FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 111 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 211 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3301
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Näemmä juuri tätä mikä minullakin tapahtui. Nippelirepeämistä ainakin ilmaa, jollei litkuakin "vannenauhateipin" ja gorillan väliin, sieltä sitten jotain kautta ulos. En vielä ehtinyt repiä teippejä pois.

    Toivottavasti tuo teipin reuna irtosi kumia poisottaessa, muuten menee usko gorillanp45k44nkin tai joku pro saa tehdä minulle nämä vaikka korvausta vastaan...

  2. #3302
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Saiko Orcbiker vastauksen? Joskus ainakin itse panin kovasti liikaa painetta sisurilla teippiä "painaessa" ja teippi "repeili" kehällä.
    Mulla on itellä MCARBON hiilari 65mm kehät joissa riittää pienen pieni Stanin teippi
    Mutta mulla on yhet Mulefutit ja Rolling Darrylit ja molemmissa olen Gorillalla tehnyt noiden omien juttujen mukaan.

  3. #3303
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Miksi ihmeessä vielä teippaillaan läskien kehiä? Paremmat ratkaisut on esitelty ketjussa jo useita kertoja.

  4. #3304
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Miksi ihmeessä vielä teippaillaan läskien kehiä? Paremmat ratkaisut on esitelty ketjussa jo useita kertoja.
    Kannattaa olla vaihtoehtoja ja kyllä gorilla on helppo tapa myös. Siksi kertasin tuohon omat kokemukset jokseenkin onnistuneesta tapahtumasta.

  5. #3305
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Pojan kans saa olla Kuoppijossa retkeilemässä la/su, joten mennään vaikka varasisurilla. Nyt lähtee testiin orggis vannenauha-50m jesari-gorilla-kiinnisilitetty pakasteletku-hässäkkä. Pakasteletkusta saa 2x36mikronin kalvon, että eihän tuo niille varsinkaan hiilikuituvakuumeille pärjää vahvuudessa, mutta jos nuo pohjat auttais kestämään...

  6. #3306
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Pitääkö toi vakuumimuovi halkasta kun laittaa kehälle vai riittääkö 1 kerros sitä?
    Youtubest videota katon mut en oikein saannu siitä selkoa.

  7. #3307
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Piti paikata pieni reikä LiquidSolella mikä läskin eturenkaaseen on tullu, tai viiltohan tuo on kai teknisestä lähellä vannetta. Otin renkaan vanteelta niin lähtikö saatana mukaan teipit myös mitkä oli hyllylle asti vedetty. Yhden vitun pienen reiän takia menee nyt koko paskan teippaus uusiksi. Onkohan kolmas vai neljäs kerta alkamassa takarenkaan kanssa vielä erikseen, vitttu mulla palaa käpy tähän ihan oikeasti.

    Litra mennyt litkua neljään renkaaseen, kahteen eri pyörään ja yksi rengas pitää jotenkuten paineita yön yli. Muut eivät pidä syystä tai toisesta. Onneksi klo 0:12 ei ole liian myöhä korkata ensimmäistä kaljaa. Muutamia lenkkejä pyörillä heitetty ja minkäänlaista hyötyä koko saatanan tubelessista en ole vielä huomannut. Teippi oli vajaan kympin, venttiilit 15 per pari ja litku parikymppiä. Kyllä kannatti.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  8. #3308
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Pitääkö toi vakuumimuovi halkasta kun laittaa kehälle vai riittääkö 1 kerros sitä?
    Youtubest videota katon mut en oikein saannu siitä selkoa.
    Ei halkaista, 1kerros? Vakuumiputkestahan tehdään liitos = kehä, ympyrä, joka laitetaan vanteelle.

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  9. #3309
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Piti paikata pieni reikä LiquidSolella mikä läskin eturenkaaseen on tullu, tai viiltohan tuo on kai teknisestä lähellä vannetta. Otin renkaan vanteelta niin lähtikö saatana mukaan teipit myös mitkä oli hyllylle asti vedetty. Yhden vitun pienen reiän takia menee nyt koko paskan teippaus uusiksi. Onkohan kolmas vai neljäs kerta alkamassa takarenkaan kanssa vielä erikseen, vitttu mulla palaa käpy tähän ihan oikeasti.

    Litra mennyt litkua neljään renkaaseen, kahteen eri pyörään ja yksi rengas pitää jotenkuten paineita yön yli. Muut eivät pidä syystä tai toisesta. Onneksi klo 0:12 ei ole liian myöhä korkata ensimmäistä kaljaa. Muutamia lenkkejä pyörillä heitetty ja minkäänlaista hyötyä koko saatanan tubelessista en ole vielä huomannut. Teippi oli vajaan kympin, venttiilit 15 per pari ja litku parikymppiä. Kyllä kannatti.
    Mä oon huomannu että nuo sisurit on kauheen käteviä ja helppoja käyttää :-)

  10. #3310
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Minusta alkaa kans vähä tuntua siltä että pitää niitäki joskus kokeilla muutakin kuin työkaluina päälykumin asennuksessa

    Nyt näyttäs tuo 4-ply pohjustus pitävän, ainakin yön yli. Vielä pitäis nuo reunat siivota... Ja Kuoppijon reissun jälkeen kattella viitiskö taikinoida takasen samaan kuosiin, varmuuden välttämiseksi. Mun ajoilla kuitenkin huoltovarmuus > grammat

  11. #3311
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Pitääkö toi vakuumimuovi halkasta kun laittaa kehälle vai riittääkö 1 kerros sitä?
    Youtubest videota katon mut en oikein saannu siitä selkoa.
    Minä ajoin halkaistulla vakuumilla puolisen vuotta. Viikolla meni sitten oksa siitä läpi ja ilmat pihalle. Nyt tein tasan ohjeen mukaan ja tuli selvästi vahvempi.

    Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

  12. #3312
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WetWillie Katso viesti
    Ei halkaista, 1kerros? Vakuumiputkestahan tehdään liitos = kehä, ympyrä, joka laitetaan vanteelle.

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Siis kun se kehä tehdään niin jääkö sinne 2 kerrosta tota vakuumia vanteen sisälle?
    Sitä vaan mietin et miten kun ylimääräset leikkaa pois sivuilta sitten kun renkas paikallaan niin eikös siitä jää se toinen kerros ihan irralleen heilumaan kun renkaan vaikka ottaa pois.?
    Vaikea selittää..

  13. #3313
    Blackborow Guest
    Ei kun ne kerrokset pitää silittää raudalla ensin yhteen.

  14. #3314
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Siis kun se kehä tehdään niin jääkö sinne 2 kerrosta tota vakuumia vanteen sisälle?
    Sitä vaan mietin et miten kun ylimääräset leikkaa pois sivuilta sitten kun renkas paikallaan niin eikös siitä jää se toinen kerros ihan irralleen heilumaan kun renkaan vaikka ottaa pois.?
    Vaikea selittää..
    Ainoastaan 6cm leveä kaistale on silitysraudalla tms kuumennettu kiinni. Kyllä videota katsellessa kupletin juoni aukeaa.

    Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  15. #3315
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Ennen vanteelle asennusta, kirkas osa poistetaan molemmilta sivuilta niin että se 6cm silitetty kaistale ja vakuumiputken toinen puoli ovat jäljellä, koko kehän matkalta.

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  16. #3316
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Juice Lubes Tyre Juice ei toimi

    Minulla on ollut molemmissa pyörissä tubeless ongelma takakiekoissa. Ne ovat molemmat vuotaneet venttiilin juuresta ja käytössä ollut tuo edellä mainittu litku. Ei vain tiivistynyt, vaan vuosi hiljalleen tyhjäksi, vaikka mitä teki. Muutaman kerran laitoin teipitkin uusiksi. Aine ei ilmeisesti myöskään paikannut pieniäkään vuotoja.

    Siis tuo litku on erittäin jähmeää ja ei sisällä niitä pieniä rakeita, joita on useimmissa litkuissa.

    Ostin ohimennessä Mätänetisstä Zefalin pikku pullon paikkauslitkua ja ruuttasin molempien pyörien takakiekkoihin. Ongelmat hävisivät!

    Eli IMHO Tyre Juice on huono ei kannata ostaa.

  17. #3317
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Elämää tubeleksena takana noin 2 vuotta ja tuhansia kilometrejä. Tällä hetkellä neljät kiekot (läski, 28" maastona ja cyclona x 2) tubeleksina suunnilleen kaikkina mahdollisina viritysmuotoina. Tubeless-viritys on ollut kaikissa tapauksissa varsin helppoa ja renkaat ovat alkaneet pitää ilmoja päivän parin sisällä, usein ihan heti. Olen käyttänyt Stanin ja Joen litkuja. Muista ei kokemusta. Silti en ole ihan vakuuttunut tubeleksen siunauksellisuudesta varsinaisessa käytössä. Jälleen eilen katselin kun Stanin litku yritti paikata sangen pieneksi osoittautunutta reikää. Tällä kertaa ongelma taisi olla se, että litku oli tehnyt tehtäväänsä (minun siitä tietämättä) ilmeisen kiitettävästi aikaisemmin eli prosessi ikään kuin loppui litkun huvettua. Silti ainakin kaksi kertaa aikaisemmin olen katsellut kun puoli desiä litkua valuu hiekalle samalla sisuria repusta kaivellen.

    Tässä joitain syitä tyytymättömyyteeni:
    a.) pitäisi lisäillä litkuja useammin
    b.) (ravistelusta huolimatta) tuntuu että litkuissa ja litkuissa on eroa
    c.) sitäkin pohdin, että menettävätkö jotkut litkut ominaisuutensa ajan ja kilometrien kuluessa

    Olikohan jotain muuta syytä, miksi homma ei aina toimi käytännössä? Minä nimittäin pidän ihan penteleesti tubeless-tuntumasta ja laitoinpa eiliseen kiekkoonkin uudet litkut ehtoolla.

  18. #3318
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    c.) sitäkin pohdin, että menettävätkö jotkut litkut ominaisuutensa ajan ja kilometrien kuluessa
    Stanin ohjeistus ainakin kehoittaa vaihtamaan litkut säännöllisesti, 2-7 kuukautta tuon mukaan:
    http://www.notubes.com/Sealant-C14.aspx

    Ensimmäiset parit kuukaudet tubelessina nyt takana. Rocket Ron Lite Skinit eivät kyllä ole parhaat litkutushommiin, tiivistyminen kesti useita päiviä ja nyt tuntuu että ovat kyljet taas alkaneet tihkumaan ja ilmaa saa lisätä vähintään viikottain. Turhan ohuet kyljet todennäköisesti. Takarenkaassa kuitenkin vain puolitoista kuukautta vanhat Stanin litkut.

  19. #3319
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Stanin ohjeistus ainakin kehoittaa vaihtamaan litkut säännöllisesti, 2-7 kuukautta tuon mukaan:
    http://www.notubes.com/Sealant-C14.aspx
    Tuotapa en ole huomannutkaan. Tosin tekstissä viitataan siihen, että tuon ajan lupaavat litkun pysyvän litkuna. Minulla tavara on ollut kyllä tuossa nestemäisessä olomuodossa, mutta eipä ole silti aina paikannut. Päätin tehdä "huoltotaulukon" sillä eihän näitä litkutustapahtumia muuten muista. Alkaa kyllä olla jo jonkunmoinen menoerä ja aikasyöppö, jos pitää kovin usein litkuja vaihdella/täydennellä. No, eipä ole toisaalta kukaan tähän(kään) hommaan pakottanut.

  20. #3320
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Miksi ihmeessä vielä teippaillaan läskien kehiä? Paremmat ratkaisut on esitelty ketjussa jo useita kertoja.
    Jaa-a. Niin se vain se "parempi" ratkaisu petti 6kk jälkeen. Ei vuoda kuuluvasti vaan niin vaan paineet katoaa vuorokaudessa. Gorillaversio toisessa pyörässä sen sijaan porskuttaa jo pitkälti toista vuotta.

  21. #3321
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Mulla on sekä teipit että kelmu! Molemmat vuotavat, mutta yhdessä ne vuotavat vähemmän. Seuraavaksi voisi lisätä sekaan vaikka halkaistun sisurin.

  22. #3322
    mutanaama Guest
    Tai vaikka tubeless-kehän

    (sissimarkkinointia, älä usko)

  23. #3323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Stanin ohjeistus ainakin kehoittaa vaihtamaan litkut säännöllisesti, 2-7 kuukautta tuon mukaan:
    http://www.notubes.com/Sealant-C14.aspx

    Ensimmäiset parit kuukaudet tubelessina nyt takana. Rocket Ron Lite Skinit eivät kyllä ole parhaat litkutushommiin, tiivistyminen kesti useita päiviä ja nyt tuntuu että ovat kyljet taas alkaneet tihkumaan ja ilmaa saa lisätä vähintään viikottain. Turhan ohuet kyljet todennäköisesti. Takarenkaassa kuitenkin vain puolitoista kuukautta vanhat Stanin litkut.
    Liteskinejä on täällä toistuvasti kehuttu huonoiksi kestoltaan litkutushommissa.


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  24. #3324
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Piti paikata pieni reikä LiquidSolella mikä läskin eturenkaaseen on tullu, tai viiltohan tuo on kai teknisestä lähellä vannetta. Otin renkaan vanteelta niin lähtikö saatana mukaan teipit myös mitkä oli hyllylle asti vedetty. Yhden vitun pienen reiän takia menee nyt koko paskan teippaus uusiksi. Onkohan kolmas vai neljäs kerta alkamassa takarenkaan kanssa vielä erikseen, vitttu mulla palaa käpy tähän ihan oikeasti.

    Litra mennyt litkua neljään renkaaseen, kahteen eri pyörään ja yksi rengas pitää jotenkuten paineita yön yli. Muut eivät pidä syystä tai toisesta. Onneksi klo 0:12 ei ole liian myöhä korkata ensimmäistä kaljaa. Muutamia lenkkejä pyörillä heitetty ja minkäänlaista hyötyä koko saatanan tubelessista en ole vielä huomannut. Teippi oli vajaan kympin, venttiilit 15 per pari ja litku parikymppiä. Kyllä kannatti.
    Pari viikkoa oli sisurin kanssa teippi tiivistymässä, nyt vuotaa kaikista mahdollisista rei'istä tuolla partsilla rengas kun laittoi litkut tilalle. Ei enää nappaa, myynti-ilmoituksen kirjoittelen seuraavaksi.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #3325
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Puolisen vuotta kesti Class Ohlsonin pressuteippi http://m.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808 Teipin päätysaumasta liukeni liimat ja litkua alkoi tulla ulos kevennysreijistä koko vanteen matkalta. Työmatkalla huomasin. Töihin pääsin riittävän monella pumppaustauolla. Kotimatkalle sisuriksi schwalbe 13F. Rengas siis Spessun Ground Control 4.6. Kesti 13km kotimatkan, mutta tämän jälkeen sisuri repesi parinkymmenen sentin matkalta omia aikojaan

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  26. #3326
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Samanlaista liukenemista olen huomannut Clasun teipin liimassa renkaita vaihdellessa. Tiivistin päätysauman pikaliimalla, auttaa ehkä jonkun aikaa.

  27. #3327
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Nextien 29 kehälle litkutettu conti x-king racesport jysähti eilen 3 barista korvan vieressä. Ensimmäinen kerta siis kun asensin tuolle vanteelle renkaan. Oli ehtinyt jo jonkin aikaa olla kumi kiinni kun kiekkoa kiinnittäessä jysähti. Kumi oli mennyt reunanauhan kohdalta parista kohdasta erikoisesti ryppyyn, mutta muuta näkyvää vauriota en nähnyt kumissa tai kiekossa. Tiedä sitten mistä johtui tuo jysähdys, mutta rengas merkki ainakin vaihtuu.
    Respect is not given, it is taken.

  28. #3328
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    ^ En kyllä itse uskaltaisi laittaa ilman kuulosuojaimia ja suojalaseja 3 baria mihinkään maastorenkaaseen litkutettuna ja hookless-kehällä. Eikös nuo nouse kehälle jo 2 barissa, varsinkin jos liukastaa vähän litkulla beadia.
    Max-ratingit tuntuu olevan renkaissa ja kehissä yleensä aina sisäkumikäyttöä ajatellen. Stanin kehien max 2,75 bar on aika pätevä raja. Itse kerran paukautin Crestiltä renkaan kun rikkinäisellä tornipumpulla meni vahingossa n. 3 bar.


  29. #3329
    noniinno Guest
    Eipä tuosta tosiaan voi rengasta syyttää. Suuren ilmatilavuuden renkaalle 3bar on aika paljon.

    Nim. Myös liemet päälleen räjäyttänyt.

  30. #3330
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Eipä ole aikaisemmin mikään rengas tuolla tavalla jysähtänyt päälle ja joka kerta on paineita ollut tuo ~3 baria asennettaessa. Jotkin rengaat napsahtavat yli 2 barilla vasta vanteelle. Kehälle annetaan maksimiksi 60psi eli hieman yli 4 bar ja renkaalle 65psi. Tiedä sitten, mutta aikaisemmin ei mitään vastaavaa ole käynyt schwalbejen kanssa. Contit vaihtuu myös syystä, että ovat pirun liukkaat vähänkään kostealla pinnalla ja noiden racesport versioiden litkutus on joka kerta tuskaa tiivistymisen kanssa. Ehkä testiin vittoria barzot tai sitten tuttu ja turvallinen rara snakeskin.

    Edit. ja rengashan ei fyysisesti siis revennyt eikä mitään ja siksi ihmettelen miten noin edes pääsi käymään.
    Respect is not given, it is taken.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •