HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 110 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110 111 112 120 160 210 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.271 - 3.300 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #3271
    Blackborow Guest
    Venttiilin saa Mulefuteilla paremmin kireälle kun laittaa juurimutterin alle sopivan prikan.

  2. #3272
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Venttiilin saa Mulefuteilla paremmin kireälle kun laittaa juurimutterin alle sopivan prikan.
    Pitääpä koittaa etsiä jostakin sopivaa siis.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  3. #3273
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WetWillie Katso viesti


    Toistaiseksi kaikki meni putkeen, kiitos vakuumiputki keksijälle. Aamulla paineiden tsekkaus.

    Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla
    Tiivis paketti tuli😊

    Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    I've been around

  4. #3274
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Noniin, litkut hommattu ja Rovaleille litkuteltu Spessun 2Bliss-nauhalla + Stanin venttiileillä.
    Takarengas nousi jalkapumpulla siististi, paineet poistettua toinen puoli irtosi, uusi yritys sama tulos. Kompuran avulla sitten sai litkutkin sisään.
    Tänään litkutäydennyksen jlk etukiekolle, ei noussut uusi rengas jalkapumpulla, kompuralla nousi nätisti, mutta kotona irtosi, kun poistin paineet. Heitin litkut silti sisään ja nostin uudelleen vanteelle. Siinähän tuo näyttäs olevan edelleen.
    En taida näillä kiakoilla ihan minimipaineilla ajella 😃

  5. #3275
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Kuinka kauan kannattaa vain ajaa ja toivoa, että rengas alkaa pitää. Eli ensikokemus tästä leikistä hommattu. Bontragerin duster vanteet, maxxis icon renkaat. Taakse laitoin stanin teipin, venttiilin ja n. 50ml litkua, toimii. Eturenkaaseen ensin sama, vuoti venttiilin juuresta. Stanin teippi oli hitusen haljennu venan ympäriltä. Pyöräytin kokeeksi gorillaa vanteelle ja rengas päälle. Nyt pitää paremmin. Eli vasta päivä odoteltu, jossa ajassa renkaan paine laski 3bar -> 1bar

    Kauanko kannattaa odotella ja ajella, ennen kuin yrittää uudestaan.

    Takakiekko meni aloittelijan tuurilla vissiin kun sen tein ensin.

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  6. #3276
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Itse lisäisin hieman litkua siihen, josta paineet laskevat ja katselisin=ajelisin vähän lisää.

    Lisäsin molempiin renkaisiin ilmaa itsekin. Eilen litkutettuun jo toisen kerran.
    Jotkut renkaat vaan kestää hetken asettua.

  7. #3277
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Itse lisäisin hieman litkua siihen, josta paineet laskevat ja katselisin=ajelisin vähän lisää.

    Lisäsin molempiin renkaisiin ilmaa itsekin. Eilen litkutettuun jo toisen kerran.
    Jotkut renkaat vaan kestää hetken asettua.

    Jaa, jäi mainitsematta, lisäsin takarenkaaseen litkua 30ml venan kautta, eturenkaaseen laitoin enemmän jo alkujaan. Mutta eiköhän sitä tänään taas jouda ajamaan, kunhan nyt lenkin ajan pitäis sen verta ettei tartte tolkuttomilla paineilla liikkeelle lähteä

    Toinen, mikä jäi hätäpäissään kirjailematta. Saippuavettä ruiskittu pitkin tallia, eikä sillä enää fillarista vuotoja löydy. (takakiekosta löytyi mutta pikku pyörittelyllä meni kiinni) Kompuran paineensäädin ja letkun pikaliitin vuotaa vähän, pitäisikö litkuttaa säiliö, letki, liitin vai kaikki?

    Duster/Maxxis icon yhdistelmä muutes nousee erittäin mukavasti vanteelle jo reilun kolmen kilon paineella. Ennen litkuja kokeilin huvikseni, niin takarengas hyppäsi nätisti paikalleen ja samantien pois otettunakin sitä piti vähän väännellä että irtosi. Sopivan napakka siis.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  8. #3278
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Mä en kyllä kolmea paaria painetta laittaisi. Yksi Rocket Ron räjähtänyt vanteelta noilla paineilla joskus kun reunanauha sanoi sopimuksensa irti. Vähän reilu parissa paarissa pitäisi napsahtaa rengas paikalleen. Jos ei mene niin mielummin saippuavettä tai anaalivoidetta väliin kuin ylipainetta. Jos paineet tippuu noin nopeasti niin jotain on alunperin mennyt päin mäntyä eli tekisin viritelmän uusiksi. Jonkun verran ne usein laskee aluksi painetta ennen kuin tiivistyy, mutta ei pitäisi noin rajua pudotusta olla. Kunnon ravistelut ja pyöritykset, mahdollisesti kyljellään makuuttaminen ja lopulta ajossa ainakin tiivistyneet jos kaikki on kunnossa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #3279
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    espo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kuinka kauan kannattaa vain ajaa ja toivoa, että rengas alkaa pitää. <LEIKATTU> Eli vasta päivä odoteltu, jossa ajassa renkaan paine laski 3bar -> 1bar Kauanko kannattaa odotella ja ajella, ennen kuin yrittää uudestaan.
    Eli vuotaako se siitä venttiilistä edelleen vaiko kyljistä vaiko mistä? Tuossa minun viimekesäinen seikkailu ei-niin-tubeless -kelpoisen renkaan kanssa, vaan kyllä siitä lopulta hyvä tuli kun kyljet sai tarpeeksi liisteriä pintaan..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Oman maasto- Liteskin rocket ronin kanssa joutu harrastaan muutaman viikon joka aamuista "pumppaa ilmaa ja pyöritä rengasta suhinakohtia etsien" -jumppaa kunnes se lopulta sitten asettu, välillä vähän kylkiä väännellen..hyvin tuntu uusia vuotokohtia löytyvän vaan on sen jälkeen kyllä toiminu..
    Rengas oli pitkään aina aamuisin täysin tyhjä, kyllä sillä silti lenkit ajoi.

  10. #3280
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Tapauskohtaista, lightskin Noni on ainoa rengas, jonka litkutuksen olen keskeyttänyt, koska se irtoili jo paineita laskiessa ja rengasta sormella painaessa.
    Eteen Rovalille eilen litkutettu rengas pitää nyt hyvin ilmat, takana oleva GC ei pitänyt sillä litkulorauksella, joka minulla oli sinne laittaa, joten lisäsin tänään litkua. Irtihän se lähti taas kun paineet poistuivat kokonaan, mutta nousi taas nätisti. Katsotaan mitä se sanoo litkulisästä.
    Jos ei vieläkään pidä niin piakkoin otan irti renkaan ja kiekolta 2 Blissin ja sanon sille, että se on 2 pissis tähän hommaan ja laitan teippiä tilalle, tai alle.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  11. #3281
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Takarengas näyttäis pitävän täysin, etusesta laskee paineet yöaikaan, mutta vuoto on niin pieni, ettei kuulu eikä näy. Ajoa se taitaa vaan haluta.

    Onko kellään kokemusta bontragerin tlr nauhasta, toimiiko niin hienosti kuin antavat ymmärtää?

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  12. #3282
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^ bontin tlr strippi ainakin toimii todella hyvin. Schwalbeihin tarvitsi Bontin kiekoille kompressorin nostamiseen, mutta kaikki tlr renkaat tiivistyivät kertalaakista.
    Spessut sille on helppo sekä nostaa, että litkutella, ihan sama onko jalkapumppu vai kompressori, epäilen, että pillikin riittäisi (no okei, se oli liioittelua, mutta helppoa on).
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  13. #3283
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mä en kyllä kolmea paaria painetta laittaisi.
    Enhän minä oo saanu koskaan nousemaan noin alhaisilla paineilla vaikka on ollu saippuat ja silikoonit (ei omat) yhtä aikaa välissä.. Renkaat on uudet ja kyljessä lukee 4.5bar max. joten uskalsin hyvinkin nostaa tuohon kolmen huitteille. En tosin nosta kerrasta, pikkusen vahdin ja pyörittelen rengasta että näen onko se muualta asettunu.

    Litkut levisi ainakin lenkin aikana hyvin, kun laskekskelin paineita näppituntumalla pitkin lenkkiä (myös pyörä on mulle uusi) ja joka kerta pöllähti litkua venttiilistä. Mutta nyt alkoi sekä pyörä että rengas toimimaan kun sai paineet alas ilman että puhkeaa sisuri. Ehdin jo ottaa trekistä myyntikuvat kun en tykänny pintakovasta jousituksesta, vaan renkaalla siitä sai aika hyvän. Giant ei ollut noin tarkka sen suhteen, mutta olihan se vähän kuin vanhalla jenkillä ajaisi trekkiin verraten. Hyvässä ja pahassa.

    Sen verta hyvä homma tuo oli, että pitää vissiin nakata myös giantin sisurit hyllyyn.
    Fat Boy muokkasi tätä : 16.07.2016 at 16.51 Syy: Aivopieru
    Miten niin tyhmä kysymys??

  14. #3284
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Jos ei vieläkään pidä niin piakkoin otan irti renkaan ja kiekolta 2 Blissin ja sanon sille, että se on 2 pissis tähän hommaan ja laitan teippiä tilalle, tai alle.
    Usko tai älä, mutta tuo spessun nauha hakkaa jokaisen tubelessteipin mennen tullen.

    Jos se ei ala pitää ilmoja niin kokeile kiristää se venttiilin mutteri pihdeillä..

  15. #3285
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Ei minulla ole mitään 2bliss-nauhaa vastaan, mutta olen kuullut, ettei se kaikilla ole toiminut ihan ideaalilla tavalla ja jos näin niin toki kannattaa kokeilla jotain muuta. ja toki olis hyvä jos jalkapumpulla sais molemmille kiekoille nosteltua, mutta katsotaan.
    Tuo irtoamisongelma paineet poistettua ei ole 2blissin vika, se on aiempaa loivemman profiilin tuoma ongelma, mutta en tiedä onko siitä käytännössä mitään haittaa, kunhan pysyy vain täysin paineettoman renkaan ongelmana, eikä esiinny esim matalilla paineilla ajellessa.
    Takarengaskin tiivistyi loistavasti, kun lisäsin lirauksen litkua onnettoman litkutilkan jatkoksi. Molemmat tuntuvat edelleen yhtä kovilta kuin lenkille lähtiessäkin, joten hyvältä näyttää.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  16. Ei pysty löytämään vaikka varmasti tästä on täällä ollut puhetta, mutta minkä levyistä teippiä pitää leveillä (35-40mm) vanteilla käyttää? WTB:n sivut sanoo että täysleveää, mutta kun ei sellaista oikein tunnu mistään saavan. Riittääkö että teippi tukkii nippelireiät, eikä jää "rumasti" koholle uran reunoille renkaan nousua estämään? Meinaan että eihän sillä teipillä siellä vanteen reunoilla eli renkaan reunan alla hirveän paljoa funktiota taida olla.
    Gorillateippi ei kiinnosta, mielummin Stans tms. ohuempi ja liukkaampi teippi. Tai 2bliss jos niitä jostain saapi.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  17. #3287
    mutanaama Guest
    Kyllä se riittää, jos sen saa vaan tarpeeksi tiukalle. Eihän noi läskitkään kaikki tarvitse kuin 27mm teipin, vaikka kehä onkin 65mm

  18. #3288
    noniinno Guest
    Mun 90mm kehä tarvitsi 2kpl 21mm teippiä. Reiät peittoon kahdessa rivissä. On nyt kolmatta vuotta käytössä. Tosin renkaita en juurikaan vaihtele.

  19. #3289
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Venttiilin saa Mulefuteilla paremmin kireälle kun laittaa juurimutterin alle sopivan prikan.
    Pitääpä koittaa etsiä jostakin sopivaa siis.
    Jos et paskis vielä löytäny prikkaa, niin sellaisen tekee vaikka ylimääräisestä juurimutterista.

    Esim. surlyn pellekengät on niin matalat venttiilin kohdalta, ettei DT:n venat kiristyneet, joten poralla kierteet pois ylimääräisestä juurimutterista ja se prikaksi.
    Videoi: https://www.youtube.com/user/t3mppu1
    Muuta säätöä: http://t3mppu.kapsi.fi/

  20. #3290
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t3mppu Katso viesti
    Jos et paskis vielä löytäny prikkaa, niin sellaisen tekee vaikka ylimääräisestä juurimutterista.

    Esim. surlyn pellekengät on niin matalat venttiilin kohdalta, ettei DT:n venat kiristyneet, joten poralla kierteet pois ylimääräisestä juurimutterista ja se prikaksi.
    En ole vielä löytänyt, säästelin hermojani tuossa kun muutamaan päivään en noihin tubeless-virityksiin ole koskenut pitkällä tikullakaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  21. #3291
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Läskin eturenkaasta löytyi parin sentin ohut viilto mistä ilmat tulee pihalle, ostin kumiliimaa Tokmannilta asian korjaamiseen suositusten perusteella. Sisä- vai ulkopuolelle? Vai molemmille?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  22. #3292
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Laittaisin sisäpuolelle paikkalapun ja sen kuivuttua liimaa viiltoon ja sen päälle. Tai jos on tasainen kohta niin paikkalappu ulkopuolellekin.

  23. #3293
    ^^mä oon ommellut tuollaisissa tilanteissa viillon karhulangalla umpeen ja sit kumiliimaa.

  24. #3294
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Pettihän se mullakin höyrysulkutubeless n.7kk jälkeen kun läski paistatteli työpaikalla auringossa koko päivän...
    Kokeillaan nyt sitten piruuksillaan Gorilla Tough (my ass)&(not enuff) Widen kanssa.

    Miten mää jotenki en uskalla luottaa tuohon, kun molemmin puolin jää teipin ja kumin väliin muutama milli kehää näkyviin (ei siis ole tarpeeksi leveää Blizzerk90lle) ja kun painoin sisureilla teippiä yön yli paikoilleen, niin muutaman nippelin kohdalta näytti jo teipin kangas pettäneen...

    "vannenauhana" Scapan normi 50mm mustaa jesaria.



    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  25. #3295
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 7-spoke Katso viesti
    ... näytti jo teipin kangas pettäneen...
    No ei kyllä petä kudokset gorillasta läskipaineella.

  26. #3296
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Näkyy pettävän sillä paineella millä sisurin kans napsahtivat paikoilleen... Tää oli muuten näppituntumalta alempi paine kuin edelliskerralla, johtuen varmaankin siitä pienestä erosta, minkä tubelessteipin puuttuminen hyllyn laidalta tekee vanteen halkaisijaan.

    Tokikin paineet olivat ajoon reilut, mutta tarkoitus olikin painaa apinateippi hopeaselkään (pun intended) kunnolla kiinni

  27. #3297
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Musta Gorilla teippi kiinnittyy ja kestää, eikä liukene 24kk (oma kokemus).
    Sitä laittaessa kannattaa kehän pinnan olla puhdas.
    Se kannattaa vetää pikkasen kerrallaan kiinni eikä liikaa venyttäen rullasta vetäen.
    Se kannattaa hieroa hyvin kiinni reunoista ja painella pinnojen/kohoumien kohdalta hyvin, hinkaten ja lämpöä hinkkauskitkalla aiheuttaen ☺
    Muutaman kerran hinkkailee ja painelee hyvin kärsivällisesti niin hyvä tulee.
    Limittäin päät venttiilin kohdalta pari senttiä.
    Kuumentaa sopivan metallitikun ja painaa venttiilille reiän.
    Valitseen hyvän tubeless venttiilin ja asentaa sen painaen peukulla alas pohjasta samalla kun kiristää kehän ulkopuolelta. Tarkista että venttiilissäsi on kierrettä tarpeeksi.
    Riskejä teipin Ei-Toimivuuteen:
    -liikaa venyttää
    -menee vinoon ja oikoo kiireellä venyttämällä
    -ei hinkkaa tarpeeksi
    -tuhoaa renkaan että teipin laittamalla sisurilla teipin painoo liian kovalla paineella

    Tsemppiä ☺

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  28. #3298
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Aika kattava lista matkalla onnistumiseen. Lisäisin vielä pari kohtaa:
    -mahdollinen vannenauhan kavennus (lisää pinta-alaa teipin liimalle)
    -vanteen karhennus (mikäli sisäpinta vaikuttaa "liukkaalle")

  29. #3299
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Musta Gorilla teippi kiinnittyy ja kestää, eikä liukene 24kk (oma kokemus).
    Sitä laittaessa kannattaa kehän pinnan olla puhdas.
    Se kannattaa vetää pikkasen kerrallaan kiinni eikä liikaa venyttäen rullasta vetäen.
    Se kannattaa hieroa hyvin kiinni reunoista ja painella pinnojen/kohoumien kohdalta hyvin, hinkaten ja lämpöä hinkkauskitkalla aiheuttaen ☺
    Muutaman kerran hinkkailee ja painelee hyvin kärsivällisesti niin hyvä tulee.
    Limittäin päät venttiilin kohdalta pari senttiä.
    Kuumentaa sopivan metallitikun ja painaa venttiilille reiän.
    Valitseen hyvän tubeless venttiilin ja asentaa sen painaen peukulla alas pohjasta samalla kun kiristää kehän ulkopuolelta. Tarkista että venttiilissäsi on kierrettä tarpeeksi.
    Riskejä teipin Ei-Toimivuuteen:
    -liikaa venyttää
    -menee vinoon ja oikoo kiireellä venyttämällä
    -ei hinkkaa tarpeeksi
    -tuhoaa renkaan että teipin laittamalla sisurilla teipin painoo liian kovalla paineella

    Tsemppiä ☺

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
    Kehät, hyllyt ja jopa reunanauhauran kaivoin ja kynsin puhtaaksi, liimattavan alueen putsasin asetonilla
    sisurilla painaminen 18h, rengasmuovilla teipinreunojen läpikäynti.
    Teipin päät on limittäin kevennysreiän yli olevan matkan, venttiilinreiän vastapuolelta jossa kevennysreikää ei myöskään ole (eli kymmenkunta senttiä)
    Teipin molemmat päät siis "kovaa" vasten, ei joustelemassa ulos kevennysreiästä. Venttiilinreikä ok, Stanin venttiilit käytössä.

    Kuinkas leveät kehät sulla Ski on, kun mua edelleen suuresti epäilyttää tuo 90mm kehillä "pellille" jäävä osuus kehästä, siis reunanauhan ja teipin väliin.

    Kuvassa näkyvä ratkeama nippelin kohdalla on sisuripaineilla aikaansaatu...

  30. #3300
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    -tuhoaa renkaan että teipin laittamalla sisurilla teipin painoo liian kovalla paineella
    Minä en ymmärtänyt, mitä tuo tarkoittaa. Mitä tuo tarkoittaa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •