ElectrobikeGarminGiant
Sivu 89 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #2641
    Mitenkähän julman työkalun sen keskiön kiristämiseen tarvitsee? Satulatolppaa olen myös sorkkinut ja putkelta runtatessa ääni ei kuulu, eipä sitä ole kyllä aikaa kuunnellakaan ylämäessä

  2. #2642
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JYLY Katso viesti
    Tarkistapa läpällä että molemmat polkimet ovat asennettu tarpeeksi kireälle. Itselläni oli samanlainen keissi ja ehdin purkaa keskiön kahdesti ennen kuin löysin oikean vian. (Ei ollut fiksu olo operaation jälkeen.)
    Joo, ne tuli ensinnä mieleen ja ei ollut välystä kummassakaan polkimessa. Polkimet on shimanon maastosarjaa.

  3. #2643
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyorailija85 Katso viesti
    Mitenkähän julman työkalun sen keskiön kiristämiseen tarvitsee? Satulatolppaa olen myös sorkkinut ja putkelta runtatessa ääni ei kuulu, eipä sitä ole kyllä aikaa kuunnellakaan ylämäessä
    Tarttet hommaan kuusiokolon (kampien pultteihin), suojaholkin poistotyökalun (kts. seuraava) ja keskiötyökalun kiristykseen (http://www.chainreactioncycles.com/f...ii/rp-prod4062).
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #2644
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Keskiön laakerikupit lienevät kiinni, mutta löysää vähän polkimen sivussa olevia ruuveja ja kiristä hiukan kampea korkintapaisesta osasta ja sitten nuo sivuruuvit kunnolla kiinni. Naksuminen kulkee runkoa pitkin erinomaisesti ja voi tulla stemmi/tanko-osastoltakin, vaikka ääni tuntuu tulevan keskempää.

  5. #2645
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Keskiön laakerikupit lienevät kiinni, mutta löysää vähän polkimen sivussa olevia ruuveja ja kiristä hiukan kampea korkintapaisesta osasta ja sitten nuo sivuruuvit kunnolla kiinni. Naksuminen kulkee runkoa pitkin erinomaisesti ja voi tulla stemmi/tanko-osastoltakin, vaikka ääni tuntuu tulevan keskempää.
    Hyviä vinkkejä on tullut. Huoltotelineessä sitä ääntä ei tietenkään saa esille. Alan rassata sitä keskiötä aluksi ja Wd-40 saa varmaan suihkia joka väliin?

  6. #2646
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tukevampaa rasvaa jopa vaseliinia voisi moniinkin väleihin tunkea. Alu vastaan alu pinnoissa tuottaa naksuntaa herkästi ja runko on kuin viulun koppa, ääni voimistuu ja kulkee minne tahansa. Ja on sietämätöntä. Varo kuitenkin ylikiristämistä, kierteet kuitenkin alumiinissa, tämän päivän pyörä on enemmänkin hienomekaniikkaa.

  7. #2647
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Oma (vm. 2012) napsuu aina sillointällöin ja vaivan olen saanut pois kirraamalla keskiöpulttia (kuusiokolo siellä"keskellä") ja laakerikuppeja tuolla mainitulla työkalulla..

  8. #2648
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    123
    Jos sulla on Shimanon uudehko ultegra tai dura ace bsa/ita keskiö siihen tarvitsee myös muovisen adapterin joka tulee tavallisesti keskiön mukana.. Niitä voi tosin kysyä lähimmästä pyörä liikkeestä. Ennen kuin kuitenkin ostat noita työkaluja, kannattaa kunnolla rasvata ja irrottaa polkimet nimim. turhaan keskiön vaihtanut

    Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla

  9. #2649
    Jossakin muistan lukeneeni, että naksumista voisi tulla myös jos pikalinkut on liian löysällä, pitää kai laittaa melko tiukkaan. Kuulosti vähän henkimaailman jutulta, mutta itselläni oli samaisella rungolla varustetussa joskus naksumista, mutta se katosi jotenki, vaikken tehnyt mitään. Mietin jälkeenpäin, että olisinkohan joutunut irrottaan jomman kumman vanteen rengasrikon vuoksi. Eli tää mun pyörän naksuminen olis voinu johtua sit liian löysällä olevista pikalinkuista. Ei ne tosiaan mitenkään horolöysällä ollu vaan silleen hieman vähemmän tiukalla kuin nykyään.

  10. #2650
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mankelist Katso viesti
    Jossakin muistan lukeneeni, että naksumista voisi tulla myös jos pikalinkut on liian löysällä, pitää kai laittaa melko tiukkaan. Kuulosti vähän henkimaailman jutulta, mutta itselläni oli samaisella rungolla varustetussa joskus naksumista, mutta se katosi jotenki, vaikken tehnyt mitään.
    Pitää paikkansa. Kuten kaikki napsuminen, löysästä pikalinkusta aiheutuva napsuminenkin tuntuu kuuluvan keskiöstä.

    Kuitupyörissä myös satulatolpan kiristyspannan tienoilta aiheutuvat äänet tuntuvat kuuluvan keskiöstä. Niihin napsumisiin auttaa kitkatahnan käyttö.

  11. #2651
    TetedeCourse Guest

  12. #2652
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Uuden Ultimaten (CF SLX) ensimmäinen lenkki ajettu ja kylläpä kulki kevyesti ja pehmeästi kun aikaisempi kokemus on 2-3kg painavammalla alumiinisella Cubella. Ainoa pieni harmitus tällä hetkellä on Mavicin kiekkojen jarrutuspinnoista lähtevä ulina, mutta se kuulemma vaimenee käytön myötä. Toivotaan. Runkokoko L, 110mm stemmi.


  13. #2653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villeni Katso viesti
    Uuden Ultimaten (CF SLX) ensimmäinen lenkki ajettu ja kylläpä kulki kevyesti ja pehmeästi kun aikaisempi kokemus on 2-3kg painavammalla alumiinisella Cubella.
    Saattaahan tuossa pientä eroa olla havaittavissa :-)

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villeni Katso viesti
    Ainoa pieni harmitus tällä hetkellä on Mavicin kiekkojen jarrutuspinnoista lähtevä ulina, mutta se kuulemma vaimenee käytön myötä. Toivotaan. Runkokoko L, 110mm stemmi.
    Nuo kiekot taitavat olla sellaiset, että niihin kannattaa valkata niihin erikseen matchaavat jarrupalat. Olettaisin, että Canyonilla on noin tehty, mutta kannattaa varmistaa.

  14. #2654
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Nuo kiekot taitavat olla sellaiset, että niihin kannattaa valkata niihin erikseen matchaavat jarrupalat. Olettaisin, että Canyonilla on noin tehty, mutta kannattaa varmistaa.
    Ainakin jarrupaloissa lukee Mavic, joten ovat varmaan kiekkojen mukana toimitetut palat. Varustepussissa taas on 2 paria Shimanon jarrupaloja, jotka lienee parempi jättää käyttämättä näiden vanteiden kanssa, kuten samassa pussissa oleva heijastinsarjakin

  15. #2655
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Vesilahti
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villeni Katso viesti
    Uuden Ultimaten (CF SLX) ensimmäinen lenkki ajettu ja kylläpä kulki kevyesti ja pehmeästi kun aikaisempi kokemus on 2-3kg painavammalla alumiinisella Cubella. Ainoa pieni harmitus tällä hetkellä on Mavicin kiekkojen jarrutuspinnoista lähtevä ulina, mutta se kuulemma vaimenee käytön myötä. Toivotaan. Runkokoko L, 110mm stemmi.
    Komean pyörän ne sulle lähettivät. Juteltiin siinä parkkiksella Turku Touringin jälkeen, kyllä tuolla seuraavat 15tkm kelpaa päästellä

  16. #2656
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vesilax Katso viesti
    Komean pyörän ne sulle lähettivät. Juteltiin siinä parkkiksella Turku Touringin jälkeen, kyllä tuolla seuraavat 15tkm kelpaa päästellä
    Varmasti! Nyt reilun parin sadan jälkeen voi jo sanoa, että ei tarvi palauttaa. Kokokin tuntuu oikealta, vaikka vähän riskillä kokeilematta tuli ostettua
    Jarrut kyllä ulisevat edelleen varsinkin kovassa jarrutuksessa, mutta kevyemmin hidastaessa ääni on oikeastaan mukavan futuristinen (vai onko tässä kyseessä "buyer's bias").

    Saitko oman Enduracen jo käyttöön?

  17. #2657
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Ulina jarruttaessa on pelkkää bonusta. Ilmeisesti kerran säädin palat huonosti, ja kiekkojen vähänkin paskaantuessa jarrutus päästi hirmuisen ulinan. Kylläpä liikahtivat kelvin tukot nopiasti reunaan, kun jarrua hipaisi.

  18. #2658
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Kymenlaakso
    Viestit
    9
    Itselläni vastaavat ksyrium pro exalith vanteet joilla noin 1000 km ajettuna. Tosi tarkat jarrupalojen asennon suhteen, jos vähänkin pielessä ääntä lähtee. En ole täysin vakuuttunut tuosta jarrutusominaisuuksien ylivertaisuudesta, muutoin hyvät ja kevyet vanteet. (Olen itse kuolannut netissä samanlaisen sinisen ja ultegra di2 varustetun ultimate cf slxn perään😁 )

  19. #2659
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Vesilahti
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villeni Katso viesti
    Varmasti! Nyt reilun parin sadan jälkeen voi jo sanoa, että ei tarvi palauttaa. Kokokin tuntuu oikealta, vaikka vähän riskillä kokeilematta tuli ostettua
    Jarrut kyllä ulisevat edelleen varsinkin kovassa jarrutuksessa, mutta kevyemmin hidastaessa ääni on oikeastaan mukavan futuristinen (vai onko tässä kyseessä "buyer's bias").

    Saitko oman Enduracen jo käyttöön?
    Kiva juttu
    Juu, runsaat 300 oon sitä ulkoiluttanut. En tiedä mikä on mutta hieman vastustaa käyntiinlähtö, ajo on jotenkin tahmaista, puuttuu sellainen tunne että nyt on meno päällä.. voi olla muutosvastarintaa vanhaan verrattuna, tai sitten tuo polvikulma-asia vakiotolpalla (uusi tullee kun ehtii). Etuvaihteenkin säädöt hieman pielessä kun kihnuttaa häkkiin ja pikkurattaalle siirrossa ongelmaa. Pitää kai viimeinkin opiskella nää asiat selkäytimeen. Kovasti kyllä haluaisin että tuosta mulle tulisi hyvä kaveri..

  20. #2660
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vesilax Katso viesti
    Kiva juttu
    Juu, runsaat 300 oon sitä ulkoiluttanut. En tiedä mikä on mutta hieman vastustaa käyntiinlähtö, ajo on jotenkin tahmaista, puuttuu sellainen tunne että nyt on meno päällä.. voi olla muutosvastarintaa vanhaan verrattuna, tai sitten tuo polvikulma-asia vakiotolpalla (uusi tullee kun ehtii).
    Oma Enduraaseri 9.0 saapunee viikonlopuksi. Se korvaa wanhanmallisen Ultimate CF:n, josta olen pitänyt runsaasti. Pitänee hiukan raportoida tuntemuksia jahka säädöt ja koeajot on suoritettu.

    Vakiotolpan setback tosiaan on vähän niukka ja väärässä kohdassa oleva satula kyllä syö tehoja. Jos satula on esimerkiksi 82 sentin etäisyydellä keskiöstä, sen saa vaakasuunnassa vain noin 8 senttiä keskiön taakse, mikä ei välttämättä riitä. Itsellä jää setback ehkä sentin vajaaksi, mutta tolpan jousto kompensoinee tuosta sentistä ainakin osan. Mulla on vanhassa fillarissa enemmän setbackia tarjoava mutta vähemmän joustava S13-tolppa, josta onkin juttua pari sivua aiemmin tässä ketjussa. Voi olla, että pitää hiukan vertailla noita kahta, ainakin jos vanha fillari tuntuu paremmalta kuin uusi :-)

  21. #2661
    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Erikoista toimintaa Canyonilta. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä on nyt tulossa. Kyselin top cover settiä Canyon Suomelta sähköpostilla ja liitin tuotekoodin kysymysmerkin kera ja saman kuvan liitteenä, että saisin oikean tuotteen. Tälläinen vastaus tuli:
    ...
    Miten tämän casen kanssa kävi, tuliko lopulta oikea? Eikö tuohon tosiaan löydy sopivaa korvaavaa osaa muualta kuin suoraan Canyonilta tilaamalla? Nim. oma lehmä ojassa.

  22. #2662
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTu Katso viesti
    Miten tämän casen kanssa kävi, tuliko lopulta oikea? Eikö tuohon tosiaan löydy sopivaa korvaavaa osaa muualta kuin suoraan Canyonilta tilaamalla? Nim. oma lehmä ojassa.
    Vähän vielä vaiheessa kun en ole maksanut sitä seuraavaa tilausvahvistusta mikä saattaisi olla oikea. En tosin ole varma onko sekään oikea. Tuli sellainen matalampi alumiininen laakerinsuojus millä saa varmaan 5mm pois korkeutta tuosta originaalista setupista mistä en loppujenlopuksi ole maksanut mitään eivätkä ole edes muistutelleet. Tosin se ei ollut oikea eikä ratkaissut varsinaista ongelmaa eli haluaisin tuosta Across-laakerista eroon.

  23. #2663
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    66
    Laitetaan vielä tännekin siltä varalta ettei tuota koeajopankkia kukaan lue. Jos jollain olisi pääkaupunkiseudulla Ultimate CF s-kokoisena niin mielelläni vähän mallaisin kokoa että riittääkö pelkkä stemmin vaihto pidempään.

    Olen sopivasti siinä rajoilla, 177cm/83cm, että S vai M ja kun kohtuullisesti droppia haluaisin niin en liian isoakaan runkoa halua ostaa. Hartiatkin on tämmöselle hoikalle 63-kiloiselle ehkä kohtuullisen leveät 45cm joten stongakin pitäisi varmaan vaihtaa 400mm:stä leveämpään.

    Ensimmäinen maantiepyörä haussa ja vaikka vähän kankea olenkin niin uskoisin että tämä malli voisi olla geometrialtaan hyvä sekoitus rentoutta ja aggressiivisuutta jos koko vaan natsaa.

  24. #2664
    Nyt kun vuoden 2017 hinnat ovat näytillä, pitänee todeta tyytyväisenä, että ainakaan Endurace CF:n hinta ei ole noussut Suomessa. Saksan hinta sen sijaan näyttää nousseen Suomen tasolle.

  25. #2665
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Endurace cf sl ja al sl malleihin on tulossa myös levyjarrulliset versiot. Hintoja ja kuvia ei vain vielä näy.

  26. #2666
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Mitenkäs leveetä kumia on saatu mahdutettua Infliteen? 42 mm taitaa olla Schwalbe Marathon Winter -talvirenkaat ja 45 mm lokareiden kanssa mahtuu vielä pyörimään, mutta illalla ajetun kevyen lenkin jälkeen tekisi kyllä mieli jotenkin niin leveetä rengasta alle pistää kuin vain on mahdollista.

    Oli ero meinaa melkonen Enduracessakin kun vaihtoi GP4KS2:t 23 mm > 28 mm kokoon.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  27. #2667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Oma Enduraaseri 9.0 saapunee viikonlopuksi. Se korvaa wanhanmallisen Ultimate CF:n, josta olen pitänyt runsaasti. Pitänee hiukan raportoida tuntemuksia jahka säädöt ja koeajot on suoritettu.
    No niin... Paketti UPSahti pihaan eilen ja siitä tunnin päästä alkoi koeajo :-)

    Vaikutelmia:

    - Ajoasennosta saa todella pystyn, jos haluaa. Säätövaraa ohjaustangon korkeuden suhteen on jätetty aika paljon. Itse pistin ohjaustangon lähes alimpaan asentoonsa ja nyt on hyvä.
    - Mukavuuden ja jäykkyyden kombo on melkoisen hyvä, ellei suorastaan erinomainen. Tiessä olevat poikkisuuntaiset halkeamat suodattuvat aika tehokkaasti. Joustosatulatolppa tuntuu vähemmän joustavalta kuin mitä odotin, mutta ehkä se on vain hyvä asia. Ero S13-tyyppiseen tolppaan on aika pieni. Etupäästä tärinät tulevat selvemmin läpi, mutta jos tämä ilmiö alkaa ahistaa, vaihdan siihen hiilarisen ohjaustangon Ultimatesta.
    - Alamäessä meno on erittäin vakaata ja kiipeäminenkin luonnistuu erinomaisesti. Välityksistä lyhyin on lähes maastopyörämäinen 34-32. Sillä nousee satulasta polkien mikä tahansa mäki.
    - Ohjaustuntuma ei ole aivan yhtä herkkä kuin Ultimatessa, mikä lienee tarkoituskin. Tällä vehkeellä rullataan maantien reunaa omaan rauhalliseen tahtiin. Jos tarkoitus on ajaa aggressiivisesti ryhmässä, siihen käyttöön löytyy parempiakin vaihtoehtoja.
    - Uusi Ultegra on aivan huippukamaa. Vaihteet toimivat kuin unelma ja jarrutkin tuntuivat jarruttavan. Mihin niitä sähkövaihteita oikein tarvitsee?
    - Kiekot ansaitsevat erityismaininnan. DT Swiss RR21 Dicut:it ovat ainakin yhtä hyvät elleivät paremmat kuin puolen vuosikymmenen takaiset Fulcrum Racing 1:t. Harvemmin kahden tonnin fillariin tuollaisia kiekkoja saa mukaan.

    Kaikenkaikkiaan Endurace on mainio peli herrasväelle, joka haluaa maantiellä ajaessaankin pitää päänsä perseen yläpuolella. Hintakin on kohdallaan.


    MUOKS: Enduracen ja uuden Ultimaten ohjauskulmat ovat täsmälleen samat, joten joko wanhassa Ultimatessa on erilainen kulma tai sitten kuvittelen tuon eron ohjauksen herkkyydessä.
    Keskiäkäinen lohjalainen muokkasi tätä : 02.09.2016 at 11.59

  28. #2668
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    "Mihin niitä sähkövaihteita oikein tarvitsee?"
    Ajat kauden niillä niin tiedät vastauksen.

  29. #2669
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    "Mihin niitä sähkövaihteita oikein tarvitsee?"
    Ajat kauden niillä niin tiedät vastauksen.
    Kaverini sanoi samaa, hän ajaa Shimanolla ja tykkäsi, kun ei tarvi välinaksujakaan antaa, ja on aina kohillansa. SRAM toimii sitten erilailla mitä olen lukenut.
    Ystävällisesti
    ___________
    gzmi
    Nurmijärvi
    ___________

    jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

  30. #2670
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gzmi Katso viesti
    Kaverini sanoi samaa, hän ajaa Shimanolla ja tykkäsi, kun ei tarvi välinaksujakaan antaa, ja on aina kohillansa. SRAM toimii sitten erilailla mitä olen lukenut.
    Hiljattain mekaanisesta Ultegrasta sähköiseen vaihtaneena voin vahvistaa. Parasta on juuri tuo automaattinen trimmaus.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJ69 Katso viesti
    Itselläni vastaavat ksyrium pro exalith vanteet joilla noin 1000 km ajettuna. Tosi tarkat jarrupalojen asennon suhteen, jos vähänkin pielessä ääntä lähtee. En ole täysin vakuuttunut tuosta jarrutusominaisuuksien ylivertaisuudesta, muutoin hyvät ja kevyet vanteet. (Olen itse kuolannut netissä samanlaisen sinisen ja ultegra di2 varustetun ultimate cf slxn perään )
    Juu, ihan hyvinhän noilla jarruttaa, mutta en myöskään käytännössä huomaisi ylivertaisuutta ellen tietäisi (Sininen ja Di2 on kyllä hyvä yhdistelmä )

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •