ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 29 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 2719

Aihe: Ketjujen voitelu

Mä lähdin keväällä maasturin kanssa kokeilemaan tällaista ainetta uuden ketjun kanssa: http://www.cc-company.fi/files/441_ceramix.pdf
    Aloitin niin, että ekan kymmenen lenkin jälkeen ketju putsaus rätillä ja aine ketjuun yöksi, liian aineen putsaus ennen seuraavaa lenkkiä. Tämän jälkeen voitelu kerta viikossa.
    Lika ja paska ei tarraa ketjuun. Ketju pitää normaalin pienen äänensä, ei sen enempää.
    Mun kohdalla tähän mennessä helpoin ja toimivin ketjuvoiteluine. Aine löytyi duunista joten ei hajuakaan hinnasta tai saatavuudesta.
    Testi jatkuu... Nyt kilsoja takana eka tonni. Ketju KMC x10.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jöpöttäjä Katso viesti
    Mä lähdin keväällä maasturin kanssa kokeilemaan tällaista ainetta uuden ketjun kanssa: http://www.cc-company.fi/files/441_ceramix.pdf
    Aloitin niin, että ekan kymmenen lenkin jälkeen ketju putsaus rätillä ja aine ketjuun yöksi, liian aineen putsaus ennen seuraavaa lenkkiä. Tämän jälkeen voitelu kerta viikossa.
    Lika ja paska ei tarraa ketjuun. Ketju pitää normaalin pienen äänensä, ei sen enempää.
    Mun kohdalla tähän mennessä helpoin ja toimivin ketjuvoiteluine. Aine löytyi duunista joten ei hajuakaan hinnasta tai saatavuudesta.
    Testi jatkuu... Nyt kilsoja takana eka tonni. Ketju KMC x10.
    Kuinkahan samantyyppinen aine tämä olisi ja ajaisikohan asiansa?
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/60707...elusaine-400ml

^^ Miulle kans! :P

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0do Katso viesti
    Kuinkahan samantyyppinen aine tämä olisi ja ajaisikohan asiansa?
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/60707...elusaine-400ml
    Ei taida olla ns. kuivaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Ei taida olla ns. kuivaa?
    Hups. Totta.

Kuukkelia käyttämällä löysin myös muita vastaavia keraamisia kuivavoiteluaineita kuin tuo aiemmin mainittu cc-companyn tuote. Mainosteksti oli ainakin yhdessä lähes identtinen eli samaa ainetta, mutta eri brändiltä. Mutta mitään ei näytä saavan suoraan netistä tilattua yksityiskäyttöön, vaan pelkästään yrityksille. Tai saattaishan ne myydä, jos nätisti pyytäis.

Ostin pyörän käytettynä, ajanu mettää hiekkaa kuraa, kerra jotai wd-40 suihkasin pyörän pesun jälkeen. En ymmärrä mistä kitinöistä täällä puhutaan, ei mulla pidä mitään ääntä. Jostain luin että ketjua vaihdettaessa rattaat pitää vaihtaa vai oliko se toisin päin, onko tällä mitään perää?

Pakan vaihdon kanssa aina uudet ketjut, ketjujen vaihdon yhteydessä pakkaa ei tarvitse kuitenkaan välttämättä vaihtaa. Tiukka takapakka ei naksumatta sulata vähänkään venyneitä ketjuja - kokemusta on.

Rex Domestiquesta.

Ketjuna Dura Ace HG901 SIL-Tec 11s jolla ajoin 500 km ennen liuotinpesua. Muu voimansiirto Ultegraa.

Puteli on pieni mutta hyvin riittoisa. Ohjeiden mukaan neljännellä voitelukerralla aine on syrjäyttänyt aiemmat aineet.

Ensimmäiset voitelut liuottimen jälkeen aiheuttivat pahaa mieltä kitinöineen vaikka aine oli ketjuissa aina n. 18h ennen seuraavaa lenkkiä. Nyt neljännen voitelun jälkeen olen ajanut 400km suurimmalta osin kostealla asfaltilla ja usein tihkusateessa. Soratietä matkasta on ainakin 50km.

Ei kitise. Kerää hiekkaa vähemmän kuin muut kokeilemani öljyt mutta nyt on pakko liuottaa kaluston säästämiseksi.

Kuivan kelin maantiekuskille tai itseäni laiskemmalle voimansiirron puhdistajalle (liuotin) voin suositella varauksetta.

Honkkarista tms ostettu halpa spray, WD40, CRC, 2t-öljy tai vesivaseliini (laakerirasva) tilanteesta riippuen ja ehkä eniten mikä on käsillä. Juuri nyt vesivaseliiniä ja tuntuu toimivan aika hyvin.

Nämä WD40 ja muut spray öljyt on mielestäni enempi ruostuneen muutterin irroitukseen kun voiteluun. niistä kun liuottimet haihtuu parissa tunnissa, niin eipä kylläö montaa grammaa öljyä jää ketjuihin.

As[QUOTE=Pölhis;2571373]Honkkarista tms ostettu halpa spray, WD40, CRC, 2t-öljy tai vesivaseliini (laakerirasva) tilanteesta riippuen ja ehkä eniten mikä on käsillä. Juuri nyt vesivaseliiniä ja tuntuu toimivan aika hyvin.[/QUOTE
    Hyi helvetti, tommosta täytenä totena julistat, herkeä ihmeessä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Mitäs mieltä täällä ollaan aseöljystä?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peeppa Katso viesti
    Mitäs mieltä täällä ollaan aseöljystä?

Hyvää mm. auton lukkoihin talvella.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Hyvää mm. auton lukkoihin talvella.
    Täytyy sitten kokeilla jotain muuta. Nyt neljä vuotta menty kaavalla, pesun jälkeen ketjuille aseöljyä ja ylimääräisen poisto ennen seuraavaa lenkkiä. Hyvin on toiminut eikä ole kitinöitä tai ylimääräistä kulumaa ollut. Ainoa jos unohtaa pyyhkiä ylimääräiset pois niin sitten kerää likaa.

Itse kun en ole näihin öljyihin ja rasvoihin perehtynyt niin mikä aseöjystä tekee huonon? Hyvää ainakin se, että toimii myös talvella. Kahdella pyörällä ajan ympäri vuoden ja mielellään keep it simple, eli sama aine pitää toimia koko ajan.

Aseöljy on hyvää aseisiin, lukkoöljy lukkoihin ja ketjuöljy ketjuihin, yksinkertaista eikö totta.

Riippuu toki aseöljystä. Esim Bore cleanin öljy on loistava tuote, mutta hintaa sen verran, ettei kannata lotrata ketjuihin. Valtaosa aseöljyistä sisältää todella paljon liuottimia, joten ovat kehnoja voitelemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Aseöljy on hyvää aseisiin, lukkoöljy lukkoihin ja ketjuöljy ketjuihin, yksinkertaista eikö totta.
    En sanoisi että on näin yksinkertaista. Kokeilin ennen aseöljyä kahta ketjuöljyä ja ne keräs niin paljon likaa ketjuihin että ei voinut käyttää. Sitten kokeilin muistaakseni CRC:n aseöljyä jota oli kotona ja kun toimi niin olen siinä pysynyt. No täytyy selata tämä ketju läpi ja kokeilla oikeaa ketjuöljyä jos vaikka löytyisi hyvä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Onneksi täällä joku on järjissään.

Itse olen jo vuosia ruiskutellut Bilteman ketjuöljyä, ja hyvin on voidellut. Satkun-parin välein lisää, ja noin viiden jälkeen ketjut irti ja rasvanpoistoaineeseen lillumaan. Näillä ohjeilla olen maantiellä pärjännyt.

Olen toki avoin uusille ideoille, jos ne sopivat yhtä hyvin kaltaiselleni laiskalle ja saamattomalle tumpelolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti
    Itse olen jo vuosia ruiskutellut Bilteman ketjuöljyä, ja hyvin on voidellut. Satkun-parin välein lisää, ja noin viiden jälkeen ketjut irti ja rasvanpoistoaineeseen lillumaan. Näillä ohjeilla olen maantiellä pärjännyt.

Olen toki avoin uusille ideoille, jos ne sopivat yhtä hyvin kaltaiselleni laiskalle ja saamattomalle tumpelolle.
    Boldasin oleelliset.

Eli tuo Bilteman öljy tai sen koostumus ei ole tarpeeksi tehokas voitelemaan ja toisekseen kerää paskaa hyvin nopeasti. Jopa minäkin saisin kesken lenkin alkaa öljyämään ketjuja, vaikka olisin sen ennen lähtöä tehnyt enkä aja edes kovin pitkiä rupeamia.

Maanantaina kun laittaa öljyä ja sunnuntaina on 500 km mittarissa, ei tartte kuivalla kelillä edes XXL:n 7 euron ketjuöljyä lisätä. Puhumattakaan mistään liotuksista. Vinkkinä, laadukkampaa ketjuöljyä kehiin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

En aja yli kahden sadan lenkkejä. Kyllähän etenkin kesäkeleissä enemmänkin tosin menisi rasvaamatta, jota siis teen paskaantumisen vuoksi, koska öljy irrottaa samalla paskaa.

Sen sijaan tuo ketjujen pesemättä jättäminen ihmetyttää - miten se muka erilaisella öljyllä vähenisi? Putsaan ketjut, kun niistä alkaa tarttua rättiin likaista öljyä. Olen ajanut kyllä putsaamatta 1,5 tuhattakin, mutta silloin saa ketjuista pohleeseen tatuoinnin, jos erehtyy hipaisemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti
    En aja yli kahden sadan lenkkejä. Kyllähän etenkin kesäkeleissä enemmänkin tosin menisi rasvaamatta, jota siis teen paskaantumisen vuoksi, koska öljy irrottaa samalla paskaa.

Sen sijaan tuo ketjujen pesemättä jättäminen ihmetyttää - miten se muka erilaisella öljyllä vähenisi? Putsaan ketjut, kun niistä alkaa tarttua rättiin likaista öljyä. Olen ajanut kyllä putsaamatta 1,5 tuhattakin, mutta silloin saa ketjuista pohleeseen tatuoinnin, jos erehtyy hipaisemaan.
    Spraypullosta suihkutettava tahmainen liisteri kerää ketjuun paskaa erittäin nopeasti, ja sotkee takapakkaa myös. Vetreällä ja nestemäisellä öljyllä menee tipat suoraan niveliin ja kun pyyhkii ketjun puhtaaksi ulkoisesti, ei se kerää pikeä juurikaan. Molemmat tullut koettua käytännössä.

Sinulla ei välttämättä tuollausta spraytervaa ole käytössä mitä olen itse joskus testannut, mutta silti tuntuu kyllä todella tiheältä tuo "huoltoväli".
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lähinnä tottumuksesta laitan, koska se on niin helppoa. Ei ole tervaa tuo, vaan se on lirua. Olen noita niveliin tiputeltavia öljyjä välttänyt, koska ei riitä keskittymiskyky sellaisten laittamiseen. Puhtaampana varmaankin pysyisivät ketjut, mutta pikaliittimellä varustettuna niiden irrottaminen ja pesu on niin vaivatonta, että olen päätynyt tällaiseen.

http://www.bike-discount.de/en/buy/d...6805/wg_id-528 Tuon on Saksan isojen lehtien testeissä, minusta pätevissä, pärjännyt parhaiten. Tunkeutuu hyvin, ei kerää paskaa ja vankenmallakin polkijalla kestää kiinnileikkaamatta. Vettä ny ei kovin hyvin, nyyh. Tourin vertailuöljy.

Kun toki oma käsitys perustuu vajavaiseen kokemukseeni ja vielä huonompaan ymmärtämiseeni. Saksan isot lehdet on asiaa argumentoineet useasti. Pesuliotinjäämät ketjun sisällä liuottaa myös uuden öljyn ja tunkeutuuko eli omaako ketjuöljy niin hyvän immersiokyvyn jotta rutikuivaksi pestyn ketjun joka niveleen pääsee voitelemaan?
    Tuolla jenkkien Frictionfactilla on eriävä käsitys immersiosta, myönnän.

Alkaa tympimään toi Squirtin vaatima "ennakointi" voitelun suhteen.
    Kuinkas tämä?
    http://www.chainreactioncycles.com/f...il/rp-prod5955

Aiemmin käytin samaa sprayna, toimii. Saa lisätä usein, ei oikein kestä vettä mutta pitää ketjut erinomaisen puhtaina.

Sprayssä nyt vaan on se, että tulee voideltua se jarrulevykin.
    Onkohan tämä nestemäinen täysin samaa tavaraa?

Pesin Campan ketjun pari viikkoa sitten Pinelinellä puhtaaksi Pedro's Ice Waxista ja tuli niin puhdasta, että päätin kokeilla Rexin ihmevoidetta Domestiqueta. Heti olin huomaavinani, että ketju on hiljaisempi. Paremmin myös mielestäni luistaa, minkä huomaa, kun kädellä pyöräyttää taaksepäin. Pyörähtää pidemmän matkan. Tuskin meikäläisen ajossa mitään energian säästöä huomaa, mutta aion käyttöä jatkaa. Seuraava voitelu ehkä ensi viikolla.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

^ Et ole kuvitellut, juuri samanlaisia huomioita olen Domestiquesta tehnyt itsekin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilier Katso viesti
    Pesin Campan ketjun pari viikkoa sitten Pinelinellä puhtaaksi Pedro's Ice Waxista ja tuli niin puhdasta, että päätin kokeilla Rexin ihmevoidetta Domestiqueta. Heti olin huomaavinani, että ketju on hiljaisempi. Paremmin myös mielestäni luistaa, minkä huomaa, kun kädellä pyöräyttää taaksepäin. Pyörähtää pidemmän matkan. Tuskin meikäläisen ajossa mitään energian säästöä huomaa, mutta aion käyttöä jatkaa. Seuraava voitelu ehkä ensi viikolla.
    Taidanpa testata, mutta vasta ens vuonna ulkona. Traineripyörän ketjuihinkin tuota vois lurauttaa.

Trainerissa nyt voi hyvin käyttää perint3eisiä öljyjä kun ei ne sisätiloissa mitään likaa kerää.

Pitihän sitä kokeilla uutta kotomaista ketjuöljyä, kun sitä oli ilmestynyt paikalliseen kivijalkaan ja oli vielä hyvässä halpuutuksessa - 35%
    Kuvassa näkyvällä ketjulla on ajettu pesun ja Rex:illä 1 voitelun jälkeen 4 noin 2-3h lenkkiä syksyisessä pääosin kuivassa maastossa. Ei kitinää, ei myöskään kerää roinaa itseensä.
    Rex on hieman jäykempää tavaraa ainakin levitysvaiheessa vs Holmenkol Nano, jota olen tähän saakka käyttänyt. Kuten tuosta Kollenin purkista näkyy, se saostuu purkin alaosaan ja vaatii kunnon ravistelun. Rexin purkista ei päällepäin saa selvää käykö samoin? Pystyssä säilytetystä pullosta puristettu tavara vaikutti kuitenkin senverran jähmeältä, että tuskin on saostunut.

AB ylempänä mainitsi pesuainejäämistä. Luulempa jotta ko ongelma tulee, kun käytetään ketjupesuria eikä käytetä riittävästi ja riittävän kuumaa huuhteluvettä.
    Itte oon sitä mieltä, että tässä(kin) tapauksessa puhtaus on puoli ruokaa. Meinaan vaan, jotta ¤aska, se on mikä luiston vie niin suksissa kuin voimansiirtolaitteissakin.
    Kierrätän kahden pyörän ketjuja 3kpl/pyörä, ja joskus olen kerännyt kaikki 6 ketjua työmaalle, jossa on tällainen pesuri http://www.teijopesu.fi/page.php?page_id=24
    Pesun jälkeen upotan ketjut wd 40:tä vastaavaan korroosion estoaineeseen. Seuraavaksi kuivaus paineilmalla ja ketju on valmis viimeistelyyn, eli vahaus kuvassa näkyvillä emmeillä.
    Saa olla meleko tarkka vainu, jos tuon käsittelyn jälkeen löytää ketjuista pesuainejäämiä. Naurava hymiö.
    Uudet tehdasrasvassa olevat ketjut ovat saaneet edellämainitun käsittelyn, paitsi kerran unohtui Peurungan marakuppiin tehdasrasvassa olevat ketingit. Siitä tulikin unohtumaton reissu, sillä ketju keräsi kaiken rojun oravanpesistä lähtien itteensä, vaikka pyyhin lähtöpaikalla kaiken ylimääräisen rasvan ketjun pinnalta. Ketju tippu NW-eturattaalta, kun siihen pakkautui ketjun nivelistä tursuava vaseliini yhdessä maastosta tarttuneen roinan kanssa. Toisella kiekalla ihmettelin että joku oli siivonnut reitin oikein haravan kanssa...
    Likaiseen ketjuun voiteluaineen lisäämistä olen vältellyt viimeiseen saakka. Siis oikeasti likaiseen, kuten maastoajossa tuppaa olemaan.Alempi kuva v2010 Jyskälän maracupin jäljiltä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •