GiantMPMessutGarminElectrobike
Sivu 34 / 58 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1737

Aihe: Satula vaihtoon

Samainen Sellen Gel Man pisti silmään itselläkin, laitoin testiksi tilaukseen kun näytti olevan hivenen vajaan 150 mm leveä. Aika hinnakas oli (fillarista itsestään tuskin saisi satulan hintaa), mutta jos sen vaikka siwan muovipussilla naamioisi arkipyörän linjaan sopivaksi.

muoks: piti vihdoin tarkastaa hyrbidin nykyinen satula, no Selle Italiahan se oli, niitä ensimmäisiä halkiosatuloita eli Trans Am. Mistään ei hätäisesti googlaten löytynyt mikä sen leveys olisi, mutta varsin kapealta se tuntuu istuimiini.

Surullinen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Bike Discountista kysyin ja ilmeisesti myös sieltä tilatuilla satuloissa voi ajaa ja palauttaa jos ei miellytä. Kysyin onko heillä sama 14 päivän palautusoikeus kun Rosella joidenkin satuloiden suhteen että satuloita voi kokeilla ja palauttaa jos ei miellytä niin vastasivat:
    We are better.
    We even offer a 30 days return policy.

Kysyin vielä että satuloilla voi siis ajaa kuukauden ajan niin vastasivat:
    How can you find out if the saddle is suitable if you don´t ride it???

Hieman vanha lainaus, mutta tästä melkein jo innostuin. Päätin kuitenkin virheiden välttämiseksi kysyä asiaa tälle vuodelle myös itse ja sain vastauksen:
    "You can't use a saddle for a real ride. We accept only unused items for a return in the original package!"

No laitoin kyselyä myös roselle menemään. Paikallisessa liikkeessä paria bontragerin satulaa sain testiin josta innostuneena kiinnostaisi vielä muitakin testata. Toinen niistä (affinity comp) jo vaikutti kyllä melko hyvältä, mutta ehkä se voisi vieläkin parempi olla kun ostamaan ruvetaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Muuten joo mutta ei ole b17 mikään osin ulkosäilytyksessä ja varkaille tarjolla olevan arkijyrän satula...
    Tsekkaa terryn satulat. Löytyy mallia sporttisista (arteria, figura) leveämpiin sohviin. Terryt lähtee sunnittelussaan ergonomiasta ja tämän havainneena (ja myös leveähanurisena) mulla on nykyisin lähes kaikissa pyörissä terry.

Ergonit kannattaa myös tarkastaa

Nahka satulojani hoitanut kuten autojenkin nahkoja; cleanerillä pessyt ja balsamilla hoitanut. http://www.autoglym.com/products/pro...ther-care-balm
    Ystävällisesti

jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

Lisää hurmoshenkistä nostatusta (jonka olisi ehkä voinut laittaa "Alennusmynnit"-ketjuun):

SQlab 611 Teamia (eli niin maastoon, hiekkateille kuin maantiellekin sopiva satulaa, väri valk/pun) löytyy joko kapea- tai leveäistuinluisille kuskeille eli joko 120- tai 150-millisenä varsin edullisesti eli hintaan €49.95 kokeiltavaksi ja ehkä pysyvään käyttöönkin: https://www.bike-components.de/en/SQ...modell-p32677/

Ei kellään sattuisi makaamaan nurkissa SQ labsin 611 activea 140 leveänä? Kiinnostaisi kokeilla ko satulaa. Mulla istuinluiden väli 110mm ja sellen max flite on jo melko hyvä, mutta fätillä, pitkillä lenkeillä, yli kolme tuntia, nuo luiden alueet alkaa moittimaan...

Nyt on kokeiltu sqlab 610 activea pari tuhatta kilsaa. Ei jatkoon. Sqlab on ihan kiva konsepti mutta loppupeleissä kyseessä on aika tyypillinen notkosatula, joka tukee vähemmän = enemmän painoa käsille. Lisäksi 610 ei vaan muuttunut mukavaksi vaan painetta tulee istuinluille tasan tarkkaan ain 50km kohdalla. Varmaan liian pehmeä...

Nyt in kokeilussa spessun romin evo 168mm leveänä. Alustavasti tuntuu kaikin puolin paremmalta mutta ehkä taas 2000km jälkeen tietää paremmin.

Mites Brooksin satulat on menestynyt maastureissa? Vois myösi olla hyvä vaihtoehto. Myykä pääkaupunkiseudulla kukaan Brooksia?

Varmaan joka toinen pääkaupunkiseudun liike myy brooksia. Meneehän ne maastossa siinä missä muutkin penkit, mutta pohja kannattanee suojata ass saverilla tai takatarakalla. Nahkasatula voi ottaa takarenkaasta lentävästä vedestä ja mudasta ihteensä

Pitänee lähteä kierrokselle katselemaan Brookseja. Juurikin tuota fätin lennättämää paskamäärää mietin, onko ongelmia vaikka kuinka rasvaisi satulan myös alapuolelta.

Minä sujautin telttapatjan suikaleen Brooksin alle. Ei pääse rapa, ja kylmänä vuodenaikana lämmittää takamusta.

Mitäs Brookseja teillä on maastossa käytössä? Onko tuo satulan leveydestä annettu mitta nahan "pituus" reunasta reunaan?

B17 Aged läskissä, hyvä satula kyseiseen tarkoitukseen, mutta narisee ärsyttävästi jostakin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Cambium c17 läskissä ja ei välitä mudasta tahi vedestä. Toimii , ainakin miulla.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Brookseissa annettu leveys on satulan todellinen leveys. Nahkasatuloissa tärkeämpi mitta on efektiivinen leveys eli ns. istumapinta-ala. Brookseissa teräsrungon välinen alue on noin 3cm kapeampi kuin itse satulan oikea leveys. Eli B17 on noin 14cm istumapinta-alaa. Lisäkomplikaationa istuinluita ei voi katsoa nahkasatulalle keskeltä istuinluuta keskelle istuinluuta vaan oikea mitta on ulkoreunasta ulkoreunaan eli istuinluut c-c plus 2-3cm. Näinollen maksimi istuinluiden leveys c-c joka esim. B17 mahtuu on 11-12cm eli aika pirun kapea. Mulla istuinluut on 13.5cm eli ei toivoakaan normibrooksin päälle

Liki samaa mittaa tälläkin, eli aika leveää sohvaa etsiskelen. Mulla onkin krirteerinä, että 135-140mm pitää olla tasaista alustaa mihin perseensä junttaa.
    Jöpöttäjä muokkasi tätä : 01.08.2016 at 08.14

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kyrdis Katso viesti
    Cambium c17 läskissä ja ei välitä mudasta tahi vedestä. Toimii , ainakin miulla.
    Muotoutuuko tuo Cambium perseen mukaan kuten nahkainen satula? Vaikuttaa mielenkiintoiselta satulalta.

Minkähänlainen tekele tää Bilteman "Brooks" on? http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...an-2000038075/

En tiedä Bilteman satulasta tarkemmin, mutta kovin samanlainen on kuin Motonetistä löytyvä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/38512...-satula-ruskea

Tuollaisen ostin varapyörään joku aika sitten ja ei valittamista ole siitä ainakaan löytynyt.

Eihän toi siis ole brooks vaan san marco rolls kopio. Muovisatula jossa pehmusteet ja nahka päällä. Ei jännitettyä nahkaa nähnykhään

Cambium C17 satula testiajossa. Illalla ajettu eka testilenkki ja on tuo hyvä satula. Flite max joutaa roskiin..

Ero Brooks Cambiun C17 ja Selle max fliten välillä on huikea. Brooksille 100-0. Tänään duunissa pyöritelin max fliteä käsissä ja hämmästyin, kun satulakiskojen takapään kiinnityksen ja satulan rungon välin on rakennettu about 6mm väli joka toimi joustona. Mätin välin täyteen Sika221 massaa. Huomenna flite takas kiinni ja kokeilen mikä on ero. ihan vielä en Booksia tilaa..

Toki itsellä ei kummoisia satulaongelmia oo mutta lähisukulaisella siitä eestä. Kareisen pyöräkaupasta Imatralta hommasin varuiksi Pro Turnix jotain halkiosatulan. En ois ikuna uskonut mutta näyttäisi olevan hänen peffalleen oikein hyvä. Jouduin isänä tuumaamaan jotta olet löytänyt vähiten huonon penkin, siitä vaan kilsoja keräämään. Takalisto tottuu.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Näkyy olevan 142 mm leveä, paketista päätellen, oma käsitys on että kohtuudella leveä ja pyöreähkö profiili satulassa on hyvä. Tää halkiosatulan toimivuus oli mulle ylläri. Tullut isäänsä muttei ole käynyt eturauhassyöpäleikkausta. En minä muuta.

Pulkkiselta peritty SQLab 611 Active, tjsp, on nyt vuoden verran ollut käytössä niin mulla kuin kolmella muulla, voin oman ja muitten persuuksien mitä olen kuullut kokemuksella kertoa että varsinainen kauhistus.Imo.

Mahtaako joku tietää mikä satula Suomen Urheilupyörän oman merkin maastureiden SUP Raceline on? Eilisellä koeajolla se vaikutti omalle hanurille alustavasti sopivalta. Joku satula pitää per heti ostaa, kun 7e hintainen lempparisatulani on vääntynyt vinoksi, eikä pyörän mukana tullut Selle X1 vieläkään sovi minulle. Käyn toki SUP:ssa utelemassa suoraa ostomahdollisuutta jahka ennätän.

^Näyttää eniten SDG Dusterilta. Saattaa olla kopio tai OEM modaus, paha sanoa kun valmistajankin rinnakkaisversioita on erilaisia.

Tänä kesänä olen etsinyt itselleni sopivampaa satulaa maantielle. Brooks swift tuntui ihan hyvältä, ajoin mm. Turku touring 300 sillä, ja ei valittamista, ihan loppumatkasta joutui muutaman kerran vähän keventelemään ja ajamaan putkelta tasaisellakin. Suurin miinus Brooksille tuli kuitenkin 4 h. lenkillä sateessa. Vettä tuli kyllä reippaasti koko ajan eikä minulla ollut minkäänlaista lokasuojaa mukana, Brooks venyi ja muutti muotoaan aika pahasti, oli kerran rasvattu käyttöönoton yhteydessä.
    Nyt viimeisin satula kokeilussa on ollut Selle SMP Drakon 138 leveenä, kilometrejä on kertynyt n. 500 ja tuntuu tällä hetkelle olevan todella mukavan tuntuinen penkki. Ulkonäkö on kyllä melko erikoinen, mutta sille lienee syynsä, ainakin tuntuisi toimivan minun kohdalla.

http://www.sellesmp.com/smp4bike/en/drakon

Mitäs fillari-raatti sanoo tästä satulasta, onko asento liian pervo? Tuo on ainoa asento jonka löysin sopivana. Yleensä ongelmana on se, että kun satulaa nostaa "normaaliin" asentoon, niin mulla valuu perse eteen ja päädyn korjailemaan asentoani koko ajan. Liekö liian pehmeä satula? Toinen vaihtoehto on, että nivuset tai/ja perse puutuu jos istuinluita "laske".

https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Onko raadin mielipiteellä jotain väliä, jos tässä yksittäistapauksessa tuo satulan asento toimii? Itsestään selvästi satula ei näytä olevan lähellä suositusta, veikkaanpa että raadin mielipide on yleisen suosituksen mukainen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •