GarminElectrobikeGiant
Sivu 87 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Ajattelin nyt rekisteröityä foorumille ja kysellä omakohtaisia kokemuksia etenkin Canyon Ultimaten runkokooista. Ensimmäistä kunnon fillaria olen ostamassa ja on tullut pitkään katseltua Ultimate CF 9.0 SL mallia, josta kirjoittelinkin jo Canyonille. Laskuri näytti runkokooksi L, mutta spostilla suositeltiin M-kokoa mahdollisesti pidemmällä stemmillä. Kysyin myos Radonilta sopivaa runkokokoa ja minulle suositeltiin lämpimästi kokoa 60cm Spire Carbonille ja XL-kokoa Vaillaint Ultegralle. Jokin ei nyt täsmää, kun eri valmistajilla on kaksi runkokokoa eroa. Ikävä kyllä Radonilta on myyty loppuun nuo isommat runkokoot tältä vuodelta.

Tässä vielä taktiset mitat eli lyhyet jalat, pitkä selkä ja kädet

Pituus: 184.5
    Sisämitta: 86.5
    Ylävartalo 68
    Käden pituus: 68
    Paino: 82

Canyon Inflite Al 9.0

Onko foorumilaisilla kokemuksia Infliten käytöstä "gravel grinder" tyylisenä pyöränä?

Nyt kun 29' jäykkäperä, cyclo ja maantiepyörä on myyty, niin pitäisi löytää "One Bike To Rule Them All" tyyppinen ratkaisu.

Huomasin jo viime kesänä etten uskalla/osaa ajaa maasturilla sen teknisemmässä maastossa kuin cyclollakaan. Lisäksi olen havainnut ortodoksisen maantiepyöräilyn tylsäksi. Eli tarvitsisin YHDEN pyörän jolla voi ajaa missä huvittaa.

Onko Inflitestä pidemmille lenkeille vaihteleville teille? Ennen kaikkea kiinnostaa, miten sillä pärjää asfaltilla pidempää matkaa (100km???) ajaessa.

Inflite Al 9.0 tuntuisi ainakin nyt parhaalta vaihtoehdolta (hinta/osat/paino) minkä olen löytänyt. Tosin tuo musta/punainen väritys on hirveä.
    Osaako joku arvata milloin Canyon esittelee vuoden 2017 mallit? Jos vaikka väri olisi vaihtunut? Jaksaako odottaa???

On Inflitellä Suomi päästä päähän ajettu.

https://m.facebook.com/fillaripaivakirja/

Inflitellä olen rapakauden lenkit ajellut. Krossari se on, en paremmasta tiedä ja ihan ongelmitta on palvellut asfaltillakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Snapcazz Katso viesti
    Onko foorumilaisilla kokemuksia Infliten käytöstä "gravel grinder" tyylisenä pyöränä?

Nyt kun 29' jäykkäperä, cyclo ja maantiepyörä on myyty, niin pitäisi löytää "One Bike To Rule Them All" tyyppinen ratkaisu.

Huomasin jo viime kesänä etten uskalla/osaa ajaa maasturilla sen teknisemmässä maastossa kuin cyclollakaan. Lisäksi olen havainnut ortodoksisen maantiepyöräilyn tylsäksi. Eli tarvitsisin YHDEN pyörän jolla voi ajaa missä huvittaa.

Onko Inflitestä pidemmille lenkeille vaihteleville teille? Ennen kaikkea kiinnostaa, miten sillä pärjää asfaltilla pidempää matkaa (100km???) ajaessa.

Inflite Al 9.0 tuntuisi ainakin nyt parhaalta vaihtoehdolta (hinta/osat/paino) minkä olen löytänyt. Tosin tuo musta/punainen väritys on hirveä.
    Osaako joku arvata milloin Canyon esittelee vuoden 2017 mallit? Jos vaikka väri olisi vaihtunut? Jaksaako odottaa???
    Nykyinen Inflite julkaistiin 2015 elokuun puolivälissä, vähän ennen Eurobike -messuja. Arvaan, että sama marssijärjestys pätee myös tänä vuonna, Eurobike järjestetään 31.8.-4.9.

PS. Olethan huomioinut Inflite AL 9.0 ja AL 9.0 S:n erot välityksessä (edessä 36/46 vs. 52/36).
    The older I get the faster I was

Inflite Al 9.0 ja Al 9.0 S versioiden ero tiedossa.
    Tahdon joustavan satulatolpan joka puuttuu S versiosta.
    S mallin välitykset (ja väri) saattaisi sopia minulle jopa paremmin, mutta tarvitsemani koko on loppuunmyyty.
    Olkapäävamman takia olen joka tapauksessa loppu kesän ajokiellossa, joten saatan jaksaa odottaa elokuulle. Tai sitten isken kiihkossa tilausnappia ja ajelen syksyllä synkän mustalla Canyonilla???

Aeroad mukavan pirteänä Rion kisoihin.

Voi kun myisivät tuollaisia pirteämmän värisiä pyöriä ihan kuluttajillekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Aeroad mukavan pirteänä Rion kisoihin.

Kawasaki Green
    The older I get the faster I was

On kyllä kaunis rotko.

Laatikkoleikki

Kysymys: onko kukaan Canyonin ostanut koskaan tarvinnut tuota järkyttävän kokoista kuljetuslaatikkoa (jota Canyon suosittelee säästettäväksi) mihinkään? On vielä olohuoneessa ja mietin meneekö pahvinkeräykseen vai ei...

Vähemmän ei ole enemmän. Enemmän on enemmän.

En oo käyttäny, mut jos reissaa, siihen kyl on hyvä fillari pakata.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiÄm Katso viesti
    Verkkokaupassa sitä ei ole tainnutkaan olla hetkeen listattuna, mutta ota yhteyttä asiakaspalveluun, sitä kautta saa. Tuotenumero taisi olla A1005740, mutta varmistakaa se vielä.

Erikoista toimintaa Canyonilta. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä on nyt tulossa. Kyselin top cover settiä Canyon Suomelta sähköpostilla ja liitin tuotekoodin kysymysmerkin kera ja saman kuvan liitteenä, että saisin oikean tuotteen. Tälläinen vastaus tuli:

Teimme tilauksen kyseisestä top coverista, maksutapana ennakkomaksu. Tuote toimitetaan Saksasta, valitettavasti aivan tarkkaa toimitusaikaa emme pysty antamaan, sillä tuote toimitetaan tuotannon varaosista. Mikäli sinulla on erittäin akuutti tarve ohjainlaakerille, voimme tarkistaa saatavuuden myös Suomen varastostamme. Olethan tässä tapauksessa vielä yhtyedessä meihin paluuviestinä, jotta voimme varmistaa asian. Pyörään on saatavilla myös ns. plane top cover set, joka on nimenomaan madallussarja. Vahvistathan paluuviestinä mikäli tämä on osa jonka haluat, niin teemme sinulle tilauksen siitä.

Sit tuli sähköpostiin order confirmation tälläisestä tuotteesta 100009 HSP ACRS top cover 1 1/4 bk25€ + postit

Vastasin samantien ja koitin selvittää mikä tuo tilattu tuote nyt on ja kyselin ettei vaan tuo ehdotettu plane top cover set ole se mitä yritän hakea. Google yhdisti tuon haluttuun tuotenumeroon. Lisää selvitystä mitä yritän hakea ja että haluan vaihtaa tuon Acros vempeleen normaalin tyyliseen ohjainlaakeriin mikä kiristetään stemmin yläpuolelta pultista.

Vastaus tähän kyselyyn:
    Kiitos vististäsi.
    Teimme osasta tilauksen puolestasi.

Ja taas seurasi uusi order confirmation:
    121943 Plane Top Cover Set For Ultimate AL+CF+C
    24,90€ + postit

Ja äskön tuli seurantakoodi UPSille ja ovat lähettäneet tuon ensimmäisen osan tulemaan. Mitään en ole maksanut enkä varsinaisesti tilannutkaan kun en vielä saanut edes selville mikä on oikea. Kaikenlisäksi lähettivät vanhaan osoitteeseen kun olivat kaivaneet asiakastiedoista tiedot. Täytyy varmaan UPS:lle soittaa ja vaihtaa toimitusosoite kortteli eteenpäin. Niin ja kysellä Canyonilta mitäs nyt tehdään kun en mä väärää tuotetta ole maksamassa jos toi jälkimmäinen olisi ollut se oikea.

Heps! Olen miettimässä maantiepyörän päivitystä ja Endurace CF on vahvoilla. Olen S ja M kokojen välimaastossa (pituus 176.5, inseam 84) joten olisi kiva testata kokoja ja muutenkin pyörää. Olisiko Tampere - Hämeenlinna akselilla kenelläkään halua antaa pyörää pikku lenkille? Itse asun Vesilahdella. Turun toimipisteessäkin on kuulemma M-koko testattavissa ja jos palaset loksahtaa kohdilleen niin tulee sinne reissua huomenna.

Tulipa vaihdettua muuten VLCS 2.0 -satulatolppa maantiepyörästä pois, kun alkanut viime aikoina verenkierto häiriintyä ja puutumista ilmennyt sen verran, ettei ole normaalia enää. Missään suhteessa. Olen epäillyt vähän tuota tolpan joustavuutta syyksi tuohon, vaikka satulan nokka on selkeästi ollut perää alempana. Isolla kuskilla se kuitenkin joustaa vielä pientä tai keskikokoistakin kuskia enemmän.

Laitetaan krossariin takaisin ja tuleehan sitä enemmän lajinomaisessa ajelussa noustua satulasta, eikä lenkitkään ole läheskään yhtä pitkiä mitä maantiellä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vesilax Katso viesti
    Heps! Olen miettimässä maantiepyörän päivitystä ja Endurace CF on vahvoilla. Olen S ja M kokojen välimaastossa (pituus 176.5, inseam 84) joten olisi kiva testata kokoja ja muutenkin pyörää. Olisiko Tampere -
    Hämeenlinna akselilla kenelläkään halua antaa pyörää pikku lenkille? Itse asun Vesilahdella. Turun toimipisteessäkin on kuulemma M-koko testattavissa ja jos palaset loksahtaa kohdilleen niin tulee sinne reissua huomenna.
    On tullut heiteltyä kokoehdotuksia, kun kuskin koko on lähelle omaa, S olis sopivampi koon puolesta, ihan niin kuin valmistajakin ehdottaa. Stemmi 100, tanko 420, kammet vois olla 172,5, jos mahdollista. Pienempi runko on näppärämpi ja kaikki mitat riittävät. Jos kuskin kokoon ei ole luvassa lisää mittaa, ei kasvuvaraakaan tarvi varata. Niin ja tämä oli vain heitto tällaiselta rimpulakuskilta, jos kysyjä atleetti, niin ei enempää.

Alennusmyynnit alkaneet!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Snapcazz Katso viesti
    Alennusmyynnit alkaneet!
    Just joo. Kun saisi edes ne tavarat jotka tilattu TDF - tarjousten aikana. Joko huonoa tuuria tai sitten täytyy pikkuhiljaa myöntää että kyllä tän talon tavarat on hyviä, mutta toimittaminen varsinkin ihan perseellään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    On tullut heiteltyä kokoehdotuksia, kun kuskin koko on lähelle omaa, S olis sopivampi koon puolesta, ihan niin kuin valmistajakin ehdottaa. Stemmi 100, tanko 420, kammet vois olla 172,5, jos mahdollista. Pienempi runko on näppärämpi ja kaikki mitat riittävät. Jos kuskin kokoon ei ole luvassa lisää mittaa, ei kasvuvaraakaan tarvi varata. Niin ja tämä oli vain heitto tällaiselta rimpulakuskilta, jos kysyjä atleetti, niin ei enempää.
    TERU - kiitos kommenteista! Ne ovat aina tärkeitä. Kävin tosiaan tänään Turussa kokeilemassa Fillarilehden testissäkin ollutta M-kokoista Endurace CF 9.0 -yksilöä. Kyllä se ihan hyvältä tuntui mutta todettiin tuo sama että S olisi minulle sopivampi. Lähinnä satulatolpan takia joka toimisi optimaalisemmin jos siitä jäisi muutama sentti enemmän näkyviin. S:ään ehdotettiin 90:n stemmin vaihtamista 100:aan tai 110:een. 172.5mm kampia ei tahtaalta S:ään saa mikä on harmi kun olen tottunut sellaisilla ajamaan. Kuinkahan 170 kampiin tottuisi? Tanko mulle olis 440 kun nuo hartiat taitaa olla 48 vaikka olen kyllä muutaman vuoden 420:llä ajanut..

Eniten tällä hetkellä tuon pyörän kanssa (ainakin teorian tasolla) kiusaa KOPS.. Treinerissä kun testilenkkini jälkeen pyörää katsottiin allani tulivat polvet parisen senttiä edemmäs teoreettisesta linjasta, ja siitä mikä nykyisessäkin pyörässäni tilanne on. Ja rungon muuttuminen S:ään ei pitäisi juuri tähän vaikuttaa. Satulaakaan ei paljoa taaemmas saa. Onko mahdollista että polvet alkavat sitten kiukutella pidemmillä lenkeillä.. Tosin vaimollani tuo tilanne on parin sentin sijaan nelisen senttiä ja hän on kovin tyytyväinen pyöräänsä..

Oli muuten hyvää palvelua toimistolla, 10 points!

... ja jos atleetin määritelmä on mukana kuljetettavat lisäkilot niin tämä kolahtaa kyllä

Tilaa Canyonilta satulatolpaksi S13, jossa saa setbackiä säädettyä 35mm asti. Sitä on Ultimatessa vakiotolppana, joten uskoisin sitä saavan varaosanakin. Mun pikkukuvasta näät et mulla on hurja setbackin tarve (Endurace CF S- koossa) ja tuolla tolpalla onnistuu. Mun asento siis ammattilaisen tekemän bikefitin kautta, sen ulkonäkö on ruma mutta asento mulle hyvä ja tuo mun erikoinen satula (ISM Peloton) korostaa ulkonäössä setbackiä yöi 5cm.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Vesilax, oletko käyttänyt lukkopolkimia pyörässä? Itselläni on hybridissä 170mm kammet ja peruspolkimet ja tuntuvat ihan hyviltä. Maantiepyörässä 165mm kammet ja lukkopolkimet ja täytyy kyllä sanoa että paljon paremmalta tuntuu polkeminen niillä.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Kiitos Warlord ja Kenno kommenteista! Olin yhteydessä Canyoniin ja S13 tolppa on mahdollista saada jos tilanne niin vaatii. Hyvä vinkki.
    Lukoilla on tullut ajettua viime vuodet. Maasturin (Grand Canyon AL, M-koko) kammet on 175, piti käydä oikein tarkistamassa. Sillä tosin ajoa on paljon vähemmän.

Uuden Enduracen ostajille vinkiksi, että vcls 2.0 satulatolpan alaosassa oleva ruuvi, jolla kiristetään satulan kulman säätö, ei ole tehtaalta tullessa valmiiksi kiristettynä. Minulla tuo ruuvi jäi kiristämättä, ja ensilenkillä satulatolppa luisti siten, että satula kääntyi pystyyn. Tolpasta kuoriutui hieman maalia seat clampin kohdalta. Tuo lienee kuitenkin kosmeettinen haitta? Vai pitäisikö asiasta olla huolissaan? Tärkeintä on tietenkin se, ettei runko pääse vaurioitumaan.
    Mikä muuten on on oikea seat clampin kiristysmomentti? Seat clampissa lukee 5 Nm mutta Canyonin omassa ohjevideossa sanotaan aivan selvästi "tighten the seat clamp to 7 Nm of torque".
    https://www.youtube.com/watch?v=D4ikPHF-R9M

Vcls seat post todella tekee tehtävänsä, eli vaimentaa tärinöitä ja töyssyjä huomattavasti. Toisaalta se tuntuu välillä liiankin jousimaiselta ja eläväiseltä. Toinen asia, mitä olen ihmetelly on, että minäkään en saa satulaa kopsin asemaan vaan korkeintaan 1,5 cm edemmäs. Tuo kops+1,5 cm on kyllä minulle aikalailla optimipaikka, joten sinänsä asia ei haittaa.
    Mitä satulatolppavaihtoehtoja suosittelisitte? Canyonin s13 onkin jo mainittu. Saisikohan semmoisen Canyonilta tilattua? Tuolta verkkokaupasta ei suoraan ainakaan löydy, eikä siis hintaa ole näkyvillä missään.

Minun endurace on cf 8.0 malli ja olen ajanut sillä nyt reilut pari tuhatta kilometriä. Täytyy sanoa, että on kyllä hintansa väärti pyörä. Minulla on koko xl, joka on tuntunut sopivalta, joskin tekisi mieli koittaa 12 cm stemmiä 11 cm sijaan (192 cm/94 cm/84 kg). Kannattaisikohan yrittää tilata canyonin stemmi vai ostaa esim ritchey stemmi?
    Kun ajelin pyörällä ensimmäisiä lenkkejä, aiheutti voimakkaasti polkeminen aikamoista narinaa, epäilin jo keskiöllaakeria mutta kyse olikin vain siitä, että pikalinkut olivat liian löysällä. Ne pitääkin laittaa aikasta tiukalle, että narinat saa eliminoitua.

Saahan tuota vcls tolppaa sillä 35 setback vaihtoehdolla, sillä itse sain satulan oikeaan paikkaan. Ulkomaan foorumeilla tuota neuvottiin tilaamaan heti valmiiksi. Mä olen jumpannut tolpan 6 nm sekä ylhäältä että alhaalta. Ja mulla kyllä oli se alapultti kiristetty 👌

Canyon kuskilla putosi juuri satula olympialaisissa, joten sattuu sitä näköjään paremmissakin piireissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tintsa Katso viesti
    Saahan tuota vcls tolppaa sillä 35 setback vaihtoehdolla, sillä itse sain satulan oikeaan paikkaan. Ulkomaan foorumeilla tuota neuvottiin tilaamaan heti valmiiksi. Mä olen jumpannut tolpan 6 nm sekä ylhäältä että alhaalta. Ja mulla kyllä oli se alapultti kiristetty 
    Hyvä vinkki! Onko tämä vielä jokin eri kuin S13 tolppa jossa setback on 15-35mm?

Ei, S13:ssa on säätö 15-35mm.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Ja sitten on tietty s15 missä on setback 13-25mm, samanlainen lehtijousi kuin s14

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tintsa Katso viesti
    Ja sitten on tietty s15 missä on setback 13-25mm, samanlainen lehtijousi kuin s14
    Tänx. No on monta ässää ja setbackkiä. Tietääpä (ehkä) miten toimia kun saan pyöräni kotitalliin.

Nyt on 2017 mallit myynnissä. Just kun valitin Inflite 9.0 synkästä ulkonäöstä, niin nyt olisi tarjolla Malibu Sunset väritystä. Ihan jees. Tosin kerkesin jo tilaamaan 2016 mallin (ehkä ahdistavimman värinen pyörä ikinä) alennetulla hinnalla. Ja hyvä niin, koska 9.0:n hinta on pompsahtanut yli kahteen tonniin (+ paino kasvanut pari sataa grammaa). Uusien mallien speksejä katsoessa olen ihan tyytyväinen valintaani. Ainakin vielä, kun oma pyörä on vasta matkalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •