ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 123 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 73 113 121 122 123 124 125 133 173 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.661 - 3.690 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #3661
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    No aika pahassa jamassa täytyis olla jotta ajaessa huomaisi.
    Näin on. Mulla oli etupyörästä toisen puolen konelaakeri jämähtänyt täysin. Rengas pääsi kuitenkin pyörimään, kun laakerin sisäkehä pyöri akselin ympärillä. Huomasin siitä kun pyöri tahmeasti vapaana, mutta ajaessa mitään huomannut.

  2. #3662
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    DT Swiss 240s -napoja lienee käytössä monilla. Miten normaali vapaaratasrunko (näkyy olevan saatavilla myös Light-versio) kestää irtolehtistä pakkaa? Kaivautuuko?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  3. #3663
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Löytyy 240s ja pienet urat on jyystänyt Ultegran 10-pakka.

  4. #3664
    Onko tuo DT Swiss:n R24 tuollainen perushyvä kiekko millä ajaminen kannattaisi aloittaa maantiellä?

    Mites noita DT:n kiekkoja huolletaan esim laakerit ja varaosa saatavuus? Laitoin tosiaan cyclon tilaukseen ja ajattelin, että noi 2200g painavat normikiekot voisi olla hyvä vaihtaa kevyempiin. ( Samalla ashiman roottorit Sramin Centerlinen tilalle ja GP 4k II:t crossirenkaiden tilalle sillä "28mm"=31mm versiona. Sisuritkin vaihtaa Vittorian kevyt sisureihin niin painoa pitäisi lähteä pyörästä ja pyöristä vajaan 900g ja alle 350€ pitäisi selvitä.

    https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/R-24-Spline-db


    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  5. #3665
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Mites noita DT:n kiekkoja huolletaan esim laakerit ja varaosa saatavuus? Laitoin tosiaan cyclon tilaukseen ja ajattelin, että noi 2200g painavat normikiekot voisi olla hyvä vaihtaa kevyempiin. ( Samalla ashiman roottorit Sramin Centerlinen tilalle ja GP 4k II:t crossirenkaiden tilalle sillä "28mm"=31mm versiona. Sisuritkin vaihtaa Vittorian kevyt sisureihin niin painoa pitäisi lähteä pyörästä ja pyöristä vajaan 900g ja alle 350€ pitäisi selvitä.
    En tunne juuri noita mutta jos navat on yhtään sukua DT:n 350:lle yms. niin ihan normaalit urakuulalaakerit sieltä löytyy, huoltamisessa ei mitään erikoista. Naputellaan vanhat pois ja uudet tilalle.
    Sisureista; laita lateksit (esim. Michelinin), painaa noin about saman kuin kevennys-butyylit mutta ajotuntuma ihan eri.

  6. #3666
    Löytyykö keneltäkään kokemuksia Fly-merkin kiekoista? Joko 60mm tai 90mm profiilisissa. Paino ok, profiili ilmeisesti modernimpi (hieman "pyöreä") ja hinta kohtuullisen järkevällä tasolla.

  7. #3667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti McHaka Katso viesti
    Heh, onnistuipa editointi mainiosti kännykällä... mutta tiedoksi että Rose Versandilla on nuo Ultegrat alle 300 ja muitakin Shimanon kiekkoja alennuksessa.

    Tässä aiempi vastaukseni, jonka äsken vahingossa poistin:

    Niin siis kyllähän tässä etsitään luotettavaa yleiskäyttöistä työjuhtaa, jota voi myös huoltaa tien päällä, amatöörille. Halpuus ja keveys ovat vain plussaa, mutta joku roti molemmille! On kyllä pirun vaikia löytää sitä mitä etsii, mutta oma vikahan se on, että tekee asioista liian vaikeaa. Ja kyllä, pitäähän sitä kiekkoa toki jonkun aikaa höykyttää ennen lähtöä.

    Edit:
    Ja päädyin kaikkeen muuhun kuin mitä suunnittelin. No ei sentään, mutta talvirengasominaisuus taisi jäädä pois. Koska Shimanon napoja kehuttiin pomminvarmoiksi, mutta huolenpitoa vaativiksi, ostaa päräytin sitten kuitenkin ne WH-6800:t. Toinen valintaan vaikuttanut seikka oli se, että niihin sai - täysin yllättäen - helpoimmin ja halvimmalla varaosat ja työkalut raavittua kasaan. Nyt sitten pitää toivoa, että ne kestävät käytössä, mutta onhan tuota melkoisilla rimpuloilla ennenkin matkaa tehty. Ja tokihan tässä on kovassa harkinnassa myös peräkärryn hankkiminen.
    Mites ? Kiekot edelleen suorat ? Vai onko pettäneet painon 100 + alla ?

  8. #3668
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anzah Katso viesti
    Löytyykö keneltäkään kokemuksia Fly-merkin kiekoista? Joko 60mm tai 90mm profiilisissa. Paino ok, profiili ilmeisesti modernimpi (hieman "pyöreä") ja hinta kohtuullisen järkevällä tasolla.
    Nämä on Signaturen itse kasaamia kiekkoja. Kehät tilaavat käsittääkseni itse idästä ja taitavat enimmäkseen käyttää 240s hubei. Luultavasti ihan perus luotettavia kiekkoja ja jonkinnäköisen crash replacementin antavat, kannattaa tosin tarkistaa vielä.

  9. #3669
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.167
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anzah Katso viesti
    Löytyykö keneltäkään kokemuksia Fly-merkin kiekoista? Joko 60mm tai 90mm profiilisissa. Paino ok, profiili ilmeisesti modernimpi (hieman "pyöreä") ja hinta kohtuullisen järkevällä tasolla.
    Mitoista arvaten ehkä samoja mitä saa esimerkiksi täältä:
    http://xmcarbonspeed.com/
    (etusivun mainoksessa)

  10. #3670
    Noista ROSEn Shimanon / Mavic kiekoista ei näytä olevan paljon palautetta täällä joten kirjoitetaampa muutama rivi. Tilasin 28"/700C Mavic CXP PRO / Shimano Ultegra 6800 kiekkosetin jokunen viikko sitten. Kysymyksiin vastattiin asiallisesti ja nopeasti ja kiekot tuli parissa-kolmessa viikossa. Äkkiä kumit päälle ja testaamaan. Eka probleema oli ettei mukana tullut luvattua prikkaa jolla saa 8-pakan (jolle mun vanhassa retkijyrässä on vaihtaja) tuohon uuteen 11-kasettiin. No, sellainen löytyi fillarikaupan huollosta mäihällä laatikon pohjalla (Hesarin Velo ja Oxygenissä muuten aivan timanttista palvelua, oikein hävetti että tuli tilattua kiekot saksasta...).

    Ekoilla metreillä vähän rusahteli pinnat ja sellaista juuri ja juuri nähtävää heittoa tuli heti, mikä nyt ei mitään haittaa ajossa. Hyvin tuntuu rullaavaan. Nyt sitten eka 100km retkireissupäivä takana. Painoa pyörällä, kuskilla ja matkatavaroilla reilu 100kg. Edelleen kiekot hyvässä timmissä eikä heittoa ole tullut lisää.

    Eli koko lailla hintansa arvoiset. Kahdet edelliset olen teettänyt tutulla fillarisepällä, ja sekin oli nyt tarkoitus, mutta epähuomiossa eräänä iltana tuli nuo tilattua. Eli sanoisin jos budjetti on tiukka niin hyvin nuo tuntuu ajavan asiansa. Tilausfiilis parempi kun teettää suomessa.

  11. #3671
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    [QUOTEseppo_taalasmaa
    Aktiivijäsen


    Liittynyt03/2015Viestit1.152


    Onko tuo DT Swiss:n R24 tuollainen perushyvä kiekko millä ajaminen kannattaisi aloittaa maantiellä?

    Varmaan on , lienee samat navat kuin itsellä tää viimeisin halpiskiekkosetti. Noissa ei laakereita pysty säätämään, eli varaudu vaihto hommaan.





    ][/QUOTE]Aktiivijäsen


    Liittynyt03/2015Viestit1.152


    Onko tuo DT Swiss:n R24 tuollainen perushyvä kiekko millä ajaminen kannattaisi aloittaa maantiellä?


    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #3672
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Zondasta tulossa leveämpi malli: http://www.campagnolo.com/US/en/Camp...uct/zonda_my17

  13. #3673
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    No nyt se sain minäkin tuon settini (UPS:än reilun viikon sekoilun jälkeen :-P ), ovat näpeissä eittämättä aika erikoisen laadukkaan oloiset ( etenkin painonsa puolesta), saas nähdä menenkö ojasta alllikoon kun näillä korvaan harjoitusvanteet joissa on alupinta ruvennut 'irtoamaan'.
    No voihan kettujen kettu, meikäläinen jokseenkin auringontarkkana onnistui siis ostamaan 11 s vannesetin samalla kun käytän 10 s rattaita, ollut jotenkin semmoinen käsitys että noi on samat ...... ja katin kontit, 11 s vapaarattaan sen ratassyvyyden arvo on n. 1,5 isompi ( 35,1 vs. 36,6mm.), pystyn käyttämään näitä vanteita jos hankin 1,5 mm + sen aluslevyn paksuisen alusprikan ?
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  14. #3674
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Taitaa se kymppisten rattaiden väliprikka olla juurikin tuota luokkaa ?
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  15. #3675
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    No voihan kettujen kettu, meikäläinen jokseenkin auringontarkkana onnistui siis ostamaan 11 s vannesetin samalla kun käytän 10 s rattaita, ollut jotenkin semmoinen käsitys että noi on samat ...... ja katin kontit, 11 s vapaarattaan sen ratassyvyyden arvo on n. 1,5 isompi ( 35,1 vs. 36,6mm.), pystyn käyttämään näitä vanteita jos hankin 1,5 mm + sen aluslevyn paksuisen alusprikan ?
    Eikö setin mukana tullut spaceria? Joka tapauksessa sellaisella saat 10-pakan kiinni ja toimimaan.

  16. #3676
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Navassa oli kiinni vain se ohut aluslevy.

    Kiva tietää että moisia aluslevyä on olemassa/ käytetään.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  17. #3677
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Kyllä on olemassa. Itse ostin vähän aikaa sitten 11s-kiekkosetin ja siinä tuli mukana tuollainen rekkula, minulla käytössä 10s-rataspakka. Hyvin pelaa.

  18. #3678
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Taitaa se kymppisten rattaiden väliprikka olla juurikin tuota luokkaa ?
    1.8mm on se välirikka ja sen lisäksi vielä täytyy muistaa laittaa se pakan mukana tuleva ohut kromattu rikka.

  19. #3679
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Tässä esimerkki irrallisesta aluslevystä. Tuotekuvauksen logiikka on pettämätön. Asentaisin 10-lehtisen pakan vapaarattaalle ja kokeilisin sormin kuinka paljon välystä jää. Sen perusteella sitten ostaisin pakan alle 1mm, 1,85mm, 2,35mm tai 2,85mm (1+1,85mm) aluslevyn.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #3680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    [QUOTEseppo_taalasmaa
    Aktiivijäsen

    Onko tuo DT Swiss:n R24 tuollainen perushyvä kiekko millä ajaminen kannattaisi aloittaa maantiellä?

    Varmaan on , lienee samat navat kuin itsellä tää viimeisin halpiskiekkosetti. Noissa ei laakereita pysty säätämään, eli varaudu vaihto hommaan.
    ]



    Niin siis laakerien vaihtoon vai kiekkojen vaihtoon?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  21. #3681
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Tässä esimerkki irrallisesta aluslevystä. Tuotekuvauksen logiikka on pettämätön. Asentaisin 10-lehtisen pakan vapaarattaalle ja kokeilisin sormin kuinka paljon välystä jää. Sen perusteella sitten ostaisin pakan alle 1mm, 1,85mm, 2,35mm tai 2,85mm (1+1,85mm) aluslevyn.
    Ei tuota välystä pysty sen rattaan löysyydestä päättelemään, ja kun ne ääripäämitat kohillaan ( vapaarattaan ulkoreuna vs. akseli) on tarvittavan välilevyn mitta pelkkää matematiikka. Normialuslevy on n. millin, pesien ero n. 1,5 mm. ja kun kymppisten rattaiden väliprikka on n. 2,4 mm. pääsen moisella alkuun.
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  22. #3682
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti steelmän Katso viesti
    Ei tuota välystä pysty sen rattaan löysyydestä päättelemään, ja kun ne ääripäämitat kohillaan ( vapaarattaan ulkoreuna vs. akseli) on tarvittavan välilevyn mitta pelkkää matematiikka. Normialuslevy on n. millin, pesien ero n. 1,5 mm. ja kun kymppisten rattaiden väliprikka on n. 2,4 mm. pääsen moisella alkuun.
    Se 1.8mm+1mm on tarvittava korotus, jos 11-hubiin laitetaan 10-pakka. Olen kyllä ajanut tuolla 2.4mm rikallakin.
    Tärkeintä on tietenkin pakan kiristyminen, mutta useilla vanteilla olisi oikein mukava, jos rattaat olisivat täsmälleen samalla kohdalla.

    Ultegran ja 105:n pakoissakin on kyllä iso ero toimivuudessa. 105 välirikat ovat muovia. Helisee, kilisee ja toimii vähän sinneppäin.

  23. #3683
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Se 1.8mm+1mm on tarvittava korotus, jos 11-hubiin laitetaan 10-pakka. Olen kyllä ajanut tuolla 2.4mm rikallakin.

    Pitänee sitten hakea tuo 1,8 mm. prikka.

    Sinänsä vähän harmittaa tuon 11 navan hankinta, taas kerran se itse puolauksen takaapäin katsottava kolmio pieneni ja siten vanteen kestävyyskin kärsi ?
    I'm a member of a A(prilia) & A(udi) Club

  24. #3684
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    P
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti



    Niin siis laakerien vaihtoon vai kiekkojen vaihtoon?
    Kun laakerit väljistyy niin kiristyssäädöllä voi navan klapin korjata, jossain vaiheessa säätö ei enää piisaa ja silloin edessä on laakerinvaihto. Tässä tapauksessa joutuu laakerit vaihtamaan tiheämpään.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #3685
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    DT Swiss 240s -napoja lienee käytössä monilla. Miten normaali vapaaratasrunko (näkyy olevan saatavilla myös Light-versio) kestää irtolehtistä pakkaa? Kaivautuuko?
    60tkm ajettu, laakerit vaihdettu kerran, vapaaratas alkuperäinen. Kun kysyin sanoivat, ettei ne kaivautumiset meinaa mitään. Viilalla silloin tällöin tasoitellaan.
    Toisaalta, kun vapaarattaan laakerit menee vaihtoon, voi tulla edullisemmaksi ostaa uusi ratas laakereineen. Säästyy työkustannukset (jos niitä muutoin tulisi).

  26. #3686
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Tuli sitten tilatuksi Veltecin Speed 4.5 FCC kiekot. Pitkän pohdinnan jälkeen valitsin tuon vaikka pitkään punnitsin pitäisikö tilata Bora One kiekot, mutta tulin siihen tulokseen että keksin sille 400 egelle muutakin käyttöä mitä noissa kiekoissa siis on hintaeroa.
    - Just a lonesome rider -

  27. #3687
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    13
    Olen pohtinut tässä kiekkojen päivittämistä ja aika huonosti löytänyt internetistä alla olevista kiekoista arvosteluita. Löytyykö palstalaisilta alla olevista vaihtoehdoista kokemuksia/mielipiteitä/suosituksia. Tai jotain muita suosituksia tuossa hintaluokassa.

    AClass by Alexrims ALX846C - 28" Carbon Wheelset Clincher


    https://www.bike24.com/1.php?content...ge=3;orderby=2

    Fulcrum Red Wind 50 XLR (CULT) Clincher Wheelset:

    http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-red-...er-wheelset-1/

    DT Swiss 350 Straightpull Personalized Full Carbon Clincher Wheelset 50mm

    https://www.salden.nl/en/parts/wheel...lset-50mm.html



    Mavic Cosmic Pro Carbone PR M-23 Wheelset white:

    http://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-cosmic-pro-carbone-pr-m-23-wheelset-white-485747/wg_id-216


  28. #3688
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Tuossa Saldenin setissä navat on hyvät. Paino lienee setin heikkous; DT Swiss 240s -pari on 50-100g 350:ttä kevyempi, pinnaus on 24/28 jos laskin kuvista oikein eikä kiinalaiset hiilarikehät ole erityisen kevyitä. Eikä mitkään muutkaan korkean profiilin avorenkaalle tarkoitetut hiilarikehät. Veikkaan setin painavan n. 1800g. Periaatteessa hintansa väärtit jos ehdottomasti haluaa tuollaiset, mutta eivät erotu mitenkään erikoisella tavalla edukseen.

    Fulcrumin Red Windit lienee noista vaihtoehdoista asiallisimmat (kestävyys/paino/laatu), mutta en osaa sanoa löytyykö tuosta hintaluokasta mitään fiksumpaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  29. #3689
    Mites Fulcrumin Racing Quattro Carbon? Löytyy monesta paikasta vähän yli tonniin....
    http://www.fulcrumwheels.com/en/whee...quattro-carbon

  30. #3690
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Tuossa Saldenin setissä navat on hyvät. Paino lienee setin heikkous; DT Swiss 240s -pari on 50-100g 350:ttä kevyempi, pinnaus on 24/28 jos laskin kuvista oikein eikä kiinalaiset hiilarikehät ole erityisen kevyitä. Eikä mitkään muutkaan korkean profiilin avorenkaalle tarkoitetut hiilarikehät. Veikkaan setin painavan n. 1800g. Periaatteessa hintansa väärtit jos ehdottomasti haluaa tuollaiset, mutta eivät erotu mitenkään erikoisella tavalla edukseen.

    Fulcrumin Red Windit lienee noista vaihtoehdoista asiallisimmat (kestävyys/paino/laatu), mutta en osaa sanoa löytyykö tuosta hintaluokasta mitään fiksumpaa.
    Kiitos tiedosta, kyselin Saldenista setin painoa, niin 1750g ilmoittivat niiden olevan. Tuo Fulcrumin vaihtoehto kyllä kuulostaa huokuttelevalta, mutta on toki hintavin myös noista. Mitenhän tuon Mavicin hinta/laatu/paino suhde? Kuiteskin vain n. 100g enemmmän kuin tuo Fulcrum ja renkaat ka sisurit sisältyvät toimitukseen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •