En tiedä kaupallisesta toiminnasta onko se tarpeenkaan alueen länsiosassa.
Jo aiemmin Hossan käyttö- ja hoitosuunnitelmassa, http://www.metsa.fi/documents/10739/...8-4a471e24bb4d , vuodelta 2014 ilmaistiin selkeästi ns. syrjävyöhykkeen osalta reitistön ja palveluitten säilyvän ennallaan. Tästä syystä tunnen mielenkiintoa millä perusteella tässä osassa puistoa reitistön lakkautuksia olisi tulossa ja missä vaiheessa ne on päätetty. Somerjärven eteläpuoli on kuitenkin luonnonrauhaltaan harvinainen ja ei kaipaa (imho) minkäänlaista markkinahumua. Omasta puolesta alueen halkovan kelkkareitinkin voisi siirtää sieltä jonnekin muualle.
Lakkauttamisen perusteluina voi tietenkin käyttää rakenteitten heikkoa kuntoa ja uudistamisen kalleutta mutta niin kauan kun suunnittelijoilla keulii Ölkyn riippusillat ja muut vastaavat ideat niin rahaa ilmeisesti on massissa.
Kirjanmerkit