ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 32 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #931
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Sprintereiden (ei Gatorskin) kylkien kestävyys ei päätä huimaa. Muuten ihan ok.

  2. #932
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Mulla on maantiepyörän kiekoilla sekä Arenbergia että Carbonia. Pehmeää ja riittävän kestävää kyytiä kummallakin. Antavat myös mahdollisuuden kikkailla paineiden kanssa ilman että tuntuma kohtuuttomasti kärsii. Kannattaa vähintäänkin kokeilla.
    TuplaO on hehkuttanut Arenbergejä tässä vuosien saatossa muistaakseni useammankin kerran, joten nyt kokeilussa. Tosi helpot asentaa FFWD F5R vanteille. Caffelatexit sisään. Aamun koeajo ei tietenkään kaikkea kerro - varsinkin kun on tässä alla ajoa Contin Sprintereillä. Mutta mutta mutta. On hyvä. On. Jos kestävyys on edes kutakuinkin kohdillaan, niin tämä taitaa olla mun tarkoituksiin se optimaalisin ja paras.

  3. #933
    Joo, Arenbergit on hyviä. Kyllä ne puhkeaakin välillä, mutta ei oman kokemuksen mukaan mitenkään tiheästi. Joskus muistaakseni olen polkenut kokonaisen kesän ilman flättejä. Kulutuspinnasta kannattaa tietysti nyppiä sirut pois säännöllisesti.
    Mielellään kuulen PatilZ:n pidemmän aikavälin kokemuksia jahka niitä kertyy. Yllättävän vähän noista on kotimaisia käyttäjätaportteja missään.

  4. #934
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Raportoidaan! Mulla harvemmin vaan tuubien kanssa tulee pidemmän aikavälin kokemuksia. Nyt 65km ja voi pojat kun on kivat ajaa.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  5. #935
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Vähän reilu tonni takana. Tästä hiekkatietä noin 20 km. Pari pientä sirua olen kaivanut pois. Ristus, kun ovat mukavat ajaa. Kulutuspinnassa juuri ja juuri huomaa käytön.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  6. #936
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Scwalben 25 millisillä oneilla kohta 2000 kilsaa ilman mitään ongelmia tältä kesältä takana. Eivät ole edes saaneet pahemmin viiltoja, kuski on 95 kiloa joten takan paineita se perus 8 baria.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  7. #937
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531

    Hyvät tuubirenkaat

    Ei pitäisi hehkuttaa, tänä aamuna takakiekko tyhjä, no paikkautui litkulla. Tilasin seuraavaksi testiin Contin Competitionin ja Vittorian Corsa Eliten 25 millisenä. Compin koska se saattaa olla jopa hyvä ja Vittorian koska se oli halvahko.

    Jotenkin alkaa edelleen vahvistua käsitys että tuubit kuin tuubit kestää kun pysyy poissa Kelveiltä.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  8. #938
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    *psst* Olette varmaan huomanneet että bike-discount myy vanhoja Corsa CX:iä halvalla.
    The older I get the faster I was

  9. #939
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Scwalben 25 millisillä oneilla kohta 2000 kilsaa ilman mitään ongelmia tältä kesältä takana. Eivät ole edes saaneet pahemmin viiltoja, kuski on 95 kiloa joten takan paineita se perus 8 baria.
    Vai onko sittenkin 24 tai 26 millinen? Tietääkseni One tuubia ei saa 25:sena. Itse olen ajanut yhden lenkin 24 millisellä Onella ja positiivisesti yllättynyt mukavuudesta, odotin että olisi ollut paljon Corsa CX:ää epämukavampi, mutta eipä siinä mitään hirveän isoa eroa ole ainakaan 23 milliseen Corsaan verrattuna.

    Arenbergia voisi kokeilla aikanaan, jos paikallinen kivijalka saa sitä taas joskus hyllyyn.
    The older I get the faster I was

  10. #940
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531

    Hyvät tuubirenkaat

    Näyttäisi tota ainakin baikkaksnelosella olevan myös 25 millisenä.


    Arenbergilla ajelin pari kesää kunnes viime kesänä alkoi niitäkin puhkeilla, tosin edellinen meni sitten ilman yhtäkään flättiä.
    Joka edelleenkin tukee sitä käsitystä että noiden kestävyyttä oikeasti
    vaikea vertailla kun yksi paskainen kelvi pätkä rikkoo gummin kuin gummin huonolla säkällä.

    Hyvä gummi mutta kallis jollei löydä jostain halvennuksella.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #941
    Itse olen nyt ajellut Vittorian corsa sc:llä ja kokemukset huonot.Paljon rikkoutumisia,eikä noi paukkupullot tai litkut tahdo toimia.Lateksisisurit,joten tyhjenee yön aikaan sen verran,että aina ennen lenkkiä pumpattava.Nyt tilasin Tufon elite ridet.Tufoista kokemus,että pitää ilman ja sisuri on kiinteästi kiinni rungossa,joten lenkillä paikkaus litkulla toimii paremmin.Toki foorumeilla niitä ei kaiketi hirveästi kehuta,mutta.....

  12. #942
    jarit Guest
    noin 3tkm kohdalla vaihdoin viime viikolla uuden Contin Compen taakse. Olisi se kestänyt vielä enemmänkin, mutta oli jo kulutuspinta niin reilu tasainen kantti että ajattelin vaihtaa uuteen, Suoraan ajossa tuo meni vielä oikein hienosti, mutta aamun kosteassa liikenneympyrässä oli tarpeetonta ohjelmaa, kun tilannenopeuttakin oli. Paineet oli aina edessä 6.5 ja takana 7.0. Kuskilla painoa 78kg ja vannekehä on 25mm leveä.

    Pari päivää tämän jälkeen tuli ajattua minulle uusi & tuntematon pätkä jossa oli pari kilsaa pahaa routavaurioita. Kerran tärähti kunnolla 35kmh vauhdissa että tuntui hampaissa asti ja meinasi lähteä fillari lapasesta, Tuubit ja kiekot pysyi ehjänä, josta olin kyllä yllättynyt. Alumiininen avokiekko ja rengas jos olisi ollut, niin taksin soittaminen olisi ollut edessä.

  13. #943
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Näyttäisi tota ainakin baikkaksnelosella olevan myös 25 millisenä.
    Oho, niinpäs näyttää. Tainnut tulla mallistoon täksi kesäksi, kun alunperin Onea sai vain 22, 24 ja 26 millisinä. Myös 28mm näyttää tulleen markkinoille.
    The older I get the faster I was

  14. #944
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skiggeböy Katso viesti
    Itse olen nyt ajellut Vittorian corsa sc:llä ja kokemukset huonot.Paljon rikkoutumisia,eikä noi paukkupullot tai litkut tahdo toimia.Lateksisisurit,joten tyhjenee yön aikaan sen verran,että aina ennen lenkkiä pumpattava.
    Omien kokemuksien mukaan Corsat on kyllä melkoiset rikkaimurit ja pientä viiltoa yms. alkaa ilmaantua tosi nopeasti. Mutta en ihmettele yhtään kun kumi tuntuu näppituntumalla hyvinkin tahmealta.

    Mitä litkuja olet käyttänyt ja miten?
    The older I get the faster I was

  15. #945
    Tarkoitin noita paikkauslitkuja;eli Tufon paikkausneste ja jotain aerosolia,joka vaahtona tulee ulos ja oman kokemuksen mukaan tulee paljon venttilin ohi...

  16. #946
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Arenbergeillä nyt rullattu 1 500 km. Loman loppuminen ja työmatkan pääkaupunkiseudun kevyenliikenteen väylillä ovat tuoneet etenkin takarenkaaseen viiltoja. Eilen Hämeenlinnanväylän ja Kehä I liittymän työmaaosuudella tuli taakse ensimmäinen reikä, jonka Caffelatex paikkasi vasta Zot -lisäaineen kanssa. Tuli näin ensimmäistä kertaa testattua ko. ainetta ja toimivaksi todennettua. Mukavat renkaat edelleen.

  17. #947
    Onko käyttäjäkokemuksia Vittorian Corsa Graphinesta, tietysti myös hankintapaikka ja hinta kiinnostaa?

    http://www.wiggle.co.uk/vittoria-cor...graphene-tyre/

  18. #948
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Tämä kausi ajeltu noilla renkailla. Hyvät ja rullaavathan ne on kyllä. Takarengas puhkesi kertaalleen, paikkavaahto elvytti muutamaksi lisäviikoksi. Tonilta ostin kalliilla.

  19. #949
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Onko käyttäjäkokemuksia Vittorian Corsa Graphinesta, tietysti myös hankintapaikka ja hinta kiinnostaa?

    http://www.wiggle.co.uk/vittoria-cor...graphene-tyre/
    Hyvin rullaava ja mukava rengas. Mutta, kuten leecher:lla, myös minulla puhkesi takarengas (kolmannella lenkillä). Stanin litkut sisään ja on nyt sen jälkeen pyörinyt alla reilun kuukauden ilman ongelmia. Takarenkaaseen on tullut jonkin verran viiltoja ja paristi huomannut, että "litku" on paikannut viillon. Renkailla ajettu nyt n. 1500km ja takarengas on kulunut jonkin verran. Omani tilasin täältä: http://www.bike-palast.com/en/Racebi...s-tubular.html

  20. #950
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Jos nuo G+:t puhkeilevat, ei kannata ostaa. Suurin myyntivaltti kun rullaavuushötön lisäksi oli pistonkesto.

  21. #951
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Juu ei. Ei kestä sen paremmin kuin muutkaan tuubit mitä on ollut käytössä. Contin competitionia en ole saanut ikinä puhki ja niitäkin on aika monta ollut alla.

  22. #952
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    100
    Ensimmäiset tuubit (Vittoria Corsa CX 23mm) ovat pyörineet alla 1100 km. Nyppyläpinta katosi takaa jo ennen tonnia 70 kiloisella kuskilla mutta eturenkaan kuvio on vielä kuin uusi.
    Mukavan pehmeät renkaat verrattuna GP4000SII avorenkaisiin, vaikka paine-ero on 9 vs 7,5 bar. Corsa CX:t ovat vähän kuin Michelin Pro3 avot aikoinaan. Keräävät viiltoja ja pikkukiviä samalla lailla. Mutta kun kivet poisti, niin rikoilta välttyi.
    Se yllätti, että tuubeista vuotaa 3 bar/24h, kun avot+lateksi-sisäkumit vuotaa 1 bar/24h. Eli avorenkaita ei tarvitse ihan joka päivä pumpata. Continentalin tuubeista taitaa löytyä butyyli-sisäkumit, jos pumppaukseen kyllästyy ja ajomukavuudesta tinkii.

    Huomasin, että takarengas liimautui vähän toispuoleisesti mutta ei kai se niin tarkkaa ole? Kuvalinkki

    Näissähän ei ole mitään kulumisindikaattoria, joten kestoa ei voi arvioida. Kuinka paljon kilometrejä muut ovat ajaneet Corsa CX:llä?

    ps. Vittoria on tehnyt hyvän päätöksen 40 mm pitkän venttiilivarren kanssa. Nimittäin se riittää juuri ja juuri 35 korkean kiekon kanssa ilman jatkopalaa. Esim. Continentalin 35 mm venttiilit eivät riitä.

  23. #953
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Juu ei. Ei kestä sen paremmin kuin muutkaan tuubit mitä on ollut käytössä. Contin competitionia en ole saanut ikinä puhki ja niitäkin on aika monta ollut alla.
    Miten vertaisit tuota contin rengasta tuohon Victorian Corsa G+? Nuo contit on yksi vaihtoehto seuraaviksi tuubeiksi.

  24. #954
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Kyllä Vittoria tuntuu rullaavammalta ja tasapainoisemmalta ajettavalta. Etenkin etelä-Euroopan laskuissa oli hemmetin hyvä. Conti on ehkä enemmän sellainen tunnoton jos vertaa Vittoriaan.

  25. #955
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kyllä Vittoria tuntuu rullaavammalta ja tasapainoisemmalta ajettavalta. Etenkin etelä-Euroopan laskuissa oli hemmetin hyvä. Conti on ehkä enemmän sellainen tunnoton jos vertaa Vittoriaan.
    Thanks. Vittoria g+ on kyllä paras tuubi ajotuntumaltaan ja rullaukseltaan millä tähän mennessä olen ajanut.

  26. #956
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Mitens näitten tuubien talvisäilytys, joissa on litkut sisällä? Onks ne vielä ens keväänä käyttökunnossa? Tarviiko talven aikana huomioida jotain? Tarviiko ylipäätään lisäillä näin kauden aikana sisään tota litkua, jos on esim. täyttäessä päässy vähän ruikkasemaan ulos pumpun suutinta irrottaessa?

    Tais olla tässä tärkeimmät kyssärit tähän hätään. Nöösiä kun kato tuubeissa ollaan.

  27. #957
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Jos litku on Tufon litkua, niin se jämähtää talven aikana sekä renkaassa että pullossa. Keväällä pullo täytyy tarkistaa ennen lenkille lähtöä. Kokemusta on (tarkistamattomuudesta).

    Caffelatex ei mielestäni jämähdä ainakaan pullossa. Renkaassa ei minulla ole sitä talven yli kai ollutkaan, kun laitan sitä ensimmäisen kerran, kun alkaa vuotaa. Asia selviää, kun tuubia puristelee ja jos siellä tuntuu kova klöntti, niin sitten se on jämähtänyt.

    Joo, litkutettua rengsta ei pidä pumpata niin, että venttiili on alaspäin.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  28. #958
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.161
    Muuttuu se caffelatexikin säilytyksessä. Olisko ollut vajaan 2 vuoden säilytyksen jälkeen nyt pulloa tarvittuani muuttunut sellaiseksi kaurapuuromaiseksi aikaisemmasta nestemäisestä olomuodosta. Pullo oli siis kertaalleen avattu uutena (siirretty osa taskuun mahtuvaan pikkupulloon).

  29. #959
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.161
    Niin ja muistutettakoot jälleen yllä ollutta kysyjää, että tufon litku saattaa jämähtää tai liimata tyhjentyneen tuubin sisäkumin tukkoon siis jos tuubin sisus on latexia. Osassahan ei ole. Jos sisuri on lateksia, niin on käytettävä esim caffelateksia litkuna tai sitten maastureissa yleistä notubesin litkua, johon aion itse nyt maantietuubeissakin siirtyä.

  30. #960
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Turha sinne etukäteen on mitään tunkea.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •