FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 111 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 211 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Näemmä juuri tätä mikä minullakin tapahtui. Nippelirepeämistä ainakin ilmaa, jollei litkuakin "vannenauhateipin" ja gorillan väliin, sieltä sitten jotain kautta ulos. En vielä ehtinyt repiä teippejä pois.

Toivottavasti tuo teipin reuna irtosi kumia poisottaessa, muuten menee usko gorillanp45k44nkin tai joku pro saa tehdä minulle nämä vaikka korvausta vastaan...

Saiko Orcbiker vastauksen? Joskus ainakin itse panin kovasti liikaa painetta sisurilla teippiä "painaessa" ja teippi "repeili" kehällä.
    Mulla on itellä MCARBON hiilari 65mm kehät joissa riittää pienen pieni Stanin teippi
    Mutta mulla on yhet Mulefutit ja Rolling Darrylit ja molemmissa olen Gorillalla tehnyt noiden omien juttujen mukaan.

Miksi ihmeessä vielä teippaillaan läskien kehiä? Paremmat ratkaisut on esitelty ketjussa jo useita kertoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Miksi ihmeessä vielä teippaillaan läskien kehiä? Paremmat ratkaisut on esitelty ketjussa jo useita kertoja.
    Kannattaa olla vaihtoehtoja ja kyllä gorilla on helppo tapa myös. Siksi kertasin tuohon omat kokemukset jokseenkin onnistuneesta tapahtumasta.

Pojan kans saa olla Kuoppijossa retkeilemässä la/su, joten mennään vaikka varasisurilla. Nyt lähtee testiin orggis vannenauha-50m jesari-gorilla-kiinnisilitetty pakasteletku-hässäkkä. Pakasteletkusta saa 2x36mikronin kalvon, että eihän tuo niille varsinkaan hiilikuituvakuumeille pärjää vahvuudessa, mutta jos nuo pohjat auttais kestämään...

Pitääkö toi vakuumimuovi halkasta kun laittaa kehälle vai riittääkö 1 kerros sitä?
    Youtubest videota katon mut en oikein saannu siitä selkoa.

Piti paikata pieni reikä LiquidSolella mikä läskin eturenkaaseen on tullu, tai viiltohan tuo on kai teknisestä lähellä vannetta. Otin renkaan vanteelta niin lähtikö saatana mukaan teipit myös mitkä oli hyllylle asti vedetty. Yhden vitun pienen reiän takia menee nyt koko paskan teippaus uusiksi. Onkohan kolmas vai neljäs kerta alkamassa takarenkaan kanssa vielä erikseen, vitttu mulla palaa käpy tähän ihan oikeasti.

Litra mennyt litkua neljään renkaaseen, kahteen eri pyörään ja yksi rengas pitää jotenkuten paineita yön yli. Muut eivät pidä syystä tai toisesta. Onneksi klo 0:12 ei ole liian myöhä korkata ensimmäistä kaljaa. Muutamia lenkkejä pyörillä heitetty ja minkäänlaista hyötyä koko saatanan tubelessista en ole vielä huomannut. Teippi oli vajaan kympin, venttiilit 15 per pari ja litku parikymppiä. Kyllä kannatti.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Pitääkö toi vakuumimuovi halkasta kun laittaa kehälle vai riittääkö 1 kerros sitä?
    Ei halkaista, 1kerros? Vakuumiputkestahan tehdään liitos = kehä, ympyrä, joka laitetaan vanteelle.

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Piti paikata pieni reikä LiquidSolella mikä läskin eturenkaaseen on tullu, tai viiltohan tuo on kai teknisestä lähellä vannetta. Otin renkaan vanteelta niin lähtikö saatana mukaan teipit myös mitkä oli hyllylle asti vedetty. Yhden vitun pienen reiän takia menee nyt koko paskan teippaus uusiksi. Onkohan kolmas vai neljäs kerta alkamassa takarenkaan kanssa vielä erikseen, vitttu mulla palaa käpy tähän ihan oikeasti.

Litra mennyt litkua neljään renkaaseen, kahteen eri pyörään ja yksi rengas pitää jotenkuten paineita yön yli. Muut eivät pidä syystä tai toisesta. Onneksi klo 0:12 ei ole liian myöhä korkata ensimmäistä kaljaa. Muutamia lenkkejä pyörillä heitetty ja minkäänlaista hyötyä koko saatanan tubelessista en ole vielä huomannut. Teippi oli vajaan kympin, venttiilit 15 per pari ja litku parikymppiä. Kyllä kannatti.
    Mä oon huomannu että nuo sisurit on kauheen käteviä ja helppoja käyttää :-)

Minusta alkaa kans vähä tuntua siltä että pitää niitäki joskus kokeilla muutakin kuin työkaluina päälykumin asennuksessa

Nyt näyttäs tuo 4-ply pohjustus pitävän, ainakin yön yli. Vielä pitäis nuo reunat siivota... Ja Kuoppijon reissun jälkeen kattella viitiskö taikinoida takasen samaan kuosiin, varmuuden välttämiseksi. Mun ajoilla kuitenkin huoltovarmuus > grammat

Minä ajoin halkaistulla vakuumilla puolisen vuotta. Viikolla meni sitten oksa siitä läpi ja ilmat pihalle. Nyt tein tasan ohjeen mukaan ja tuli selvästi vahvempi.

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WetWillie Katso viesti
    Ei halkaista, 1kerros? Vakuumiputkestahan tehdään liitos = kehä, ympyrä, joka laitetaan vanteelle.

Siis kun se kehä tehdään niin jääkö sinne 2 kerrosta tota vakuumia vanteen sisälle?
    Sitä vaan mietin et miten kun ylimääräset leikkaa pois sivuilta sitten kun renkas paikallaan niin eikös siitä jää se toinen kerros ihan irralleen heilumaan kun renkaan vaikka ottaa pois.?
    Vaikea selittää..

Blackborow Guest
    Ei kun ne kerrokset pitää silittää raudalla ensin yhteen.

Siis kun se kehä tehdään niin jääkö sinne 2 kerrosta tota vakuumia vanteen sisälle?
    Sitä vaan mietin et miten kun ylimääräset leikkaa pois sivuilta sitten kun renkas paikallaan niin eikös siitä jää se toinen kerros ihan irralleen heilumaan kun renkaan vaikka ottaa pois.?
    Vaikea selittää..
    Ainoastaan 6cm leveä kaistale on silitysraudalla tms kuumennettu kiinni. Kyllä videota katsellessa kupletin juoni aukeaa.

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

Ennen vanteelle asennusta, kirkas osa poistetaan molemmilta sivuilta niin että se 6cm silitetty kaistale ja vakuumiputken toinen puoli ovat jäljellä, koko kehän matkalta.

I've been around

Juice Lubes Tyre Juice ei toimi

Minulla on ollut molemmissa pyörissä tubeless ongelma takakiekoissa. Ne ovat molemmat vuotaneet venttiilin juuresta ja käytössä ollut tuo edellä mainittu litku. Ei vain tiivistynyt, vaan vuosi hiljalleen tyhjäksi, vaikka mitä teki. Muutaman kerran laitoin teipitkin uusiksi. Aine ei ilmeisesti myöskään paikannut pieniäkään vuotoja.

Siis tuo litku on erittäin jähmeää ja ei sisällä niitä pieniä rakeita, joita on useimmissa litkuissa.

Ostin ohimennessä Mätänetisstä Zefalin pikku pullon paikkauslitkua ja ruuttasin molempien pyörien takakiekkoihin. Ongelmat hävisivät!

Eli IMHO Tyre Juice on huono ei kannata ostaa.

Elämää tubeleksena takana noin 2 vuotta ja tuhansia kilometrejä. Tällä hetkellä neljät kiekot (läski, 28" maastona ja cyclona x 2) tubeleksina suunnilleen kaikkina mahdollisina viritysmuotoina. Tubeless-viritys on ollut kaikissa tapauksissa varsin helppoa ja renkaat ovat alkaneet pitää ilmoja päivän parin sisällä, usein ihan heti. Olen käyttänyt Stanin ja Joen litkuja. Muista ei kokemusta. Silti en ole ihan vakuuttunut tubeleksen siunauksellisuudesta varsinaisessa käytössä. Jälleen eilen katselin kun Stanin litku yritti paikata sangen pieneksi osoittautunutta reikää. Tällä kertaa ongelma taisi olla se, että litku oli tehnyt tehtäväänsä (minun siitä tietämättä) ilmeisen kiitettävästi aikaisemmin eli prosessi ikään kuin loppui litkun huvettua. Silti ainakin kaksi kertaa aikaisemmin olen katsellut kun puoli desiä litkua valuu hiekalle samalla sisuria repusta kaivellen.

Tässä joitain syitä tyytymättömyyteeni:
    a.) pitäisi lisäillä litkuja useammin
    b.) (ravistelusta huolimatta) tuntuu että litkuissa ja litkuissa on eroa
    c.) sitäkin pohdin, että menettävätkö jotkut litkut ominaisuutensa ajan ja kilometrien kuluessa

Olikohan jotain muuta syytä, miksi homma ei aina toimi käytännössä? Minä nimittäin pidän ihan penteleesti tubeless-tuntumasta ja laitoinpa eiliseen kiekkoonkin uudet litkut ehtoolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    c.) sitäkin pohdin, että menettävätkö jotkut litkut ominaisuutensa ajan ja kilometrien kuluessa
    Stanin ohjeistus ainakin kehoittaa vaihtamaan litkut säännöllisesti, 2-7 kuukautta tuon mukaan:
    http://www.notubes.com/Sealant-C14.aspx

Ensimmäiset parit kuukaudet tubelessina nyt takana. Rocket Ron Lite Skinit eivät kyllä ole parhaat litkutushommiin, tiivistyminen kesti useita päiviä ja nyt tuntuu että ovat kyljet taas alkaneet tihkumaan ja ilmaa saa lisätä vähintään viikottain. Turhan ohuet kyljet todennäköisesti. Takarenkaassa kuitenkin vain puolitoista kuukautta vanhat Stanin litkut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Stanin ohjeistus ainakin kehoittaa vaihtamaan litkut säännöllisesti, 2-7 kuukautta tuon mukaan:
    Tuotapa en ole huomannutkaan. Tosin tekstissä viitataan siihen, että tuon ajan lupaavat litkun pysyvän litkuna. Minulla tavara on ollut kyllä tuossa nestemäisessä olomuodossa, mutta eipä ole silti aina paikannut. Päätin tehdä "huoltotaulukon" sillä eihän näitä litkutustapahtumia muuten muista. Alkaa kyllä olla jo jonkunmoinen menoerä ja aikasyöppö, jos pitää kovin usein litkuja vaihdella/täydennellä. No, eipä ole toisaalta kukaan tähän(kään) hommaan pakottanut.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Jaa-a. Niin se vain se "parempi" ratkaisu petti 6kk jälkeen. Ei vuoda kuuluvasti vaan niin vaan paineet katoaa vuorokaudessa. Gorillaversio toisessa pyörässä sen sijaan porskuttaa jo pitkälti toista vuotta.

Mulla on sekä teipit että kelmu! Molemmat vuotavat, mutta yhdessä ne vuotavat vähemmän. Seuraavaksi voisi lisätä sekaan vaikka halkaistun sisurin.

mutanaama Guest
    Tai vaikka tubeless-kehän

(sissimarkkinointia, älä usko)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti

Ensimmäiset parit kuukaudet tubelessina nyt takana. Rocket Ron Lite Skinit eivät kyllä ole parhaat litkutushommiin, tiivistyminen kesti useita päiviä ja nyt tuntuu että ovat kyljet taas alkaneet tihkumaan ja ilmaa saa lisätä vähintään viikottain. Turhan ohuet kyljet todennäköisesti. Takarenkaassa kuitenkin vain puolitoista kuukautta vanhat Stanin litkut.
    Liteskinejä on täällä toistuvasti kehuttu huonoiksi kestoltaan litkutushommissa.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti

Pari viikkoa oli sisurin kanssa teippi tiivistymässä, nyt vuotaa kaikista mahdollisista rei'istä tuolla partsilla rengas kun laittoi litkut tilalle. Ei enää nappaa, myynti-ilmoituksen kirjoittelen seuraavaksi.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Puolisen vuotta kesti Class Ohlsonin pressuteippi http://m.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808 Teipin päätysaumasta liukeni liimat ja litkua alkoi tulla ulos kevennysreijistä koko vanteen matkalta. Työmatkalla huomasin. Töihin pääsin riittävän monella pumppaustauolla. Kotimatkalle sisuriksi schwalbe 13F. Rengas siis Spessun Ground Control 4.6. Kesti 13km kotimatkan, mutta tämän jälkeen sisuri repesi parinkymmenen sentin matkalta omia aikojaan

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Samanlaista liukenemista olen huomannut Clasun teipin liimassa renkaita vaihdellessa. Tiivistin päätysauman pikaliimalla, auttaa ehkä jonkun aikaa.

Nextien 29 kehälle litkutettu conti x-king racesport jysähti eilen 3 barista korvan vieressä. Ensimmäinen kerta siis kun asensin tuolle vanteelle renkaan. Oli ehtinyt jo jonkin aikaa olla kumi kiinni kun kiekkoa kiinnittäessä jysähti. Kumi oli mennyt reunanauhan kohdalta parista kohdasta erikoisesti ryppyyn, mutta muuta näkyvää vauriota en nähnyt kumissa tai kiekossa. Tiedä sitten mistä johtui tuo jysähdys, mutta rengas merkki ainakin vaihtuu.
    Respect is not given, it is taken.

^ En kyllä itse uskaltaisi laittaa ilman kuulosuojaimia ja suojalaseja 3 baria mihinkään maastorenkaaseen litkutettuna ja hookless-kehällä. Eikös nuo nouse kehälle jo 2 barissa, varsinkin jos liukastaa vähän litkulla beadia.
    Max-ratingit tuntuu olevan renkaissa ja kehissä yleensä aina sisäkumikäyttöä ajatellen. Stanin kehien max 2,75 bar on aika pätevä raja. Itse kerran paukautin Crestiltä renkaan kun rikkinäisellä tornipumpulla meni vahingossa n. 3 bar.

noniinno Guest
    Eipä tuosta tosiaan voi rengasta syyttää. Suuren ilmatilavuuden renkaalle 3bar on aika paljon.

Nim. Myös liemet päälleen räjäyttänyt.

Eipä ole aikaisemmin mikään rengas tuolla tavalla jysähtänyt päälle ja joka kerta on paineita ollut tuo ~3 baria asennettaessa. Jotkin rengaat napsahtavat yli 2 barilla vasta vanteelle. Kehälle annetaan maksimiksi 60psi eli hieman yli 4 bar ja renkaalle 65psi. Tiedä sitten, mutta aikaisemmin ei mitään vastaavaa ole käynyt schwalbejen kanssa. Contit vaihtuu myös syystä, että ovat pirun liukkaat vähänkään kostealla pinnalla ja noiden racesport versioiden litkutus on joka kerta tuskaa tiivistymisen kanssa. Ehkä testiin vittoria barzot tai sitten tuttu ja turvallinen rara snakeskin.

Edit. ja rengashan ei fyysisesti siis revennyt eikä mitään ja siksi ihmettelen miten noin edes pääsi käymään.
    Respect is not given, it is taken.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •