Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
Pyörä voi aluksi pitkältä mutta ajaessa se ikäänkuin kutistuu. Välillä jopa mietin että pitäisikö hommata xl-kokoinen versio tuosta Evolinkistä, mutta ei nyt sentään tarvitse kyllä tuo ihan sopivan kokoinen L:nä. Niin siis tuota pitkää reachiä ei ajaessa kyllä huomaa mitenkään negatiivisenä vaan paremminkin niin että kerrankin on tilaa eikä polvet kolise ohjaustankoon.
Pyörässä on tällä hetkellä alla NN2.8 ja sillä on oikein kiva ajella sellaista laiskanpulskeaa trailiajoa. Jousituskin on tällä hetkellä säädetty aika pehmoksi , joten pienet kivet ja juurakot ei juuri häiritse maisemien katselua hitaasti ajettaessa.
Takaiskarin erityistä likaantumista en vielä huomannut, mutta se varmaan on kiinni siitä minkälaisessa maastossa ajaa. Tosin ajattelin kyllä syksyllä jonkinlaisen lyhyen lokasuojan pätkän takahaarukkaan laittaa pahimpien likakelien ajaksi. Etuhaarukan mukana tulikin sellainen lyhyt lokasuojan pätkä, jonka siihen voi laittaa, joten varmaan jokin vastaava sitten täytynee myös taakse jostain käydä ostamassa
Helmikuussa tilatessani pyörän sain valita värin, joten minun pyöräni on turkoosi vaikka normaalisti nuo 150 on mustia. Ja dh version olen nähnyt yhden sinisenä vaikka yleensä ne on punaisia.
Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
Nyt alkaa oleen jotain mistä puhua, kun alkaa rengaspaineet ja iskarisäädöt olemaan oikealla hehtaarilla..

Plussat:
-vakaa ku mikäkin
-kiipee ku hirvi
-mitä lujempaa ajaa sen parempi, etenkin alamäkeen
-takajousitus toimii kuin ajatus
-vaikka se on pitkä, se kääntyy todella ketterästi

Miinukset:
-onhan se painavahko
-vakiokiekot kapeat (tilasin jo leveemmät)

Yhteenvetona, paras täpäri (joskaan ei lähimainkaan kevyin) ajaa mitä mulla on koskaan ollut..

Isoin miinus on se, että kunto ei piisaa sellasee kyytiin mitä toi laite "vaatii"
Puhelimella jo jotain postausta raapustin, mutta katosi ilmeisesti bittiavaruuteen. Mutta jees, kiva lukea ajokokemuksia. Tähän mennessä kaikki lukemani ajokokemukset ovat olleet positiivisia. Onko ketään joka on käynyt koeajolla ja ei ole vakuuttunut? Ainut negativinen asia tähän mennessä on tuo Kemizin mainitsema paino, mutta 14 kg on kuitenkin aika linjassa markkinoiden muihin alupyöriin. Eikö keskipaino jossain 13-14 kilon paikkeilla pyöri. Toki Pole maksaa paljon enemmän kuin joku perus Canyoni ja taas samaan rahaan saa aika kevyen Canyonin. Mutta toisaalta, vähän huono hinnan puolesta vertailla johonkin Canyonin kokoiseen isoon suoramyyntivalmistajaan. Nyt oli nähtävästi julkistettu hiilikuiturungon aikataulusuunnitelmat. Eli julkaisu 2017 kesällä ja myyntiin joskus 2018. Saa nähä minkämoista runkoa sieltä tulee. Geometrialtaan luulisi olevan samanlainen kuin muutkin evolinkit?

E: Nyt vasta törmäsin tuohon Polen bikebuilderiin. Tollahan saa jo jonku verran hintaan vaikutettua.