ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 125 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 75 115 123 124 125 126 127 135 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.721 - 3.750 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #3721
    ^Tosiaan tuo satulaputki saa kuormitusta päälleen, mutta tuossa litessä näyttäisi olevan alumiininen putki joten luulisi kestävän kun mitään alamäkiajoa ei ole tosiaankaan tarkoitus harrastaa

    Taitaa tuollainen Fat Lite lähteä tilaukseen jahka tilipäivä koittaa...

  2. #3722
    ^geometria kannattais olla vielä vanhan mallinen. Sellanen että satulatolppaa olisi mahdollisimman vähän näkyvissä. Muuten pystyputken ja vaakaputken välissä oleva sauma on melko kovilla.

    Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

  3. #3723
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Oisit pyytäny uuden renkaan. Läskirenkaat kyl hyvin useasti vipattaa mutta ei se ny niin paljon saa että runkoon ottas. Ei edes lähelle
    Samaa mieltä, etenkin kun tuliterä pyörä ja ensiasennusrengas kyseessä. Runko notkuu ajossakin niin että muutama milli tarvitaan tilaa sitäkin varten, ei riitä että vapaana just hipsumatta pyörii.

    Talvisäällä kerää myös melkoista lumipaakkua/tekee jäätä jos liian liki menee.

  4. #3724
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    129
    Torstaina ilmoittivat laittaneensa pyörän matkaan. Äsken tuli txt jotta sais hakea 4fätin postista
    Kyseessä siis heinäkuun puolvälissä ennakkotilattu pöörä...
    kasari muokkasi tätä : 29.08.2016 at 15.45 Syy: lisäys

  5. #3725
    Itelle tuli lähetyksestä vahvistus viime tiistaina, mutta pyörästä ei vieläkään mitään havaintoa.. Soitin jo xxl asiakaspalveluun ja lupasivat selvittää minne on hävinnyt. Olen myös ennakkotilannut pyörän heinäkuussa. Alkaa vähän odottavan aika käydä pitkäksi.

  6. #3726
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    59
    ​Hain omani just postista, mutta katotaan koska ehtii paketin avaamaan!

  7. #3727
    Kampi ei oikein tykännyt minusta. Nyt on tilalle vaihdettu Race Face kampi ja samalla vaihdoin eturattaan 30 hampaiseen. Sekä Race Facen Chester polkimet tulivat nyt ajoon, alkutuntumalta erittäin toimivat. Nostivat toki pyörän hintaa aika hyvin, mutta oli pakko.. Olisin ottanut 32 hampaisen, mutta sitä ei saanut oranssina juuri nyt, mutta jo 30 hampaisella tuntee melkoisen parannuksen, kun tuo 28 hampainen on aivan liian pieni.

  8. #3728
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dragonflyfin Katso viesti
    Kampi ei oikein tykännyt minusta. Nyt on tilalle vaihdettu Race Face kampi ja samalla vaihdoin eturattaan 30 hampaiseen. Sekä Race Facen Chester polkimet tulivat nyt ajoon, alkutuntumalta erittäin toimivat. Nostivat toki pyörän hintaa aika hyvin, mutta oli pakko.. Olisin ottanut 32 hampaisen, mutta sitä ei saanut oranssina juuri nyt, mutta jo 30 hampaisella tuntee melkoisen parannuksen, kun tuo 28 hampainen on aivan liian pieni.
    Tää on varmaan aika perusjuttuja mitä kannattaisi lukea jostain noobioppaista, mutta mikä se käytännön eri on noilla eri hammasmäärillä?

    Myös oon noiden polkimien hyötyä miettiny? Jos nyt ei jalat lipsu polkimilta jatkuvasti (jos nyt avopolkimia ihan meinaan käyttää), niin mistä se hyöty tulee 10€ markettipolkimista tai 60€ hifistelyversioista?

  9. #3729
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Core Katso viesti
    niin mistä se hyöty tulee 10€ markettipolkimista tai 60€ hifistelyversioista?
    Noissa on piikit jotka pitää jalan paremmin paikallaan. Tulet jotai vauhdikasta ja epätasasta mäkeä alas niin et varmaan halua että se jalka lipeää polkimelta.

  10. #3730
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Core Katso viesti
    Tää on varmaan aika perusjuttuja mitä kannattaisi lukea jostain noobioppaista, mutta mikä se käytännön eri on noilla eri hammasmäärillä?

    Myös oon noiden polkimien hyötyä miettiny? Jos nyt ei jalat lipsu polkimilta jatkuvasti (jos nyt avopolkimia ihan meinaan käyttää), niin mistä se hyöty tulee 10€ markettipolkimista tai 60€ hifistelyversioista?
    Käytännön ero hammasmäärillä on simppeli. Etu- ja takarattaan suhde on tärkeä. Edessä suurempi hammastus ja takana pienempi = Suurempi nopeus. 28 hampaisella on ikävä ajaa nopeampia osuuksia, kuin suuremmalla. Viimeksi XXL munasi toiseen suuntaan ja 3 Fat pyörässä taisi olla 38 hampainen edessä, joka on jo aivan liian suuri, omaan makuuni tuo 28 hampainen on taas aivan liian pieni. 28 hampainen varmasti toimii kuskeilla, jotka ajavat lähinnä pelkästään maastossa, jossa eteneminen on muutenkin äärimmäisen hidasta. Polkimista tulikin yllä hyvät perustelut.

  11. #3731
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Reilulla kympillä saa jo ihan toimivat flätit, vaikka CRC:n kopio-V8:t jotain 13 euroa.
    Tossa yhdelle vaihdettiin kanssa läskiin eturatas oston yhteydessä 28-piikkisen tilalle, suunta vaan pienempään eli 26-piikkinen. Mutta maastossa käytännössä tolla ajellaan niin ei ole pieni.

  12. #3732
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    59
    Yön pimeydessä varastossani sain pyörän jotakuinkin kai kasattua. Täytyy sanoa että aivan täysin riittämättömän ohjeet XXL:n paketissa (ja samat netissä).

    Ehkä jollekin, joka on edes joskus elämässään laittanut pikalinkullisen eturenkaan levyjarrulla, saattaa riittää ohjeistus "Laita eturengas kiinni ja kiristä se hyvin". Mutta ite sain googletella melkoisesti lisäohjeita ja silti jäi vähän epäselvästi että onko se nyt lainkaan oikein.

    Myöskään oikean kokoista kuusiokoloavainta ei tullut mukana, että olisi saanut esim. tangon kiinni. Omasta takaa löytyi kyllä. Kaksi avainta tuli mukana, mutta niistä ei sopinut kumpikaan siihen hommaan, muualle toki.

    http://imgur.com/a/jPC9v

    Kattokaas tuosta nyt että kuinka paljon meni mahdollisesti pieleen ennenku onnistun tappamaan tolla itteni.

    Ensin laitoin pikalinkun hiukan väärin ja kuuli että etujarru laahasi niin tiesi heti ettei se niin ainakaan mennyt. Sitten laitoin kuvassa olevalla tavalla niin ei ainakaan alkuun laahannut ja jarrutkin toimi. Ihan pienen lenkin kun heitin niin parin jarrutuksen jälkeen kuului pientä laahausääntä välillä, mutta se on jonkin mukaan normaalia että vaatii X-määrän jarrutuksia että asettuvat kunnolla toimintaan.

    EDIT: Mahtaako tossa vaihtajan tienoilla olla joku suojamuovilärpäke vielä paikallaan? En jaksa nyt enää lähteä talliin katsomaan, täytyy huomenna perehtyä paremmalla ajalla.

    EDIT2: Ja mitään varsinaisia istuimen tai tangon säätöjä en ehtinyt tehdä tässä kohtaa, pitää vähän yrityksen ja erehdyksen kautta niitäkin säädellä.

  13. #3733
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Stemmi oikein päin? Saa se väärinkipäin olla jos tykkää tankosta nuin alhaalla. Spaceritki ois voinu jättää alle niin tanko on ylempänä

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  14. #3734
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    En nyt tiijä miten tuon pikalinkun kirrasit, mutta käännä se nyt haarukan suuntaisesti niin ei oo heti tarraamassa kiinni puskiin ja aukeemassa sen vuoksi.

    Vaijerijarrut olis syytä syynätä ihan ajatuksella ja silmällä läpi että saat säätöihin, ei sitä renkaan asennolla passata. Rengas suoraan, akseli pohjaan ja kunnolla kiinni ja sitten säädät jarrusatulan keskelle jne. palojen etäisyyden ym. kohdalleen. Nestelevari olis helpompi. Tuskin on osunut kohdalleen tehtaalla summittaisessa alkukasaamisessa.

  15. #3735
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    59
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Stemmi oikein päin? Saa se väärinkipäin olla jos tykkää tankosta nuin alhaalla. Spaceritki ois voinu jättää alle niin tanko on ylempänä

    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
    Noita spacereita mietin, mutta kun ohjeessa ei sanottu niistä mitään niin jätin niin kuin oli, eli kuten kuvassa. Stemmikin oli ihan noin ja sitäkään ei oikein käsketty muuten kuin noin ohjeessa laittaa (sikäli kun huonosta paperitulosteen kuvasta sai yhtään mitään selvää).


    En tullut ajatelleeksi pikalinkun tarraamista puskiin, hyvä kun huomautit Läskimasa. En kyllä jarruista tiedä että saako mun tietotaidolla niitä säätöihin vaikka kuinka ajattelisi, mutta täytyy tosiaan vielä nyt paremmalla ajalla vielä käydä vähän kaikki läpi.

  16. #3736
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mun Salsa kun tuli paketissa niin se oli tämän näköinen, ainoastaan kammet kiinni rungossa ja kiekot kasattu, tosin jarrulevytkin irti.

    Mukana oli ainoastaan osavalmistajien omia ohjeita, eikä niitäkään kaikkia, mm. ohjainlaakerin sai miettiä ihan itsekseen miten se tulee. Mut mikäs siinä, oikein mukavaa puuhastelua. Työkalujakaan ei mukana, mut en kyllä osannut olettaakkaan.

  17. #3737
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    59
    Emmäkään muuten olisi työkaluja odottanut, mutta XXLlä taidettiin luvata että kaikki kasaamiseen tarvittavat työkalut tulisi mukana.

  18. #3738
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Core Katso viesti
    Noita spacereita mietin, mutta kun ohjeessa ei sanottu niistä mitään niin jätin niin kuin oli, eli kuten kuvassa. Stemmikin oli ihan noin ja sitäkään ei oikein käsketty muuten kuin noin ohjeessa laittaa (sikäli kun huonosta paperitulosteen kuvasta sai yhtään mitään selvää).


    En tullut ajatelleeksi pikalinkun tarraamista puskiin, hyvä kun huomautit Läskimasa. En kyllä jarruista tiedä että saako mun tietotaidolla niitä säätöihin vaikka kuinka ajattelisi, mutta täytyy tosiaan vielä nyt paremmalla ajalla vielä käydä vähän kaikki läpi.
    Spacerit ja stemmi laitetaan just siihen asentoon kun ne ittestä tuntuu hyvältä, ei niinkuin muotipoliisi sanoo. Koeajolenkillä ne sitten löytää oikean asennon. Muista ottaa avaimet mukaan ensinmäisille lenkeille niin saa säätää.
    Älä sitten kiristä siinä stemmin päällä olevaa ruuvia liian tiukalle. Kyseisellä ruuvilla säädetään ohjainlaakerin kireys eikä se vaikuta stemmin kiinni pysymiseen millään lailla.

  19. #3739
    Fat pro haettu postista. Polkimetkin oli muistettu laittaa mukaan. Ehkä tuon humalapäissään voisi yrittää joku päivä kasata. Kuulostaa vaan huolestuttavalta miten kasaaminen voi olla noin hankalaa. Ja onko jossain palstaslangi-suomi-sanakirjaa? Spacerit, stonga ja stemmi ihan outoja sanoja. Stemman yhdistäisin musiikkiin. Niin ja eturengas tuntui raavaasta miehestä hemmetin kevyeltä. Eipä tulisi mieleenkään tehdä jotain tubeless-kikkailuja.

  20. #3740
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuurijuoppo Katso viesti
    Spacerit, stonga ja stemmi ihan outoja sanoja.
    Nojoo stonga lienee ruotsista väännetty ohjaustanko stång. Stemmi (stem) ohjainkannatin ja spaceri (spacer) on ihan englannista väännetty

  21. #3741
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuurijuoppo Katso viesti
    Ehkä tuon humalapäissään voisi yrittää joku päivä kasata. Kuulostaa vaan huolestuttavalta miten kasaaminen voi olla noin hankalaa.
    Turhaan murehdit kasaamista, eturengas paikoilleen,ohjaustanko kiinni stemmiin ja sattula tolppineen kiinni olettaen että pyörä tulee samalla tavalla kasattuna kuin viimevuoden pyörät.

    Oma 3 Fat lite paketista oton jälkeen

    2fat4u

  22. #3742
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    59
    Tämänkin kysymys sopisi yhtä hyvin johkin yleisempäänkin ketjuun, mutta kävin äsken heittämässä ekaa kotipihaa pidemmän lenkin, ja ensin jarru ei laahannut, mutta sitten kun veti alamäkeä kovempaa niin sitten se laahasikin loppureissun. Laahaaminen loppui kun pidin etujarrun kahvaa ihan pari milliä pohjassa, eli niin että jarrut eivät sinänsä vielä jarruttaneet, mutta johonkin kai se siitä jo ehti liikkumaan kun laahaaminen aina loppui.

    Ajattelin vielä kokeilla ottaa rengasta irti ja asentaa uudestaan kun kerkiän, mutta tossa jarrussakin lienee jotain säätöjä? Onko vinkkejä siis että mitä kannattaisi tehdä? Kyseessä siit 4 Fat Comp, eli mekaaniset levyjarrut. Ja etujarru siis kyseessä.

  23. #3743


    4 Fat Pro kasattu. Eihän asennusolut ehtinyt kihahtaa edes päähän kun tuo oli kasattu. Onnistui tumpeloltakin, säätöjen oikeellisuudesta en tiedä. Tangon kiinnitykseen tosiaan ei ollut sopivaa kuusiokoloavainta mukana. Eturatas meni heittämällä paikoilleen, yli jäi ilmeisesti vain suojana ollut muovinen härpäke jarruista, jonka otin pois. Ei kai tuota tarvitse mihinkään säätämiseen tms? Niin tai no kiristin ensin pikalukon liian kireälle eikä se enää ilman väkivaltaa kääntynyt lukkoasentoon, joten piti hieman pakittaa.

    Satula oli kovin sporttisen näköinen, odotin hieman harrikkamaisempaa löhölinnaa jolla voi pehmeästi istuen kruisailla ties mitä kansallispuistojen kauneimpia polkuja. Mikähän on tuollaisen oikea korkeus? Nyt säätö on sellainen, että poljin ala-asennossa on jalka suorana. Ajoasento on silloin vaan aika etukeno. Vai pitääkö sen ollakin? Viimeksi ajellut pyörällä enemmän reilu 20v sitten intissä ja jotenkin tuntuu, että silloin ajettiin selkä suorempana. Ja intin pyörissä oli jalkajarrutkin, mikä Whitelle antaa pitkän miinuksen. Mutta ehkä tämä tästä.

    Yritin linkata aijaan kuvaa, mutta ei ainakaan esikatselussa näy, joten tässä vielä linkki http://aijaa.com/IzRtzG

    Niin ja osapussissa oli nippuside ja pari muovinippeliä, olisiko ne kuulunut laittaa jonnekin vai ovatko varaosia?

  24. #3744
    Tänään tuli 120km täyteen fat prolla, hieman vielä jarrut laahaavat, varsinkin kun jyrkemmässä kulmassa kääntyy(outoa). Itse vaihdan kyllä satulan ja tolpan vanhasta pyörästä tuohon, eastonin tolppa ja satula hieman pehmeämpi ja kevyempi, kuin tuo mukana tullut. Onneksi itsellä xxl:stä ostettu momenttiavain setti, niin ei tarvinnut mututuntumalla kiristää 5-6nm kireydelle.


    "Niin ja osapussissa oli nippuside ja pari muovinippeliä, olisiko ne kuulunut laittaa jonnekin vai ovatko varaosia?"

    Tää muakin kiinnostaisi. Joku varmasti osaa vastata?

  25. #3745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dragonflyfin Katso viesti
    "Niin ja osapussissa oli nippuside ja pari muovinippeliä, olisiko ne kuulunut laittaa jonnekin vai ovatko varaosia?"

    Tää muakin kiinnostaisi. Joku varmasti osaa vastata?
    Ne muovinippelit tulee jarrujen kiinnitys pultteihin(jarrujen ohjeessa on kuva niistä, mutta kuka nyt ohjeita lukee) Nippuside ilmeisesti vaan varaosa...

  26. #3746
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuurijuoppo Katso viesti

    Ajoasento on silloin vaan aika etukeno. Vai pitääkö sen ollakin?
    No tanko sulla on tossa niin alhaalla ku sen saa. Siirrät se "spacerit" siitä yläpuolelta stemmin alapuolelle niin tanko tulee ylemmäs. Ja laitat tankon kulman kohti käsiä. Eli yläviistoon

  27. #3747
    Ja jos kaipaa vieläkin pystympää asentoa niin kääntää stemmin toisinpäin

  28. #3748
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuurijuoppo Katso viesti
    Mikähän on tuollaisen oikea korkeus? Nyt säätö on sellainen, että poljin ala-asennossa on jalka suorana. Ajoasento on silloin vaan aika etukeno. Vai pitääkö sen ollakin?
    Kantapäällä kun yllät persettä keinuttamatta polkee niin hyvä. Vähän isolta näyttää pyörä sulle jos et ton korkeemmalle satulaa voi nostaa.

    Ja stemmi tosiaan toisinpäin ja ylemmäs, ja pyörittele tankoa myös, nyt roikkuu päät alaviistoon.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuurijuoppo
    Ja intin pyörissä oli jalkajarrutkin, mikä Whitelle antaa pitkän miinuksen. Mutta ehkä tämä tästä.
    Kyllä se siitä, oikeesti, unoha ne jalkajarrut, ei kuulu tähän lajiin. Ehkä sun olis pitäny ostaa joku Mad Croc, olis ollu jalkajarru ja pehmee satula. 😝

  29. #3749
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    mikkeli
    Viestit
    3
    Olen vaihtamassa 4fat prohon eturatasta. Onko vinkkejä mikä kannattaa laittaa ja mikä yleensä käy. Eli 28 tarkoitus päivittää 32:seen.

  30. #3750
    ^Absolute black 104BCD 32t ovaali vaikka CRC:stä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •