GarminGiantElectrobikeMPMessut
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 117

Aihe: Puurunkoiset pyörät tulevat

  1. #31
    Puu on hieno matsku moneen asiaan, mut palkkaisivat jonkun alan ihmisen hoitamaan markkinointia ja ehkä muotoiluakin.

    Vertailun vuoksi eilinen juttu paljon yksinkertaisemmasta puutuotteesta, mikä äkkiseltään kuulostaa vielä oudommalta, mut yks hieno kuva ja vähän tarinaa teki siitä heti uskottavamman:
    http://nyt.fi/a1468291530494

  2. #32
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Olisi hieno nähdä siro old skool maantierunko johon olisi käytetty jotakin lujaa trooppista hienoa puuta (Doussie ym.) josta mm. purjeveneiden mastoja on perinteisesti tehty. Joskin tämä ei ole kamalan eettistä/ekologista meininkiä...

    Liitoksissa voisi olla käytetty vaikka titaanimuhveja ym. muuta vinkeää Bikeporn-matskua.

    Varmaan kävisi kaupaksi vaativille asiakkaille maailmalla kun vaan laatu olisi hienoa.

  3. #33
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Kumpia myydään enemmän: jopoja vai sinkuloita? Kumpia näet enemmän liikenteessä? Ei kyse ole vain kettutytöistä, vaan Jopo tai sen kaltainen on trendipyörä ihan siitä alkaen, kun penskat alkavat muodista ymmärtää. Eli tuollaiset 6. luokan tytöt viimeistään ajelevat tuon tyylisillä. Ellen väärin ole ymmärtänyt, niin Jopo on myydyin pyörä. Eli meillä on suurin kohdemarkkina, jolle pyörän muotoilu puusta on kaikista helpointa ja joka eniten välittää tällaisista pyörän suorituskyvyn ulkopuolisista asioista, niin en todellakaan ymmärrä tätä suurta negatiivisuutta. Tai siis, nimenomaan ymmärrän, mutta en kannata sellaista asennetta tässä.
    Pahoittelen mutta olen aina vaan sitä mieltä että premium tuote kannattaa myös muotoilla sitten. Pelkkä materiaali ei riitä.

    Tilanne on tietenkin täysin toinen jos jopon valmistaja ilmoittaa aloittavansa puisten jopojen tekemisen.

    Voi olla myös mahdollista että kuvassa nyt vaan oli joku prototyyppi ja lopputuote on vimosta päälle hieno.

    Ps oon kotimaisuuden puolustaja silloin kun koen että asiaa yritetään tehdä viimeistä päälle. Tämän voi käydä vaikka lukemassa Polen ketjusta

  4. #34
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Jutusta saa sellaisen käsityksen, että hyväntahtoinen ja vilpitön kaveri on asialla ja hyvässä tarkoituksessa. Harmi vaan kun intoa vaikuttaa olevan paljon enemmän, kuin osaamista. Ja innostuksen määrä ei tässä ole se haitta... Toivon tosiaan, että homma tehdään kunnialla valmiimmaksi ja menestyy.

    Toinen tapaus oli se muutaman vuoden takainen härmäläisten yritys kehitellä pyöriä, Finnpower. Siellä oli taustavoimilla käytettävissä miljoonia rahaa, vuosikymmenten kokemus teollisesta tuotannosta, varmaan materiaaliteknistä osaamista ja mahdollisuus hankkia kaikki mitä omasta takaa ei löydy. Mitä ne sitten teki? Haetaan joku Biltema-härveli ja tehdään siitä kolho kopio, mutta hifi-materiaaleista. Hinnaksi keksitään kymppitonni. Siitä ei oikein saanut selvää, oliko ne liikkeellä tosissaan vai oliko kyseessä tavallista pitemmälle viety teekkaripila, röyhkeä kusetusyritys vai mikä. Niitä ei osaa edes sääliä. Sellaisilla resursseilla olisi voinut tehdä jotain kelvollistakin.
    -

  5. #35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Olisi hieno nähdä siro old skool maantierunko johon olisi käytetty jotakin lujaa trooppista hienoa puuta (Doussie ym.) josta mm. purjeveneiden mastoja on perinteisesti tehty. Joskin tämä ei ole kamalan eettistä/ekologista meininkiä...

    Liitoksissa voisi olla käytetty vaikka titaanimuhveja ym. muuta vinkeää Bikeporn-matskua.

    Varmaan kävisi kaupaksi vaativille asiakkaille maailmalla kun vaan laatu olisi hienoa.
    Bambusta on monikin firma valmistanut pyöriä, kuvaukseen sopisi esim. Panda Legacy. Yrittäminen ei ole helppoa ulkomaillakaan, sillä huomattavan moni esimerkiksi tämän listan valmistajien kotisivuista ei ole enää saavutettavissa.

  6. #36
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    kmw prkl!! Renovot herättää kyllä vahvahkoa hankintakuumotusta joten taputtelen tyhjällä lompakolla ohtaani.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  7. #37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Hengittää ne ihmiset auton kyydissäkin.
    Lisäenergiasta kyse. Oletetaan nyt, että auto ja pyörä ovat olemassa. Lisäksi tuon netistä löytämäni laskelman voisi jakaa esim 2 tai 3:lla jos kyse kimppakyydistä. Tuskin monikaan tandempyörällä menisi töihin?

    "Pyöräily ei aiheuta suoria hiilidioksidipäästöjä ja siksi esim. Reittiopas ja Ilmastodieetti laskevat pyöräilyn päästöiksi nolla. Pyörän ja varusteiden valmistaminen aiheuttavat jonkin verran päästöjä, mutta pyörän käyttöikä on oletettavasti monia vuosia, joten päästöt per vuosi tai kilometri ovat hyvin pienet.

    Pyöräkään ei kuitenkaan kulje itsestään, vaan tarvitaan polttoainetta eli ruokaa. Ja kuten aiemmista postauksistani on selvinnyt, ei ole ilmaston kannalta ihan sama mitä sinne suuhunsa laittaa. Laskin Hesarin työmatkaliikuntalaskurilla, että kulutan viikossa noin 1600 kcal eli päivässä edestakaisella matkalla 320 kcal. Jos en siis halua laihtua (täysin hypoteettinen ajatus), minun täytyisi syödä työpäivinä 320 kcal ekstraa normaaliin verrattuna.

    Jos korvaan pyöräilyllä kulutetut kalorit naudan jauhelihapihveillä, minun täytyy syödä viikossa 700 g jauhelihaa (rasvaa 17 %), jonka päästöt ovat 13,3 kg CO2 eli päivässä 2,66 kg CO2. Jos menisin autolla töihin päästöt olisivat 2,4 kg CO2 päivässä eli tässä tapauksessa pyöräily aiheuttaisi enemmän päästöjä kuin autoilu. Olettaen siis että autolla ajaessani en söisi samaa määrää jauhelihaa."

  8. #38
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Laskelmasi on varmaankin oikein siltä osin, mitkä asiat siinä on huomioitu. Pihvin 13,3kg varmaan sisältää kaikki lihan tuotannosta syntyvät päästöt. Kuinkas auton osalta? sisältääkö luku pelkästään polttoaineesta palamishetkellä tuprahtavat kaasut, vai myös öljyn etsinnän, porauksen, kuljetukset, jalostuksen...?

    Plus se, että auton polttoaine on fossiilista, ihmisen ravinto uusiutuvaa. Myös sen jauhelihaeläimen rehu on uusiutuvaa, toki jossain vaiheessa käsittelyketjua palaa öljyäkin.
    -

  9. #39
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika M Katso viesti
    Terästä on vuosisatojen aikana louhittu maan uumenista jo niin paljon että kaikki maailman polkupyörien rungot voidaan valaa siitä yhä uudelleen.

    Teräs on luonontuote. Suoraan luonnosta.
    Kerro tuo Outokummulle. Teräs on jaloste.

  10. #40
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    Kannattaa tutustua kuinka suuren osan Suomen sähkönkulutuksesta teräsvalmistaja Outokumpu käyttää. Ekologisuus on toiminnasta hyvin kaukana.

    Omistan Outokumpua😋

  11. #41
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Juu, kaupallisesti puurungoissa on tuskin mitään järkeä. Kuriositeettina ja jonkun messun katseenvangitsijana ehkä. Puusta kun on tehty aivan uskomattomia tuotteita kun on osaavat kädet asialla ja paljon aikaa...

  12. #42
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    Ihan miten tekijä onnistuu teollistamaan tuotannon. Halpa hinta yhdistettynä uusiutuvaan myy nyt.

  13. #43
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Puurunkoiset pyörät tulevat

    Kun tuo design näyttää oksettavan, osaako joku kertoa mikä tekee siitä vähemmän haluttavan esimerkiksi Aalto-jakkaraan verrattuna?

    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  14. #44
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    Proto

    Aalto-jakkarien etu on pinottavuus.

    Hyvä istua, seisoa ja työskennellä. Alle neliömetriin saa pinottua sadan hengen tapahtuman.

  15. #45
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Vähän pidemmälle työstettyä puuta Japanilaisittain: https://m.youtube.com/watch?v=swCE-XhxuEQ

  16. #46
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti putki Katso viesti
    Kerro tuo Outokummulle. Teräs on jaloste.
    Kiitos tiedosta. Teräs on suoraan luonnosta. Niin kuin kaikki maapallolla kuukiviä lukuun ottamatta. Hymiö tuossa viestissäni yritti viestittää etten ollut täysin tosissani. Ja terästä ihmiskunnalla on kyllä käytettävissä kaikkiin ikinä valmistettaviin polkupyöriin. Terästä, jos et tiennyt, jalostetaan etupäässä ihan muihin tarkoituksiin kuin polkupyörien rungoiksi käytettäväksi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti putki Katso viesti
    Kannattaa tutustua kuinka suuren osan Suomen sähkönkulutuksesta teräsvalmistaja Outokumpu käyttää. Ekologisuus on toiminnasta hyvin kaukana.
    Ja tämä jalostaminen nimenomaan Suomen valtavan polkupyöräteollisuuden tarpeisiin sekä laajaan vientiin ulkomaisille polkupyörätehtaille..

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti putki Katso viesti
    Omistan Outokumpua
    Onnea onnistuneesta sijoituksesta esim kahden-viiden-20 vuoden aikajänteellä! Not..

  17. #47
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Vähän pidemmälle työstettyä puuta Japanilaisittain: https://m.youtube.com/watch?v=swCE-XhxuEQ
    Tuollaisen, kun hankkii, niin saa "foorumin hienoimman pyörän omistaja" -tittelin minun puolestani niin kauaksi aikaa, kunnes joku tekee vastaavan pyörän itse.

  18. #48
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.883
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Vähän pidemmälle työstettyä puuta Japanilaisittain: https://m.youtube.com/watch?v=swCE-XhxuEQ
    Kiitokset linkistä. Käsityöläisen sydäntä lämmittävää tekemistä, vaikka ihan eri tasolla liikutaankin.

  19. #49
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    hellsinki
    Viestit
    55
    Fillarin ekologisuudesta taitaa iso osa muodostua tuotteen käyttöiästä. Kertakäyttökulttuuri ei ole ekologista. Takavuosien mainoskampanja oli tee ekoteko ja osta uusi auto. Säilyttäiskö jopoilija tuollaisen puuversion sisällä vai ulkona lahoamassa? Ei ihan äkkiä ole cromoa kestävämpää runkomateriaalia tulossa.

  20. #50
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    85
    Vaikka puulajeja löytyy kuinka lujia ja materiaaleina ne on loistavia niin ei taida oikein muuhun kuin show off -meininkiin riittää. Ei siinä mitään vikaa, mutta voin vain kuvitella kun tangolta tunkkais mäkeen kuinka tuollainen pyörä luikertelee alle kuin makaroni.

  21. #51
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Minä puolestani arvelen, että mistä tahansa metalliputkesta on vaikeaa saada yhtä tukevaa runkoa aikaiseksi. Hiilikuidusta laminoimalla kyllä. Nuo puurakenteet on kaikki tehty laminoimalla useita erisuuntaisia kerroksia nippuun, ei yhdestä kalikasta veistelemällä. Katsele eri valmistajien sivuilta lähikuvia noista rungoista ja liitoksista ja mieti uudelleen.

    Jos noissa joku ongelma on, niin lakkapintaan tulevat naarmut ja vesi. Pinta on syytä pysyä ehyenä tai korjata ilman viivyttelyä. Toinen paha paikka on metalli- ja puuosien saumakohdat. Puun sisällä olevien putkien ja muhvien tiivistykset on oltava todella hyvät, ettei vesi imeydy puun ja metallin väliin muhimaan.
    -

  22. #52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuurijuoppo Katso viesti
    http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/i...toria-1.155180

    Hyvä homma, varaosarunkoja voi sorvata itse.
    Yrittäminen on aina hyvä asia, mutta totuuden mimissä tuotetta pitäisi markkinoida oikein, eikä puhua jostain uudesta innovaatiosta. Mitään uuttahan tuossa ei ole, eikä muotoilukaan ole kummoista. Jos vaikka samaa materiaalia hyödyntävää pyörää katsoo muotoilun silmin, niin vaikka seuraava tuotekin on paljon viimeistellympi kuin ko. tekele.
    http://www.bikester.fi/early-rider.h...160714163951:s

    netti on pullollaan melko tyylikkäitä puisia pyöriä, mutta kaikkien linkittäminen olisi liikaa. Jokainen osaa sen verran googlettaa, että esimerkkejä löytää.

  23. #53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuurijuoppo Katso viesti
    http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/i...toria-1.155180

    Hyvä homma, varaosarunkoja voi sorvata itse.
    tuskin tulee, vaikka jokukepullaisten intressiryhmä miten yrittäis propagoida. Toki noille kaikkein pienimmille jotkut, kuten minäkin, voivat moisen hankkia. Muita en nähnyt kuin jonkun kaupan myynnissä pari. Sorry!

  24. #54
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    [QUOTE=Mika M;2558382 Onnea onnistuneesta sijoituksesta esim kahden-viiden-20 vuoden aikajänteellä! Not..[/QUOTE]

    Se nähdään. Nyt menee huonosti mutta perilliset voivat kirota kuinka vähän massia heille jäi😋

  25. #55
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Fillaristi Katso viesti
    Yrittäminen on aina hyvä asia, mutta totuuden mimissä tuotetta pitäisi markkinoida oikein, eikä puhua jostain uudesta innovaatiosta.
    Markkinoinnissa ei ole kyse totuudesta vaan mielikuvista.

    Taannoin Hesarin taloussivujen pääjuttu oli kun Teslan paketoimaa litiumakkua kehuttiin läpimurroksi akkuteknologiassa vaikka onkin samaa tavaraa kuin vuosia sitten vain heidän paketoimanaan.

    Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Hyvä markkinointi tuottaa enemmän kuin täysin uudet innovaatiot.

  26. #56
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti putki Katso viesti
    Se nähdään. Nyt menee huonosti mutta perilliset voivat kirota kuinka vähän massia heille jäi😋

    No ei se tuon kehityksen perusteella kovin hyvältä näytä kun peilataan menneisyyttä päin. Otit sitten vertailuväliksi kaksi, viisi tai vaikka kaksikymmentä vuotta. Optimismi on tietenkin hieno asia mutta kuten totesit, pitkällä aikavälillä me kaikki olemme kuolleita..

    En laittaisi omia rahojani likoon myöskään puupolkupyörän puolesta. Tämä onkin hyvä malli montaa muutakin asiaa arvottaessa. Monesti kuulee valitusta siitä miksi sitä ja tätä osata kaupallisesti hyödyntää tai miksei tämän tai tuon asian markkinointiin panosteta. Lahjomaton joskin subjektiivinen mittari on laittaisitko itse rahojasi likoon asian puolesta. Jos et, miksi muiden tai veronmaksajien pitäisi? Muiden rahoilla on tietenkin aina mukavampi pelata..

  27. #57
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti putki Katso viesti
    Pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Hyvä markkinointi tuottaa enemmän kuin täysin uudet innovaatiot.
    Ei tarvitse keksiä uudelleen ei. Varsinkin kun pystypyörää parempi nojapyöräkin on keksitty jo sata vuotta sitten. Myös puisena mahdollinen. Että siinäkään mielessä ei tämä puurunko tuonut mitään uutta polkupyörän muotoiluun. Tietenkin hyvä jos jengi innostuu ja ostaa. Mutta eppäillähän tuota soppii..

  28. #58
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika M Katso viesti
    Lahjomaton joskin subjektiivinen mittari on laittaisitko itse rahojasi likoon asian puolesta. Jos et, miksi muiden tai veronmaksajien pitäisi? Muiden rahoilla on tietenkin aina mukavampi pelata..
    Veronmaksajat eivät mielestäni saa tukea mitään "yritystoimintaa". Kuullostaa rikolliselta jo lähtökohtaisesti.

    Kokeneen puualan yrittäjän uusi laajennus on taas mitä toivottavin.

    Edit: Kannatan yritystoimintaa ja rahan keräämistä sijoittamalla. Puu- kuin kuitupyörienkään markkinaa en ymmärrä joten en voi pennosiani sinne laittaa😎
    putki muokkasi tätä : 18.07.2016 at 03.32 Syy: Selvitetään kysyjälle😋

  29. #59
    Selailin tässä viikonloppuna instagramia ja osui eteen ilmeisesti joku puupyörä projekti suomessa. Käyttäjä @ruisun.miia on julkaissut muutaman kuvan ja näyttää upealta toi puupuolainen vanne. Projekti ilmeisesti pitäisi valmistua elokuun aikana. Mitenköhän tollanen vanne kestää?

  30. #60
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    ^Linkki tai ei tapahtunut. Google-hakuna instagram.com domainilta, kyseistä käyttäjää ei edes löydy.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •