, mutta leveys jää sinne 37 mm tienoille (kapeilla vanteilla) ja tubeless tuskin onnistuu. Noiden jälkeen itselläkin odottaa Nanot, lähinnä siksi että ne saa tubelessiksi ja sain halvalla. Täytyy katsoa joutuuko hommaamaan toiset kiekot ja renkaat maantieajeluihin, vai riittääkö hieman kovemmat paineet. Miten Nano toimii hieman reilummilla 3,5-4 barin paineilla? Optimi varmaan jossain 3 barin tienoilla tai tubelessina allekin?

  21. #111
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    266
    No nyt on Sorakunkut alla ja ensimmäinen testilenkille heitetty. Se kylläkin keskeytyi 5km kohdalla rengasrikkoon. Vanteen reunat puhkoivat sisurin kesken risteyskanttauksen ja paha kaatuminen oli enemmän kuin lähellä. Painetta oli kumminkin lähes 4 baaria. Nyt kysymys onkin, että onko 15mm vanne liian kapea, vai olisiko pitänyt vaihtaa sisuritkin leveämpiin? Vai alkaa vetimiten litkutustaisteluun? Toki on vaihtoehtona vielä huonosti suoritettu asennustyö...

    Lähetetty minun F3111 laitteesta Tapatalkilla

  22. #112
    Joku varmasti kohta kertoo kokemuksensa perusteella että 15c vanne ja 40 mm rengas voi olla täysin ongelmaton yhdistelmä, mutta itse en ole havitellutkaan leveämpää kuin 35 mm rengasta ennen kuin hankin leveämmät vanteetkin.

    Sisurithan tunnetusti venyvät ja kestävät hieman ylikokoisissa renkaissakin, mutta jos sisurina oli joku 18-23 ei se varmasti ollut onnellisin ratkaisu. (Yksi snake bite riitti vakuuttamaan minut siitä että kannattaa käyttää "sopivia" sisureita eikä toista ole GG-tyyppisessä tai katuajossa enää tullut.)

  23. #113
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Jokos joku on päässyt kokeilemaan Spessun Sawtoothia?

    Skinwall, tubeless ready ja 42mm.


  24. #114
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tänään asiaa Lauttasaareen, josko siellä olisi vielä noita 35 mm sorakunkkuja jäljellä? Sellaista vielä kysyn, että olihan tuo tubeless? Tehtaan omilla sivuilla ei kyseisen tuotteen kohdalla ole tästä merkintää, mutta jokusen myönteisen käyttäjäkokemuksen löysin netistä.

  25. #115
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^joo kyllä sorakunkut on tubeless readyt. Ja olivat ainakin minulla sikamaisen helpot sellaiset.

    Hassuja muuten tuo japanialaiset. Kai Gravel King SK:ssa tuo SK tosiaan tarkoittaa SoraKunkkua?


  26. #116
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tattista vaan varmennuksesta. Ei tuo SK ainakaan sikakallista tarkoittane...

  27. #117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Tänään asiaa Lauttasaareen, josko siellä olisi vielä noita 35 mm sorakunkkuja jäljellä? Sellaista vielä kysyn, että olihan tuo tubeless? Tehtaan omilla sivuilla ei kyseisen tuotteen kohdalla ole tästä merkintää, mutta jokusen myönteisen käyttäjäkokemuksen löysin netistä.
    Eikös Nitrolla ollut GT Grade alla? Siihenkö noita soeakunkkuja meinasit?
    Itselläni grade ja samat kumit kiinnostavat. Arvonta käynnissä 32 ja 35 mm välillä. Mietiskelin että mitenhän 35mm mahtuu takapäähän eli kuinka paljon kyseisten renkaiden oikea leveys?

  28. #118
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Semmosella pelillä ajelen. Kyllä noiden sorakunkkujen pitäisi vielä mahtua ja jää vielä jonkun verran pelivaraa.

  29. #119
    Bike24:n tuotekuvauksen mukaan vain 40mm GravelKing olisi virallisesti tubeless yhteensopiva.

  30. #120
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Paksut GG renkaat

    Jassoo. Valmistajan kotisivuillahan ei ole mitään mainintaa asiasta. Sehän ei välttämättä tarkoita että ei soveltuisi sisäkumittomuuteen.

    Olikohan kenelläkään vielä kokemuksia noista 34 mm WTBn Exposureista, joista vinkattiin kuvien kanssa muutama viesti sitten?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •