FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 64 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Hmm. Mietin vaan että ovatko väljähtäneet. Tuohan on osa minkä ei ainakaan periaatteessa pitäisi edes olla liikkuva osa. Vaan tuon puristuu laakerin sisäkehää vasten pultin avulla ja laakeri hoitaa liikkeen. Laakerit itse kyllä saattavat olla p...skana.
    En yhtään tunne tuota linkuston rakennetta, mutta kannattaa oikeasti tarkistaa miten laakerit kiristyvät. Eli sisäkoolien pitää vastata siihen väliholkkiin mieluummin vähän ennen ulkokoolien ottamista pesiin kiinni. Eli jos se väliholkki on jostain syystä kulunut tai liian lyhyt, niin laakerit hajovat takuulla nopeasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Tuo linkittämäsi Shimano on sama kuin se hajonnut pakka (jos muistan oikein, että sulla on ZR Team 6.0 tai 7.0). Ota vaikka se kympin kalliimpi SLX, jos haluat paremman.
    Minä tilasin juurikin tuon, kun taitaa olla korvannut aiemman no-name-sarjan HG62:n, joka on erinomainen pakka. Se on kestänyt minun "en pese koskaan" -tyylillänikin monta tuhatta, ja tuntuma on vieläkin kuin uudessa, ja se oli oli halpa (27 €). En tietysti voi sanoa, että tämä HG50 on yhtä hyvä, mutta tuskinpa ovat huonontaneet teräslaatuaan, enkä usko, että muotoilussakaan on ihmeitä muutoksia, joten odotan siltä ainakin lähes vastaavaa hinnan ja laadun suhdetta. SLX-pakassa taitaa lähinnä olla vain vähän eri päällystys osassa rattaita. En oikein jaksa uskoa, että se olennaisesti parantaisi kestävyyttä. Keveyshän noissa yleensä tuo sitä lisähintaa, ei kestävyys.

8 Nm for the small joints (seatstay, horstlink and shockbolts)
    12 Nm for the big ones (mainpivot and pviot arm)

The bearings are pregreased an sealed so no additional lubrication is necessary.
    The joints should be cleaned an greased with standad bike grease once or twice a year.

Best regards,

H&S Bike-Discount GmbH

Tuollaisen ohjeen sain kun omat linkut huolsin keväällä.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    8 Nm for the small joints (seatstay, horstlink and shockbolts)
    12 Nm for the big ones (mainpivot and pviot arm)

The bearings are pregreased an sealed so no additional lubrication is necessary.
    The joints should be cleaned an greased with standad bike grease once or twice a year.

Best regards,

H&S Bike-Discount GmbH

Tuollaisen ohjeen sain kun omat linkut huolsin keväällä.
    Kiitoksia tuostakin infosta.
    Ajattelin kyllä pistää laakereihin lisää vaseliinia vaikka mainitsivatkin, ettei tarvitsisi lisävoitelua. Samoin täytyy huolehtia, että menevät uusilla kilkkeillä oikeaan momenttiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Minä tilasin juurikin tuon, kun taitaa olla korvannut aiemman no-name-sarjan HG62:n, joka on erinomainen pakka. Se on kestänyt minun "en pese koskaan" -tyylillänikin monta tuhatta, ja tuntuma on vieläkin kuin uudessa, ja se oli oli halpa (27 €). En tietysti voi sanoa, että tämä HG50 on yhtä hyvä, mutta tuskinpa ovat huonontaneet teräslaatuaan, enkä usko, että muotoilussakaan on ihmeitä muutoksia, joten odotan siltä ainakin lähes vastaavaa hinnan ja laadun suhdetta. SLX-pakassa taitaa lähinnä olla vain vähän eri päällystys osassa rattaita. En oikein jaksa uskoa, että se olennaisesti parantaisi kestävyyttä. Keveyshän noissa yleensä tuo sitä lisähintaa, ei kestävyys.
    Näin minäkin olen ymmärtänyt. Pitäs saada kunnon isältä pojalle versio. Painolla ei mitään väliä. Siksi kyselin että onko noissa paljon juttuja mihin kiinnittää huomiota kun en mistään mitään tajua. Tuo orggis ainakin ihan shaibaa jos alle 400km hajoaa. Pakettikin oli ehjä kun fillarin sain. Pakko sen on olla iskua ottanut. Pitänee rueta ajamaan enemmän ilman musaa niin ainakin kuulee jos vaihtovirhe tapahtuu. Vääntyminen tuntuu oudolle kun vedon pitäs tapahtua suht suoraan. Saa olla ihan järjettömiä voimia että ketju tuon mutkalle vetäs mutta mistä minä tiedän. Meneekö niillä Dirttikisoissakin pakat solmulle aina vai mitä ihmettä? Onko muilla käyny näitä? Tänään huomasin ajellessa että enemmän tulee vaihettua veto päällä asfaltilla juurikin pieniä, maastossa kun yleensä jo valkkaa takapakan valmiiksi ja puottaa sitten etuvaihtajalla pienemmälle jos tarvetta on ja ennen kun menee kunnon väännöillä.

En usko vaihtovirheeseen, enkä liian isoihin reisilihaksiin. Pitäisin todennäköisimpinä, että sinne väliin on jotenkin 1/10000000:sta lentänyt jokin kivi tai jotain vastaavaa. En tosin oikein keksi, miten se kivikään sitä voisi hajottaa hajottamatta ketjua samalla. Toki ainahan valmistusvirheitäkin tapahtuu, vaikka miten olisi 6 sigmaa, mutta siihen, että tuo olisi ominaisuuksiltaan niin heikko, on minun aika hankala uskoa. Terästähän tuo on. Sehän on materiaalina aika koeteltu, enkä muista ikinä nähneeni tuollaista tapausta. Suntourin vääntyneet eturattaat olen nähnyt, kun ihmisellä meni ylämäessä ketju jumiin rattaiden väliin.

Kun nyt googlettelin tuota HG50:stä, niin ei tuosta ihmisillä tunnu pahaa sanaa olevan. Eli varmaan hyvin harvinainen maanantaikappale tai "freak accident". Jos maltat odottaa pari vuotta, niin voin kertoa kokemuksiani, kun tilasin tuon tosiaan ihan vain varastoon odottamaan vaihdon hetkeä. Minä pyrin ostamaan tuollaisia halpoja, mutta ainakin oletettavasti vahvoja osia. Mitäpä noihin kuluviin osiin liikoja panostamaan, kun halvatkin omat minulla aina hoitaneet hommansa hyvin. Kun nyt katson Shimanon kuvastoa, niin näyttäisi olevan niin, että HG50-10 kuuluu Deore/Tiagra-sarjaan ja tuo HG62 oli myös näköjään sittenkin Deore, eikä mikään non-series.

Moro!

Kysyin jo aikasemmin tosta radonin r1 maantiefillarista niin vielä ois siitä kyssäriä! Eli nyt on muodostumassa probleema, kun en osaa päättää rungon kokoa. Ukolla pituutta 181cm ja inseam on 82-3, riippuu miten mittaa. Painoa +-100kg, jos siitä tiedosta on jotain hyötyä. Pituuden puolesta pitäis olla 58cm runko (178-183), mutta inseamin puolesta 56cm (171-178cm). Olen melko lyhytjalkainen. Eka maantiefillari olis hankinnassa lenkkeilyyn ja polte pyöräilemään kova ��

Mites nuo Radonin DH-koot menevät? Tarkemmin sanottuna Swoop 200. En ole DH-pyörän päällä aikasemmin ollut, vähän mietityttää kallistuisiko sitten 18" vaiko 20" kokoiseen. Pituus sen 182cm ja inseam semmoiset 87cm.

Olisiko kellään Espoon seudulla Radonin R1-mallia isossa koossa (n. 60cm)? Mietinnässä seuraavaksi maantiepyöräksi, Canyonin kanssa kilpailee.. Haluaisin kokeilla / ihmetellä minkälainen pyörä on todellisuudessa.

Tilasin nyt sitten ton peruspakan kuitenkin. Ja läjän työkaluja. Voi olla että ajelen tämän kesän/talven tuolla vanhalla käyttämättä 3. ja 4. vaihteita. On niin vähän kilometrejä tuolle pakalle että hukkaanhan se muuten menee. Pitää katsoa tilannetta. Maasto-ajoa kuitenkin vaikeuttaa huolella nuiden puuttuminen.

Pyöränä siis Radon ZR Team 7.0 29er ja pikakyssärinä. Pitäskö tuossa keskiössä olla joku tulppa? Mulla kun se on tämän näköinen, päivä paistaa läpi:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jältti Katso viesti
    Tilasin nyt sitten ton peruspakan kuitenkin. Ja läjän työkaluja. Voi olla että ajelen tämän kesän/talven tuolla vanhalla käyttämättä 3. ja 4. vaihteita. On niin vähän kilometrejä tuolle pakalle että hukkaanhan se muuten menee. Pitää katsoa tilannetta. Maasto-ajoa kuitenkin vaikeuttaa huolella nuiden puuttuminen.
    Jokainen toki tavallaan, mutta itse en viitsisi rampauttaa yli 800 euron pyörää 30 euron osan takia.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jältti Katso viesti
    Pyöränä siis Radon ZR Team 7.0 29er ja pikakyssärinä. Pitäskö tuossa keskiössä olla joku tulppa?
    Ei pidä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Buny Katso viesti
    Kiitoksia tuostakin infosta.
    Ajattelin kyllä pistää laakereihin lisää vaseliinia vaikka mainitsivatkin, ettei tarvitsisi lisävoitelua. Samoin täytyy huolehtia, että menevät uusilla kilkkeillä oikeaan momenttiin.
    Tänään viimein sain uudet laakerit ja puslat käsiini. Ihan samanlainen klappi sillä uudella laakerilla ja puslalla siinä rocker armissa oli kuin vanhoillakin :/
    Koitin kuitenkin pistää fillarin kasaan siitä huolimatta ja käydä pienellä testilenkillä. Jokin pyörässä edelleen naksuu. Keskiönkin jo vaihdoin samaan syssyyn laakereiden kanssa. Vähän alkaa neuvoton olo olemaan pikkuhiljaa :/

Mahtaakohan niissä enduron laakereissa olla samanlainen välys uutena kuin noissa peruslaakereissa mitä olen nyt koittanut käyttää?

Koitin myös pinnojen kireyksiä kokeilla käsin ja takakiekossa tuntui toisella puolella olevan hieman löysiä pinnoja. Yksi mahdollisuus on tietysti, että pinnat naksuu. Tarvii varmaan nekin käyttää vielä varoiksi rihtautettavana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Buny Katso viesti
    Tänään viimein sain uudet laakerit ja puslat käsiini. Ihan samanlainen klappi sillä uudella laakerilla ja puslalla siinä rocker armissa oli kuin vanhoillakin :/
    Koitin kuitenkin pistää fillarin kasaan siitä huolimatta ja käydä pienellä testilenkillä. Jokin pyörässä edelleen naksuu. Keskiönkin jo vaihdoin samaan syssyyn laakereiden kanssa. Vähän alkaa neuvoton olo olemaan pikkuhiljaa :/

Mahtaakohan niissä enduron laakereissa olla samanlainen välys uutena kuin noissa peruslaakereissa mitä olen nyt koittanut käyttää?

Koitin myös pinnojen kireyksiä kokeilla käsin ja takakiekossa tuntui toisella puolella olevan hieman löysiä pinnoja. Yksi mahdollisuus on tietysti, että pinnat naksuu. Tarvii varmaan nekin käyttää vielä varoiksi rihtautettavana.
    Nyt on taas vähän rasvailtu fillaria lisää ja naksunta hävisi Rocker armissa sitä välystä edelleen on, mutta ehkä se kuuluukin olla. Ei tosin linkusto kasattuna tunnu missään.

Suunnitelmana olisi tilata Radon ZR Team 5.0 (27,5" tai 29" renkailla), olen 171cm pitkä ja ~80kg, sisäjalka n~78cm. minkä kokoista pyörää suosittelisitte minulle ?

Päällimmäisenä omassa mielessä luettuani foorumia vähän enemmän 29" renkailla ja 16" frame sizellä

ja ilmeisesti kannattaa tilata täältä ? : http://www.bike-discount.de/en/ Mitenkäs tuo tilaaminen tuolta ? tulee suoraa postiin ? kesto ? ja minkä kokoinen paketti sieltä tulee, koska posti on sen verran kaukana että autoon pitäisi mahduttaa.

Ostin kesällä Radon Skeen 29:n S-kokoisen. Olen 171 cm pitkä, koko on just oikea. DHL toi kotiin tosi ison paketin, meneeköhän henkilöautoon? Viikossahan tuo tuli.

joo kyllä tuo 29" ja 16" lähtee tilaukseen

Mitäs muuta kannattaa tilata ? http://www.bike-discount.de/en/buy/r...89969/wg_id-52 ? ja pultit siihen

Minkälaista lukkoa suosittelette ? http://www.bike-discount.de/en/buy/m...8221/wg_id-346 oisko tommoisesta mihinkään ?

Pullotelineen pultit ovat pyörässä.
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Ottaisitteko Radonin Team-sarjan jäykkäperistä 174-175-senttisenä 16" vai 18"? Ja renkaiksi 29" vai 27,5"? Tutun harrastusta aloittavan puolesta kyselen. Kyllähän minulla on omakin mielipide asiaan, mutta jos näin saisi vähän laajempaa näkemystä ja kokemusta, mitä ihmiset ovat valinneet itselleen.

Itse mietin, että tuo 18":n 29 menisi ihan hyvin, mutta standover muodostuu jo vähän ahdistavan korkeaksi. Pyörähän on kuitenkin lyhyt, eli siitä ei tulisi ongelmaa. 16" menisi jo turhan pieneksi muuten kuin korkeudeltaan. 18 tuuman 27,5 olisi selvästi matalampana ehkä siten se paras kompromissi tässä, vaikka itse kovasti kannatankin isompia rengaskokoja.

Itse ajattelisin näin 168 cm lyhyenä, että ehdottomasti 18". Kuustoistanen ehdottomasti lyhyt ja pieni. Ja jos stand over mitta on tärkeä, niin sitten vaan kiekko kooltaan oikea.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Itse ajattelisin näin 168 cm lyhyenä, että ehdottomasti 18". Kuustoistanen ehdottomasti lyhyt ja pieni. Ja jos stand over mitta on tärkeä, niin sitten vaan kiekko kooltaan oikea.
    Itse 168 pitkänä valitsin 16" ja 27,5". Mutta valintaan vaikuttaa tietty jonkin verran mittasuhteetkin. Voi tietty olla, että olen valinnut väärin, mutta toisaalta taas jos 168 pitkä valitsee 18" koon, kuinka lyhyille se 16" on sitten tarkoitettu?

174-175 on toki vaikeampi, menee vähän välimallin kokoon...

Ottaisitteko Radonin Team-sarjan jäykkäperistä 174-175-senttisenä 16" vai 18"? Ja renkaiksi 29" vai 27,5"? Tutun harrastusta aloittavan puolesta kyselen. Kyllähän minulla on omakin mielipide asiaan, mutta jos näin saisi vähän laajempaa näkemystä ja kokemusta, mitä ihmiset ovat valinneet itselleen.

Itse mietin, että tuo 18":n 29 menisi ihan hyvin, mutta standover muodostuu jo vähän ahdistavan korkeaksi. Pyörähän on kuitenkin lyhyt, eli siitä ei tulisi ongelmaa. 16" menisi jo turhan pieneksi muuten kuin korkeudeltaan. 18 tuuman 27,5 olisi selvästi matalampana ehkä siten se paras kompromissi tässä, vaikka itse kovasti kannatankin isompia rengaskokoja.
    No ei kai 175cm pitkällä ole korkeuden kanssa mitään ongelmia 18" koossa. Itse olen 178 ja väliä yläputkeen on luokkaa 10cm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No ei kai 175cm pitkällä ole korkeuden kanssa mitään ongelmia 18" koossa. Itse olen 178 ja väliä yläputkeen on luokkaa 10cm
    Hankala uskoa, kun standover on tuossa 79 cm.

Paremmalla puoliskolla 18" 29 ja pituutta 169cm, sopii mainiosti hänelle.

Hankala uskoa, kun standover on tuossa 79 cm.
    Mistähän on mitattu.
    Oma pyörä on hivenen vanhempi zr race. Se vaakaputki on aika vino.

+1 18" ja 29. En keksi mitään syytä miksi 27.5" tuon kokoiselle kuskille.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TUbbU Katso viesti
    Itse 168 pitkänä valitsin 16" ja 27,5". Mutta valintaan vaikuttaa tietty jonkin verran mittasuhteetkin. Voi tietty olla, että olen valinnut väärin, mutta toisaalta taas jos 168 pitkä valitsee 18" koon, kuinka lyhyille se 16" on sitten tarkoitettu?
    Minusta 16" on juurikin sinun mittaisellesi. Jos hän olisi 168, niin sanoisin, että 16" ja 29. Mutta tuo 174 menee juuri väliin, joten tuntuisi, että se 18" voisi olla selvästikin sopivampi, mutta 29:ssä se menee aika korkeaksi.

Noin yleisesti voi sanoa, että pienen kanssa pärjää, kun voi säätää penkkiä yms sopivaksi, kun taas isoa ei saa mitenkään pienemmäksi. Itsellä Radon 18" ja pituutta on 178 cm ja taidan olla siinä rajoilla, että 20" voisi olla hyvä. Itselle 18" on just sopiva

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ite kun tekee, niin tulee just niin hyvä kun sattuu tulemaan!

Minä ajelin aikoinaan 18" Racella 180.5/87 ja stemmi oli 100mm ja tanko 700mm. Pyörä oli oikeen sopiva. 20" ois mennyt jo mutta 18" oli mielestäni parempi. Varsinkin, kun XC tyylistä pyörään soveltuu mielummin pikkasen pidempi stemmi, kuin esim AM tyylisiin.

Minun Racella ajeli aikoinaan noin 160cm nainen talvella ilman ongelmia vaakaputken kanssa. Vai johtuiko se siitä, että oli nainen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Onko porukalla kokemusta tuosta skeen 100 29 tuumaisesta pyörästä? Kahlailin tätä topikkia läpi, mutta tosi vähän löytyy käyttökokemuksia. Paperilla ainakin speksit ovat äärimmäisen hyvät. Runkoa on ainakin painavaksi haukuttu, mutta lähinnä kiinnostaisi tietää onko se kestävä, jäykkä ja toimiiko takalinkku hyvin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •