Sprintereiden (ei Gatorskin) kylkien kestävyys ei päätä huimaa. Muuten ihan ok.
Sprintereiden (ei Gatorskin) kylkien kestävyys ei päätä huimaa. Muuten ihan ok.
TuplaO on hehkuttanut Arenbergejä tässä vuosien saatossa muistaakseni useammankin kerran, joten nyt kokeilussa. Tosi helpot asentaa FFWD F5R vanteille. Caffelatexit sisään. Aamun koeajo ei tietenkään kaikkea kerro - varsinkin kun on tässä alla ajoa Contin Sprintereillä. Mutta mutta mutta. On hyvä. On. Jos kestävyys on edes kutakuinkin kohdillaan, niin tämä taitaa olla mun tarkoituksiin se optimaalisin ja paras.
Joo, Arenbergit on hyviä. Kyllä ne puhkeaakin välillä, mutta ei oman kokemuksen mukaan mitenkään tiheästi. Joskus muistaakseni olen polkenut kokonaisen kesän ilman flättejä. Kulutuspinnasta kannattaa tietysti nyppiä sirut pois säännöllisesti.
Mielellään kuulen PatilZ:n pidemmän aikavälin kokemuksia jahka niitä kertyy. Yllättävän vähän noista on kotimaisia käyttäjätaportteja missään.
Raportoidaan! Mulla harvemmin vaan tuubien kanssa tulee pidemmän aikavälin kokemuksia. Nyt 65km ja voi pojat kun on kivat ajaa.
Time is an illusion. Exercise time doubly so.
Vähän reilu tonni takana. Tästä hiekkatietä noin 20 km. Pari pientä sirua olen kaivanut pois. Ristus, kun ovat mukavat ajaa. Kulutuspinnassa juuri ja juuri huomaa käytön.
Time is an illusion. Exercise time doubly so.
Scwalben 25 millisillä oneilla kohta 2000 kilsaa ilman mitään ongelmia tältä kesältä takana. Eivät ole edes saaneet pahemmin viiltoja, kuski on 95 kiloa joten takan paineita se perus 8 baria.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ei pitäisi hehkuttaa, tänä aamuna takakiekko tyhjä, no paikkautui litkulla. Tilasin seuraavaksi testiin Contin Competitionin ja Vittorian Corsa Eliten 25 millisenä. Compin koska se saattaa olla jopa hyvä ja Vittorian koska se oli halvahko.
Jotenkin alkaa edelleen vahvistua käsitys että tuubit kuin tuubit kestää kun pysyy poissa Kelveiltä.
Sent from my iPad using Tapatalk
*psst* Olette varmaan huomanneet että bike-discount myy vanhoja Corsa CX:iä halvalla.
The older I get the faster I was
Vai onko sittenkin 24 tai 26 millinen? Tietääkseni One tuubia ei saa 25:sena. Itse olen ajanut yhden lenkin 24 millisellä Onella ja positiivisesti yllättynyt mukavuudesta, odotin että olisi ollut paljon Corsa CX:ää epämukavampi, mutta eipä siinä mitään hirveän isoa eroa ole ainakaan 23 milliseen Corsaan verrattuna.
Arenbergia voisi kokeilla aikanaan, jos paikallinen kivijalka saa sitä taas joskus hyllyyn.
The older I get the faster I was
Näyttäisi tota ainakin baikkaksnelosella olevan myös 25 millisenä.
Arenbergilla ajelin pari kesää kunnes viime kesänä alkoi niitäkin puhkeilla, tosin edellinen meni sitten ilman yhtäkään flättiä.
Joka edelleenkin tukee sitä käsitystä että noiden kestävyyttä oikeasti
vaikea vertailla kun yksi paskainen kelvi pätkä rikkoo gummin kuin gummin huonolla säkällä.
Hyvä gummi mutta kallis jollei löydä jostain halvennuksella.
Sent from my iPad using Tapatalk
Itse olen nyt ajellut Vittorian corsa sc:llä ja kokemukset huonot.Paljon rikkoutumisia,eikä noi paukkupullot tai litkut tahdo toimia.Lateksisisurit,joten tyhjenee yön aikaan sen verran,että aina ennen lenkkiä pumpattava.Nyt tilasin Tufon elite ridet.Tufoista kokemus,että pitää ilman ja sisuri on kiinteästi kiinni rungossa,joten lenkillä paikkaus litkulla toimii paremmin.Toki foorumeilla niitä ei kaiketi hirveästi kehuta,mutta.....
noin 3tkm kohdalla vaihdoin viime viikolla uuden Contin Compen taakse. Olisi se kestänyt vielä enemmänkin, mutta oli jo kulutuspinta niin reilu tasainen kantti että ajattelin vaihtaa uuteen, Suoraan ajossa tuo meni vielä oikein hienosti, mutta aamun kosteassa liikenneympyrässä oli tarpeetonta ohjelmaa, kun tilannenopeuttakin oli. Paineet oli aina edessä 6.5 ja takana 7.0. Kuskilla painoa 78kg ja vannekehä on 25mm leveä.
Pari päivää tämän jälkeen tuli ajattua minulle uusi & tuntematon pätkä jossa oli pari kilsaa pahaa routavaurioita. Kerran tärähti kunnolla 35kmh vauhdissa että tuntui hampaissa asti ja meinasi lähteä fillari lapasesta, Tuubit ja kiekot pysyi ehjänä, josta olin kyllä yllättynyt. Alumiininen avokiekko ja rengas jos olisi ollut, niin taksin soittaminen olisi ollut edessä.
Tarkoitin noita paikkauslitkuja;eli Tufon paikkausneste ja jotain aerosolia,joka vaahtona tulee ulos ja oman kokemuksen mukaan tulee paljon venttilin ohi...
Arenbergeillä nyt rullattu 1 500 km. Loman loppuminen ja työmatkan pääkaupunkiseudun kevyenliikenteen väylillä ovat tuoneet etenkin takarenkaaseen viiltoja. Eilen Hämeenlinnanväylän ja Kehä I liittymän työmaaosuudella tuli taakse ensimmäinen reikä, jonka Caffelatex paikkasi vasta Zot -lisäaineen kanssa. Tuli näin ensimmäistä kertaa testattua ko. ainetta ja toimivaksi todennettua. Mukavat renkaat edelleen.
Onko käyttäjäkokemuksia Vittorian Corsa Graphinesta, tietysti myös hankintapaikka ja hinta kiinnostaa?
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-cor...graphene-tyre/
Tämä kausi ajeltu noilla renkailla. Hyvät ja rullaavathan ne on kyllä. Takarengas puhkesi kertaalleen, paikkavaahto elvytti muutamaksi lisäviikoksi. Tonilta ostin kalliilla.
Hyvin rullaava ja mukava rengas. Mutta, kuten leecher:lla, myös minulla puhkesi takarengas (kolmannella lenkillä). Stanin litkut sisään ja on nyt sen jälkeen pyörinyt alla reilun kuukauden ilman ongelmia. Takarenkaaseen on tullut jonkin verran viiltoja ja paristi huomannut, että "litku" on paikannut viillon. Renkailla ajettu nyt n. 1500km ja takarengas on kulunut jonkin verran. Omani tilasin täältä: http://www.bike-palast.com/en/Racebi...s-tubular.html
Jos nuo G+:t puhkeilevat, ei kannata ostaa. Suurin myyntivaltti kun rullaavuushötön lisäksi oli pistonkesto.
Juu ei. Ei kestä sen paremmin kuin muutkaan tuubit mitä on ollut käytössä. Contin competitionia en ole saanut ikinä puhki ja niitäkin on aika monta ollut alla.
Ensimmäiset tuubit (Vittoria Corsa CX 23mm) ovat pyörineet alla 1100 km. Nyppyläpinta katosi takaa jo ennen tonnia 70 kiloisella kuskilla mutta eturenkaan kuvio on vielä kuin uusi.
Mukavan pehmeät renkaat verrattuna GP4000SII avorenkaisiin, vaikka paine-ero on 9 vs 7,5 bar. Corsa CX:t ovat vähän kuin Michelin Pro3 avot aikoinaan. Keräävät viiltoja ja pikkukiviä samalla lailla. Mutta kun kivet poisti, niin rikoilta välttyi.
Se yllätti, että tuubeista vuotaa 3 bar/24h, kun avot+lateksi-sisäkumit vuotaa 1 bar/24h. Eli avorenkaita ei tarvitse ihan joka päivä pumpata. Continentalin tuubeista taitaa löytyä butyyli-sisäkumit, jos pumppaukseen kyllästyy ja ajomukavuudesta tinkii.
Huomasin, että takarengas liimautui vähän toispuoleisesti mutta ei kai se niin tarkkaa ole? Kuvalinkki
Näissähän ei ole mitään kulumisindikaattoria, joten kestoa ei voi arvioida. Kuinka paljon kilometrejä muut ovat ajaneet Corsa CX:llä?
ps. Vittoria on tehnyt hyvän päätöksen 40 mm pitkän venttiilivarren kanssa. Nimittäin se riittää juuri ja juuri 35 korkean kiekon kanssa ilman jatkopalaa. Esim. Continentalin 35 mm venttiilit eivät riitä.
Kyllä Vittoria tuntuu rullaavammalta ja tasapainoisemmalta ajettavalta. Etenkin etelä-Euroopan laskuissa oli hemmetin hyvä. Conti on ehkä enemmän sellainen tunnoton jos vertaa Vittoriaan.
Mitens näitten tuubien talvisäilytys, joissa on litkut sisällä? Onks ne vielä ens keväänä käyttökunnossa? Tarviiko talven aikana huomioida jotain? Tarviiko ylipäätään lisäillä näin kauden aikana sisään tota litkua, jos on esim. täyttäessä päässy vähän ruikkasemaan ulos pumpun suutinta irrottaessa?
Tais olla tässä tärkeimmät kyssärit tähän hätään. Nöösiä kun kato tuubeissa ollaan.
Jos litku on Tufon litkua, niin se jämähtää talven aikana sekä renkaassa että pullossa. Keväällä pullo täytyy tarkistaa ennen lenkille lähtöä. Kokemusta on (tarkistamattomuudesta).
Caffelatex ei mielestäni jämähdä ainakaan pullossa. Renkaassa ei minulla ole sitä talven yli kai ollutkaan, kun laitan sitä ensimmäisen kerran, kun alkaa vuotaa. Asia selviää, kun tuubia puristelee ja jos siellä tuntuu kova klöntti, niin sitten se on jämähtänyt.
Joo, litkutettua rengsta ei pidä pumpata niin, että venttiili on alaspäin.
Viva l'Italia liberata e riscattata!
Muuttuu se caffelatexikin säilytyksessä. Olisko ollut vajaan 2 vuoden säilytyksen jälkeen nyt pulloa tarvittuani muuttunut sellaiseksi kaurapuuromaiseksi aikaisemmasta nestemäisestä olomuodosta. Pullo oli siis kertaalleen avattu uutena (siirretty osa taskuun mahtuvaan pikkupulloon).
Niin ja muistutettakoot jälleen yllä ollutta kysyjää, että tufon litku saattaa jämähtää tai liimata tyhjentyneen tuubin sisäkumin tukkoon siis jos tuubin sisus on latexia. Osassahan ei ole. Jos sisuri on lateksia, niin on käytettävä esim caffelateksia litkuna tai sitten maastureissa yleistä notubesin litkua, johon aion itse nyt maantietuubeissakin siirtyä.
Turha sinne etukäteen on mitään tunkea.
Kirjanmerkit