GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 113 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 163 213 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.361 - 3.390 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3361
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Kyllä ne tiukat on. Konasta piti Snowshoet jalalla polkea varovasti irti vanteelta kun ei sormet riittäneet (vinkki foorumilta)
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  2. #3362
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Ei lähteny kengälläkään, eikä laudan päällä painamalla. Perinteisesti ruuvinmeisseliä varovasti väliin.

  3. #3363
    Blackborow Guest
    Riippuu renkaista. Esim. Surlyn Budit on niin löysät, että lähtee kevyesti sormin.

  4. #3364
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Mikä menee vikaan:

    Kiekot DT Swiss ja renkaat Jumbo Jim 4,0"

    1. Leikkasin alkuperäisen vannenauhan niin, että jäi juuri ja juuri peittämään aukot.
    2. Laitoin päälle suojapeiteteippiä http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808 niin, että teippi tulee aivan reunasta reunaan eli niin leveälle kuin sitä voi laittaa. Lämmitin liimapinnan lämpöpuhaltimella ja painelin niin, että on varmasti tiivis.
    3. Asensin tubeless-venttiilin
    4. Laitoin pari desiä litkua

    Ja sitten otin venttiilistä sielun irti ja painoin kompuran ilmapistoolilla suoraan ilmaa sisään. Mutta ei edes yritä nousta.

    Missä siis vika? Pitäisikö suojapeiteteippiä kaventaa niin, ettei jäisi renkaan alle eli ei tulisi aivan reunaan asti?
    twitter: @Myrkkykieli

  5. #3365
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Mikä menee vikaan:

    Kiekot DT Swiss ja renkaat Jumbo Jim 4,0"

    1. Leikkasin alkuperäisen vannenauhan niin, että jäi juuri ja juuri peittämään aukot.
    2. Laitoin päälle suojapeiteteippiä http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808 niin, että teippi tulee aivan reunasta reunaan eli niin leveälle kuin sitä voi laittaa. Lämmitin liimapinnan lämpöpuhaltimella ja painelin niin, että on varmasti tiivis.
    3. Asensin tubeless-venttiilin
    4. Laitoin pari desiä litkua

    Ja sitten otin venttiilistä sielun irti ja painoin kompuran ilmapistoolilla suoraan ilmaa sisään. Mutta ei edes yritä nousta.

    Missä siis vika? Pitäisikö suojapeiteteippiä kaventaa niin, ettei jäisi renkaan alle eli ei tulisi aivan reunaan asti?
    Ennenkuin etsii asennuksesta vikaa, niin onhan kompura ja letku kunnollinen?

  6. #3366
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Kompura on sellainen puolijäreä kotikone. Normaalit maasturinrenkaat napsahtaa tuolla paikalleen ihan samantien ja aina ongelmitta.
    twitter: @Myrkkykieli

  7. #3367
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Jos on liteskin, niin on sen verran löysempi, että vaatii houkuttelua, jotta saa nousemaan.

    Tulipa vähän kaksmielisesti ilmaistua

    Jotku on käyttänyt kuormaliinaa apuna, mutta itsellä on liteskinit nouseet tehokkaalla kompuralla suht nätisti ilman kikkailuja.

  8. #3368
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Kompura on sellainen puolijäreä kotikone. Normaalit maasturinrenkaat napsahtaa tuolla paikalleen ihan samantien ja aina ongelmitta.
    Meinasin vaan, että tuollainen tilavampi ja hivenen löysempi rengas vaatii varmasti ainakin kunnon letkun ja myös isoreikäisen pistoolin, jotta tuotto riittää.
    Monessa kotikoneessahan on sellainen ohut kierreletku ja 3mm ilmapilli.

    Kompuran tehollahan ei sinällään ole kamalasti merkitystä, jos siinä on kuitenkin painesäiliö.

  9. #3369
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Juu on se kunnon letkulla, ei pitäisi olla kompura-letku-pistoolikokonaisuudesta kiinni.

    Kuormaliina renkaan ympäri? Täytyy kokeilla sitä.
    twitter: @Myrkkykieli

  10. #3370
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    10 senttinen kutistekalvo toimii erinomaisesti, verrattuna kuormaliinaan.
    Tässä linkki toisen puolen hyllylle nostoon https://www.facebook.com/sportaxfi/v...3898618315827/

  11. #3371
    mutanaama Guest
    Nostaa ensin sisurilla paikalleen, sisuri pois ja työnnä renkaan irtonainen reuna mahdollisimman tasaisesti kohti vanteen laitaa samalla laittaen pistoolilla ilmaa. Toimii noin 90% tapauksissa.

  12. #3372
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kunnon paineella ilmaa ja samalla painelee kumia sieltä täältä, jossain vaiheessa alkaa ottaa ilmaa sisään ja loppu on napsuttelua.

  13. #3373
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Aika paljon tuolla ym combolla ollu haasteita. Paras vaihtoehto on tuo sisurin käyttö valitettavasti. Ja kompuran pistoolista oon sen pillipään riivannu veke ni saa enempi ilmaa sieluttomasta venttiileistä.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  14. #3374
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Kiitos neuvoista, nyt onnistui.

    Laitoin kuormahihnan ympäri, nostelin rengasmuovilla mahdollisimman hyvin paikoilleen ja sittenhän tuo nousi ihan ongelmitta.

    Onhan tuo teippaamisine kaikkineen kohtuullinen operaatio. Yhtään en ole asiaan perehtynyt, mutta voisin kuvitella että löytyy kevyitä kiekkoja missä voi ainakin noi teipit unohtaa.
    twitter: @Myrkkykieli

  15. #3375
    mutanaama Guest
    Onhan noita.

  16. #3376
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Osa Gorillasta irtosi samalla kun otti renkaan vanteelta eikä nouse tornipumpulla vanteelle, vaikka toinen puoli on jo vanteella, mikä sisurilla nostettiin.

    Hohhoijaa.

    edit: Rengas nousi kuin nousikin, mutta yhden pinnareiän alta pulppuaa kirkasta nestettä ja renkaan sivussa on viilto mistä tihkuaa litkua, sen viillon vieressä minkä paikkasin liimalla ja sisuripaikalla muutama viikko sitten.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  17. #3377
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Osa Gorillasta irtosi samalla kun otti renkaan vanteelta eikä nouse tornipumpulla vanteelle, vaikka toinen puoli on jo vanteella, mikä sisurilla nostettiin.

    Hohhoijaa.

    edit: Rengas nousi kuin nousikin, mutta yhden pinnareiän alta pulppuaa kirkasta nestettä ja renkaan sivussa on viilto mistä tihkuaa litkua, sen viillon vieressä minkä paikkasin liimalla ja sisuripaikalla muutama viikko sitten.
    Mikäs rengas+vanne yhdistelmä sulla on?

  18. #3378
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti
    Mikäs rengas+vanne yhdistelmä sulla on?
    Bulldozer ja Mulefut. Eli 2FAT Pron orkkiskombo. Litku tukki viillon, mutta kahdesta pinnareiästä jotain kirkasta pulppuaa hitaasti, mutta varmasti..

    edit: Vannenauhan alle päässyt näemmä litkua, varmaan siitä pienestä välistä missä teippi irtosi hyllyltä kun otti rengasta pois.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  19. #3379
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Kyseisellä yhdistelmällä itse miettinyt vannenauha+ hyllyille yltävän suojapeiteteipin päälle vielä fattystripperiä... Nykyisin aina lenkin jälkeen laskee paineet parissa päivässä 0,2-0,3bar tasolle.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  20. #3380
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Kyseisellä yhdistelmällä itse miettinyt vannenauha+ hyllyille yltävän suojapeiteteipin päälle vielä fattystripperiä...
    Jätä se teippi pois jos stripperin laitat, mitään hyötyä.

  21. #3381
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    ANVL Scale kiekot, WTB Vigilante/Trail Boss renkaat, HuckNorrisit.
    Takarengas nousi vanteelle jalkapumpulla, mutta eturengas ei sitten millään. Ei auta vaikka nostelee rengasta raudalla paikalleen, ottaa kompuran pistoolista suuttimen irti tai yrittää nostaa rengasta sisurilla; sisuristakin tuli odotellessa ilmat pihalle
    Pitikin ruveta tuunaamaan. Mitähän HuckNorris sanoo bräkleenistä ja sytkäristä
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  22. #3382
    Tekeekö joku Tampereella tai lähipaikkakunnilla näitä tubeless asennuksia? Itselläni ei kompuraa ole, eikä ehkä muutenkaan hinkua ruveta asian kanssa painimaan jos joku rahaa vastaan näitä toteuttaisi. Vanteina Mulefut SL 80mm ja renkaina Surly Nate.

  23. #3383
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti madekala Katso viesti
    Tekeekö joku Tampereella tai lähipaikkakunnilla näitä tubeless asennuksia? Itselläni ei kompuraa ole, eikä ehkä muutenkaan hinkua ruveta asian kanssa painimaan jos joku rahaa vastaan näitä toteuttaisi. Vanteina Mulefut SL 80mm ja renkaina Surly Nate.
    Palkkaa samoin tein se hovimekaanikko ajamaan peesissä lenkeillä. Se ensiasennuksen teettäminen ei nimittäin lämmitä kamalasti siinä vaiheessa, kun kesken ajon tuleekin toimenpiteitä vaativa vuoto tjsp. Jokainen tubeless-asennus kuitenkin tarvitsee jotain toimenpiteitä ennen pitkää, joskus vasta rengasta vaihtaessa ja joskus useammin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  24. #3384
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Palkkaa samoin tein se hovimekaanikko ajamaan peesissä lenkeillä. Se ensiasennuksen teettäminen ei nimittäin lämmitä kamalasti siinä vaiheessa, kun kesken ajon tuleekin toimenpiteitä vaativa vuoto tjsp. Jokainen tubeless-asennus kuitenkin tarvitsee jotain toimenpiteitä ennen pitkää, joskus vasta rengasta vaihtaessa ja joskus useammin.
    Meinasin samaa kirjoittaa... Mieluummin kannattaa pysyä sisiureissa, jos tubelekseen ei ole halua tutustua. Normi maastureissa scwalben uusi sininen sisuri on muuten oikeasti kevyesti rullaava ja vuotamaton. Tubeleksesta ei ole tuohon verrattuna mitään hyötyä, jos ei ole tarkoitus ajaa pienillä paineilla juurakossa.

    Edit: Ai juu, niitä evoja ei näköjään taas saakkaan aivan heti. Kaverilla nuo olivat kesän käytössä.

    https://www.schwalbetires.com/newsre...ot-before-2017

  25. #3385
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Palkkaa samoin tein se hovimekaanikko ajamaan peesissä lenkeillä. Se ensiasennuksen teettäminen ei nimittäin lämmitä kamalasti siinä vaiheessa, kun kesken ajon tuleekin toimenpiteitä vaativa vuoto tjsp. Jokainen tubeless-asennus kuitenkin tarvitsee jotain toimenpiteitä ennen pitkää, joskus vasta rengasta vaihtaessa ja joskus useammin.
    No hovimekaanikko lenkeillä olisi kyllä aika kultaa. Mutta oikeassahan taidatte olla kyllä, täytyy katsella jos joskus jaksaisi irroittaa asiaan aikaa. Kiitokset avusta kuitenkin.

  26. #3386
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tubeleksesta ei ole tuohon verrattuna mitään hyötyä, jos ei ole tarkoitus ajaa pienillä paineilla juurakossa.
    Ei edes sitä, että litku tuppaa paikkaamaan pienet pistoreiät.

  27. #3387
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    On siitä tupelesoinnista iloakin, mutta se on vähän niinku lemmikit, niistä täytyy huolehtia hankinnan jälkeenkin.

  28. #3388
    Viuh Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    On siitä tupelesoinnista iloakin, mutta se on vähän niinku lemmikit, niistä täytyy huolehtia hankinnan jälkeenkin.
    Tärkeintä on viedä tupelekset lenkille säännöllisesti, niin pysyvät tyytyväisinä��

    Ja sisägummit kannattaa kyllä pitää mukana lenkillä, niin se korjaus ei vaadi mitään suurempia ponnisteluja.

  29. #3389
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Mulla on alkanu tubelekset toimimaan varsin hienosti. Wtb-hans dampf parina stanin teipillä hieman gorillalla paikattuna. Alkaa olemaan kuukausi ajoja takana suht matalalla paineella ilman paineenlisäyksiä. En aivan vähällä sisuriin palaa.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  30. #3390
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Ei edes sitä, että litku tuppaa paikkaamaan pienet pistoreiät.
    No joo, mutta joskus kannattaa suosiolla jättää säätäminen vähemmälle. Tunnen esimerkiksi aika hyvin datarotta kaverini, hänen hermot ja täristävät kädet. Nauroin aika makeasti, kun kuulin chatin kautta meneillään olevasta tubeless sessiosta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •