HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 39 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Mites on 9.8 kuskeilla Wampa kiekot kestäneet kivikoissa?

2017 mallin 9.8:ssa on ilmeisesti myös 4,5" (?) kumit.
    Mulla ei oo kestänyt. Farley 9,6 ajellaan mihin on ostettu wampan kuitu kiekot 0.55barin paineilla mennään. Joutusin korjauttamaan kehät. Mun menoon on liika leveä 65mm oli hyvä. Alkuperäinen alu taka kieko jo kertaalleen saatu takuuna uusi kuin repeytyi hitsauksesta irti.
    Painoa lähti kun vaihdoin hiilikuitu kiekot 0.5kg.

Jos joku käyttää Facebookkia niin Oulussa Farley 7

https://www.facebook.com/permalink.p...03935429644734

^ No onpahan musta, liian musta mun makuun:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    ^ No onpahan musta, liian musta mun makuun:
    Se onki batbike.

Onpa sattunut mukava värisävy

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Ensihuolto Cubelle tässäkuussa. Käykö kuten autokaupoissa, vie auton huoltoon niin tilaakin uuden auton samalla reissulla speksien valoissa tuo trekki ois seksi

tänään se sitten tuli vihdoinkin farley 9.8 ex

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Mulla ei oo kestänyt. Farley 9,6 ajellaan mihin on ostettu wampan kuitu kiekot 0.55barin paineilla mennään. Joutusin korjauttamaan kehät. Mun menoon on liika leveä 65mm oli hyvä. Alkuperäinen alu taka kieko jo kertaalleen saatu takuuna uusi kuin repeytyi hitsauksesta irti.
    Painoa lähti kun vaihdoin hiilikuitu kiekot 0.5kg.
    Ymmärsinkö oikein että olit vaihtanut molemmat Jackalope 27.5" vanteet hiiilikuituisiin ja painoa lähti 250g / rengas? Itse mittasin piruuttani eturenkaan (jackalope 27.5" vanne jossa hodag + litkut) ja painoa tuli noin 2.9 kg. Mietin vaan että paljonko painoa kuituvanteisille renkaille tulisi....

Ja onnea uudesta ex farleystä!

Kyllä kävin vielä tarkastamassa. Eli wampa 27.5 hiilarikiekko, 3.8 hodag,litkua 2dl ja 180mm levy etukiekko painaa 2.67kg.

Kiitos oivu!

Kun kerkiät, pistä meille muille kuva pällisteltäväksi uudesta Ex:stä. Millaiset on ensituntumat ekojen ajelujen jälkeen? Veikkaan että on aika mahtava peli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Kyllä kävin vielä tarkastamassa. Eli wampa 27.5 hiilarikiekko, 3.8 hodag,litkua 2dl ja 180mm levy etukiekko painaa 2.67kg.
    27.5" Hodagithan oli alunperin 60tpi:n rungolla mutta uusien pitäisi olla 120tpi. Tiedätkö kummat sinun Hodagit on? Ja onko kumeissa mitään merkintää tpi-luvusta?

Ihan kommenttina omasta Farley 9:stä - noissa omissa ei ole mitään mainintaa TPI:stä eli taitaa olla noita 60 tpi renkaita. Ei ole ainakaan omissa ole ollut mitään ongelmaa tubelessina, kertaakaan ei ole kumi puhjennut. Mitä etua noista 120tpi renkaista on?

Yllättävän vähän noilla Wampa vanteilla paino tippuu, itse taidan pitäytyä näissä alumiinikehissä. Pari-kolmesataa grammaa painavammat vanteet ei liene ratkaiseva tekijä kun ihan omaksi iloksi metiköissä rymyän. Jos olisin niin hyväkuntoinen että kilpailuissa kävisin niin sitten tietysti tilanne olisi toinen.

Mitä tuommoiset 'kevyet' vanteet läskipyörässä painaa renkaineen jarrulevyineen päivineen?

Ei toki Hodag 60tpi versionakaan huono ole. Ihan mainiosti toimii monenlaisessa maastossa. Mutta vähän painavahan se on ja voisi vähän paremmin rullatakin, siis minun mielestäni. Ja 120tpi:n runko yleensä on juuri kevyempi ja myös herkemmin rullaava, joka uusissa Hodageissa pitäisi olla. Nämä parannukset sopisi minulle. Sen vuoksi kysyin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Ei toki Hodag 60tpi versionakaan huono ole. Ihan mainiosti toimii monenlaisessa maastossa. Mutta vähän painavahan se on ja voisi vähän paremmin rullatakin, siis minun mielestäni. Ja 120tpi:n runko yleensä on juuri kevyempi ja myös herkemmin rullaava, joka uusissa Hodageissa pitäisi olla. Nämä parannukset sopisi minulle. Sen vuoksi kysyin.
    Kiitos tiedosta ! Tuommoisesta en aiemmin tiennyt mitään....

Näyttää tuossa yläpuolella uudessa Farleyssä olevan myös 60 tpi renkaat (26x4.7).

Mulla on farleyssä speksin mukaan 120tpi renkaat. Vertasin alkuperäisen kumin painoa jälkikäteen ostetun 60tpi Hodagin painoon ja ei niissä kyllä ollut eroja.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Mulla on farleyssä speksin mukaan 120tpi renkaat. Vertasin alkuperäisen kumin painoa jälkikäteen ostetun 60tpi Hodagin painoon ja ei niissä kyllä ollut eroja.

Minustakin vähän kummallinen juttu kun pitäisi olla eri rungot kumeissa (60tpi-> 120tpi) ja kuitenkaan ei eroa. Mutta eihän se tietenkään ajamista estä.

Kattelin itsekin Farley 9 speksejä ja niiden mukaan olisi 120 tpi Hodagit. En kamalasti yllättyis jos ne oliskin 60 tpi. Toisaalta ihan sama, kilometrejä kertyy tpi lukemasta välittämättä .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeppo Katso viesti
    Kiitos oivu!

Kun kerkiät, pistä meille muille kuva pällisteltäväksi uudesta Ex:stä. Millaiset on ensituntumat ekojen ajelujen jälkeen? Veikkaan että on aika mahtava peli.
    Ekana päivänä tuli 88km ja tänään 30km. Mukava peli hissitolppa toimii hienosti jousitus on kyllä aika mukava saa istua pikkasen enemmän ja ei ota niin paljoa käsiin. Pyörä painaa14.8kg litkuilla ja näyttäis olevan 60tpi kumit alla. Taitaa olla eka pyörä mihin ei tarvi päivittää mitään osaa paitsi😁. Ainut miinus on vanteiden leveys. Melkeen tilaan 65mm leveät ja 27.5tuumaset sitten voi huolella päästellä kivikossa. Kuvia en osaa laittaa tänne. Onnistuuko ihan kännykällä?

Voi *****, farleyn runko on murtunut. Nyt katsotaan trekin takuun toiminta, jälleenmyyjällä kävin runkoa jo näyttämässä.

^Oho. Paska juttu, mutta kiva, kun kerroit. Tuntuu välillä, että vain postimyyntipyörille sattuu näitä. No hoituuhan se varsinkin, jos olet eka omistaja.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Voi *****, farleyn runko on murtunut. Nyt katsotaan trekin takuun toiminta, jälleenmyyjällä kävin runkoa jo näyttämässä.
    Näitä oli jollain jenkki foorumilla sattunut muillakin trekin omistajilla. Tosin taitaa sattua kaikille merkeille.

Kruunu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    Näitä oli jollain jenkki foorumilla sattunut muillakin trekin omistajilla. Tosin taitaa sattua kaikille merkeille.
    Murtumapaikka mtbr foorumilla oli vain takahaarukan yläputkien ja satulaputken risteyskohdassa (juho u lähettämässä runkokuvassa kohdassa, jossa vaalea lehti näkyy renkaan ja rungon välissä).

^Jaa eikös se olekkaan tuossa vaakaputkessa noin 3 cm seat tuben etupuolella?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Jaa eikös se olekkaan tuossa vaakaputkessa noin 3 cm seat tuben etupuolella?
    Antza näki oikein. Kolikolla kun koputeltiin, niin pehmeä oli. Lisäksi oli murtunut myös satulaputken takapuolelta.

Ilmankos se tuntui niin pehmeeltä.
    juho_u muokkasi tätä : 13.09.2016 at 17.26

Voin tiedottaa kokoajan, missä mennään.

Perjantaina runko lähtee Hollantiin tarkastettavaksi, jenkeissä olivat kiinnostuneita tuosta murtumasta. Fillari on viety jälleenmyyjälle purettavaksi.

Toivottavasti jää positiiviset fiilikset.

Kruunu Guest
    Lisäksi oli murtunut myös satulaputken takapuolelta.
    Sama satulaputken murtumapaikka lienee ollut kuvissa Mtbr foorumilla.

Voin tiedottaa kokoajan, missä mennään.

Perjantaina runko lähtee Hollantiin tarkastettavaksi, jenkeissä olivat kiinnostuneita tuosta murtumasta. Fillari on viety jälleenmyyjälle purettavaksi.

Toivottavasti jää positiiviset fiilikset.
    Eli haluavat nähdä rungon ennen, kuin toimittavat uuden?

Oliko muuten käytössä alumiininen vai kuitu satulatolppa?

Oliko paljonkin ajettu? Onko kuvassa satulatolppa normaalissa ajokorkeudessa?

Tolppana on trekin oma xxx kuitutolppa, mitä merkkien mukaan voisi nostaa vielä 4.5cm. Sama tolppa tulee 9.8 farleyn mukana. Kuvassa se on normaalissa ajokorkeudessa. Tuolla on ajettu arviolta 2000km. Painan 85kg, eli ei se voi siitäkään johtua.

Runko on 19.5" eli omalle 182cm mitalle just sopiva.

Tälläinen repeämä on myös,

juho_u muokkasi tätä : 14.09.2016 at 15.27

Etköhän ole hyvissä käsissä tuon kanssa, vahva veikkaus on että uuden rungon saat. Itse jos ostaisin hiilikuiturunkoisen niin Trekin hankkisin, eikös näissä ole runkojen osalta elinikäinen takuu. Kaveri oli ostanut hiilikuiturunkoisen maastopyörän 90-luvun alkupuolella Saksasta oltuaan siellä töissä, runko oli mennyt poikki ja pyörä jäänyt vintille. Näytti sitä tuossa taannoin ja sanoin että laitappa Trekille viestiä - tuli vastaus että jos alkuperäinen ostokuitti löytyy niin projektissa voidaan edetä. Ostokuittia ei koskaan löytynyt....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •