Tarkoituksena olisi aloittaa maantiepyöräprojekti syksyksi ja talveksi. Ajatuksena, että pyörä olisi kevään tullessa ajokunnossa. Aluksi pitäisi tietysti hyvä ja edullinen runko jostain hankkia. Kuski 181cm ja inseam 87cm. Runkoko pyörii siis varmaan 54 / 56 paikkeilla. Minkäänlaista rahallista säästöä en ole hakemassa, vaan lähinnä rakentamisen iloa talven illoiksi. Budjetti pyörii siellä 1000 - 1500 euron paikkeilla.
Budjetin ollessa yllä olevan mukainen, runko saisi maksaa maksimissaan 400€. Kyselisinkin tässä vaiheessa suosituksia tuon hintaluokan rungoista. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin Kiinan kuidut, mutta saako tuohon hintaan runkoa kotiin asti? Nähtävästi esim. 400$ rungosta menee kuitenkin jonkin verran tulleja, veroja yms?
Toinen vaihtoehto sitten Englannin ja Saksan nettikaupat. Pikaisella tutkimisella vastaan tuli CRC:n Vitus (250€) ja Dolan (~265€). Mistäs muualta voisi löytää edullisia framesettejä?
Eli lyhyesti, suosituksia maksimissaan 400€:n maantiepyörärungoista?
Pistä puolet enemmän niin saat huippurungon. Minä vaihdoin vanhat choruksen ja recordin osat tollaseen ja olen todella tyytyväinen. Miksi ostaa sellaista runkoa, johon tyytyväisyys kestää korkeintaan kesän ja sitten pitää hankkia uutta. Todella halpa tulee pitkän päälle kalliiksi.
Helppo yhtyä kahteen edelliseen. Siirto osamomentilta runkosarjamomentille ja osien päivitystä aikanaan parempiin jos tarvetta ilmenee. Eikähän tuossa kun hyvä runko, haarukka ja laakeri, ole isostakaan ylityksestä enää kyse. Planet X valikoimassa on halvempikakin jos tiukkaa budjettia.
Kiitos kommenteista. Täytyy ottaa myös nuo kuiturungot etsiskelyn alle. Näyttäisi, että sopivan tarjouksen kohdalle sattuessa, saattaisi kuiturunkokin irrota n. 500€:lla. Yksi asia mikä noissa runkotarjouksissa hämmentää, on tuo headset. Näyttää siltä, että osaan paketeista ohjainlaakeri kuuluu, toisiin taas ei. Jossain kaupoissa myyjä sanoo, että headsettiä ei pakettiin kuulu, mutta kommenttien perusteella kuuluukin.
Kokosin alle joitain nettikauppoja, missä olen suht edullisiin runkoihin törmännyt. Löytyykö listaan lisäystä? (Olisin laittanut listan myös ekaan viestiin, mutta nähtävästi sitä ei voi enää muokata?)
Kirjanmerkit