GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 41 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Vieläkö jossain oli Farley 9.8 2016 mallia tarjouksessa? Etsin 17,5" kokoa....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Kannattaa tarkistaa Oulun tilanne, ainakin jotain kokoja on näkynyt.

Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Yläfemman viimeinen 17,5 kokoinen 2016 mallinen Farley 9.8 tarjouspyörä ehti harmittavasti elokuun lopulla löytämään uuden kodin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Tilaa iibeistä joku kiinalainen vitosen stemmo kokeiluun ja mallaile miltä tuntuu. Jos tykkäät niin sitten kunnollinen samoilla mitoilla tilalle, jos et niin et oo menettäny käytännössä mitään kun joku ostaa sulta sen omakustannehintaan pois.
    Tulipahan tilattua. Vaan oli sitten mallia haista-paska-matalampi, minkä takia etuhaarukkaa ei saanut kiristettyä. Siihen päälle vielä vajaat taidot, tilat ja välineet niin taidanpa jättää odottamaan seuraavaa huoltoa...

Noi kolmeneljäsosailmaiset kiinaosat on monesti niin heikkolaatuisia että minä en niitä edes kokeilumielessä laita mihinkään kriittisempään paikkaan. Stemmi esimerkiksi on sellainen. Kuitenkin kokeillessakin helposti innostuu ajelemaan vauhdikkaammin niin on turhaa riskin ottoa. Kokeiluun saa kelvollisia stemmejä 20-30€ hintaan. Eikä se huono ole jos on jemmassa muutama "kokeilustemmi" niin kun hankkii uuden fillarin niin niitä on kiva myöhemminkin hyödyntää kun hakee ajoasentoa.

Moro. Ollut aikaisemminkin puhetta täällä bluton tyrkkäämisestä farley 5,sen keulille. Joskus löysin vahingossa kuvat mittojen kanssa jostain jenkki foorumilta, mutta nyt ei millään satu silmään enää ohjeita miten tuo viritys onnistuu. Miten porukka on toteuttanut kyseisen set upin? Valmis Convert kit vai sorvannut holkit, navan vaihto?

Kruunu Guest
    Kysyin halkeamaan varmistusta maahantuonnilta ja ripeä vastaus kehoitti tuomaan kiekko jälleenmyyjälle vaihtoon, vaikka aika pieneltä tuo halkeama näyttää. Mallikkaasti Trek kyllä hoitaa takuutapaukset usean vuoden ja muutaman tapauksen kokemuksella.

Mä sanoin sulle että vie se heti sinne äläkä kuuntele myyjää joka yrittää jotain mussuttaa.
    Eikä se kehä tosta ainakaan parane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    Kysyin halkeamaan varmistusta maahantuonnilta ja ripeä vastaus kehoitti tuomaan kiekko jälleenmyyjälle vaihtoon, vaikka aika pieneltä tuo halkeama näyttää. Mallikkaasti Trek kyllä hoitaa takuutapaukset usean vuoden ja muutaman tapauksen kokemuksella.

zipo Guest
    Punnitsin 9.8 orkkiskiekot tubelessvireessä mukana orkkislevyt ja pakka ,ei akseleita.
    Etukiekko 2600g ja takakiekko 3120g

Ihan vertailun vuoksi, vastaavat 27.5 Jackalopet 2840 / 3460g. Litkutetut, jarrulevyt ja takarenkaassa pakka paikallaan. Renkaina Hodagit. Ei noissa hiilarikiekossa ihan mahotttomia voita.

Onkos kellään vielä kokemuksia 2017 Farley seiskasta.
    Kovasti on tuo nyt oman listan kärjessä tällä hetkellä..

Ja onko muuten Farleyhin mahdollista saada jonkinlaista räkkiä..??

^^Saa niillä respectiä.
    Ja tubeless on helpompi jos tykkää renkaita vaihdella tiuhempaan tahtiin?

Itselle en pysty hiilarikiekkojen hankintaa järkisyillä perustelemaan.
    Silti jos olis varallisuutta kai mullakin sellaiset olisi.

Ei kai tubelessin teko noihin jackalope vanteisiin ole sen vaikeampi kuin kuitukiekkoihinkaan. Yhtään tubelessia en ole tosin tehny joten kokemusperäinen tieto on siis vankka. Juutuupista katoin yhden videon jossa fillarikorjaamon tyttö tubelessoi tommosen jackalopen, sillä meni siihen 6 minuuttia. Näytti tosi helpolle.

Kysympä vielä noista hiilikuituvanteista kun niissähän on semmoinen kaksikerrosrakenne: Eikö niistä pinnojen vlistä mene vesi sinne sisälle jos vaikka vähän suolla temuaa? Ymmärrän hyvin että sinne voi helposti mennä vettä mutten sitä en miten se sieltä lähtee pois...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Ei kai tubelessin teko noihin jackalope vanteisiin ole sen vaikeampi kuin kuitukiekkoihinkaan. Yhtään tubelessia en ole tosin tehny joten kokemusperäinen tieto on siis vankka. Juutuupista katoin yhden videon jossa fillarikorjaamon tyttö tubelessoi tommosen jackalopen, sillä meni siihen 6 minuuttia. Näytti tosi helpolle.

On se helppoa onnistuu jos osaa vaihtaa sisurinkin.

zipo Guest
    Respektiä?Tuskin ellei ole HED,Kuroshiro kehät kyseessä.
    Eipä renkaanvaihto ole ollut mikään ongelma oli sitten kyseessä Jackalope,Wampa,Mulefut.Ican.Surlyt,Nextiet.
    Renkaathan vaihdetaan sitten kun ovat ajettu loppuun,
    Eroa:Kuituiset kerää vähemmän kuraa,pysyy ryhdissä,keposammat,
    Niin joo oisko muovikehissä kuitenkin vähemmän askertelua teippien tms ,kanssa tubeless vireeseen saamisessa paitsi Jackalope joka teipataan kuin kuitukehä.Se tubeless vakuumi tsydeemi jäänyt itseltä väliin.

Mä en ole pystynyt ikinä perustelemaan mitään pyöräharrastukseen liittyvää järkisyillä.

A.Jos on tullut ostettua hyvä fillari niin siitä maksettu varmasti ylihintaa
    B.Jos hankintahinta on OK niin fillari on niin paska että ettei sillä viitti ajaa tai sitten se on rikki joka toisella lenkillä.
    Olen sortunut A vaihtoehtoon pyöräilyssä.

Kysympä vielä noista hiilikuituvanteista kun niissähän on semmoinen kaksikerrosrakenne: Eikö niistä pinnojen vlistä mene vesi sinne sisälle jos vaikka vähän suolla temuaa? Ymmärrän hyvin että sinne voi helposti mennä vettä mutten sitä en miten se sieltä lähtee pois...
    Ei sinne vettä pääse. Pinnan nippa estää sen.

https://m.youtube.com/watch?v=-w0_DDwch1U

Tossa yllä se jackalopen tubelessointivideo. Kysyin tuossa toisaalla mutta kysytään tässäkin: Kauanko nuo litkut kestää tulla renkaan sisällä ennekuin rengas pitää käyttää pois ja litkuttaa uudestaan? Käytännön kokemuksia lähinnä kyselen...

Ei rengasta tarttee pois ottaa litkun lisäämisen takia. Venttiili vaan irti, sen jälkeen huuhteluruiskulla litkua renkaaseen. Parin minuutin homma. Noille trekin 27.5" alukehille hodag ja barbegazi nousi tornipumpulla. Noilla tubeless oli helpompi, kuin kapeerenkaisella maastopyörällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mä en ole pystynyt ikinä perustelemaan mitään pyöräharrastukseen liittyvää järkisyillä.
    A.Jos on tullut ostettua hyvä fillari niin siitä maksettu varmasti ylihintaa
    B.Jos hankintahinta on OK niin fillari on niin paska että ettei sillä viitti ajaa tai sitten se on rikki joka toisella lenkillä.
    Olen sortunut A vaihtoehtoon pyöräilyssä.

Luulen että zipo on aika oikeassa tossa edellä mainitsemassaan.

Minustakin parempi kun ei edes yritä kovin paljon sekoittaa järkisyillä hyvää harrastusta. Jos nimittäin onnistuu siinä, niin sitten ei ole enää kivaa. Riittää kun pystyy välttämään konkurssin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Minustakin parempi kun ei edes yritä kovin paljon sekoittaa järkisyillä hyvää harrastusta. Jos nimittäin onnistuu siinä, niin sitten ei ole enää kivaa. Riittää kun pystyy välttämään konkurssin.
    Konkurssin välttämiseksihän se juuri on tehtävä. Ainakin minun. Ja kivaa on kyllä ollu kokoajan.
    Olen ostanut hyvän fillarin ja en kyllä katso maksaneeni ylihintaa.
    Eli olen siis erimieltä.

Saa haukkua poikkeavaksi, ei olis eka kerta.

Edit: kannattaa vaikka kokeilla hifiä harrastuksena. Ja pitää siinä myös järkisyyt pois pelistä. Tai no, siinä ne unohtuukin. Pyöräily on vielä halpa harrastus, vaikka millä välineillä.
    Mun nykyisen fillarin hinnalla kun sais ne kohtalaset kaapelit vaikka siihen cd:n ja kaluston väliin.
    Että olen ollut siellä, tehnyt sen. Vai miten se meni.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Konkurssin välttämiseksihän se juuri on tehtävä. Ainakin minun. Ja kivaa on kyllä ollu kokoajan.
    Olen ostanut hyvän fillarin ja en kyllä katso maksaneeni ylihintaa.
    Eli olen siis erimieltä.

Saa haukkua poikkeavaksi, ei olis eka kerta.

Edit: kannattaa vaikka kokeilla hifiä harrastuksena. Ja pitää siinä myös järkisyyt pois pelistä. Tai no, siinä ne unohtuukin. Pyöräily on vielä halpa harrastus, vaikka millä välineillä.
    Mun nykyisen fillarin hinnalla kun sais ne kohtalaset kaapelit vaikka siihen cd:n ja kaluston väliin.
    Että olen ollut siellä, tehnyt sen. Vai miten se meni.
    just joo

Mikä jäi epäselväksi?

zipo Guest
    Sä voisit alkaa valtionvarain ministeriksi.

Juu kyllä mä rahaa osaan hukata. Toki vaan omiani.

-AiPhonella Tapatalkista-

zipo Guest
    Mä olen yrittänyt perustella omien ylihintaisten(materiaalikulut yms) fillariroinien hankintaa sillä että jos ajaa paljon niin sitten kulut käyttötunnille onkin kohtuuliset ellei peräti halvat.
    Puhumattakaan ale% hinnoitelujen aihettamasta ostohuumasta.Hei tsiigaa tää maksaa oikeesti 600€ ja nyt sunnuntaitarjouksena lähtee 300€.Pakko ostaa.
    Itsepetosta?So what?

Mää taas perustelen fillarikulujen oikeutusta sillä että ajan noin kymppitonnin autolla enkä kolmenkympin. Kummassakin kun arvo laskee 15-20% vuosi niin mää säästän hyvät rahat hyvään tarkoitukseen. ...toisekseen kolmellakympillä saa mitään jännää käyttöautoa kuitenkaan. Aika kaukana aiheesta.

Etköhän ole hyvissä käsissä tuon kanssa, vahva veikkaus on että uuden rungon saat. Itse jos ostaisin hiilikuiturunkoisen niin Trekin hankkisin, eikös näissä ole runkojen osalta elinikäinen takuu. Kaveri oli ostanut hiilikuiturunkoisen maastopyörän 90-luvun alkupuolella Saksasta oltuaan siellä töissä, runko oli mennyt poikki ja pyörä jäänyt vintille. Näytti sitä tuossa taannoin ja sanoin että laitappa Trekille viestiä - tuli vastaus että jos alkuperäinen ostokuitti löytyy niin projektissa voidaan edetä. Ostokuittia ei koskaan löytynyt....
    Mulla meni Gary Fisherin (=Trek) Rigistä juuri tuosta satulaputken klampin alta alu-runko rikki pari vuotta pyörän ostamisen jälkeen. Paikallinen liike, josta pyörä oli myös hankittu (rtech) otti tuon kyllä ihan asiallisesti käsittelyyn, mutta takuun käsittely ja uuden rungon toimitus kesti todella pitkään (taisi mennä kaikkiaan pari kuukautta).

Kun uusi runko vihdoin tuli oli merkki vaihtunut Trekkiin ja myös väri oli vaihtunut (GaryFisherin runkoa ei enää ollut saatavilla), olin tyytyvänen kunnes pyörää noutaessa minulta oltiin veloittamassa n. 100€ kasausmaksua, tästä ei oltu mitenkään tiedotettu etukäteen, joten olin hieman yllättynyt, kun kyseessä oli kuitenkin takuunalainen keikka (joskin aikaa oli kulunut jo yli 1v, eli oltiin laajennetun takuun piirissä). Rtechissä tuollon kertoivat, että tämä kasaus ei kuitenkaan kuulu takuun piiriin, joten se veloitetaan asiakkaalta. Sain tuon lopulta tingattu 60-70€ tuntumaan, mutta pidin tuota edelleen melko ryöstönä, kun kyseessä oli kuitenkin mekaanisilla jarrulla oleva sinkula, jonka kaikki osat/kaapelit oli jo suoraan oikean mittaiset (purettu pyörästä pois) joten kasaamisessa ei voinut mennä yli puolta tuntia. Kerroin, että olisin kyllä voinut koota tuon itsekkin, mutta se olisi liikkeen mukaan purkanut takuun.

Tuli nyt sitten kuitenkin ostettua toinen Trekki (nyt tosin Sportaxista), koska täysjoustorungossa pitkä takuu on kuitenkin arvokas "lisäetu". Toivotaan, että en joudu selvittämään, miten tuo takuu toimii tämän kanssa.

Tämä on nyt vähän offtopikkia, mutta kiinnostaa seurata miten tämä takuukeikka etenee ja kauanko siinä tulee lopulta kestämään, voimia!
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

^R-Techillä on joku fiksaatio tuohon kasaamiseen. Kaverilla oli aikoinaan Superfly runko. Ostettu runkona, niin takuu runkoon osat olisi pitänyt kasauttaa heillä takuun takia. Kaveri siihen, että ostin alun alkaen pelkän rungo, että kumma juttu, no sitten sai rungon mukaansa.

Toisekseen, jos takuu vaatii kasauksen ei siitä mielestäni voi kuluttajaa veloittaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Mää taas perustelen fillarikulujen oikeutusta sillä että ajan noin kymppitonnin autolla enkä kolmenkympin. Kummassakin kun arvo laskee 15-20% vuosi niin mää säästän hyvät rahat hyvään tarkoitukseen. ...toisekseen kolmellakympillä saa mitään jännää käyttöautoa kuitenkaan. Aika kaukana aiheesta.
    Kukana aiheesta kovin juu, lisää offaria.
    Mulla auto maksoi tasan saman kuin fillari. Siltikin kyrpi investoida moista summaa.
    Siis autoon.
    Tämä tästä tämän ketjun sotkemisesta. Pahoittelut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •