GarminElectrobikeMPMessutGiant
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4
Näyttää tulokset 91 - 120 / 120

Aihe: Uusi maastopyörä ensikertalaiselle alle tuhannella eurolla

  1. #91
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti P2000 Katso viesti
    Canyonilta vastasivat, kyseistä pyörää ei enää ole kuulemma saatavilla ollenkaan. Syksyllä esittelevät uuden mallin. Eli katseet kohti uusia vaihtoehtoja siis. Vastaanotetaan hyviä suosituksia
    Niinhän noiden kanssa helposti käy. Postimyyntipyörät kannattaa tilailla siinä viimeistään huhtikuussa. Toukokuun puolella usein alkavat jo myydä ei-oota. Uutena ei tuohon hintaan ole mitään vastaavaa saatavilla... käytettyjä voi löytyä etenkin, jos ihmiset haluavat eroon 26-tuumaisistaan. Käytetyssä on tietysti omat huolensa. Jos on paljon ajettu, niin se tarkoittaa usein pian edessä olevaa voimansiirtoremonttia. Joskus se näkyy hinnoissa, joskus ei.

    Sinulla on kuitenkin pyörä. Minä sinuna ajaisin sillä vielä tämän kesän kuntoa kehittäen ja vähän maisemia sillä silmällä kartoittaen ja karttoja tutkistellen. Syksyllä sitten laitat uuden pyörän heti tulemaan, kun niitä vain saa, ja olet valmiina ja innokkaana hyppäämään sen päälle. Kyllä ne polut siellä odottavat. Nythän on jo heinäkuu menossa. Syksy on pian edessä.
    orc biker muokkasi tätä : 04.07.2014 at 12.14

  2. #92
    Tietysti järkevämpää olisi hetki odottaa, mutta kun kaikki tänne heti nyt -asenne vaivaa. Päätös pyörän ostamisesta on kuitenkin tehty, sopivan mallin valinta enää aiheuttaa pohdintaa. Pienen pohdiskelun jälkeen ei budjetin venyminenkään oikeastaan niin paljon haittaa. Tuskin kuitenkaan myöhemmin lähden varustelurumbaan, vaan "kerralla hyvä" mentaliteetti tuntuu oikealta ratkaisulta. Tarkoitus olisi sitten pärjätä sillä vuosikausia, niinkuin nykyiselläkin on menty. Salpausselän läheisyydessä asuessa houkuttelevan näköisiä metsäreittejä, mihin nykyisellä ei ole asiaa, on vain niin paljon (hölmönä olen jopa käynyt pikkaisen kokeilemassa). Jos ei nykypyörä rajottaisi reittivalintaa niin paljon niin todennäköisesti ajaisin sen ihan raadoksi asti.

  3. #93
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Cube ei valmista pyöriään pelkästään vuosierissä, joten niitä ainakin löytyy. Fun cornerista, kun kyseisee LTD 29:stä tarjousta, niin tiedä, vaikka saisi lähemmäs 900. Ja tietysti onhan siinä niitä muitakin malleja välissä, kuten Acid. Itse asiassa tuo Acid on Cuben vastine sille aiemmalle Radonille ja Canyonille, mutta se vain on selvästi kalliimpi ohjehinnaltaan. Pähkäile niistä jokin. Ei näissä ole juurikaan eroja, joten ota ihan mieleinen budjetin mukaan. Katsot vain, että se ei ole huonommalla keulalla kuin tuo aiemmin mainittu Canyon, niin et voi valita väärin. Muut osat ovat käytännössä samoja noissa 700-1000 € välillä. Tuhannen euron ylitse ei ole mitään järkeä mennä näissä jäykkäperissä. Ei sillä saa mitään arvoa harrastusajoihin kuin korkeintaan placebon ja hifistelyn kautta.

  4. #94
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.854
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Cube ei valmista pyöriään pelkästään vuosierissä, joten niitä ainakin löytyy. Fun cornerista, kun kyseisee LTD 29:stä tarjousta, niin tiedä, vaikka saisi lähemmäs 900. Ja tietysti onhan siinä niitä muitakin malleja välissä, kuten Acid. Itse asiassa tuo Acid on Cuben vastine sille aiemmalle Radonille ja Canyonille, mutta se vain on selvästi kalliimpi ohjehinnaltaan. Pähkäile niistä jokin. Ei näissä ole juurikaan eroja, joten ota ihan mieleinen budjetin mukaan. Katsot vain, että se ei ole huonommalla keulalla kuin tuo aiemmin mainittu Canyon, niin et voi valita väärin. Muut osat ovat käytännössä samoja noissa 700-1000 € välillä. Tuhannen euron ylitse ei ole mitään järkeä mennä näissä jäykkäperissä. Ei sillä saa mitään arvoa harrastusajoihin kuin korkeintaan placebon ja hifistelyn kautta.
    Hienosti taas puhut omia ajatuksiasi totuuksina. Jaa ei ole järkeä mennä yli tonnin jäykkäperissä? Salli mun nauraa. Jos saa laadukkaampaa, luotettavaa osaa (vähemmän huollettavaa, eli voit ajaa enemmänn), joka on vielä ehkä kevyempääkin, niin miksi siinä ei ole järkeä. En puhu nyt edes high end keventelypyöristä, jossa keveys on pääpainoarvona.

  5. #95
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Hienosti taas puhut omia ajatuksiasi totuuksina. Jaa ei ole järkeä mennä yli tonnin jäykkäperissä? Salli mun nauraa. Jos saa laadukkaampaa, luotettavaa osaa (vähemmän huollettavaa, eli voit ajaa enemmänn), joka on vielä ehkä kevyempääkin, niin miksi siinä ei ole järkeä. En puhu nyt edes high end keventelypyöristä, jossa keveys on pääpainoarvona.
    Miten se on laadukkampaa ja luotettavampaa kuin jokin XT ja SLX, mitä noissa tonnin postimyyntipyörissä on? Onko sinulla jotain tilastoja aiheesta? Keveys... tuo on juuri tuota, mitä tarkoitin. Muutamat sadat grammat eivät tunnu yhtään missään harrasteajoista puhuttaessa. Ja nuo muutamat grammat maksavat niissä huippuosasarjoissa enemmän kuin mikään muu. Eikä se grammojen tiristäminen yleensä tarkoita minkään sortin tuotteissa suurempaa luotettavuutta, vaan päinvastoin hyvin ymmärrettävistä syistä. Eikä kukaan huomaa eroa siinä, onko takavaihtaja XT tai XTR. Ei huomaa, vaikka se olisi Deore. Sitten, jos siinä on shadow plus, niin voi huomata, jos haluaa ketjujen pysyvän kireämmällä röykytyksessä, mutta sekin löytyy XT-sarjasta. Siinähän naurat. Minuakin huvittaa, kun nykyisin jokainen puolikuntoinen toimistotyöläinen vetelee tuolla vähintään kahden tonnin fillarilla vimpan päälle niin pyöräilijänä, niin pyöräilijänä. Fillari ei kuitenkaan liiku kuin muutaman sekunnin nopeammin tunnissa verrattuna siihen, jos olisi tyytynyt siihen tonnin pyörään. Sehän onkin kuntoilijalle tosi tärkeää. Mutta ei se mitään. Hyvähän se vain on, että hifistelijät pitävät talouden rattaita pyörimässä. Hyvin harvoin tapaa kalliin pyörän kuskia, joka ei halua perustella ostoksensa olevan suorastaan välttämätön hänelle. Sellaista se ihmisen psykologia on.

    Minä taas en ymmärrä, miksi useat kuntoilijat eivät voi myöntää, että ostavat tarpeettoman kalliita pyöriä, koska tykkäävät sellaisista, ja ihan vain sen takia. Tykkäävät speksata, tykkäävät kalliista esineitä, ehkä ajattelevat sen imagoarvoa jne. Kivempi ajaa kalliilla Bemarilla kuin keskihintaisella Skodalla. Sitähän tuo etupäässä on. Kauppareissu kuitenkin taittuu kummallakin yhtä hyvin.
    orc biker muokkasi tätä : 04.07.2014 at 19.16

  6. #96
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    ppohjnamaa
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Minä taas en ymmärrä, miksi useat kuntoilijat eivät voi myöntää, että ostavat tarpeettoman kalliita pyöriä, koska tykkäävät sellaisista, ja ihan vain sen takia. Tykkäävät speksata, tykkäävät kalliista esineitä, ehkä ajattelevat sen imagoarvoa jne. Kivempi ajaa kalliilla Bemarilla kuin keskihintaisella Skodalla. Sitähän tuo etupäässä on. Kauppareissu kuitenkin taittuu kummallakin yhtä hyvin.
    Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat... Minulla ei ole enää varaa harrastuksiin, em. syystä. Tonnin kotimaisesta pyörästä hypyssä 1300 postimyyntipyörään eron huomasi, mm. Keulan keveydessä, paljon helpompi nostaa esteiden yli(recon vs. Fox ctd) Eturengas ei venkoillut(9qr vs. 15 mm axle. Jarruissa ja vaihteissa en huomannut juuri eroa.

    Tänään ajoin vuokrapyörällä, jossa oli jarruissa acera teksti ja minun käteen toimivat hyvin nekin. Juuri muuta hyvää koon lisäksi ei kyseisessä fillarissa ollutkaan. Vaihteet samalla tekstillä temppuilivat ylämäissä pelottavasti.

    Jos parempi pyörä motivoi ajamaan enemmän, sen hankinta kannattaa. Eikä väheksyä kannata jatke ominaisuutta, kalliimpi pyörä on pidempi jatke, joka saattaa motivoida paremmin...

  7. #97
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luimis Katso viesti
    Jos parempi pyörä motivoi ajamaan enemmän, sen hankinta kannattaa. Eikä väheksyä kannata jatke ominaisuutta, kalliimpi pyörä on pidempi jatke, joka saattaa motivoida paremmin...
    Tottahan tuokin on. Mutta se tulee sitten ihmisestä itsestään, ei varsinaisesti harrastuksen vaatimuksista. Vähän kalliimpi pyörä ei olennaisesti vaikuta ajamiseen. Se ei muuta harrastuksen luonnetta, itse ajosuoritusta, mitenkään radikaalisti erilaiseksi. Jos siis ei tarkoita halvemmalla mitään ihan hankalasti käsiteltävää romua, vaan kelpo pyörää. Kuitenkin aika usein esitetään, että pyöräily vaatisi tosi hienon fillarin alle. Se on eri asia, jos ihminen itse harrastaakseen sellaisen vaatii. Jälkimmäisessä tapauksessa tietysti on parempi sitten ostaa se, niin tulee harrastettua.

    Tonnilla ei Suomesta saa vielä ihmeemmin pyöriä. Minähän puhuin tuossa aiemmin Saksan tonnista ja silloinkin näistä parasta hintalaatua tarjoavista merkeistä. En ilmaissut sitä riittävän selvästi. Jos täältä ostaa pyörän, niin ymmärrän ihan täysin, että joku laittaa sen 1200-1300 € Cubeen, kun se on se Saksan tonnin pyörä. Tai jos ostaa Saksasta, niin laittaa tuon, että saa jonkin muun kuin nämä tunnetuimmat suositut postimyyntimerkit. Että siinä mielessä, jos ostaa Suomesta ja jonkin Trekin vaikka, niin sehän vie sen 1500 €, eikä siinä minusta vielä yhtään hifistellä.
    orc biker muokkasi tätä : 04.07.2014 at 23.21

  8. #98
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    ...Vähän kalliimpi pyörä ei olennaisesti vaikuta ajamiseen. Se ei muuta harrastuksen luonnetta, itse ajosuoritusta, mitenkään radikaalisti erilaiseksi...
    Aika eri hintaluokan pyörillä maantiellä ajaneena väitän, ettei tuo pidä paikkansa. Ihan normi kuntoilijallakin saa huimasti lisää ajomukavuutta hintaluokan vaihtuessa 1000 - 3000 euron välillä. Jokainen viissatanen parantaa jotain kohtaa pyörässä. Maastopyörät ovat jonkin verran kalliimpia, joten vaihteluväli voisi ehkä olla 1500 - 3500 euroa.

    Jotta asia ei olisi näin yksinkertainen, niin tähän vaikuttaa vielä ajajan pituus. Keskimittaisen pyöräilijän on helppo löytää mukava pyörä kahden, kolmen tonnin hintaluokasta. Kun pituutta onkin enemmän (tai vähemmän) ei läheskään kaikista malleista tuossa hintaluokassa ole sopivaa runkoa.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

  9. #99
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Sinulle parempi. Jos väität, että se on kaikille muillekin parempi, niin sitten sinua ei kannata tässä asiassa kuunnella kovinkaan tarkasti. Sellainen nimittäin kertoisi, että ei tiedä asiasta, erilaisista käyttötilanteista ja erilaisista ajotyyleistä tarpeeksi.
    Unehtui vastaamatta orc. Samalla pettämättömällä logiikallasi Kaikki sinun näkemyksesi kuuluvat tähän höpöhöpö-viestintään.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #100
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.069
    Lisätään ny Bike 8/14 näkemys jonka Orc biker tietysti suuressa viisaudessaan tyrmää kertakaikkisen ammattitaidottomien ynnä tietämättömien työkseen noita vertailutestejä tekevien höpinänä. Poisonin 29" sai sehr gut arvostelun luokassa 999ekua.

    Mulle on kertynyt noita Saksan lehtienkin testeissä aika hyvin pärjänneitä pyöriä jo kolme. Ja kun kilsoja kertyy ns. riittävästi vuosittain niin onhan tossa ollut aikaa hunttailla sakemannien kommentteja ja verrata miltä itsestä tuntuu. En nyt tällä kokemuksellani pysty kyseenalaistamaan Tour/Bike/Mountain Bike toimittajien ammattitaitoa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #101
    Jos haarukka on noissa +-tonnin pyörissä se merkitsevä osa, niin ainakin tossa Poisonin 999 pyörässä löytyy Reba RL, mikä ilmeisesti parempi kuin nuo XC:t? Hinnat alkaen -mallikin tarjoaa jo XC 30 haarukkaa 699 luokassa. Sivustot vaan vaatii hieman saksan tulkintaa. Hintaluokan hipoessa tonttua alkaa jo vähän käytetty vaihtoehtokin kiinnostaa... Josko sieltä löytyisi.

  12. #102
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.069
    Kyllä Reba on ihan oikeasti toimiva joustokeula
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #103
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Lisätään ny Bike 8/14 näkemys jonka Orc biker tietysti suuressa viisaudessaan tyrmää kertakaikkisen ammattitaidottomien ynnä tietämättömien työkseen noita vertailutestejä tekevien höpinänä. Poisonin 29" sai sehr gut arvostelun luokassa 999ekua.
    Tuossa ei logiikan häivääkään. Minä puhun tonnin pyörien ja halvempienkin kelvollisuuden puolesta ja sinun päättelylläsi se tarkoittaa, että minusta varmaan yksi parhaimmista tonnin pyöristä (Poison Zyankali 29 Team) olisi huono. Mietihän hetki, mikä sinulla tuossa meni väärin. P.S. Minä en pidä siitä, että joillain on tuollainen tyyli keksiä sanoja toisten suuhun.

    Ja mitä tulee tuohon viitekehyksestä irrottamaasi lainaukseen, niin en tässä ole sanonut mitään, mikä olisi ristiriidassa sen kanssa. Minähän myönsin, että ihmisillä on henkisiä syitä ostaa kalliita pyöriä ja sanoin, että hyvä niin. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että toisin kuin palstan hifistelijät väittävät, niin sillä tonnin pyörällä harrastaa ihan täysin. Ajaminen itse suorituksena ei vaadi yhtään kalliimpaa pyörää. Se on eri asia kuin, että jonkun henkinen puoli vaatii kalliimman pyörän. Ajaminen harrastusmielessä suorituksena ei kuitenkaan siitä mihinkään olennaiseti muutu, jos joutuu ajamaan Reballa ja XT-osilla, eikä paremmilla.

  14. #104
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.069
    Minä en pidä siitä, että joillain on tuollainen tyyli keksiä sanoja toisten suuhun.
    Ihan seku vaan fittuillasseni... Ja johan ittekin luet kirjoitettuja kuin piru raamattua jos tämmöistä vanhaa vertauskuvaa käytän.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #105
    IncBuff Guest
    Noissa tonnin pyörissä on painavat kiekot jne. Se siinä tekee eroa jäykkäperissäkin kun mennään kalliimpaan hintaluokkaan. Ei se onko siinä ehkä yhden sarjan parempi takavaihtaja.

    Mulla on n. 1500 euroa itse kasattuna maksanut jäykkäperä ja erityisesti kevyehköt kiekot tubelessrenkain tekevät siitä herkemmän ja mukavamman ajaa kuin nuo tonnin sakupyörät, jotka sinänsä ihan kelpoja kulkineita ovat, mutta on ihan paskapuhetta väittää ettei mikään muuttuisi, kun mennään yli tonnin.

  16. #106
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Noissa tonnin pyörissä on painavat kiekot jne. Se siinä tekee eroa jäykkäperissäkin kun mennään kalliimpaan hintaluokkaan. Ei se onko siinä ehkä yhden sarjan parempi takavaihtaja.
    Se tekee vähän hitaammaksi, mutta muutenhan se ei vaikuta.

    mutta on ihan paskapuhetta väittää ettei mikään muuttuisi, kun mennään yli tonnin.
    Mitä merkitystä sillä on, että onko pyörä aavistuksen kevyempi kiihdyttää? Miten se vaikuttaa treeniin? Lopputulos reisissä on ihan sama, mutta siirtyy paikasta a paikkaan b hitusen nopeammin. Tärkeää kisakuskeille, ei harrastajille itse ajosuorituksen näkökulmasta. Ja sitä henkistä puoltahan en ole kiistänyt. Jokainen voi keksiä vaatimuksia pyörälleen ihan mielen määrin, mutta itse maasto ei aseta sellaisia vaatimuksia, että ei ajaminen onnistuisi sillä Reballa, XT:llä ja painavilla kiekoilla. Toki voihan yksi mäki kymmenestä tuhannesta jäädä nousematta, kun on vähän painavammat kiekot, mutta onko sillä merkitystä? Parantaa kuntoaan ja tekniikkaansa, niin nousee. Haaste pysyy samanlaisena.

  17. #107
    IncBuff Guest
    Kevyemmin ja herkemmin reagoiva pyörä on helpompi ajaa metsässä. Sinulle silläkään ei tietenkään ole väliä...

  18. #108
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    438
    En puutu muuten tähän tappeluun , paitsi mitä on tullut itse huomattua . Ei ole edes kokemuksia +1000 pyöristä , vain noin 800 maksaneesta
    (rakennettu pääasiassa käytetyistä osista ) täysjousto , runko jo myyty eteenpäin ja uutta etsitään , taas käytettyä .
    Ja 300 maksanut vanha maantiepyörä , johon jo tosin vaihtunut campan osasarja veloca / centaur , eli mallia karvalakki joidenkin mielestä .
    Tekisi kyllä mieli päästä testaamaan vaikka 3000 maasturia tai maantiepyörää , onko hintansa väärti .
    Muistan kun sain rippilahjaksi uuden tunturi retki superin , uudella rassilla oli kyllä hieno ajella , eli ymmärrän kuinka helpompi lähteä lenkille uudella kuin vanhalla pyörällä .
    Itsellä on kyllä toinen puoli harrastusta rakentelu eli maasturiin ostin rungon käytettynä fillaritorilta , voin ainakin omasta puolestani suositella , kaikki käytetyt osat ovat olleet huomattavasti uusia halvempia ihan käyttökelpoisia jopa voimansiirtoosat , uudet käyttämättömätkin osat ovat kaupan hintoja edullisemmat .
    Olettaisin että yleensä torilla tarjolla olevat pyörät ovat hyvin huollettuja ja paremmilla osilla kuin kaupasta tulleena .
    Sanoisin kyllä näille yli 1000 pyöriä ehdottaville , aivan hyvin pärjää aloittelija alle 1000 pyörällä .
    En ymmärrä miten joku voi myydä vuoden vanhaa 3000 pyörää tarpeettomana , josta ei saa kuin puolet ehkä .
    Parempi olisi aloittelija ostaa halvempi käytetty , ja kun näkee onko se metsässä rymistely tai asvalttia pitkin kelailu oma juttu , tietää jo millainenseuraava pyörä tulisi olla vai tuleeko olenkaan .
    jame1967 muokkasi tätä : 06.07.2014 at 13.04 Syy: kirjoitusvirhe

  19. #109
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    On tullut nelisen vuotta pyöräiltyä kippurasarvisilla - hävitettyäni hybridinrottelon noin vuoden päivät vain ja ainoastaan niillä. Alkoi tänään lenkillä tuo munamankelointi hieman kyrsiä kun oli taas joka paikka jumissa ja hellänä. Tästä innostuneena aloinkin miettiä, että voisin hommata arkireissuille maasturin. Ajomukavuus voisi olla parempi ja se ei olisi niin ronkeli väylienkään suhteen. Talvipeliksikin se olisi parempi.

    Olisiko teillä asiaan perehtyneillä ehdottaa jotain peliä seuraavin kriteerein:
    - Rennon rempseä ajoasento
    - Pääosin teille ja leveille poluille, mutta toki ryteikköäkin voisi käydä välillä tutkiskelemassa
    - Hintaa alle 1000 euroa
    - Toki kevyt liikutella, jos se on tässä hintaluokassa mahdollista
    - Muuta huomioitavaa?

  20. #110
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    46
    Nyt olisi sitten viittä vaille menossa ostoon tälläinen peli 19":

    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...1673/wg_id-117

    Polkimiksi ajattelin näppärästi monitoimipoljinta, kun tulee lasten kanssa poljettua ja kaupassa käytyä niin näitä:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/m...5427/wg_id-432

    Etujoustoon tarvii lukemani perusteella jonkun pumpun, johon voisi tämä olla nasta apuväline:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...3145/wg_id-325

    Onko huomautettavaa/kommenttia? Pyörä pitäisi nettisivujen mukaan tulla suunnillee ajokunnossa, että teknisestä osaamattomuudesta ei ainakaan alkuun pitäisi tulla ongelmia.
    Seuraava kysymys koskee ensimmäisiä säätöjä ja etujousen säätöä, mutta sen aika ei ole vielä

  21. #111
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Новосибирск
    Viestit
    520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeVonBike Katso viesti
    Nyt olisi sitten viittä vaille menossa ostoon tälläinen peli 19":

    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...1673/wg_id-117
    Varmasti hyvä peli osiensa puolesta, eikä välitöntä päivitys tarvetta ole. Pääasia, että valitsee sopivan koon tarkasti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeVonBike Katso viesti
    Polkimiksi ajattelin näppärästi monitoimipoljinta, kun tulee lasten kanssa poljettua ja kaupassa käytyä niin näitä:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/m...5427/wg_id-432
    Foorumin yleisestä linjasta poiketen. Väittäisin, että polkimet on ihan hyvät, jos oikeasti on tarvetta ajaa, myös muilla kuin pyöräilykengillä. Lukkopoljin puoli ei tosin ole niin hyvä kuin muissa Shimanon lukoissa. Mutta ilman muuta niillä alkuunpääsee. Eikä toisaalta osaa parempaakaan toivoa, jos ei niitä kokeile.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeVonBike Katso viesti
    Etujoustoon tarvii lukemani perusteella jonkun pumpun, johon voisi tämä olla nasta apuväline:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...3145/wg_id-325

    Onko huomautettavaa/kommenttia? Pyörä pitäisi nettisivujen mukaan tulla suunnillee ajokunnossa, että teknisestä osaamattomuudesta ei ainakaan alkuun pitäisi tulla ongelmia.
    Seuraava kysymys koskee ensimmäisiä säätöjä ja etujousen säätöä, mutta sen aika ei ole vielä
    Pyörät tulee lähes ajo valmiina, polkimet kiinni, tanko ja satula oikealle paikalle. Ja kovaa ajoa. Ilmajousi ei kummoisia säätöjä tarvitse, kunhan muistaa käyttää tuota iskaripumppua säännöllisesti ja tarkastaa paineet.

  22. #112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeVonBike Katso viesti
    Polkimiksi ajattelin näppärästi monitoimipoljinta, kun tulee lasten kanssa poljettua ja kaupassa käytyä niin näitä:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/m...5427/wg_id-432
    Nuo monitoimivat aivan hyvin muualla paitsi maastossa. Siellä on vaikeata löytää lukkopuolta.

    Meillä suositaan lukkopoljin + "terassiadapteri" -komboa:

    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...6057/wg_id-432

    http://www.bike-discount.de/en/buy/p...9951/wg_id-432

  23. #113
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Nuo monitoimivat aivan hyvin muualla paitsi maastossa. Siellä on vaikeata löytää lukkopuolta.

    Meillä suositaan lukkopoljin + "terassiadapteri" -komboa:

    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...6057/wg_id-432

    http://www.bike-discount.de/en/buy/p...9951/wg_id-432
    Hyvä ajatus, kiitos siitä! Nuo lukkopolkimet näyttää vähä hassuilta tottumattoman silmiin, mutta ajatus erinomainen.
    Toimiiko noi baarilisukkeet myös näissä
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...7325/wg_id-432 ?

  24. #114
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautaperse Katso viesti
    Varmasti hyvä peli osiensa puolesta, eikä välitöntä päivitys tarvetta ole. Pääasia, että valitsee sopivan koon tarkasti

    Koosta en ole löytänyt muuta ohjetta kuin jalan sisämitan joka kohdallani taisi olla about 82,5 cm. Pituutta on 184 cm ja painoa ihan liikaa (jota pyöräilemällä yritetään pudottaa..). Jostain laskurista päättelin että 19" olis mulle passeli. Onko eriäviä mielipiteitä? En ole käynyt liikkeissä ihmettelemässä mitään merkkejä.

  25. #115
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeVonBike Katso viesti
    Nyt olisi sitten viittä vaille menossa ostoon tälläinen peli 19":

    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...1673/wg_id-117


    Onko huomautettavaa/kommenttia?
    Muuten hyvä paketti mutta renkaat on huonot. Muuten laadukkaat osat mutta Schwalben hinnat alkaen, teräslangalliset (painavat) ja heikosti rullaavat renkaat. Ajonautinto nousee moninkertaisesti kun tilaat samalla vaikka saman valmistajan Racing Ralphit tai jotkut muut _taittuvakylkiset_ elikkäs folding renkaat (+ ehkä kevyemmät sisurit). Lähtee pyörivistä massoista puoli kiloa samantien (tuntuu kiihtyvyytenä ja ketteryytenä) ja rullaavuutta tulee moninverroin enemmän. Satsaus on n. +50€ mutta varmasti joka centin väärti!
    V-P.V muokkasi tätä : 05.08.2014 at 01.02

  26. #116
    Tsau!

    Olen kanssa himoinnut uutta jäykkäperäistä maastofillaria pöllityn tilalle ja tässä topikissa on hyviä vinkkejä. Itsellä on mittaa 180 cm ja haluaisin jonkun laadukkaan peruspyörän, jolla voi rullailla metsäisiä polkuja. Valitettavasti kassavaranto on tällä hetkellä ohuella ja hintakattoni maastofillarille on jossain 600 Euron hujakoilla. Ehkä jonkun webbikaupan syystarjouksesta voisi tuurilla löytää jonkun peruspyörän?
    Löysin täältä joitakin syystarjouksia -> http://www.bike-discount.de/en/mtb-h...b-27.5/o-preis . Laittakaahan muutkin linkkejä ja vinkkejä jakoon.

    Iso kiitos :-)

  27. #117
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha74 Katso viesti
    Löysin täältä joitakin syystarjouksia -> http://www.bike-discount.de/en/mtb-h...b-27.5/o-preis . Laittakaahan muutkin linkkejä ja vinkkejä jakoon.
    Katsopa saman kaupan 29:en tarjoukset. Käytettynä voi löytyä myös hyvinkin kannattavia ostoksia.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  28. #118
    Hyvä idea. Täällähän on vaikka mitä listalla http://www.bike-discount.de/en/mtb-h...9/l-24/o-preis .

    Käytettyjä, kohtuuhintaisia maastofillareita on mielestäni vaikeata löytää. Useimmiten käytetyt maasturit ovat erittäin kalliita, tai maastokelvottomia wanhoja luuskia.

  29. #119
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Kumpaa suosittelette ensi maastopyöräksi ? Isompaa maastoajoa ei ainakaan heti tarkoitus kokeilla. Tulisi siis normi liikkumiseen poluilla ja kaupungissa sekä pienillä metsäteillä.

    http://www.espoontorinpyora.com/inde...ber-9-29-2016/

    https://www.canyon.com/mtb/grand-can...on-al-6-9.html
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  30. #120
    Canyon on muuten puolitoista kiloa kevyempi, Ja paremmat osat. Eiköhän se sinne kallistu.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •