Pahus kun tämäkin on väärää kokoa..
Pahus kun tämäkin on väärää kokoa..
Oho.
Onneksi on tuo on miulle iso.....
Saas nähdä joutuuko Pinkutttimen laittaa takaisin ajoon.
Viirituuli...
- vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -
Älä käännä sitä pyörää aina etujarrulla.
Mä vaihdoin 3 lenkkiä ajetut mulle ybeerhifi RF Next sL kuitukammet aluturpiineihin jos uskaltaisi ajella roheemmin röykkypoluilla.
Eikä heti hajottaisi jotain....vapari paukahteli enteellisesti hellepäivän kruiseilla borgoon bärtseillä.
btw,Suosittelen ko.puuhamaa mestoja.
Anyway.Eipä onnistu 32 ovaali/ 30/spideri/bash tsydeemi 9.8:iin.Ratas nappaa kiinni CS:ään,
Orkkis setupissa Rf:ät 30dm flipattuna 170 cinch akselilla.Onnistuiskohan jos vaihtaisi 190 akselin.Meniskö ketjulinja ihan kuralle?
Noku emmä nää ku eturenkaan, ni takasen pitäis olla pahassa paikassa ilmassa. Silloin se ei voi takertua mihinkään ;-)
Korppikotkat hiipii, sammioihin käy. Sotahuuto riipii, vaikkei ketään näy.
^^ kuis lähellä tai kaukana se ois että mahtuis?
sulla on se laakerin välyksenpoisto nutikka säädettynä melkein tappiin, se tarkottaa että siitä pystyy shimmaamaan ainaki 1.5mm ulommas rattaita.
Mulla tuo riitti Lokissa kun 32t ratas ei muuten olis mahtunu.
Onkohan näissä nykyhärpättimissä liikaa standardeja?
Kohta mikään ei enää sovi mihinkään ainakaan oikeenpäin.![]()
- vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -
Standardeja liikaa?Emmä ny tiää koska fillarigendrejä on monia.Sellasen oikein hyvän konkelin rakentaminen olisi melko mahdonta samoilla peruspalikoilla nykypäivänä.
Rengaskoko,joustot,geot,vällärit, jne kyl te tiedätte.
Sopivuuksista?Pitää tietää mitä haluaa ja tehdä sen mukaisia valintoja,kompromissithän johtuu pelkästään tilisaldoista.
Kyllähän esim kampispeksi luettelo on melko kattava.Fyffee tiskiin niin kaikki hoituu.
http://www.raceface.com/media/Crank_...chainlines.pdf
@B 2mm menis cl ulospäin orkkiksesta jos tyrkkää 190mm akselin/2xspiderin.
Mun mielestä ei ole mahiksia orkkisakselilla käyttää muuta kuin flippinä max 30 piikkistä
Ei se nyt eilisen perusteella ihan surkee ollut ajaa ns.teknisimmissä spoteissa,vaatii vaan tunteja että oppii löytämään sopivat vällärit vastapatteihin.
Eniten huolettaa kun ei ole ratassuojaa kämmien varalta.Fear to fail.
Sun pitää mennä leipomaan kuitupajalle semmonen trialtyylinen pohjapanssari. Sen sais hartsilla suoraan rungon jatkeeksi, niin ei tarvii laikkea teipillä kiinnittää ;-) Sit vois postailla kivien nokassa järkkymättömällä tasapainolla.
Jotain tollastahan suunniteltiin silloin, kun mulla oli Beargrease ehkälistalla.
Korppikotkat hiipii, sammioihin käy. Sotahuuto riipii, vaikkei ketään näy.
Niimpä.Hah nyt on pakko taluttaa koska muovi hajoo jos ei osaa.Boustailua ja muuta kiven nokassa töröttämistä tartte aina tehdä.
Varovaisempi ajotapa toimii luonnollisena siirtymänä sähkiksiin.Lelu pohjapanssareilla tuskin kaahotetaan kivikkopätkillä kovin pitkään apumotori ehjänä.
Speksailin muovipöörän tsydeemit ja hinnat valmiiksi mutta taidan sittenkin tunkata pahimmat esteet yli koska jalkautimisella/paha este pääsee ihan palkoille tänä kesänä.
srämpylöillä meneillään olosihteiden pakosta,vaikka vannoin jo kertaalleen ettei niitä meitsin pyöriin tule.
Onkos ne teräksiset directmount -rattaat sitten jo niin jämäköitä että joku muu hajoaa osumasta?
Voittoarpa sadetutkalotossa. Aamusta sateenraja solvallan kohdalla ja ip hanat aukes kun phillarin nostin auton katolle kattilassa.
Ilmankosteus oli kaseikossa silti noin 108%. Puujalkapohjekin anto ajaa ihan erilailla ku eilen. Päivän jännitysannoksen takas alla olleet
peisstaariset roketronit; eessä 3" ja takana 2.8" - juures&kives-flipperissä pärjäs kun piti vauhtia.
Jopa aurinko näyttäytyi lakisääteisen tauon aikana.
![]()
Ostajan puutteessa menee kesä osin Hangossa. Pyörähän siellä pitää olla ja retro rautatakajäykkä pitää sinne kasata. Kaikki muut palikat on tallessa, mutta Avidin jarrusatulan kiinnityspultin yksi "kuppiprikka"-pari on kateissa. Onko jollakin setämiehellä moinen ylimääräisenä miljoonalaatikossa, josta voisi luopua. ?
Ride harder - Ride a totally rigid.
^Löytyy molemmille käsille. Laita privaa niin sovitaan toimitus.
Memento mori
Törmäsin samaan ongelmaan ekan riibin kans. Löysin jonkun kintsirattaan (oliskos ollu wolftooth tai nsb) jossa on RF:ää isompi offsetti ja
joka toimi flipattuna. Ketjulinjasta en sit tiedä, eiks se oo ratkastavissa sillä et kasaa itte pakan vaikka vähemmillä rattailla sen linjan mukaan
mitä etupää sallii. Kattelen kun kerkeen markettiin penkomaan hyllyjä.
@petjala - laita mulle ne mulkuttimen headsetin strategiset mitat, niin katson mitä acrosta löytyy
Tosa on kuva noista offseteistä - vasen on wolftooth, keskellä rf ja oikeella nsb.
Wolftoothilla pääsee millin-kaks etäämmälle cs:stä kun rasefasella. AB on ihan rf:ää vastaava. Nsb:llä eroa liki 3mm.
Mut sit alkaa hauskuus - Affectiin menee kaikki noi flipattuna, Next SL:ään ja SixC:en ei nsb mahdu käännettynä.
Turpiineja ei ollu testimateriaalissa.
Toi wolftooth ei sit oo se normaali wolftooth, vaan RD / reverse dish- malli. Siitä normaalista en tiedä.
Tommosia olivat -
Tolla saa siis pari milliä väljyyttä (jos nextit) ja jos ei_vetopuolen kampi ei ala rahnata putkeen niin epäkeskiöimällä kammet ehka saman verran lisää.
No jopas.Mä luulen että vaihdan 190mm akselin jos muutan vällärit .Spider/bash kuitenkin se Paras vaihtoehto..... paitsi jos wolfilta tulee RF:n DM specifikki steel ring/bash yhdistelmä.Sram passelihan on jo ollut saatavilla ihan koto Suomesta.
Mitkäs jarrut on 50/60 approved?
Itsellä nyt Xt 785. Uudet palat ja levyn puhdistus niin kestää yhden Lenkin kun alkaa ulisemaan ja teho häviää. Ilmeisesti jarrusatulasta jostain menee jarrunestettä paloille.
Lähetetty minun HTC 10 laitteesta Tapatalkilla
Ei kai siinä ole kuin männäntiiviste sökönä. Tehokkaat yksisormijarrut muuten.
Itse olen tykästynyt ulisemattomiin nelimäntäisiin, XT 755, Saint, Zee, Magura, Grimeca, Hope, Guide.
Ei sedät varmaan mitään kevennysjarruja suosittele.
Zippo mulla on ylimääräisenä RF:n 190 akseli ilman kiinnityspultteja, jos haluat testata ja tosta voin kyllä luopuakin.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Shimanolta saa uudet jarrusatulat siihen hintaan että tiivisteiden vaihto taitaa olla turha haikailla. Halvimmat alta neljäkymppiä mit Beläge.
Larstai & nuuksela?
Startti ysi-kynppi ja sad_end viim. kolmelta ip.
Alustavasti kattila, sieltä ku pääsee poluille jotka ei virtaa.
Semmonen medium-plus alustava plan.
Will be expired 08.07.2016 19:00.
@P&K
Thnx.Koitan oppia ajamaan 9.8.Rekin inssien spekseillä,heti kun ehdin.
Palaan asiaan jos menee surkeaksi sätkimikseksi ...upgrade osat on jo tiedossa.
La Su Mörkö
Ja tax free ostokset mennen tullen
![]()
jurpo muokkasi tätä : 08.07.2016 at 14.26 Syy: kolme patarautaa pakussa, mitä muuta pitäis muistaa?
- vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -
Päädyin sitten ostamaan yläfemmasta Zeet. Hinta sama kuin saksan halvimmissa tarjouksissa. Jarrut on asennettu ja testiajo suoritettu.
Todella hyvät jarrut.
Milloin olisi porukkalenkkejä tarjolla?
Terveiset nimerkille Pah tätäkin kautta. Mynämäen kalliobaanat toimii.
^^Meinasin alkavalla viikolla ajella parin tunnin settejä aamupäivisin todella epämääräisiin aikoihin, viikko-yh:n tekemistä rytmittää kätevästi kotirempat, pyörärempat ja Hesacup...
Kököt kelit olleet siellä(tm) ja vissin täällä(tm) myös.
Kävin tänään vaimon kanssa pyöräilemässä Pyymosan megamyllerryksen tienoilla. Nyt on sen valtaojan, joka aiemmin esti ajamisen Odilammen suuntaan, yli rakennettu tie josta pääsee toiselle puolelle ja metsään poluille. Vähän mutaista oli mutta pääsee sieltä polkuja pitkin Odikselle ja vaikka sinne uimarannalle.
Työmaatoimistokopin ystävällinen leidi antoi luvan pyöräillä keskellä päivää kunhan pysyy kuorma-autojen ja koneiden tieltä pois joten ei tarvi välttämättä illalla tai viikonloppuna ajella jos paikan haluaa nähdä ja em reittiä ajella.
Ensi vuonnahan siellä luultavasti saa pallon päähänsä jos sinne fillarilla eksyy joten kannattaa tänä suvena käydä.
Kirjanmerkit