ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 36 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 2574

Aihe: TREK Fatbikes Farley, Farley 6, Farley 8 and the rest :)

Farley 9.6seen vaihtuu ensi vuodelle renkaat 27,5 x 3,8 > 27,5x 4,5. Kysymys kuuluu, mahtuuko tuleva rengaskoko vielä blutoon, jos mielii sellaisen vaihtaa keulille? Vai pitääkö vaihtaa ensitöikseen kapeammat alle bluton kaveriksi?

Katso niitä uusia malleja / kuvia.... Se 4.5 barbi on blutossa pyörimässä... Eli mahtuu se. Kaikki bontin paksukumit on jääny halk. Alle sen mitä ovat aluksi markkinoineet... Esim. Hodag 27,5x3.8 on 20mm halk. Pienempi kuin esim. Surly bud ja budikin sopii blutoon.

Ei ole yhdessäkään 2017 mallissa Blutoa keulassa 27.5x4.5 renkaalla.... Täysjoustoissa on Bluto mutta niissä on tuo 3.8 rengastus. Kun tässä olen pyöräilemättä saikulla vielä pari viikkoa niin oli aikaa vähän asiaa tutkia ja ameriikan foorumilla oli joku kokeillut ja sanonut ettei mahdu - oli aluksi mahtunut pyörimään mutta lopulta kertoi että ottaa kiinni haarukkaan. Enempää tietoa en onnistunut löytämään. Suvalasta asiaa kysyin ja siellä kertoivat että mahtuu mutta jäänee nähtäväksi mikä lopullinen totuus on.

Juu, Ok. En löytänyt missä oon tuon nähnyt, mutta nämäkin barbin tuotantomallit ns. Pienennettiin sopimaan vähä joka 190 perään... Siis jenkit jotka renkuloita ovat jo saaneet ovat mitanneet 765mm -770mm korkeutta @(20psi)joka vielä sopii blutoon... Mutta sanosin, et jos ajeleen jollain 5-13psi painella eikä venytä kumia jollain 1,5barin paineella niin kyllä sen blutossa pitäs pyöriä. Sopii minulla jopa täysjouston peräänkin

Nähtäväksi jää mahtuuko, tosiaan yksi raportoitu kokeilu on jonka mukaan ei mahdu @ 9psi.

Itsekin olen lueskellut että jenkkilässä on käyttäjät Barbegazeja jo vuoden vaihteen jälkeen hommailleet ja testailleet mutta ihmeen kauan kestää kumien matka Eurooppaan kun vasta 20-22.8 ovat tietääkseni saatavilla.

Kiitos vastauksista! Saman vastauksen sain tällä välin valmistajalta, että ei mahdu. Lienee parempi vaihtaa suosiolla 3.8" bluton kaveriksi ainakin eteen.

Jännä sinänsä kun rengaskoko vakiona ei enää anna myöden blutolle ja samalla farley 9 jää pois. Vähän näyttää siltä, että blutoa ei enää kannatettaisi. Ja juuri kun itse olin siihen siirtymässä...

^ Laita vaikka Wren tai Lauf.

Toisaalta isoa rengasta Bluton kanssa ei tarvitse kuin suolla tai hangessa, joten sillä Hodagillakin pärjää hyvin. Tai laittaa 26 vanteen ja vaikka Budin niin on leveyttä etukumillakin.

Noh, kerkesin bluton tilata bike24 tarjouksesta. Laufin tiesin ja hinnan myös, wren onkin uutuus.

Mut joo, hodagi ainakin eteen, sillä mennään.

Mihin hintaan Blutoa on irronnut?

Tuli hankittua femma. Kasi saa luovuttaa kehät, bluton, voimansiirron ja muita nippeleitä.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Koska 2017 mallit tulevat myyntiin?

zipo Guest
    Jousto EX elokuun alussa ja jäykkisläskit syyskuun loppupuolella.
    Pari vuotta sitten ei voimut luottaa pätkän vertaan mihinkään fatbike specifiktuotteen markkinoille tulemiseen,Nykyisin on tilanne parempi tai ainakin voi ostaa lähes vastaavan tuoteen jos sitä
    #1 vaihtoehtoa ei vaan kuulu ja näy lupauksista huolimatta.Pääsee ainakin ajamaan peukalon imemisen sijaan jos niiku oikeesti haluu ajella.

Miten päin eturatas tulee farley 9.6? Soitin liikkeeseen ja sanoivat että raceface teksti ulos mutta kun katson omia kuvia niin siinä olis toisin päin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Koska 2017 mallit tulevat myyntiin?
    Yks EX vaaleansininen tai turkoosi on Pyörä-Suvalassa Oulussa lattialla. 19.5 Runkoinen.

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti oivu Katso viesti
    Miten päin eturatas tulee farley 9.6? Soitin liikkeeseen ja sanoivat että raceface teksti ulos mutta kun katson omia kuvia niin siinä olis toisin päin.
    9.6 ja 9.8 on 170mm kampisetti ja 197 mm thrubolt perä.
    Ei onnistu direct mount ratas niin ettei se olisi flipattu eli olet itse oikeassa ja liike väärässä.
    Race face teksti keskiön puolelle,Huomaat kun tarkistat ketjulinjan ja sen kuinka lähelle takahaarukaa 30 piikkinen eturatas asettuu.

Mitä mieltä olette tuosta Farleyn runkogeometriasta? Olen 164cm pitkä, inseam jotain 74cm. Kävin kokeilemassa 17.5" farleytä ja tuntui aika hyvältä, ei niin isolta kuin luulin. Koeajo oli lyhyt ja eka koeajo ikinä fatbikesta eikä 15.5" ole täällä Kuopiossa tarjolla koeajoon. Tuntui tuo 9.6 ketterältä kokoisekseen. Mietin vaan että voiko tuo silti olla liian iso koko? Aika hyvä tarjous oli tuosta demopyörästä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

^Uskaltaisin sanoa, että 17.5-tuumainen saattaa olla hieman iso koko. Olen 180 cm ja pitkän ämpyilyn jälkeen päädyin itse 17.5-tuumaiseen Farley 9.6:een.
    Viime vuoden lokakuusta alkaen olen ajanut noin 5200 km kaikenlaisilla alustoilla, eikä pyörä ole oikeastaan missään vaiheessa tuntunut liian pieneltä. Toisaalta, tuskinpa 19.5-tuumainenkaan olisi tuntunut liian isolta.

zipo Guest
    173cm.Tällähetkellä Stache 18.5" ja 19.5" Farley 9.8 käytössä.
    Stemmit ja stongat vaihtelee fiiliksien mukaan. 9.8:ssa orkkis set-up OK.
    Pitäisi hankkia toinenkin härötanko....

,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pääpyörällä Katso viesti
    Mitä mieltä olette tuosta Farleyn runkogeometriasta? Olen 164cm pitkä, inseam jotain 74cm. Kävin kokeilemassa 17.5" farleytä ja tuntui aika hyvältä, ei niin isolta kuin luulin. Koeajo oli lyhyt ja eka koeajo ikinä fatbikesta eikä 15.5" ole täällä Kuopiossa tarjolla koeajoon. Tuntui tuo 9.6 ketterältä kokoisekseen. Mietin vaan että voiko tuo silti olla liian iso koko? Aika hyvä tarjous oli tuosta demopyörästä.

Kokemukset toisesta merkistä eli Spessusta mutta varmaan samat koot noin suunnilleen. Pituutta taitaa kolmisen senttiä enemmän ja vaikka eka pihapyörittelyssä isompi tuntui ihan hyvältä niin lopulta ostaja päätyi pienempään kun pääsi sitäkin kokeilemaan eli ei ollut heti koottuna mutta myyjä pisti pikaisesti koeajokuntoon. Ja on ollut tyytyväinen ettei valinnut isompaa. Kyllä melkein kannattaisi päästä kokeilemaan sitä pienempääkin jos tarkoitus hankkia pyörä pitemmäksi aikaa.

Käytiin siis kokeilemassa Farleytakin mutta kun sitä ei ollut pienimmässä koossa niin ei uskaltanut sokkona sitä ostaa eikä sitten isompaakaan. Muistaakseni aika saman tuntuisia olivat kun itselle oli toi isompi just sopiva.

Itse olen 188 ja ajam 19,5- tuumasella, pitkät jalat ei mahtunut pienempään kokoon, 92,5 inseam.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Täällä 171cm ja 17,5" farley sopii kuin nenä päähän. En tosin ole ajomielessä kokeillut isompaa, pienempää koeajoin ja siinä oli liian pieni ohjaamo, polvet otti kiinni stongaan.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

167cm pituutta ja 17.5" farley tuntuu hyvältä. Stemmin saatan vaihtaa hieman lyhyempään kun tykkään pystymmästä ajoasennosta
    Parempi puolisko 164cm ja samoilla pyörillä ajanu, 4 trekkiä ollu 17.5"koossa, osassa lyhyempi stemmi toisissa vakio kokoonpano.

Olen 164cm pitkä, inseam jotain 74cm. Kävin kokeilemassa 17.5" farleytä ja tuntui aika hyvältä, ei niin isolta kuin luulin. Koeajo oli lyhyt ja eka koeajo ikinä fatbikesta eikä 15.5" ole täällä Kuopiossa tarjolla koeajoon.

Mietin vaan että voiko tuo silti olla liian iso koko?
    Mikäs siinä jos ei munat osu turhan helposti vaakaputkeen. Kokeile liikkua päällä ja kuvittele että joskus ylämäessä joudut pudottautumaan satulasta. Sais siinä mieluummin se min. 10 cm jäädä tasamaalla seistessä väliin satulan edessä seisoessa.

Farleyssä aika pieni standover, joten saattaa nippanappa riittää. Mut äkkiseltään tuntuis S sulle sopivammalta.

Kantsii jättää tilaa, että voi stemmin lyhentää. Parantaa ohjausta reilusti, mieti vielä se. Mä olen noin 173cm ja sopiva ohjaamo lyhyemmällä stemmillä. Kaveri ajaa samalla koolla ja stemmillä, sekä on noin 170cm. Minulla aluksi ohjaamo "ahdisti" lyhyellä stemmillä, mutta nyt olen jo tottunut. Itse veikkaan, että voi olla silti karvan verran iso runko.

Käy vielä kerran ajamassa ja mieti haluatko välillä "rötköttää" satulassa :-) Mä itse makaan takana siirtymäpätkillä, jotta persus kestäis paremmin. Maastossa asento palaa automaattisesti takaisin pystömpään. Fatboyssa minulla oli aikoinaan etupainoisempi asento ja tehokkaampi, mutta ei niin herkkä ja ketterä, kuin nykyisessä Farleyssa.

Noissa Farleyssa ja ilmeisesti muissakin Trekeissä, joissa Gary Fisher on ollut mukana on vähän outo tuo koon ilmoitustapa. Esim. tuo ilmoitettu 17,5"(jota kukaan ei osannut selittää mihin se viittaa) on todellisuudessa runkoko 16,5" actual framesize kuten geotaulukoissa ja satulaputkessa ilmoitetaan. Meidän perheessä toinen läskeilijä on tuon 164 cm ja tuo 17,5 ostettiin kun se 15,5 oli onnettoman pieni. Tuossa geot, huomaa tuo actual framesize maininta http://www.hi5bikes.fi/netta/imgl/Tr...ley_sizing.jpg
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Tuli päivitettyä viitos-farley 9.6seen. Samalla vaihtui kesäksi 100mm bluto keulille. Pituutta 178 ja inseam n.80. Runkokoko edelleen 17.5, aloin miettimään olisiko sittenkin pitänyt olla 19.5.? Noh, polvet ei ainakaan kolise ja "munavaraa" vaakaputkeen n.6cm. Että kaiketi tuo kuitenkin ihan sopiva on. Ainakin ketterä käsitellä eikä tuo nyt tunnu, että tangon yli heittäisi.

Vähän vaan kans harkinnut lyhyempää stemmiä. Minkähän verran kärsisi lyhentää vakiosta? Vakio on 80mm nousun myötäisesti mitattuna (ja 75 on vaakatasossa mitattuna).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Tuli päivitettyä viitos-farley 9.6seen. Samalla vaihtui kesäksi 100mm bluto keulille. Pituutta 178 ja inseam n.80. Runkokoko edelleen 17.5, aloin miettimään olisiko sittenkin pitänyt olla 19.5.? Noh, polvet ei ainakaan kolise ja "munavaraa" vaakaputkeen n.6cm. Että kaiketi tuo kuitenkin ihan sopiva on. Ainakin ketterä käsitellä eikä tuo nyt tunnu, että tangon yli heittäisi.

Vähän vaan kans harkinnut lyhyempää stemmiä. Minkähän verran kärsisi lyhentää vakiosta? Vakio on 80mm nousun myötäisesti mitattuna (ja 75 on vaakatasossa mitattuna).
    Samoilla pituusmitoilla otin tuon pykälää isomman eli 19,5 ja lyhensin stemmin 50mm pituiseksi. Ja aivan loistava yhdistelmä. Kaverilla on tuo 17,5 ja se on tosi pienen tuntuinen. Mutta kyllähän silläkin ajaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •