HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 131 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.901 - 3.930 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3901
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Maastopyörä Enduroon!

    Kona tuli myytyä. Strive 9.0cf racea odottellaan saapuvaksi.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  2. #3902
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    90

  3. #3903
    Kaksi pyörää joista olen kiinnostunut. Canyon strive AL 6.0 Race ja Orange alpine 160. Kumpi nuista kannattais valita? Vai ei kumpaakaan? Orangen crush löytyy jo tallista joten orange on tuttu merkki. Toisaalta tuo canyon on ehkä vähän sporttisemman näköinen.

    Pyörien linkit:
    https://www.orangebikes.co.uk/bikes/alpine-160-pro

    https://www.canyon.com/fi/mtb/strive...-6-0-race.html

  4. #3904
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Polygon Colossus. Vaikea sanoa onko tuo hieno vai ei. Mut ei varmaan tulis joka puskan takaa vastaan



  5. #3905
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^onko tuo taas joku saksalainen viritys?
    Roots, bloody roots

  6. #3906
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114

  7. #3907
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Ei vaan Malesiasta muistaakseni, tai jostain muualta päin Aasiaa

    Edit: Näköjään Indonesiasta: http://www.bicyclingnewsasia.com/en/...lygon-bicycles

    Joo en kanssa tiedä onko nuo hienoja vai ei....Move and go myy Suomessa

    Tuovat mieleen kyllä Marinin vanhat mallit: http://www.sicklines.com/gallery/sho...-ridge/cat/675
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  8. #3908
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    Kaksi pyörää joista olen kiinnostunut. Canyon strive AL 6.0 Race ja Orange alpine 160. Kumpi nuista kannattais valita? Vai ei kumpaakaan? Orangen crush löytyy jo tallista joten orange on tuttu merkki. Toisaalta tuo canyon on ehkä vähän sporttisemman näköinen.

    Pyörien linkit:
    https://www.orangebikes.co.uk/bikes/alpine-160-pro

    https://www.canyon.com/fi/mtb/strive...-6-0-race.html
    Ilman minkäänlaista kokemusta kummastakaan, valitsisin Orangen. Ihan vaan tunteen ja "sielun" perusteella. Lisäksi arvostaisin Länsi-maissa tehtyä työtä. Laatukin parempaa? Yksinkertaisena miehenä ajattelen myös, että Orangessa vähemmän huollettavaa. Mutta saattaa Canyon olla "nopeampi" pyörä. Ja aika eri hintahaitareissa nuo pyörii....
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  9. #3909
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    135


    Tuossa jotain videota noista kahdesta.

  10. #3910
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Jos meinaa pyörää pitempään pitää, niin single pivot on äärimmäisen edullinen ja helppo ylläpidettävä. Jos se nyt jotakin jollekkin merkitsee.

  11. #3911
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Osaisiko joku ehdottaa täysin SRAM- vapaata enskapyörää?

    Nykyisessä kun säännöllisesti vikaantuva Pike ja X1- osat joita ei yli kymmenen vuoden maastopyöräkokemuksellakaan saa ikinä täysin virheetömään säätöön. Jos saa lähelle niin ensimmäinen hiekanjyvä saa aikaan raapivan äänen ja hetikohta pakan , ketjun ja rattaan vaihdon. Guiden jarrut vaativat palojen vIhdon jälkeen tietenkin ilmauksen, ellei tykkää ajaa laahaavilla jarruilla. Tolppana oli luonnollisesti alunperin Reverb- niminen vitsi. Paketin kruunasi omahyväinen fakki- idiootti maahantuoja.

    SRAM in alkuperäiset kiekot meinasivat unohtua. Roam 50 oli ylivoimaisesti epätoivoisin keikko mihin tubeless- touhuissa on tullut törmättyä.

  12. #3912
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Tässä saksalaista kivaa Ole hyvä.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  13. #3913
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Tässä saksalaista kivaa Ole hyvä.

    Kiitos. Persjalkaisena en vaan uskalla harkitakaan pitkäjalkaisille arjalaisille suunniteltua Cubea.

  14. #3914
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Jeh. Oot kyllä pahassa kuopassa tuon asian kanssa. Ei kovin montaa fillaria tule nyt mieleen, missä tuo sinun demonisi Sram ei majaile....
    alteregoni muokkasi tätä : 16.07.2016 at 05.56
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  15. #3915
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    En kyllä ole samaa mieltä tippaakaan tuntsan palon kanssa. Tosin eihän tässä tarvitsekkaan samoja mielipiteitä olla

    Ettei vaan olisi kyseessä kuuluisa user error?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #3916
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Jos meinaa pyörää pitempään pitää, niin single pivot on äärimmäisen edullinen ja helppo ylläpidettävä. Jos se nyt jotakin jollekkin merkitsee.
    Tartteeko single pivotissa iskaria, keulaa ja hissitolppaa huoltaa harvemmin? Niistä kai suurimmat kulut kuitenkin tulee... Ne laakerit nyt kuitenkaan nyt niin paljon maksa...

  17. #3917

    Maastopyörä Enduroon!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Tartteeko single pivotissa iskaria, keulaa ja hissitolppaa huoltaa harvemmin? Niistä kai suurimmat kulut kuitenkin tulee... Ne laakerit nyt kuitenkaan nyt niin paljon maksa...
    No ostapa vaikka kunnollista eli SKF:ää niin maksaa. Spessun enskaan laskin joskus, niin luokkaa 250-300 euroa. Lisäksi sinkkupivotissa on yleensä niin iso laakeri, että kestää siksikin enemmän.

    -----

    Mitä SRAMiin tulee niin luotettavampaa osasarjaa en tiedä kuin X01. Vertailupohjana nämä aiemmilta vuosilta: deore, xt, xtr, x.7, x.9, x.0. Nykyinen XT/Deore on velttoa ja flegmaattista sheissea. (No joo, Oikeasti jokaisella valmistajalla/sarjalla on hyvät ja huonot puolensa, pitää vaan etsiä joku koka itselle sopii. )
    Jarruissa Deore/XT ovat parasta mitä voisin saada pyörääni juuri nyt, sram on todellakin kaukana perässä sillä puolella.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  18. #3918
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    No ostapa vaikka kunnollista eli SKF:ää niin maksaa. Spessun enskaan laskin joskus, niin luokkaa 250-300 euroa. Lisäksi sinkkupivotissa on yleensä niin iso laakeri, että kestää siksikin enemmän.
    Ei kyllä oo mitään järkeä ostaa Etrasta tai muusta laakerikaupasta niitä yksittäispakattuja ryöstöhinnoiteltuja 20€/kpl SKF:n laakereita . Spessuihin pitäis saada Spessun diileriltä valmis laakerisetti ja hinta jää paljon pienemmäksi (tyyliin 80€). Tai sit suoraan Endurolta, monet pyörät tulee Enduron laakereilla. Single pivotin kanssa ei tietysti niin väliä, kun laakereita on se pari kappaletta tms.

  19. #3919
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Jos meinaa pyörää pitempään pitää, niin single pivot on äärimmäisen edullinen ja helppo ylläpidettävä.
    Toi on mun mielestä vähän legendaa. Jos vaikka kerran kolmeen vuoteen vaihtaa laakerit niin ihan sama maksaako laakerit 80€ vs 30€ ja meneekö työhön puolen tunnin sijaan kaks tuntia.

  20. #3920
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Ja jos nyt yhtään huoltaa niin ei tartte vaihtaa koskaan.

  21. #3921
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Ei kyllä oo mitään järkeä ostaa Etrasta tai muusta laakerikaupasta niitä yksittäispakattuja ryöstöhinnoiteltuja 20€/kpl SKF:n laakereita . Spessuihin pitäis saada Spessun diileriltä valmis laakerisetti ja hinta jää paljon pienemmäksi (tyyliin 80€). Tai sit suoraan Endurolta, monet pyörät tulee Enduron laakereilla. Single pivotin kanssa ei tietysti niin väliä, kun laakereita on se pari kappaletta tms.
    Periaatteessa noita SKF:n laakereita saa parhaiten juurikin oikeista laakerikaupoista. Itse maksoin 10€ kipale. Enduron laakereista kaupan ukko tokaisi että kiinassa omalla nimellä teetettyjä ja ehkä niissä on jonkinmoinen laatuero SKF:ään. Jännästi made in kiina ja japanilaisten laakereiden hintaero on nykyään ehkä euron joten kate on maastopyöräkamoissa kohdallaan. Se on hyvä juttu että osa pyörämerkeistä tarjoaa hyvällä hinnalla laakerisettejä, edelliseen pyörään ne olisi maksanut ihan maltaita.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Toi on mun mielestä vähän legendaa. Jos vaikka kerran kolmeen vuoteen vaihtaa laakerit niin ihan sama maksaako laakerit 80€ vs 30€ ja meneekö työhön puolen tunnin sijaan kaks tuntia.
    Ehkäpä se oikeempi suhde on 20e vs 90e. Saa sillä melkein keulan huollon työnosuuden maksettua. Onko sillä omistamisen kannalta väliä, riippuu ihmisestä. Sillä on jo oikeasti väliä, että kuinka vittumaisia ne laakerit on vaihtaa. Kaikkiin se ei välttämättä mene ihan niinkuin strömssöössä. Ok, tuntuu että porukka aika tiuhaan pyöriään vaihtaa niin ei tämä asia ole niin justiinsa, mutta itse tiesin jo etukäteen että tätä pyörää pidän pitempään joten sillä oli merkitystä. Jos laakeri antautuu ja rupee ääntelemään niin se on helppo ja nopea fixata. Seuraava runkoni tuloo varmasti olemaan taas jonkinlainen monilinkkuhärpäke, mutta edelleen haluaisin pitää kiinni helposta huollettavuudesta.

    Edit: Siitä en sitten tiedä kuinka hyvin nykyään laakerit kestää. Tod. näk. aikaisempaa paljon paremmin koska ihmiset vähemmän niistä valittaa ???

    Edit2: Lisätään samaan syssyyn että appelsiini teki uudet versiot fivestä ja alpinesta:
    http://www.pinkbike.com/news/2017-or...irst-look.html

    Edit3: Lisäänpä vielä sen, että typerryttävän kalliita pyöriä nuo Oranget nykyään. Fiven runko niiden nettisivuilla 2300e

  22. #3922
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    145
    Mutta kuluuko monilinkkuisen pyörän laakerit samaa tahtia, vai riittääkö että vaihtaa vaan ne paskineet lakrut?

    Ihan mielenkiinnostakin ois kiva kuulla kokemuksia? Nykyisessä halppistäpärissä (Hammerhead Thumper) keskiön nivelessä olevat laakerit kuluu ja on vaihdettu kerran reilun vuoden kuluessa. Muut nivelet kunnossa....

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    No ostapa vaikka kunnollista eli SKF:ää niin maksaa. Spessun enskaan laskin joskus, niin luokkaa 250-300 euroa. Lisäksi sinkkupivotissa on yleensä niin iso laakeri, että kestää siksikin enemmän.

    -----

    Mitä SRAMiin tulee niin luotettavampaa osasarjaa en tiedä kuin X01. Vertailupohjana nämä aiemmilta vuosilta: deore, xt, xtr, x.7, x.9, x.0. Nykyinen XT/Deore on velttoa ja flegmaattista sheissea. (No joo, Oikeasti jokaisella valmistajalla/sarjalla on hyvät ja huonot puolensa, pitää vaan etsiä joku koka itselle sopii. )
    Jarruissa Deore/XT ovat parasta mitä voisin saada pyörääni juuri nyt, sram on todellakin kaukana perässä sillä puolella.

  23. #3923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KnuutV Katso viesti
    Mutta kuluuko monilinkkuisen pyörän laakerit samaa tahtia, vai riittääkö että vaihtaa vaan ne paskineet lakrut?

    Ihan mielenkiinnostakin ois kiva kuulla kokemuksia? Nykyisessä halppistäpärissä (Hammerhead Thumper) keskiön nivelessä olevat laakerit kuluu ja on vaihdettu kerran reilun vuoden kuluessa. Muut nivelet kunnossa....
    Viitisen vuotta mulla menee, sit vaihdan kaikki kerralla. Ei ne kaikki jumissa/rikki ole, mutta sen verran elämää nähneet että syytä on uusia kun kerran kaikki on valmiiksi levällään.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  24. #3924
    Halvin kokonainen five ei taida oikeesti paljoa olla yli tuon 2300€ eli turha katsella hintoja suoraan orangen sivuilta.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  25. #3925
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Tähän laakeri debattiin vielä, että kestävyyteen vaikuttaa myös alkuperäisten laakerien laadukkuus, ja myös linkuston laadukkuus ja toiminta/suunnittelu. Ainakin Radoneissa vaikuttaa olevan parannettavaa koko paketissa. (Oma koht. kokemus). Esim. Radon Slide ED 160 2012: Rocker arm kaksi-osainen; Aikamoisia sivuttais voimia välittyy laakeristoon rungon eläessä/linkuston liikkeistä. Koska tuki tulee iskarin yläpään- ja seat stayn kiinnityskohdista.


    Edit. Joo aika hullut hinnat siellä Orangen sivuilla vaikuttaa olevan, kun vertaa millasia tarjouksia sain Mtb Centrestä... Five pro irtoo alle kolmen tonnin Suomesta.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  26. #3926
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Ja "hra Kärsserin" kaveri saa laakerit vaihtokuntoon todella nopeasti.

  27. #3927
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    20
    Vakava täpärikuume vaivana ja olen nyt muutaman viikon selaillut eri vaihtoehtoja alennusmyynneistä. Tällä hetkellä ajot hoidetaan Dudella, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Tämän vuoksi olin jo melko vahvasti jommankumman Spectralin kannalla varsinkin, kun nahkahousut tiputtivat vielä hintaakin.


    #1
    https://www.canyon.com/fi/mtb/spectr...al-7-0-ex.html


    #2

    https://www.canyon.com/fi/mtb/spectr...al-al-8-0.html



    Taannoin kuitenkin eksyin evanscyclesin sivuille ja siellä tuli vastaan pari kiinnostavaa Spessua;

    #1
    https://www.evanscycles.com/en-fi/sp...-bike-EV248203

    #2
    https://www.evanscycles.com/en-fi/sp...-bike-EV248206

    Oi foorumin suuret tietäjät mitä teen? Tunne vetää jostain syystä vahvasti Spessujen suuntaan, kun taas järki vahvasti Canyoniin. Miten muuten noiden Spessujen koot menee? Tällä hetkellä Dude on kokoa S ja se tuntuu istuvan todella hyvin 170cm persjalkaiselle.

    Jotain muita hyviä vaihtoehtoja suurinpiirtein tuossa hintaluokassa?


  28. #3928
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Mulla on tämä juurikin Duden kaverina http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2...ide-150-80-hd/ tyytyväinen olen ollut ja hyvässä alennuksessa tuokin näkyy olevan.

  29. #3929
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Mulla on tämä juurikin Duden kaverina http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2...ide-150-80-hd/ tyytyväinen olen ollut ja hyvässä alennuksessa tuokin näkyy olevan.
    Tosiaan, Radon on yksi varteenotettava vaihtoehto. Minkä kokoinen Dude / Radon sulla on?

  30. #3930
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ponu83 Katso viesti
    Tosiaan, Radon on yksi varteenotettava vaihtoehto. Minkä kokoinen Dude / Radon sulla on?
    Mulla on kanssa S kokoinen Dude, rajatapaus 174cm pituudella ja 81cm inseamilla. Radon on 18" ja hyvältä tuntuu vaikka selkeästi isommalta(korkeammalta) kuin Dude.
    Mun makuun tuossa 8.0HD:ssa oli kaikki palikat kohallaan järkevään hintaan kuten 1X11 ja hissitolppa, jarrutkin tuntuu tehokkailta vaikka aluksi kahvat vähän oudoksutti. On myös iscg03 kiinnitys vaikkei specseissä mainitakkaan.

    Hinta/laatusuhteeltaan ekaksi täpäriksi niinkuin se mulle oli varsin suositeltava peli!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •