ElectrobikeGarminEfatGiant
Sivu 26 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

Rocket Ronit on mun suosikki, jos pitävämpää kaipaan niin mahan olla taitojeni tuolla puolen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Rocket Ronit on mun suosikki, jos pitävämpää kaipaan niin mahan olla taitojeni tuolla puolen.
    Rokkironeista kyllä pidän, mutta kun ne pamahtelee rikki heti, kun vähän menee laskeutuminen toisin kuin elokuvissa ja minullahan ne harvoin menee käsikirjoituksen mukaan. Niinsanottuja kömmähdyksiä sattuu aika usein, varsin usein sattuu lisäksi itseenkin.

Mä oon ihastunut mun ONZA IBEZ DH 2.40 Gumeihin,rullaa ja hyvät kaikessa ajossa.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Edessä tätä nykyä Vittorian Barza 2.1 leveänä. Hyvin toimii etusena kun pitoa riittää ja rullaakin vielä hyvin. Takarengas vaihtelee kelin mukaan.

Continental RaceKing Worldcup on paras millä olen ajanut mutta niitä ei viitsi kuluttaa, ne pidetään naftaliinissa.

Maxxis Ikon tulee mun listalla kakkosena ja sellaiset on nyt pyörässä.

Toisaalta, renkaaseen ja sen valintaan vaikuttaa mielestäni enemmän maasto ja esim. nämä Jeppiksen maastot mitä itse ajelen on sen verta siistiä polkua, että Ikonia karkeampi rengas on ihan turha valinta.

Mites muilla kestää renkaat kilometrejä? Itse en oo koskaan saanut kestämään renkaita kuten orc biker. Ja ainakin mulla syö esim. tahkon maastoissa renkaita, kun välillä joutuu alamäessä jarrulla kääntämään/ käyttämään renkulaa lukossa.

Minulla tulee nykyisin eniten kilometrejä asvaltilla ja hiekkateillä. Pyrin välttämään lukkojarrutuksiakin, joten enimmäkseen renkaan työnä on vain jouheasti pyöriä eteenpäin. Se varmasti vaikuttaa kestävyyteen.

Eiköhän tuohon ajoprofiiliin olisi paras Thunder Burt snakena joka rullaa ihan hullun hyvin?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Eiköhän tuohon ajoprofiiliin olisi paras Thunder Burt snakena joka rullaa ihan hullun hyvin?
    Minulleko? Onhan se hyvä, mutta ei ole sen parempi ainakaan minulle. Se on yhtä rullaava kuin Race King Racesport. Minulla on Protection, joka jää hitusen tuosta, mutta on paremmin pistosuojattu. Race Kingissä on korkeammat ja isommat nylpykät (paitsi reunoilla), joten luotan tämän pitoon enemmän. Ja tässä on matalammat reunanylpykät, joten tämä mahtuu minulla pyörimään paremmin. Tosin miinuksena tiukoissa kurveissa näin pyöreä profiili ei ehkä pidä niin hyvin. Minusta Thunder Burt alkaa olla jo lähennellä semi-sileää. Jos sillä ei ole muuta merkitystä, niin Schwalbe lupaa sille kestävyydeksi vain 2/6, mikä on minun ajeluissani (ja näillä renkaiden hinnoilla) suuri miinus.

Pitää syksyllä yrittää muistaa laittaa verrokiksi kuva ja kilometrit, että miten on kestänyt.

Michelin Country Racer ja 550km. Vielä menis varmaan toinen mokoma ja sit olis silee, joten eipä näillä paljoa ajele.
    [IMG][/IMG]

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Michelin Country Racer ja 550km. Vielä menis varmaan toinen mokoma ja sit olis silee, joten eipä näillä paljoa ajele.
    [IMG][/IMG]
    Minkälainen rengas tuo on ollut käytössä pidon ja rullauksen osalta? Näemmä kuvio on sama kun wild race'r:ssa

Hyvinhän se rullaa, mutta märille juurille turha lähteä vaan taitaa se sama märkäpito vaivata kaikkia muitakin saman tyyppisiä renkaita.
    Kestävyys on kyllä hyvä, kun ihan huolella on tullut paukutettua kivikossa ja ei kyllä ainakaan kyljet mee rikki ajamalla.

Mites nyt Tahkon jälkeen kun mulla on RoRo RaRa yhdistelmä, 29x2.25 ja seuraavaks meinaan Finlandia MTB hen. Saanko harrastelijatasolla minkälaista etua tai haittaa jos ostan vaikka vähän kapeammat Thunderburtit? Tarkoitushan on ajaa kilpaa itseään ja muita vastaan sijoilla ynnä muut ja kompromissi on jo kalustokin kun en omista kevyttä jäykkäperää vaan painavan täpärin.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Kovaa ajoa vaan. Tuttu rengastus on kisassa aina parempi (siihen luottaa enemmän ja sitä osaa käyttää fiksummin) kuin se vähän vieraampi, kevyempi ja sliksimpi. Jos sattuu keskimääräistä liukkaampi keli, vieraalla renkaalla on helposti sormi (tai oksa) suussa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Mä nyt näistä mitään tiedä, mutta eteen laitan mahd isoa Kingiä (Trail, X, Race). Samoin taakse tai mieluiten Michelin WG tai Racing Ralph. Kovasti tykkään kyllä noista Misukan Wild Gripeistä, ovat korkeaprofiilisia se on ainakin mitattavissa oleva fakta. Saksalaisten testi (viesti #731) ei ihan pidä paikkaansa, WG 26x2.25 on suurempi kuin X-King 2.4 (29,5mm Spankillä) ja pienempikin Misuka on aika lähellä 35-millisellä.

Onko tietoa/kokemusta näistä renkaista: http://www.chainreactioncycles.com/f...e/rp-prod48398

ja mitä tarkoittaa nuo vaihtoehdot Single ply - Maxx Pro 60a ja Single ply super tacky 42a ???

Kisakireeseen jäykkäperään mietitään kuivan kelin renkaita. Käyttö on lähinnä xc-marttacupin kisat tai muut marahenkiset, jossa renkaan rullausominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa.
    Vaatimuksina TL-easy ja selkeesti alle 600g (29"), ilmatilavuutta, reilusti alle 2bar paineilla tasottelee etuhaarukan kanssa isoimmat juurakot/kivikot.

Itselläni mielessä Thunder Burtit, mutta mitäs muita vaihtoehtoja kannattanee harkita?

Race King ainakin. Tai no, tubeless versio on Protection ja se painaa 645 g. Kyllä Race Sport -versiotakin (540 g) monet käyttävät, mutta voihan se olla vähän ikävämpi saada tiivistymään. Näkihän noita olympialaisissakin, siis renkaita, ei ikävyyksiä tiivistää.

Mulla edessä michelin wild rock'r 2.4 vahvistettuna ja takana wild rock'r 2.25 ilman lisävahvistusta(harmi :| ). Korkeat kumit on ja leveämmät mitä vastaavat esim contit. Katoin että viereisessä pyörässä on 24" kiekot/renkaat kun näytti oman rinnalla niin pieniltä Takarenkaassa eri pyörimissuunta ja pito jarrutuksessa todella hyvä silti renkaat rullaa hyvin. Oli kyllä tosi mukava ajaa metässä ku ei jäänyt enää ylämäkiin sutimaan.

Olis hakusessa uutta rengastusta 29er xc-täpäriin monipuoliseen käyttöön. Tampereen seudulla kun asun, niin teknisempää kivikkookin tulee usein vastaan, vaikkakin suurin osa ajosta suuntautuu helpohkolle polulle sekä hiekkatiesiirtymiin. XC-marakisoja ajatellen myös rullaavuus saisi olla hyvä. Rocket Ron (etu) ja Racing Ralph (taka) 2.25 levyisinä taitaa olla melko suosittu kombo SnakeSkin-versioina (tietenkin litkutteinu). Millaisista muista komboista ihmisillä on positiivisia kokemuksia? X-kingin ongelma taitaa olla liian ohuet kyljet noita kivikoita ajatellen?

^ Itellä on tuo kombo 2,1" leveydellä ja hyvin on pärjätty edellämainitun kaltaisessa ympäristössä.

Edit: Spessun uudella gripton seoksella olevat Fast Trakit vaikuttaa myös kiinnostavalta..

Itellä on Icon takana ja Ardent race edessä. Ja juuri Tampereella ajelen. Aiemmin menin tuolla roro/rara -yhdistelmällä, mutta niiden saatavuus on huonontunut. Tosin nyt ajelen syksyn hans dampheilla...

Sent from my iPad using Tapatalk

Vittorian Barzo edessä ja Mezcal takana. Hienosti pelaa rallirane vuosien jälkeen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

https://www.youtube.com/watch?v=fGv329v8-vI

Tää nyt on ollutkin tiedossa, mutta kiva huomata trendin yleistyvän, enemmän pitoa, mukavampi ajaa, enemmän säätövaraa rullaavuuden suhteen. Win Win Win.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Spessun uudella gripton seoksella olevat Fast Trakit vaikuttaa myös kiinnostavalta..
    Kovasti houkuttelisi 29x2.3 Fast Trak eteen ja Renegade taakse, vielä kun keksisi mistä noita uusia malleja saa.

Tiedä sitten johtuuko leveydestä (eli pitäisikö sittenkin ottaa kapeammat) vai mistä mutta alkukesän ajoin 29x2.2 RaceKingeillä enkä tykännyt siitä renkaan tuntumasta yhtään, tai pikemminkin siitä että tuntumaa ei ollut oikein ollenkaan. Väänsin takaisin vanhat parituumaiset Fast Trakin ja Renegaden ja pyörästä tuli taas yhtä eloisa kuin ennenkin. Painosta se ei ole kiinni eli syy täytyy löytyä jostain muualta.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

noniinno Guest
    ^ Lahden pyörähuollossa oli hyllyssä, joten luultavasti on muissakin spessukaupoissa.

Rengassuositusta kaipaillaan. Focus AX alla ja originaali renkaat alkaa olla finaalissa (Schwalbe rocket ron focus edition). Tulee ajeltua metsäteillä, ei kuitenkaan sepeliteillä juurikaan, maantieajoa sekä kaupunkipörräilyä. Nykyiset Schwalbet on olleet hyvät vaikkakin kului todella nopeasti, osittain lukkojarrutusten takia mitä on tullut harrastettua välillä. Jotain pistosuojattua rengasta kaiketi haen. Ehdotuksia?

Harkinnassa puhtaasti tyylisyistä valkosivurenkaat jäykkäperäiseen. Maxxis Ikon ja Onca Canin, Ikon näkyy B-D:n mukaan painavan 660g ja Canin 700g. Oikein keksi Caninin puolesta muuta kuin olla vähän erilainen. Onko mielipiteitä tahi muita vaihtoehtoja?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •