GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 97 / 115 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 87 95 96 97 98 99 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.881 - 2.910 / 3437

Aihe: Kuka ajoi silloin siellä?

Liekö foorumilaisia, pariskunta jo hyvässä keski-iässä, törmäsin teihin Suomussalmen Hossan värikalliolla muutama päivä sitten tiistaina 19.7. Teillä oli fillarikypärät päässä ja kehuitte alueen reittejä. Olin perheen ja vanhempien kera ihan vaan jalkapatikalla vaan olisi ollut kiva kuulla ideoita lenkeistä. Kunhan tuo 9-vuotias poikani tuosta vielä intoutuu ja oppii lisää maastofillaroinnin autuudesta niin koetamme kesälomareissuilla kiertää Hossassa useamminkin.
    "Kypärän käyttö sallittu"

Poison Opium cyclocross Ultegra/105
    Radon ZR Race 8.0 29
    YT Jeffsy 27 CF Pro

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V3sku Katso viesti
    Minä ajelin ainakin noihin aikoihin , kohdassa jossa oli todella märkää. Ehkä se olin minä, ehkä joku muu... Ainakin joku tuli minuakin vastaan..
    Taisin tokaista siinä kohdatessa että onpas märkää niinkuin olikin monessa muussakin kohdassa. Sulla oli joku punertava paita päällä. Minä taas kuljen kirkkaissa väreissä.

Kysytäänpä jälleen ketjun aktiivisuuden vuoksi:

Kuka mahtoi olla Itä-Uudenmaan teitä ajamaan menossa ollut espoolainen Cervélo-kuski jonka kanssa puhuttiin pyöräjuttuja metromatkan ajan perjantaiaamuna?

Laukaan Rantapuistoon (Satamaan) jättivät ihmiset pyöriään to-la aika huolimattomasti. Bongattu mm. kokonaan lukitsematon SUP jäykkäperä (hinnasta en tiedä mutta Reba keulana). Eikös siellä pyöriä viedä vai onko vielä tallella luotto ihmisiin?
    http://eipehmeillepenkeille.blogspot.fi/

Valkoinen Pivot, Jyväskylän kävelykatu, just äsken? Ei joka päivä näe

Espoossa joku kysyi minulta tänään cervelostani. Mahtoiko olla foorumilainen?

Kenen Kona sai kyytiä Oulainen - Haapavesi välillä, oli itsellä sen verran tiukka VK-lenkki menossa etten ehtinyt jäädä juttelemaan kunnolla kun piti saada 35km/h raja mennen tullen rikki
    Totta joka sana!

Ihan kuin Pirkkalan kulmilla olisi joku ajellut oranssilla Open GravelPlussalla.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Tämä sopisi ehkä myös törttöilyketjuun ja vaikeaa elämää liikenteessä-ketjuun, mutta oliko joku foorumilainen tänään ennen puoltapäivää Lohjalla Mäntynummen Shellin risteyksessä? En nähnyt alkutilannetta mutta kaksi maantiepyöräilijää oli kääntymässä Hanko-Hyvinkää tielle. Ilmeisesti Audikuski oli tehnyt jotain kun toinen pyöräilijöistä viittoili varsin voimakkaasti audimiehelle. Taas liikenneraivoa vaihteeksi.

Ja maantiepyöräilijänä tuli mieleen että miksi pitää mennä sinne vt. 25:lle ajamaan kun vieressä kulkee ihan asiallinen klv.

No kun ajaa maantiepyörällä. Kevarilla ajetaan vain kevyenliikenteenpyörällä. Oikeasti ajoreitit suunnitellaan lähtökohtaisesti siten, että reitille osuisi kevareita nolla, ettei olisi mitään syytä käyttää niitä lenkkeilyyn. Vieläkö tästä pitää puhua, vuosi on jo 2016 eikä 1967..? Kevari ei ole ikänä asiallinen koska [tähän voi laittaa 1001 syytä] paitsi jollain palauttelulenkillä, vetojen sarjapalautuksilla tai liriritauolla tai fillarin remontointiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    No kun ajaa maantiepyörällä. Kevarilla ajetaan vain kevyenliikenteenpyörällä. Oikeasti ajoreitit suunnitellaan lähtökohtaisesti siten, että reitille osuisi kevareita nolla, ettei olisi mitään syytä käyttää niitä lenkkeilyyn. Vieläkö tästä pitää puhua, vuosi on jo 2016 eikä 1967..? Kevari ei ole ikänä asiallinen koska [tähän voi laittaa 1001 syytä] paitsi jollain palauttelulenkillä, vetojen sarjapalautuksilla tai liriritauolla tai fillarin remontointiin.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Tässä tullaan taas liikennekonfliktien alkulähteille. Tärkein on se oma jääräpäinen tekeminen, eikä kiinnosta oman tekemisen vaikutus laajemmalti. Tossa paikassa saa ajaa rauhassa kevaria kun ei se mikään mannerheimintie ole. Lisäksi väylä on suora ja suhteellisen tasainen. Sen sijaan pitää tunkea ärsyttämään tuhatta ihmistä kapealle ja ruuhkaiselle valtatielle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Tämä sopisi ehkä myös törttöilyketjuun ja vaikeaa elämää liikenteessä-ketjuun, mutta oliko joku foorumilainen tänään ennen puoltapäivää Lohjalla Mäntynummen Shellin risteyksessä? En nähnyt alkutilannetta mutta kaksi maantiepyöräilijää oli kääntymässä Hanko-Hyvinkää tielle. Ilmeisesti Audikuski oli tehnyt jotain kun toinen pyöräilijöistä viittoili varsin voimakkaasti audimiehelle. Taas liikenneraivoa vaihteeksi.
    Jospa audikuski ajoi kolmion takaa eteen ja klv:llä ajaneet pyöräilijät väistivät Hanko-Hyvinkää tien suuntaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YoHannes Katso viesti
    Liekö foorumilaisia, pariskunta jo hyvässä keski-iässä, törmäsin teihin Suomussalmen Hossan värikalliolla muutama päivä sitten tiistaina 19.7. Teillä oli fillarikypärät päässä ja kehuitte alueen reittejä.
    Kaiketi me, speksit ainakin täsmää. Taannoisesta hutiratkaisusta viisastuneina jätimme pyörät portaiden
    yläpäähän, säästyy kahdelta hikiseltä kantourakalta.
    Reitti-ideoista sen verran, oletuksena kaikki ovat hyviä, huonot ovat harvinaisia poikkeuksia.
    Mutta katsotaan, mitä muutoksia kansallispuistohomma tuo tullessaan. Pahimpia paikkoja
    ainakin sorastetaan.

Markku Lehikoinen

En tiedä onko mitään mahdollisuutta tavoittaa työmatkapyöräilijää tätä kautta, mutta sinä kaveri kuka poljet vanhaa hämeentietä helsinkiin päin töihin ja pohjoiseen päin takaisin täysin mustissa, niin se on ihan hengenvaarallista hommaa. Polkupyörä, takki, housut, reppu ja kypärä kaikki mustaa. Yhtään heijastinta en ole asuissa tai pyörässä huomannut.

Olen itse melkein sinut tappanut sateisena aamuna Kivikon liikenneympyröiden jälkeen helsinkiin päin liittymässä missä ajoit sateisena aamuma mustissa mustaa kuusimetsää vasten. Lukkojarrutuksella saatiin se kuuluisa Hesari mahtumaan minun autonkeulan ja sinun väliin. Vika oli täysin minun. Minä käännyin eteesi pyörätien jatkeelle. Kesemmällä näin kun punainen farkku Toyota meinasi kääntyä sinun päälle samoilla hoodeilla.

Varusteista ja kalustosta päätellen ihan täysiverinen harrastaja kyseessä. Myöskin vaihti on ihan kokeneen polkijan maantievauhtia.

Nyt täytyisi vaan kaverin oikeasti ymmärtää, että siinä hommassa lähtee oikeasti vielä henki jos tämä heppu ei löydä mitään värikkäämpää päällensä. Täysin mattamustassa pimeää metsää vasten sinua ei vaan autot näe. Hommaisit vaikka valkean kypärän ja valon siihen pyörääsi. En minä eikä se Toyotakaan tahallaan sinua yritä kumoon ajaa. Sinua ei vaan yksinkertaisesti näe ennen kun ihan liian myöhäistä.

Jos joku tuntee tämän miehen mustissa joka polkee työmatkaa vanhaa hämeentietä Kivikon ohi päivittäin, niin viekää nyt hänelle viestiä. Tuossa lähtee vielä henki. Tänään taasen miehen näin tummaa kuusimetsää vasten mustissaan.

Jyri

mutanaama Guest
    Mä olen meinannut törmätä mahdollisesti samaan tyyppiin fillarilla. Tuli kahden kävelijän takaa väistäen mun puolelle ilman mitään valoja tai heijastimia.

Blackborow Guest
    Lienee se kuuluisa ninjapyöräilijä

Ai niin nekin ilmestyy taas katukuvaan kohta. Voi helevetti.
    Kai tänä vuonna taas taistellaan ninjoja vastaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Jos joku tuntee tämän miehen mustissa joka polkee työmatkaa vanhaa hämeentietä Kivikon ohi päivittäin, niin viekää nyt hänelle viestiä. Tuossa lähtee vielä henki. Tänään taasen miehen näin tummaa kuusimetsää vasten mustissaan.
    Kivikko on kaupunginosa Helsingissä, Vanha Hämeentie kulkee Nurmijärven suunnalla. Mä en saa näitä mahtumaan samalle karttasivulle. (Enkä Kivistöäkään, vaikka se on lähempänä.)

Anyway, mä luulen että kaikki ovat nähneet saman tyypin ja ihmetelleet (1) miten se on säilynyt ehjänä ja hengissä ja (2) miten se ehtii ajamaan joka paikkaan.

mutanaama Guest
    Varmasti tarkoitti kivistön ympyröitä ja vanhaa hämeenlinnatietä, siellä mä olen tuollaiseen meinannut törmäillä.
    Ja joo, Antininjaa taistelu jatkuu tiukasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ai niin nekin ilmestyy taas katukuvaan kohta. Voi helevetti.
    Onkohan tässä ensimmäinen ajaessa puhelimen räpläyksen myönteinen puoli? Puhelimesta tuleva vähäinen valo auttaa havaitsemaan muuten pimeänä ajavat.

Joo vanhaa Hämeenlinnantietä Kivistön kohdilla ja niitä kahta uutta liikenneympyrää siinä samalla tiellä. Niistä liikenneympyröistä Helsinkiin päin on se tienhaara josta mennään "rekka-kehälle". Siinä tienhaarassa melkein tapoin tämän mattamustaan naamioituneen pyöräilijän.

Kova kunto tällä hepulla kyllä on. Paino tänäänkin tasaisella varmaan + 40 mittarissa sivupistoista läpi.

Jyri

edit. Uskoisin, että tällä hepulla on noita läheltäpititilanteita useita. Jos minä olen sen melkein tappanut ja nähnyt kun Toyota farkku sen melkein tappoi, niin uskoisin, että sellaisia aamuja ja iltoja on aika paljon kun minä en ole ollut näkemässä noita läheltäpiti tilanteita.

Ihmetellä kyllä täytyy, ettei aikuiset ihmiset ymmärrä tehdä itsestään paremmin näkyvää liikenteessä. Mattamusta voi olla cool kun polkee metsässä, mutta täysin typerää koko mustissa vaatteissa pimeässä Helsinki-Vantaa aamuruuhkassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Oh yes!

http://yehudamoon.com/comic/2008-09-10/

Kukahan on se Malminkartanon, Silvolan, Haltialan välillä työmatkaa ajava keksijä, joka on ideoinut lendenlukutelineen ohjaustankoon? Nerokasta, mutta kuinkahan turvallista?
    Hapro muokkasi tätä : 04.08.2016 at 19.46 Syy: Kirjvirhe

Jos kyse kuitenkin pyöräsuunnistajan karttatelineestä?^

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyri K Katso viesti
    Varusteista ja kalustosta päätellen ihan täysiverinen harrastaja kyseessä.
    Pyydän, ettei sekoiteta ninjoja harrastajiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Jos kyse kuitenkin pyöräsuunnistajan karttatelineestä?^
    Olin näkevinäni siinä aikakauslehden, kun ajoin ohitse. Itse rakennelma on noin 40 x 30 x 30 cm kokoinen yhdeltä sivulta auki oleva kuutio, joka peittää aika tehokkaasti näkymän pyörän eteen muutaman metrin matkalle. Oudoin näkemäni viritys pyörässä koskaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akus85 Katso viesti
    Taisin tokaista siinä kohdatessa että onpas märkää niinkuin olikin monessa muussakin kohdassa. Sulla oli joku punertava paita päällä. Minä taas kuljen kirkkaissa väreissä.

Jeeps mää se olin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hapro Katso viesti
    Olin näkevinäni siinä aikakauslehden, kun ajoin ohitse. Itse rakennelma on noin 40 x 30 x 30 cm kokoinen yhdeltä sivulta auki oleva kuutio, joka peittää aika tehokkaasti näkymän pyörän eteen muutaman metrin matkalle. Oudoin näkemäni viritys pyörässä koskaan.
    Olisikohan legendaaarinen Crazy Helmet alkanut harrastamaan lukemista

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •