HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 121 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #3601
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Ootko mitannu pelkän etu/takavanteen massan ilman renkaita? XXL:n myymä vanne näyttää olevan sama kuin uusimmissa fätsykäisissä.

  2. #3602
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    ^Eipä tullut punnittua ja eikä viitsi nyt repiä renkaita pois.

  3. #3603
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Oliko miten helppoa/hankalaa tupelessoida?

  4. #3604
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Oliko miten helppoa/hankalaa tupelessoida?
    Elämäni toinen tubeless muunnos ja mielestäni oli kohtuu helppo. Eka renkaan kanssa meni jokunen tunti yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta toinen meni aika nopeasti/helposti kun tiesi miten teki. Voi toki jollain toisella renkaalla olla vaikeampaa.
    Laitoin yhden vannennauhan ja tyhjiöpussin vanteelle. Sisurilla laitoin ensin reilu barin. Sitten ilmat pois ja toinen kylki auki (itse asiassa toinen lähtee hyllyltä itsestään sisurilla kun päästää kaikki ilmat pois). Sisuri pois, tubeles venttiili tilalle ja rengas paikalleen toisesta kyljestä. Seuraavaksi vedin käsillä kyljistä niin että rengas menee melkein kaikista kohdista hyllylle (pieni aukko jää pakostakin), ilman tätä en saanut ilmaa renkaaseen. Sencon pikku kompuralla reilu baari painetta, silmämääräisesti mistään ei vuotanut. Ilmat pois ja venttiilin sielu irti. Molemmat kyljet pysyivät tässä vaiheessa kiinni vanteessa. Litkut sisään (litkut olisi voinut myös laittaa avonaisesta renkaasta kun otti sisurin pois). Lopuksi reilusti ilmaa renkaaseen, muut tubeless kikat ja ylimääräiset tyhjiöpussi reunat pois. Ei ole mistään tullut tubeless nesteitä tai ilmoja ulos.

  5. #3605
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    35
    Ehtoota Walkoilijat!
    Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi vinkata/linkata hinta/laatusuhteeltaan järkevän takanavan, joka sopisi 3fat prohon. Mulle on tulossa takuuseen uus vapaaratas kyseiseen pyörään. Alusta asti vapari on "lyönyt yli" muutaman kerran lenkin aikana. Ensin luulin että ketju hyppää välillä hampaan eteenpäin mutta myöhemmin syylliseksi osoittautui vapari. Pari kertaa olen hionut littiin painuneet (liian pehmeästä materiaalista tehdyt) vaparin kynnet takaisin teräviksi mutta myös kynsien aukot alumiinirungossa ovat painuneet soikeiksi. Nyt äsken lenkillä (tietenkin kauimmaisessa pisteessä) vapari antautui totaalisesti. Takuuseen tulossa siis uusi mutta jos se on täsmälleen samanlainen (ja mahdollisesti navassa oleva hammastus on myös vaurioitunut) niin harkitsen kyllä navan vaihtamista jolloin saisi paikoilleen myös kestävämmän vaparin. Toki otan myös vastaan vinkkejä kestävämmistä (teräksisistä) vapareista, jos joku on jonkun Walkoon suoraan sopivan jostain löytänyt...

  6. #3606
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Elämäni toinen tubeless muunnos ja mielestäni oli kohtuu helppo. Eka renkaan kanssa meni jokunen tunti yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta toinen meni aika nopeasti/helposti kun tiesi miten teki. Voi toki jollain toisella renkaalla olla vaikeampaa.
    Laitoin yhden vannennauhan ja tyhjiöpussin vanteelle. Sisurilla laitoin ensin reilu barin. Sitten ilmat pois ja toinen kylki auki (itse asiassa toinen lähtee hyllyltä itsestään sisurilla kun päästää kaikki ilmat pois). Sisuri pois, tubeles venttiili tilalle ja rengas paikalleen toisesta kyljestä. Seuraavaksi vedin käsillä kyljistä niin että rengas menee melkein kaikista kohdista hyllylle (pieni aukko jää pakostakin), ilman tätä en saanut ilmaa renkaaseen. Sencon pikku kompuralla reilu baari painetta, silmämääräisesti mistään ei vuotanut. Ilmat pois ja venttiilin sielu irti. Molemmat kyljet pysyivät tässä vaiheessa kiinni vanteessa. Litkut sisään (litkut olisi voinut myös laittaa avonaisesta renkaasta kun otti sisurin pois). Lopuksi reilusti ilmaa renkaaseen, muut tubeless kikat ja ylimääräiset tyhjiöpussi reunat pois. Ei ole mistään tullut tubeless nesteitä tai ilmoja ulos.
    Melkosta paskartelua mutta onko se todella niin paremman tuntuinen ilman sisuria?

  7. #3607
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    339
    Edit: väärä topic

  8. #3608
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Melkosta paskartelua mutta onko se todella niin paremman tuntuinen ilman sisuria?
    On se, vaikka en itsekään ihan tuota vaivan määrää jaksa ymmärtää
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  9. #3609
    Polkiessa kuuluu naksahdus kun kammet on tietyssä asennossa (oikea kampi ylhäällä), kuuluuko tuo nyt keskiölaakerista vai mistä? Naksahtaa kerran kierroksen aikana siis. Naksahdus kuuluu vaikka vetoa keventää.

    Pyöränä WhiteLite3

  10. #3610
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kipe Katso viesti
    Polkiessa kuuluu naksahdus kun kammet on tietyssä asennossa (oikea kampi ylhäällä), kuuluuko tuo nyt keskiölaakerista vai mistä? Naksahtaa kerran kierroksen aikana siis. Naksahdus kuuluu vaikka vetoa keventää.
    Kampi osuu etuvaihtajan vaijeriin?

  11. #3611
    Keskiölaakeri tai sitten voi olla myös poljin, tai jopa satula. Poissulje ensin satula (polkemalla seisten) ja polkimet (polkien yhdellä jalalla) ja jos ääni vielä kuuluu niin todennäköisesti se ois sit laakerihommia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #3612
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    Keskiölaakeri tai sitten voi olla myös poljin, tai jopa satula. Poissulje ensin satula (polkemalla seisten) ja polkimet (polkien yhdellä jalalla) ja jos ääni vielä kuuluu niin todennäköisesti se ois sit laakerihommia.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Pitääpä kokeilla, epäilen keskiölaakeria. Noita menee kuin leipää, saako tuohon mistään kestävämpää?

  13. #3613
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    On se, vaikka en itsekään ihan tuota vaivan määrää jaksa ymmärtää
    Pääasia että pysyy ilmat! Täytyypä yrittää koklata joskus kunhan Torjuntahävittäjä kotiutuu.

  14. #3614
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Miten iso takapakka tohon white 3 lite mahtuu nythän on 9 pakka ja mikä pakka on järkevin päivittää ton alkp.tialle?

  15. #3615
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Miten iso takapakka tohon white 3 lite mahtuu nythän on 9 pakka ja mikä pakka on järkevin päivittää ton alkp.tialle?
    Onko rungoissa muuten niin eroa, että siihen ei menisi 11-lehtinen akseli/haarukka leveys suhteen? Veikkaisin että enemmän siinä tulee, että joudut vipu vaihtimet enemmin vaihtaa...
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

  16. #3616
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Miten iso takapakka tohon white 3 lite mahtuu nythän on 9 pakka ja mikä pakka on järkevin päivittää ton alkp.tialle?
    9, 10 ja 11 lehtiset menee samaan vapaarattaaseen eli leveyden muutos vain millejä. Halvinta on päivittää tilalle uusi 9 lehtinen ja jos haluat kevyemmän poljettavan tai 1x9 voimansiirtoa niin 36-12 pakka voisi olla vaihtoehto. Jos haluat 10 tai 11 pykäläisen pakan niin joudut päivittämään myös vivun ja takavaihtajan.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  17. #3617
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    54
    Osaako joku kertoa, miksi nuo veerubber snowshoe 4.5" kumit ei asetu vanteelle millään ilveellä?
    Takakumi pompottaa nopeammin ajettaessa. Takana surlyn kevennyssisuri. Onko noissa sisureissa ollut ongelmia renkaan asettumisessa vanteille?
    Vaikuttaako tuo sitten, että noissa 3 liteissä on niin väljät kehät?
    Tarkoitus hankkia jumbo jimit noiden veerubberien tilalle, kumpi olisi parempi 4.0" vai 4.8"

  18. #3618
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    35
    Laita sisäkumin pintaan reilusti talkkia ja sitten ylipainetta (1,5-2 bar) niin kyllä rengas asettuu. Toki sisurissa voi olla venttiilin kohta ohuempi niin jää siitä kasaan. Itse käytin joskus Onzan 2,5" tarkoitettua sisuria ja se oli ainakin tasapaksu. Jumbo Jimeistä on kokemusta muutaman kuukauden ajoista 4,8" liteskineillä. Erinomaiset! Koko on tietysti makuasia mutta 4,8" JJ verrattuna Veetyreihin: selfsteering katosi ja rullaavuus parani kaikilla alustoilla.

  19. #3619
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velomax Katso viesti
    Takakumi pompottaa nopeammin ajettaessa. Takana surlyn kevennyssisuri. Onko noissa sisureissa ollut ongelmia renkaan asettumisessa vanteille?
    Kevennyssisuri eli joku max. 2.5":lle tarkoitettu? Jos näin niin todnäk just kuten yllä sanottu, ei vaan pullistu venttiilin kohdalta tarpeeks. Ei oo ulkokumin eikä vanteen vika, väärä sisuri.

  20. #3620
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    33
    Moi,

    Bongasin täältä foorumilta joku aikaa sitten et oli laitettu jousitettu satulantolppa läskiin mut en löydä enää kyseistä linkkiä. Mikä tolppa oli kyseessä ja onko toiminut hyvin ja miten iso hyöty hintaan/vaivaan nähden?

  21. #3621
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    49
    Canecreek Thudbuster ST:tä ovat kehuneet.

    http://www.canecreek.com/products/seatposts

  22. #3622
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    9, 10 ja 11 lehtiset menee samaan vapaarattaaseen eli leveyden muutos vain millejä. Halvinta on päivittää tilalle uusi 9 lehtinen ja jos haluat kevyemmän poljettavan tai 1x9 voimansiirtoa niin 36-12 pakka voisi olla vaihtoehto. Jos haluat 10 tai 11 pykäläisen pakan niin joudut päivittämään myös vivun ja takavaihtajan.
    Hyvin kiteytetty. Itse vaihdatin Liteen tänään 10-pakan ja 32:sen eturattaan. Takavaihtaja ja vipu samalla. Ja ketju piti päivittää sen huonon kunnon takia.

    Maastotestin jälkeen voin sanoa, että erinomainen päivitys.

  23. #3623
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Makejer Katso viesti
    Moi,

    Bongasin täältä foorumilta joku aikaa sitten et oli laitettu jousitettu satulantolppa läskiin mut en löydä enää kyseistä linkkiä. Mikä tolppa oli kyseessä ja onko toiminut hyvin ja miten iso hyöty hintaan/vaivaan nähden?
    Laitoin SR Suntour SP12-NCX tolpan. Mun mielestä toimii ihan mallikkaasti, pehmentää kulkua muttei minusta ole haitannut menoa polkiessa tms. Ero Thudbusteriin on että tässä on satulatolpan sisällä jousi, jonka esijännitystä voi säätää. Löytyy myös eri painoisille kuskeille jäykempiä/löysempiä jousia. Thudbusterissa elastomeeripala joita on eri jäykkyyksillä. Muuten näissä on samanlainen toimintaperiaate. Ja tietty hinta oli syy miksi tämä raski ottaa kokeiluun, Suntour oli vaan ~55€ Bike-Discountissa.

  24. #3624
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Ilmeisen toimiva tuokin, painaa vaan n. 40% enemmän kuin Tb ST, jos sillä mitään merkitystä. Thudbusteriin saa varaosina kaikki uudet liikkuvat osat, Suntouria ei vissiin paljoo kunnosteta.

  25. #3625
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Aivan joo, painoa ei oo tullu edes mietittyä näitten vehkeitten kans Suntourin jousi kaipaa myös voitelua joskus. Kattoo nyt miten kestää..

  26. #3626
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Suntourissa on se parempaa ku jäykkyyttä voi säätää. thudbusterista ei tainu pystyä.
    Niveliä kandee öjytä vaikka ketjuöljyllä ettei rupia nitisee. tf2 all-weather toimii aika hyvin. Ja putsata se liukuputki

    Ite otin joustotolpan pois ku tuntu ettei sille ollu enää tarvetta. Ahteri ja selkä kestää

  27. #3627
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    54
    Tänään yritin vielä saada renkaan tuossa 3 litessä asettumaan vanteelle.
    Yritin talkilla, reilulla paineella + 2bar eikä asetu.
    Laitoin myös alkuperäisen sisurinkin eikä mitään muutosta edelleen pomppii ja renkaassa myös sivuttais heittoa.
    Kyseessä noi veerubber 4.5" kumit.
    Tuo kevennyssisuri oli kooltaan jotain 4.0- lopusta ei saanut selkoa. Tätä sisurin kokoa joku aiemmin kyselikin.
    On todella väljät kehät näissä 3 liteissä kumit tippuu itsestään pois paikaltaan, kun tarpeeksi tyhjäksi rengas menee.

  28. #3628
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Ite oon suosiolla käyttänyt vielä saippuavettä renkaan ja vanteen välissä. Auttaa jonkin verran.

  29. #3629
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velomax Katso viesti
    Tänään yritin vielä saada renkaan tuossa 3 litessä asettumaan vanteelle.
    Yritin talkilla, reilulla paineella + 2bar eikä asetu.
    Laitoin myös alkuperäisen sisurinkin eikä mitään muutosta edelleen pomppii ja renkaassa myös sivuttais heittoa.
    Kyseessä noi veerubber 4.5" kumit.
    Tuo kevennyssisuri oli kooltaan jotain 4.0- lopusta ei saanut selkoa. Tätä sisurin kokoa joku aiemmin kyselikin.
    On todella väljät kehät näissä 3 liteissä kumit tippuu itsestään pois paikaltaan, kun tarpeeksi tyhjäksi rengas menee.
    6cm suikale bilteman makuualustaa vannenauhaksi niin ongelma poistuu. Tai niin ainakin mulla kävi.

  30. #3630
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    54
    Pitääkö tuo makuualusta siis vetää koko matkalle kehälle vai pelkästään sille kohdalle missä pomppiva kohta on?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •