GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 23 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1409

Aihe: 29+ semi

http://www.schwalbe.com/en/schwalbe-evotube.html

Oiskohan joku hurja jo kokeillut toimisko nuo Semiläskissä ?

Olen miettinyt Trekin runkokokoa , siis tää Virtual / Actual . Itselläni Stache 7 : ssa Virtual 19,5 , Actual 18,5 . Myytiin 19,5 mulle, olen 183 cm. Onko kellään tästä tietoa?

Varmaan puhutaan horizonttaalisesta vaakaputkesta=virtual ja toinen on vaakaputkea pitkin mitattu mitta, Virtual suora mitta vaakasuoraan mitattuna. Syy se kun vaakaputki laskee voimakkaasti satulatolppaa kohti. Itse 188 ja inseam 92 ja farley on 19,5, emonda 58 ja fargo L (60)
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Kokotaulukon mukaan 183cm menee ihan 19.5" runkokoon suositus pituuden keskelle. Eli siksi myyty varmaan just tuo.
    Itse harkitsin kanssa tuota Stache 7 ja olen myös 183 pitkä niin tuon olisin varmaan ottanut, vaikka houkutus olisi ostaa hiukan pienempi runko.

Kiitos vastauksesta. Aloittelijana maastopyörissä mietin sisäkumia, kaipa tuonne menee 29 x 2,25 sisään ja on passeli? Lisäksi mietin, joutuuko vaihtamaan vanteet, jos mielii sliksejä kesäksi esimerkiksi Schwalbe Big One 29 x 2,35?

Suosittelen unohtamaan sisäkumit ja tekemään tubeleksen. Orkkisrenkaat rullaa asfaltillakin varsin hyvin. En lähtisi enää kapeampiin kumeihin kun hieman ajanut 29+.

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

zipo Guest
    Uppista.

Namimaiskis!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Onko porukalla kokemusta, että kuinka kapealla vanteella 29+ renkaan ominaisuuksista pääsee nauttimaan? Riittääkö esim 35mm sisäleveydellä oleva, joita tuntuisi löytyvän kohtuu edullisestikin?

Pitäis Trek Stacheen duunata jonkinsorttinen tarakka? Oisko heittää hyviä vinkkejä, varsinaisia kiinnityskohtiahan tuossa takakolmiossa ei oo. Ortlibin classikoita pitäis kaks kpl saada roudattua. Itselleni tuli ekana mieleen jonkinlaisen korvakkeen väsäämistä esim. Kumipäällysteisistä putkikannakkeista tms.... Hjälp!
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Kokotaulukon mukaan 183cm menee ihan 19.5" runkokoon suositus pituuden keskelle. Eli siksi myyty varmaan just tuo.
    Itse harkitsin kanssa tuota Stache 7 ja olen myös 183 pitkä niin tuon olisin varmaan ottanut, vaikka houkutus olisi ostaa hiukan pienempi runko.
    Kokoni on 174 cm ja inseam 79,5cm.

Tein kaupat Stache 7:stä kampanjahintaan.
    Otin ensin koon 17,5" (virtual) ja 16,5" (actual)
    Oli todella lyhyen tuntuinen.

Urheilu-Koskimies vaihtoi kokoon 18,5" (virtual) ja 17,5" (actual), joka tuntuu sopivalta.

Ei ole kovin helppoa Trekin maastopyörien kokomerkinnöistä päätellä sopivaa kokoa. Pikaisella koeajolla tuon pienemmän koon pienuus ei tullut ilmi. Puolen kilometrin jälkeen huomasin, että istun lähes takarenkaan päällä.

Etsi viisi virhettä

Ja tässäsit miun Rammpus räikeänmustilla kehillä.

Ruma Q prkl mutta kevyt tunkattava.
    [sissimyyntiä]Krokotiilit on mahtikehät [/sissimyyntiä)
    Treilidogit änkes samaan kuvaan, pahoitteluni koira-allergikoille.

Aijjuu, oli asiaakin renggasvertailun muodossa:
    2,4" Ardent vs 3,0" Goatslayer 50mm kehällä, sama 1,2bar molemmissa ja vatupassilla vaakitettu kuvauspiste:
    jurpo muokkasi tätä : 25.06.2016 at 10.30 Syy: ensimmäisen testilenkin perusteella aika hyvä renkuli.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

paljonko on leveyttä ardent+50mm kehä? kovasti kiinnostaisi moinen kombo mikäli mahtuu pyörimään

Reilusti vähemmän kuin tsupakadabralla joka on näköjään 73mm leveä, en mitannu kun en pitänyt dataa relevanttina.

Tuo on kovasti minun mieleni mukainen kikotin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Pitäis Trek Stacheen duunata jonkinsorttinen tarakka? Oisko heittää hyviä vinkkejä, varsinaisia kiinnityskohtiahan tuossa takakolmiossa ei oo. Ortlibin classikoita pitäis kaks kpl saada roudattua. Itselleni tuli ekana mieleen jonkinlaisen korvakkeen väsäämistä esim. Kumipäällysteisistä putkikannakkeista tms.... Hjälp!
    Moi.
    Mä duunasin tommosesta vanhasta mummiksen ritsistä "leikkaa, liimaa, askartele"-tyyppisen ratkaisun. Ei oo hyvä, kaunis eikä käytännöllinenkään mut on melkein ite tehty. Plussaa retrohenkisyys, tutkimusmatkailumainen meininki ja pirteä mattamusta väritys. Lisätukiraudat ei kaasulla tarttunu (lue: et vaan osaa), mutta migillä sai jotenki räkästyä kasaan. Laukut pysyy ritsissä ihan ok, kissansilmäkin löytyy. Saarenmaa beach here we come.

-Usot sie jot myö uitiin?

Sarjassamme turhia tiedonjyväsiä: onvanin 470mm a-c monokokkiin ei mahdu 29" x 3" Cronikle pyörimään lainkaan eikä 29" x 3" Tsupakadabra ellei se ole ihan täysin suora. Korkeussuunnassa tilaa on liki yhtä paljon kuin Rammpussin haarukassa. Seuraava testi on 29 x 2,35 Rdent.

Kysymys 29+ vasta-alkajalta:
    kiekot Mulefut ja renkaat Chupacabra (Trek Stache).

Vaihtoehtona tubelessille ajattelin kokeilla normaaleja 29'' sisureita. Käytin Schwalben extra light -sisäkumeja. Paino putosi 387 -->147 grammaan / rengas. Yhteensä lähes puoli kiloa. Aika näyttää kestävätkö. Onko muilla kokemuksia tällaisesta ratkaisusta?

Alunpitäen ostin kevyet sisärenkaat avuksi (sain siihen täältä vinkin), jotta saisin ulkorenkaan nousemaan vanteelle tubeless-asennuksessa (kun ei ole kompuraa). Jätin kuitenkin kokeilumielessä sisurit paikoilleen.

Mulla on ollut Stachessa normi 29 sisurit, en nyt muista mitkä, mutta selvästi alkuperäisiä kevyemmät. Vuoden ajoa, rengasrikkoja 0. Suunnitelmissa tehdä tubeless, mutta ei ole tullut tehtyä.

Kiitos Lauttis!
    Ja löysin myös Tirsintarsin kokemuksen: mie oon käyttänyt ihan Schwalben tai Onzan normi 29-sisureita, kun nuo 29+ spesifinen tuppaavat painamaan. Ihan hyvin ovat toistaiseksi kestäneet vuoden ajokokemuksella metsässä ja maantiellä.

Sama juttu täällä. Rengasrikkoja nolla.
    Kertoilehan sitten miten nuo Extralightit on toimineet..
    Pipo muokkasi tätä : 03.08.2016 at 22.08

Liian pienillä paineilla tuppaavat ottamaan herkästi snakebittiä mutta muuten toimii edelleen vallan mainiosti normi 29:t

Sent from my D5803 using Tapatalk
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Kun flunssa alkaa helpottaa niin täytyy sovitella Stacheen uutta keulaa paikalleen. Täytyy laittaa kuvia tulemaan kun vaihto on tehty ja pyörä säädetty.

PS: Vielä on varastossa yksi käyttämätön 34 plussaystävällinen Foxi
    Jokos on keula paikoillaan? Tietoa mitkä normi 29 joustokeulat vois mennä stache5:een?

noniinno Guest
    Minä taas ajatuksissani vastasin puutaheinää ja poistinkin viestini kun huomasin sen olevan silkkaa tuubaa.

Oisko Kellään tietoa tai luuloa mahtuuko nuo Stacheen ?

http://veetireco.com/product/bulldozer-2/

Taikka kokemusta näistä....? Kovasti Chupacabran oloiset mutta puolta halvemmat.

https://www.bike-components.de/en/WT...l-2017-p51262/

No ei muuta kuin että muistaakseni Fillari-lehden jutussa Stachesta mainittiin että 3.5" vielä sopisi. Eli pitäis vielä 3.25" mennä hienosti. Jotenka Stachesta voidaan puhua todellisena pluspyöränä.

zipo Guest
    No joo voihan sitä kokeilla kaikenlaista Stacheen
    Takana 27,5x3,25 Vee tire t-fatty ja edessä Bontyn Hodag 27,5x3,8 muistaakseni 40mm vanteilla.
    Keskiö putosi liian alas normi polkuajeluun mutta tekniseen kikkailuun fillari taipuikin 27,5 kiekoilla ihan uudella tavalla.

Nyt käytössä ollut maxxiksen chronichle 120tpi exo 42 mm 29 kuitukehillä.
    OK renkaat jos olisivat vielä muotovaliot,viipottavat enemmän kuin chupa ja normi chronichle.

Stache 7 houkuttaa. Maastossa tuntuu testien perusteella toimivan. Mutta onko joku onnistuneesti virittänyt stacheen turvaistuimen? Se olisi hyvä saada tuohon kalustoon kiinni, niin voisi hyvällä mielellä tuon hommata ja heivata helkkarin vanhan sotaratsun vuodelta 98. Jos joku on esim Hamax Kissin siihen saanut niin millä patentilla? Sitä testasin itse niin jää vain muutaman sentin renkaan yläpuolele.

Toki muutkin turvaistuin ehdokkaat ovat tervetulleita.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •