ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 322 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 222 272 312 320 321 322 323 324 332 372 422 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.631 - 9.660 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

No onhan siinä kääntö- ominaisuus, kun vaan tyhmä osaa käyttää 😀. Ohjekirjaahan ei tietty lueta....

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Fenix BC20 tilattu ebaystä. 43 euroa toimituskuluineen. Toivottavasti riittää omiin tarpeisiin.

Itselläni ollut jo monta vuotta Exposuren Diablo MK3 fickari (siis myös kypärä ja tankokäytössä) mutta nyt siinä akku on alkanut hyytymään. Koska fickari on valotehonsa, pienen kokonsa ja keveytensä ansiosta aivan lyömättömätön monikäyttöinen vehje päädyin akkua uusimaan:

Kyselin siis sieltä Brittien Exposurelta sitä akun vaihtoa (sitähän ei itse pysty tekemään) ja he tarjosivat akun vaihdon vaihtoehtona erittäin mukavaan hintaan uuden Exposure Diablo MK8 lyhdyn. Päädyin siis siihen uuteen lyhtyyn, vanha oli lähetettävä heille ja uusi tulee paluupostissa. Valoteho tuossa MK3 -> MK8 välillä on kasvanut 900 lm -> 1400 lm ja kaikennäköistä "heebeliä" tullut lisäksi.

ulkomailla...ex Vaasalainen ja nykyinen Kuusamolainen. :)
    moi!

Mulla olla sellanen pikku ongelma eli ledivalon mukana tuli 2 "kumirenksua" toinen oli valossa/pyörässä kiinni ja meni poikki...toinen hukka nimisessä piilossa. Kävin XXL:ssä kysymässä varaosia, vastaus kuului "osta uus valo, varaosia ei ole"

kysymys kuuluu, myydäänkö jossain noita kumirenksuja vai miten te olette homman hoitaneet....alkaa olla pimeetä iltoisin!

//Janne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lacrits68 Katso viesti
    moi!

Mulla olla sellanen pikku ongelma eli ledivalon mukana tuli 2 "kumirenksua" toinen oli valossa/pyörässä kiinni ja meni poikki...toinen hukka nimisessä piilossa. Kävin XXL:ssä kysymässä varaosia, vastaus kuului "osta uus valo, varaosia ei ole"

kysymys kuuluu, myydäänkö jossain noita kumirenksuja vai miten te olette homman hoitaneet....alkaa olla pimeetä iltoisin!

//Janne
    Käy hakemassa paikallisesta rautakaupasta sopivan kokoisia o-renkaita. Eivät maksa suunnilleen mitään ja saa vaikka minkä kokoisena.

Täytyy ite laittaa varmaan tilaukseen Led Lenser otsalampuksi kypärään, hiihtoon, juoksuun, suunnistukseen jne. 2 kpl kiinan valoja löytyy pyörään joista toista käytin myös kypärävalona. Tehoa löytyy mutta irtoakun kanssa touhuaminen on alkanut kyllästyttämään.

Ebaystä voi tilata niitä kumilenksuja, kokeile ebayssä vaikka hakua bike light rubber band

Aika outoo...https://www.xxl.fi/magicshine-magics...068870_1_style
    Komppaan Jami2003:n ohjetta kyl,ainekin hinnan puolest...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuriMaas Katso viesti
    Fenix BC20 tilattu ebaystä. 43 euroa toimituskuluineen. Toivottavasti riittää omiin tarpeisiin.
    Riippuu tarpeista. Ei sillä koko metsää valaista, mutta rauhallisessa ajossa pärjää poluillakin. Yleiseen liikennöintiin se on tosi hyvä, kun valotehoa riittää ja kiila on hyvän muotoinen pitkulainen ja ylhäältä leikattu. Plussaa vaihdettavista akuista, niin ei tarvitse parin vuoden päästä tuskailla, että hyytyy aivan liian nopeasti. Samoin voi heittää satulalaukkuun vara-akut, niin pystyy niillä pidentämään toiminta-aikaa mielin määrin. Huonoin puoli siinä on tuo ylempänä näkyvä kiinnitysteline, joka on sama kuin BC30:ssä. Jos rymistelee kunnolla, niin lamppu voi lentää metsikköön. Itse ratkaisin ongelman isolla kuminauhalla.

Itse voisin suositella Fenixin BC30. Sen verran pahan tällin mennä syksynä ajoin jotta ihmeissäni olin kuin lamppu kesti. Murtui siitä lampunrungon puoleinen kiinnityskisko mutta sain uuden, toimitus vei hieman aikaa.

Integrointi tarkoittaa jottei normikäyttäjä saa akkua vaihdettua, vuosien varrella akulla toimivia aparaatteja on ollut, normina että aina akku/akut hiipuu ennen kuin itse laite, nyyh.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Itse voisin suositella Fenixin BC30. Sen verran pahan tällin mennä syksynä ajoin jotta ihmeissäni olin kuin lamppu kesti. Murtui siitä lampunrungon puoleinen kiinnityskisko mutta sain uuden, toimitus vei hieman aikaa.

Integrointi tarkoittaa jottei normikäyttäjä saa akkua vaihdettua, vuosien varrella akulla toimivia aparaatteja on ollut, normina että aina akku/akut hiipuu ennen kuin itse laite, nyyh.
    Siis eikös tuo ole R-malli, josta ei saa vaihdettua? Tavallinen BC30 syö 2 x 18650 -akkuja, joita saa kyllä lisää ja myös tuohon helposti vaihdettua. Joka tapauksessa tosi hyvä lamppu, mutta aika tyyris jo akkuineen ja latureineen eli selvästi on jo teholtaan ja hinnaltaan toisessa luokassa kuin tuo BC20 on enemmän työmatkapyöräilijän väline. Ei sillä, että olisit siihen verrannutkaan.

Onhan BC30 pikkasen arvokas varsinkaan jollei ole akkukokoelmaa ynnä laturia jemmassa. Itse ny tankovaloista arvostan erinomaisen hyväksi. Mikkään kertakäyttövehje.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Siis eikös tuo ole R-malli, josta ei saa vaihdettua? Tavallinen BC30 syö 2 x 18650 -akkuja, joita saa kyllä lisää ja myös tuohon helposti vaihdettua. Joka tapauksessa tosi hyvä lamppu, mutta aika tyyris jo akkuineen ja latureineen eli selvästi on jo teholtaan ja hinnaltaan toisessa luokassa kuin tuo BC20 on enemmän työmatkapyöräilijän väline. Ei sillä, että olisit siihen verrannutkaan.
    Saa sen akun vaihdettua, jos yhtään osaa laitteiden kanssa räplätä, että ei käyttö välttämättä lopu siihen akun kuolemaan. Mutta ei tuota akkua vaihdeta yhtenään, joten ei sovi semmoiseen käyttöön, jossa akku ei riitä koko lenkin ajaksi ja halutaan kesken kaiken vaihtaa tuoreisiin.

Aivan hyvä viesti! Vaan kunnen itse osaa ja viitsi ja varsinkaan ikuna tule oppimaan moisia lampun avauksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TUbbU Katso viesti
    Saa sen akun vaihdettua, jos yhtään osaa laitteiden kanssa räplätä, että ei käyttö välttämättä lopu siihen akun kuolemaan.
    Tuohan on sitten hyvä ratkaisu. Näyttää, että ihan plug and play -tyyliin saa vaihdettua, niin ei mene hyvä lamppu hukkaan akkujen myötä. Ei näytä vaativalta, ei vaadi edes kolvia.

Vaatii kyllä sen kolvin, piuhat kennoista on kai juotettu suoraan tuohon piirilevylle? Vaatii myös laadukkaat kennot kun kaksi kytketään rinnan eikä sarjaan (kuvan perusteella rinnan kytkettyjä koska 18650 koon kennossa on lukee 5200 mAh).

Minä tuumin kuvasta, että nuo ovat vain sellaiset napoihin painettavat kytkennät, mitä esim. joissain palovaroittimissa näkee. Kun tuossa on välissä on nuo pinkit liuskat. Harmi, jos joutuu kolvaamaan. Se ei ole kovin helppoa välttämättä ahtaassa tilassa ja jos ei oikein meinaa tarttua, kuten ei välttämättä meinaa, jos ei osaa sitä touhua. Minä en osaa, joten viimeksi en meinannut millään saada akkujen liuskoja tarttumaan, ei meinannut kestää mitenkään.

Joko uusissa Fenixeissä on oikeasti keikattu valokeilan yläreuna? Omassa BT20-lyhdyssä sanotaan tuollainen ominaisuus olevan, mutta mistään sitä ei käytännössä huomaa. Siksi juuri samasta syystä kuin orc biker jossain edellä totesi, liikenteen seassa sillä ole hyvä ajella kuin pienimmällä teholla. Alaspäin suuntaus auttaa, mutta samalla valaistu alue kutistuu kovin pieneksi. B&M:n lappujen hankkimisen jälken vaatimustaso valokeilan muotoa kohtaan on kasvanut aika tavalla. Kaksi Ixon IQ premiumia olisi aika täydellinen systeemi valotehon kannalta ja antaa pelivaraa pidemmällekin lenkille, mutta Fenix vaikuttaa rakenteltaan tukevammalta.

Minä nyt vankasti mussutan edelleen että näitten normitehoisten lamppujen häikäisyjen riesa on erinomaisen liioiteltu asia. Ja samoin kokemuksen kautta vankasti totean että Ixon IQ Premiumit ei kestä kummoista kolhua. Fenixit kestää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Minä nyt vankasti mussutan edelleen että näitten normitehoisten lamppujen häikäisyjen riesa on erinomaisen liioiteltu asia. Ja samoin kokemuksen kautta vankasti totean että Ixon IQ Premiumit ei kestä kummoista kolhua. Fenixit kestää.
    Tämä tosiaan riippuu käyttöpaikasta. Jos asut maalla, niin häikäisyllä niiden muutaman auton kanssa ei ole mitään merkitystä.
    Omaa valaistua kelviajoa häikäisy ei myöskään häiritse, koska käännän lampun reilusti alas ja ajan minimi teholla.
    Jos työmatkalla on valaisematonta kelviä, niin häikäisy on ongelma.

Rakenne on kyllä kestävä. Lamppu kestää +30 vauhdista asfaltille lentämisen.

Mikä on normitehoinen?

Omassa Fenixissä skaala ulottu muistaakseni 150 lumenista 750 lumeniin. Neliportaisessa asteikossa vain pienin teho ei häikäise. Maaseudun aamulenkillä tulee kyllä käytettyä isompiakin tehoja, kun silloin on liikkeellä vain satunnaisia vastaantulevia autoja ja nekin tien toisessa reunassa. Kelvillä kohtaaminen kapeamman tien takia häikäisee enemmän.

Oma Fenix lensi alamäessä jorpakkoon, kun kiinnitys on sen huonoin kohta. Rymistelin jäykkäperällä alamäkeen ja huomasin kilometrin päästä, että lamppu on jossain muualla kuin pitäisi. Kun oli vasta hämärtyvää, eikä lamppu ollut edes vielä päällä, niin en huomannut puutetta heti. Pieniä pintanaarmuja tuli, mutta toimii. Lenkkeilijä oli sen korjannut mukaansa, melkein ehti karata toiselle polulle ennen kuin ehdin palata ja yhyttää lenkkeilijän juuri risteyksessä. Siinä meinasi kadota lamppu. En ymmärrä, miksi noihin kiinnityksiin ei voida vähän enemmän panostaa huomioiden käyttötarkoituksen. Nyt on kestänyt kuminauhavarmistuksella, mutta eihän se siisti ratkaisu ole. Tuossa tuo kiinni pitävä hakanen ei ole riittävän jäykkä. Yleensäkin muovin käyttäminen noissa on vähän arveluttavaa. Tai kestäähän muovi, mutta sitten mekanismi saisi olla täysin erilainen.

Mulla on käytössä Trelockin lamppu, joka täyttää StVZO-vaatimukset ja ei pitäisi siis häikäistä. Lamppu on hyvä, mutta kiinnityshäkkyrä muovinen, enkä ole saanut sitä tiukasti viriteltyä tankoon, vaikka kuminpalasiakin on välissä. Kevyelle liikenteellehän töyssyä riittää, joten parikin vastaantulevaa miestä kerkesi viime talvikautena häikäisystä valittaa, kun en saanut riittävän pikaisesti korjattua valoa alaspäin.Useimmat häikäistyneet eivät tietysti ole puhuneet mitään.

Onko kellään Fenix HL60R kypärävaloa? Pysyykö hyvin fillarikypärässä?

Toistuvan "mussutuksen" seurauksena tilasin myös itselleni tuon Fenix BC30 hässäkän. Ebay 58€ + postit 15€.
    Akkujen vaihdettavuudelle on annettava arvoa kyllä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarith70 Katso viesti
    Toistuvan "mussutuksen" seurauksena tilasin myös itselleni tuon Fenix BC30 hässäkän. Ebay 58€ + postit 15€.
    Akkujen vaihdettavuudelle on annettava arvoa kyllä..
    Mikäli tämä oli se myynti-ilmoitus mitä Muropaketissa linkkailtiin, on sen myynti päättynyt jo.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Siitä en tiedä.... Yksi jäi kun tuon tilasin. Engalannista pitäisi tulla...
    Kiinastahan saa samaan rahaan - ehkä vaan pidemmällä tomitusajalla.

Samahan tuo oli juu... Ja loppu on.

https://www.xxl.fi/smart-bl-185-usb-...113458_1_style onko kellään tästä kokemuksia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vipa84 Katso viesti
    Toivottavasti valo on laadukkaampi, kuin tuotekuvauksen oikeinkirjoitus

Mites nämä Motonetin Halo-valaisimet? Onko mitään kokemuksia? Kovia Lumeneita luvataan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/38975...lkupyoran-valo
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38974...lkupyoran-valo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuriMaas Katso viesti
    Mites nämä Motonetin Halo-valaisimet? Onko mitään kokemuksia? Kovia Lumeneita luvataan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/38975...lkupyoran-valo
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38974...lkupyoran-valo
    Pahasti saman näköisiä mitä kiinassa myyvät. Voi saada vähän edullisemmin kiinasta jos ovat saman tyyppisiä, mm. dx.com:ssa on aika paljon erilaisia valoja.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •