Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zed Katso viesti
Mulla on heinäkuun lopulta ollut tuo uusi Endurace CF SLX 8.0. Kovasti olen pyörästä tykännyt. Aikaisemmat maantiepyörät ovat olleet teräsrunkoisia, joten vertailu on niihin, mutta niihin nähden tämä on suorastaan räjähtävä. Geohan tuossa ei ole hirveän rento, mutta alkaa siihen selkä tottua. Itsellä on xs koko joka toki vaikuttaa tuohon mataluuteen. Mun mielestä pyörä toimii loistavasti asfaltilla, mutta itse en vieroksu hyviä hiekkateitäkään lenkeillä. Kaiken kaikkiaan muutaman kuukauden perusteella kokemukset tosi hyviä ei valittamista.
Vahvin vaihtoehto tällä hetkellä mullakin on tuo Endurace CF SLX 8.0 mutta Di2 vaihteilla. Pitäisi tuota päästä testaamaan ajoasennon kannalta. Tällä hetkellä ajossa Focuksen alumiinirunkoinen pyörä ja vaihdon yksi suuri syy on ajoasento. Nykyisessä pyörässä siis niska kipeytyy jo vähän lyhyemmilläkin lenkeillä. Tietysti myös tuo nykyisen pyörän suuri paino on toinen iso syy vaihtoon.

Ultimaten puolesta taas houkuttaisi tuo keveys. Jos vertaa esim CF SLX 8.0 Di2 malleja Endurace ja Ultimaten välillä niin painoeroa on 0,7kg. Enduracessa taas kiehtoo nuo levyjarrut. Tiedän kyllä että perinteisilläkin jarruilla hyvin pärjää, eikä noita levyjarruja omassa käytössä oikein järjellä pysty perustelemaan, kun en talvella tai yleensä märällä kelillä kovasti ajele.

Mitä olet Zed tykännyt levyjarruista?