GiantGarminEfatElectrobike
Sivu 25 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1479

Aihe: Hyvät XC-Kumit?

Race King on nopea, mutta sen pyöreä profiili arveluttaa hieman kurveissa, kun ehdin jo tottua kulmikkaampiin käännöksiin. Pyöreä profiili ja pienet nystyrät. En oikein uskalla vielä irtosoralla luottaa noihin kummoisestikaan, mutta ehkä se on vain omaa pelkuruutta, vaikka toki järkikin sanoo, ettei tuollainen yhdistelmä ole paras mahdollinen siinä. Olen tosi tyytyväinen muuten menoon, kun ilmatilaakin on niin massiivisesti, että hyvä, että pyörään mahtuivat. Eivätkä mahtuneetkaan ilman muutoksia.

Jos kestävät hyvin, niin varmaan jatkan näillä vuosikaudet. Minulla on tapana pysyttäytyä yhdessä mallissa pitkään, koska se käyttäytyy aina vuosien aikana tutuksi tulleella tavalla, mikä mielestäni vaikuttaa nopeuteenkin enemmän kuin johonkin uuteen erituntuiseen renkaaseen vaihtaminen, mikä aiheuttaa juuri tuollaista, ettei oikein tiedä, missä rajat menevät.

Tuo on kyllä totta että tottumus vaikuttaa paljon ja taitaa uhkaavasti vaikuttaa siltä että itsekin palaan takaisin S-Workseihin, vaihdoin viikonloppuna vanhan Fast Trak & Renegade -yhdistelmän takaisin ja kyllä se vaan jotenkin tuntuu käteen paremmalta kuin Race Kingit. Toki tuo vielä jemmassa oleva "iso" 29x2.2 Fast Trak painaa 40g enemmän kuin Race King RaceSport samassa koossa mutta on varsinkin eturenkaana luottamusta herättävämmän oloinen ja jutut Continentalin huonoista tubeless-ominaisuuksista kääntää vaakaa entistä enemmän S-Worksin puolelle - ei siinä paljon 40g renkaassa haittaa jos sieltä lähtee 150g sisäkumi pois ja mahdollisesti vähän huonompi rullaavuuskin kompensoituu samalla.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

noniinno Guest
    Fast Track S-Works 2.2" nyt ollut takana puolenkymmentä lenkkiä. Ikävä on tullut Schwalben Racing Ralphia joka tuntuu kepittävän Spessun joka suhteessa. Pahinta tuossa on onneton vetopito. Rengas on kyllä helppo heittää sladiin jarrulla tai ilman, mutta en sanoisi tuota nopeimmaksi tavaksi edetä vaikka hauskaa onkin. Johdonmukainen tuo S-worksi kyllä on ja rajojen ylityksen tietää ja huomaa. Mudan sieto on todella huono, mutta muuta ei voi kuivan kelin/kovan alustan XC-kumelta toki odottaakaan. Ehkä tähän tottuu, Tahkon ajattelin näillä kuitenkin sitkeillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Itse laittaisin Racing Ralphin taakse ja roro eteen..
    Näin itelläkin ja oon ymmärtänyt, että yleensä muutenkin, jos näitä sekakäytetään..ja oli miten oli toisin päin en kyllä ole vaihtamassa.

Hyvin tuo kompo on toiminut, paineiden kanssa vaan välillä tunaroin..liika on varmasti liikaa märällä ja isolla juurakolla ja kivikolla, minkä ei pitäisi olla kovin uutta tietoa mutta silti se vaan aina yllättää.

Alkaa vaan olla päivityksen aika ja nyt arvon, että pitäisikö testata Ikoneja seuraavaksi vaiko pysyä samoissa..hyvin olisi aikaa totutella uusiinki ennen tahkoa.

e: henkilökohtasesti, ja varmaan kyllä monelle muullekin, on tärkeää, että eturenkaan pitoon ja käyttäytymiseen on luottoa ja tuntumaa, perälle riittää kunhan vetopitoa on kohtuudella (tai mieluusti kunnolla tietenkin, mutta sitähän voi korvata vauhdilla..)...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Näin itelläkin ja oon ymmärtänyt, että yleensä muutenkin, jos näitä sekakäytetään..ja oli miten oli toisin päin en kyllä ole vaihtamassa.

Hyvin tuo kompo on toiminut, paineiden kanssa vaan välillä tunaroin..liika on varmasti liikaa märällä ja isolla juurakolla ja kivikolla, minkä ei pitäisi olla kovin uutta tietoa mutta silti se vaan aina yllättää.

Alkaa vaan olla päivityksen aika ja nyt arvon, että pitäisikö testata Ikoneja seuraavaksi vaiko pysyä samoissa..hyvin olisi aikaa totutella uusiinki ennen tahkoa.

e: henkilökohtasesti, ja varmaan kyllä monelle muullekin, on tärkeää, että eturenkaan pitoon ja käyttäytymiseen on luottoa ja tuntumaa, perälle riittää kunhan vetopitoa on kohtuudella (tai mieluusti kunnolla tietenkin, mutta sitähän voi korvata vauhdilla..)...
    Mä tein tässä joku aika sitten juurikin tuon vaihdon. Eli aikaisemmin oli edessä 29x2,25" RoRo ja takana RaRa EVO TLE SnakeSkin. Vaihdoin molempiin päihin Maxxis Ikon Exo TR 3C 29x2,2" renkaat ja olen ehkä hieman pettynyt tähän valintaan.

Ikonit tuntuu olevan hieman kapeammat ja ehkä pienempi ilmatilakin? Vetopito takana on huonompi verrattuna RaRaan ja edessä huonompi sivuttaispito verrattuna RoRoon. Ikonit rullaa ehkä hieman paremmin, mutta ei merkittävästi, koska tuo RaRa/RoRo -combokin rullailee ihan riittävän hyvin mielestäni. Taidan päätyä tuohon Schwalben comboon taas seuraavan kerran kun on tarve uusille renkaille. Onhan ne jonkun verran edullisemmatkin.

Mä ajelen kuitenkin Ikonit nyt loppuun kun tuli sellaiset ostettua. Saa nähdä tottuuko niillä ajamaan kun kilometrejä tulee lisää alle. Tahkon ajan ainakin nyt näillä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

^ Ok kiitos tiedosta, pitää kyllä puntaroida tuota vielä tosiaankin..

Onko muilla minkään Raran nappulat kuluneet samaan tapaan, kuin mitä trailstar-pohjaisilla on joskus käynyt, eli nappulat halkeilevat, murenevat ennenaikojaan?
    Muut Rarat ovat aina itsellä kestäneet, mutta uusin 2.1 ss Rara näyttää kivipuutarhamaratonin 100krt läpivieneeltä jo parin ajon jälkeen. Kuva löytyy mikä sinua ihmetyttää-topikista.

Sanoin sille, että minähän en sinua vaihtamaan ala, kun on riittävästi jo parille viikolle renkaita vaihdeltu, että siinähän sitten mennään vaikka ilman nappuloita jos ei ne kerta kasassa pysy, mutta litkuja et ala suihkimaan tai suutun. Ilmeisesti meni perille, sillä litkut ovat pysyneet nätisti sisällä, eikä ole uskaltanut edes paineita laskea.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Trailstar seoksen on tarkoitus olla pitävää ja sen takia pehmeää, se ei kestä kuivassa kivikossa ajoa kovinkaan paljoa.
    Eikä sitä kuivalla kelillä normiajossa tarvitse.

^ Juu, toki. Olin ymmärtänyt, että niissä olisi ollut jtn laatuongelmaa yksittäisissä siten, että olisivat kuluneet perusajossa turhankin nopeaan.
    Rarathan ovat kaikki pacestar, jonka pitäisikin kestää paremmin myös kovalla alustalla, mutta tuo 1 on kyllä aika kärsineen näköinen jo parin ajon jlk.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    ... Vaihdoin molempiin päihin Maxxis Ikon Exo TR 3C 29x2,2" renkaat ja olen ehkä hieman pettynyt tähän valintaan.
    No voi hitto. Mä kun meinasin kohta tehdä täysjäykkärin rengasasioissa juuri tuollaisen liikkeen Schwalben laatuun kyllästyneenä.

No pitää keksiä muuta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Tuoreimmat tiedot melkein kolme vuotta vanhoja. Kyllä saksalainen tietää paremmin.
    Tuo on kyllä loistava linkki, kun nykytyylin mukaisesti ympätään mahdollisimman isoa gummia. Katselin noita lukemia, niin piruuttani koitin Hans Damphia 2.35 suht ahtaaseen takahaarukkaan jossa ei ainakaan korkeutta ole paljon. Hipoen menisi, niin tiukka ettei viitsi. Saas nähdä meneekö Racing Ralph 2.1 tai Michelin Wild Grip 2.1, niitä tuonne ensijassa havittelen. Aika vähän täällä on mainittu Michelinin maastokummeja, mun mielestä Wild Grip 2.25 tarttuu kakskutosessakin takana kuin tauti.

^Jostain syystä Michelin ei ole ikinä käynyt edes mielessäkään, eikä ole tullut juuri nähtyä edes moisia.

Päädyin sitte pysymään samassa setissä, rororara, nuo Ikonit olisi kiinnostanut pääasiassa sen vuoksi, että ainakin aikoinaan maxxiksen kumiseosta kehuttiin todella hyväksi..ainakin sellainen mielikuva on jäänyt. ..vaan pitänee nyt yrittää pysyä järkipaineissa kosteissa olosuhteissa, josko sitten saisi vielä enemmän näistäkin irti. =) Muutenhan nämä ovat pelanneet sen mitä minun ajossa tarttee.

e: Ja kai se yksi syy vaihtokiinnostuksiin on aina se, että sitä alitajuisesti salaa toivoo toisilla renkailla ajon muuttuvan yhtäkkiä tuntuvasti helpommaksi.
    äss muokkasi tätä : 20.06.2016 at 00.34

Rara ja Roro ovat edelleen yhdet lempparikumeistani, vaikka onnistuinkin ihmeellisesti rikkomaan pari Roroa parissa viikossa ja kadottamaan nappulat Rarasta parilla lenkillä. Menen itseeni hieman näiden rengasvalintojen suhteen, ainakin silloin, kun kokeillaan ekaa krt jotakin hieman riskialtista, (jota ainakin minulle on pyörähtäminen ilmalennon aikana ja terävän reunavallin vieressä). Onko sinne sitten ihan pakko laittaa se kevytrengas. Voisin suosia ainakin DD-versiota rarasta, kun kiviä, kallioita ja muuta semmoista on tiedossa, vaikken vieläkään tiedä miten sulatin rarasta nappulat.
    Fast trakkikin kuuluu lemppareihin, mutta senkin taidan jättää enemmän otsikon mukaisiin ajoihin, minne se kuuluukin.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No voi hitto. Mä kun meinasin kohta tehdä täysjäykkärin rengasasioissa juuri tuollaisen liikkeen Schwalben laatuun kyllästyneenä.

No pitää keksiä muuta.
    Koeajoin näitä vielä tänään 100km verran märillä poluilla ja kyllä noilla oppii ajamaan. Ei ne varoittamatta alta lähde. Märillä kivillä ja kalliolla paremmat kuin märillä juurilla tai pitkoksilla. Kyllä mä näillä Tahkolle lähden vaikka olisi taas samanlainen mutaralli kuin viime vuonna.

Tarkemmat speksit: Jäykkäperä, tubeless ofkoors, aika kapeilla vain 20mm sisäleveyden DT Swiss XR1501 Spline One -kiekoilla, edessä 1.6bar ja takana 1.8bar tikitaalisella mittarilla mitattuna, kuskin paino ajokamoineen noin 75 kiloa.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    edessä 1.6bar ja takana 1.8bar tikitaalisella mittarilla mitattuna, kuskin paino ajokamoineen noin 75 kiloa.
    Olisi vara pudottaa, IMO. Saisi lisää pitoa ja rullaavuutta.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Aika tarkkaan tiedät elaston ajotavan yms. kun voit noin huudella.

Ikoni oli alkukesästä alla ja mä en myöskään tykänny yhtä paljon kuin RaRasta. Edessä mulla tosin oli Ardentti, että rullaavuuteen RoRo-RaRa komboon verrattuna ei viitsi ottaa kantaa. Ikonissa reunanappulat suojaa kylkiä vieläkin heikommin kuin RaRassa ja kiveen sen Ikonin kylki tulikin aukaistua Hossan reissulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Ei uskalla kauheasti tuosta pudotella. Testailin siis sopivia kisapaineita ja tarkoitus on ajella mahdollisimman kovaa. En halua ottaa sitä riskiä, että rengas puhkee. Tuollaiseen ulkorenkaaseenkin saa aika nätisti snakebiten aikaan kun tykittelee alamäkeen, keskittyminen herpaantuu väsyneenä ja ajovirheen seurauksena ajaa lähes koko kuskin paino yhdellä renkaalla päin jotain terävää kiveä. Ja noita kivikkoja riittää esim. Tahkolla.

Onko kellään muulla kokemuksia Vittoria Barzosta? Mulla on 29 x 2,25 TNT versio. Mielestäni ihan helkkarin hyvä gummi yleisrenkaana polkuajeluun sekä kivikko ja juurakkojumppaan. Helppo asentaa, pitää liemet hyvin sisällä, pitää ja rullaa mukavasti (myös märällä).

Kestävyys vaikuttaa paremmalta kuin fillarissa alunperin olleissa Conttimentaalin MK/XK kombinaatiossa, vaikka nuo olikin protektiooniversiota. Painokin on kohtuullinen 660 g varsinkin noihin Contin kummeihin. Selkeästi paras rengas meikäläisen käyttöön tähän mennessä. Noilla mennään Tahkolle yrittämään paria kierrosta.

En löytänyt sitä topikkia, mutta oisko ehdotuksia 27.5er kestäviksi urban assault-renkaiksi?
    Ei siis mielellään isoja nopeasti kuluvia nappuloita, pitäisi kestää pikku kolhuja silloin tällöin, asfalttia ja kiviä. Niin ja painaa todennäköisesti tonnin...

Ekana tulee mieleen Schwalben renkaiden Double Defence -versiot ja heti perään Specializedin Gridit. DD:nä löytyy näköjään Racing Ralphia ja Nobby Niciä josta varmaan on kuvion puolesta sieltä sopivammasta päästä, Gridinä sitten Ground Controlia ja Slaughteria jotka saattaa olla jo liian nappulapitoisia.

GC ja Noni suunnilleen samankokoisilla napuilla. Mietin lähinnä jtn Supermoto-tyylistä puhtaasti cityilyyn.

Racing Ralph ei sitten mene tukkoon. Se on vain öö, täynnä nyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    GC ja Noni suunnilleen samankokoisilla napuilla. Mietin lähinnä jtn Supermoto-tyylistä puhtaasti cityilyyn.
    Kun sinulla rengasbudjettia näyttää löytyvän, niin Big One. Siinä on urbaania hyökkäystä, eikä varmasti paina liikaa. Liteskin 440 g (29 x 2,35"). Eikä kestä niin pitkään, että ehtisit kyllästyä, mikä näin sivusta katsottuna näyttäisi olevan ongelmana.

Älä sitä rengasta kattele, ku eteenpän ja keskity ajamiseen!

Siinä saakin keskittyä ihan huolella ajamiseen, kun rengas on halki nappuloista vanteeseen. 👍

Ei mulla ole enää mitään budjettia renkaille, siksei ole varaa rikkoa loppujakin, vaan tarvitaan kestävämmät kohelluksiin.

Super Motosta näyttää olevan tuollainen uusi X-versio juurikin 650B koossa, valmistajan mukaan pistosuojaus viisi pompulaa kuudesta ja väittävät olevan vahvistetuilla kyljillä. Jos tuo ei kestä niin sitten ei kyllä varmaan mikään.

Tätä muuten ilmeisesti hait: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...E4n-asfaltille

^
    Mahtavaa, kiitos! Vastasin sinne, siellä onkin parempi jatkaa aiheesta niin ei tämä täyty ot:stä.

Onkos kellään kokemuksia näistä Michelinin Wild Race renkaista? Painon ja hinnan puolesta olisi aika houkuttelevat...
    ( http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod118446 )

Johan repes, nimittäin se ennätysajassa sileäksi ajettu Rara. Se sanoi tänään sopimuksen irti kesken alamäen. En minä kyllä pysähtynyt sitä siinä ihmettelemään, mutta mäen alla oli pakko vähän rohkaista sitä pumpun kera.
    En kerennyt tärinän vuoksi havaitsemaan mihin se osui, tai mikä osumista oli kuolettava, mutta ilmeisesti kivi ollut asialla.
    -team Söpöshox

Nyt on 800 km alla Race Kingeillä (Protection), ja ihan ovat kuin uudet vielä. Etukäteen huolestutti hieman matalien nappuloiden kuluminen, kun sitä kulumisvaraa ei juuri ole, mutta seos tuntuu kestävän erittäin hyvin. Minun piti jopa eilen leikkailla niitä uuden kumin hipsuja pois, mitä noihin renkaisiin valmistusprosessissa jää, kun hinkkasivat ääntä pitäen pyörään, kun on vähän tiukkaa tuon pyörimään mahtumisen kanssa. Hermo meni odotellessa, että kuluisivat pois. Eli eipä ole hieman reunemmasta ainakaan kulunut siis yhtään. Luulen, että näillä varmasti 5000 km ajaa, eli minulle se on pari kesäkautta. Jos ja kun en niin siitä pidosta ole herkkä, koska jos sitä puuttuu, niin sittenhän mennään vain vähän liukkaammin, niin epäilen, että 10000 km ei ole mitenkään mahdoton ajatus, mutta sen näkee sitten, kun nyt näkee, että miten tämä nyt yleensä lähtee kulumaan.

Tyytyväinen olen ollut, mitä nyt vanteen kanssa ovat löysä yhdistelmä (en ole vieläkään lisännyt teippiä, kun kerran on kestänyt vanteella ja ei vuoda tavattoman paljon -> hyvällä tuurilla teen sen vasta ensi keväänä), joten aion ajaa nämä kunnolla loppuun asti. Tämä on loistava rengas ihmiselle, joka tykkää ajaa vauhdikkaan sileitä pätkiä, oli alusta sitten asvalttia, soratietä tai polkua. Jos pumppaa kovaksi, niin rullailee maantiepyörien kanssa samassa kategoriassa asvaltilla, mutta jättää ne nielemään pölyä hiekkapätkillä Satunnaiset töyssyt hoituvat hyvin, kun ilmatilaa riittää tosi paljon. En tykkää juurakoista, mutta ajamani pätkät ovat menneet tosi hyvin tuon renkaan leveyteen nähden massiivisen ilmatilan ansiosta.

Tuo oli joku maanantaikappale ja sitä tuli kyllä käytettyä aika huoletta, tiesin jo, että kohta menee puhki asti.
    Olishan sitä voinu jätemäki lasketteluun muistaa vaihtaa vähän tuhdimman renkaan, mutta minkäs teet.
    DD Rara puolestaan on porskuttanut jo pitkään. Se oli minulla jo viimekesänä sisureilla alla ja nyt litkutettuna.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •