Sikäli kun joku on tulossa kolmenkympin porukkaan niin ettikääs kuvan tuntomerkkeihin sopiva polkupyöränkuljetaja lähtöalueelta (numero 7357). Koitan olla varttia vaille jäähallilla. Jos saadaan porukka ja muitakin vetohaluisia, niin ajellaan about kolmea kymppiä, jos ei, niin rullailen peekoosykkeillä ja nautin kesäyön sateesta keskenäni![]()
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
Olipas reipashenkinen yö-Pirkka. Kiitoksia ajoseurasta.
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
Missilellä on hyvä PK-vauhti.Oma keskari näytti 36,7 km/h ja ehdittiin hyvin sateen alta pois. Oma jalka ei tänään riittänyt vetoringissä kuin 40 km, sitten oli pakko huilata aurinkokannella Muroleeseen ja siitä luukulla maaliin. Hienoa vetoa yli 10 hengen telaketjulla.
Pantse taisi olla lähinnä oikeassa niitten +++:n kanssa.
https://www.strava.com/activities/612344226
Sähäkkää oli, mutta selvästi kevyempi tätä lähes 37 km/h joukkoa oli vetää kuin pitkää Pirkkaa viime viikonloppuna 30 km/h ryhmässä. Kiitos kaikille, oli mahtava ajokokemus!
Sent from my iPad using Tapatalk
Täältäkin aurinkokannen perältä kiitos ja kumarrus. "Leppoisaa" ajoa. Sääkin suosi.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Niin se tehopainosuhde vaikuttaa. Minusta pitkä Pirkka oli paljon kevyempi, koska ylämäet mentiin selkeästi kevyemmin. Tänään oli todella tiukkaa vetoa monissa ylämäissä. Ylämäkien jälkeen ei yksinkertaisesti pystynyt vetämään kunnolla tasaisilla ja alamäissä, kun mentiin liian paljon punaiselle.
Minun mittadatani kertoo, että tämä oli rasitukseltaan aika lailla saman tason lenkki kuin 32A sunnuntaina. Tämä ehkä silti tuntui napsun raskaammalta, mutta sunnuntai saattaa tuntua vielä hitusen jaloissa.
Itelle tänään mäet mentiin yleensä rennosti ylös, mutta alamäet otti koville.![]()
Niin meni hyymanin Pirkkaneitseys sangen vauhdikkaassa seurassa, mistä kiitos! Tämä hyvä, kovempaan menoon en olisi pystynyt ainakaan vetoringin jäsenenä. Pari kertaa tauon jälkeen lihasoppa muistutteli liian suuresta annoskoosta, pysyi kuitenkin aloillaan.
Kiitos kaikille. Hienoa vetoa, vaikkakin varsinkin Muroleeseen asti aika sekavaa varsinkin ylämäissäOmasta mielestä ylämäet mentiin todella maltilla, mutta nää on makuasioita ja painokin vaikuttaa oleellisesti, joten tuntemukset on ihan eri kaikilla. Todella vähän oli muuta liikennettä ja ainoa kamikazesuoritus nähtiin Kuruntiellä, kun vanha Volvonraato lähti ohittaan täysin sokkona mutkaa vasten. Hieno lenkki ja reitti.
Juu tuikut tosiaan tarvittiin näki ajaa peesissä ja olihan autoliikennettä. Kiitokset 32 keskariryhmän vetoryhmälle i kiwa ajella järwen ympäri niin että heilahti ja harjoitella telaketjuss vetojuhdan hommia. Mitään härdelliä ei ollut ja noudatettiin asianmukaista varovaisuutta, mut siinä ajettiin sit kanss misä pitikin...
Kiitokset 30+ ryhmän vetoryhmälle. Keli oli mitä mainioin nässyn kierroksella. Sade alkoi vasta kotimatkalla Herwoodiin...
Sent from my iPhone using Tapatalk
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
Itse asiassa minun keskisyke oli pk-alueella, mutta siitä huolimatta ei se ollut pk-lenkki. Aika kovia kiihdytyksiä oli ylämäkiin ja silloin, kun veti välin kiinni vetorinkiin.
Kaiken kaikkiaan huomattavasti helpompi kuin pitkä lenkki sunnuntaina 34 vauhtia. Lisäksi jalat oli aika fressit maalissa ja kyllä siihen olisi ajanut 80 km yksinkin 30 keskarilla, jolloin keskinopeus olisi ollut pitkälle lenkille 34,3 km/h. Eli aika paljon tyyni sää ja sopiva lämpö helpottavat pyöräilyä.
Eilen ajettiin PK-sykkeillä alle 6 minuuttia. Sykkeet olivat VK-alueella noin 2:20 ja MK-alueella noin 1:05. Reissun keskisyke oli AnK-6. Tiukkaa settiä verrattuna pitkään 30 km/h Pirkkaan, vaikka peesihyöty oli eilen mahtava.
Yöpirkka : Sää oli kyllä ihan hieno. 2. ryhmässä oli muutama läheltäpititilanne. Niitä nyt on näissä lähes aina. Eniten pisti huolettamaan aika ajotangoilla ryhmän keskellä ajanut kaveri. Ei ihan ymmrtänyt kun kerroin miksei ryhmässä ajeta aerotangoilla. Perustelin sen mielestäni turvallisuusyillä ihan selkeästi.
Ei ne pirkanpyöräilyssä ole kieltämällä kielletty. Selkeästi kilpailusäännöissä ne ovat kiellettyjä niiden aiheuttaman turvallisuusriskin takia.
Kaveri kertoi osaavansa jarruttaa. Varmaankin osaa - kaikkihan osaa jarruja käyttää, mutta silti niitä kasoja kaikesta huolimatta joskus tulee . Aikaa jarrujen käyttöön ei aina ole riittävästi . Aerobar tangot tekevät rumaa jälkeä törmäystilanteessa . Pidin kuitenkin hissukseni huolen omasta puolestani, ettei ko kaveri aja minun takanani eikä edes samassa jonossa. Koska ryhmä ei älämölöä tuosta pitänyt niin en minäkään viitsinyt sen enempää - enkä viitsinyt alkaa kouluttaa kesken ajon. Yö alkoi pimenemään jolloin riskit kasvavat lisää, joten päätin jättää Muroleessa ryhmän jatkamaan lihasopan syöntiä. Tuntui turvallisemmalta ajatus lähteä ajamaan loppuosan omana ajona.
onnimanni muokkasi tätä : 19.06.2016 at 09.24
Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on
Myös nopeammassa ryhmässä ajoi pienen hetken joku aika-ajotangolla. Hänelle huomautettiin asiasta ja tilanne ratkesi. Laitoin alle linkin, josta näkyy syy miksi aika-ajotangolla ei ajeta ryhmässä. Reagointiaika ei riitä, jos jotakin tapahtuu edessä ja kuski on aika-ajoasennossa.
https://www.youtube.com/watch?v=GaQJB_bWA4c
Oltiin Petrin kanssa luukkumiehinä jä selvä viesti aika-ajotangon suvaitsemattomuudesta meni heti perille. Olkoon vaikka kuinka kokenut ajaja, niin ei kuulu porukkalenkille. Vauhti oli sen verran reipasta, että turvallisuus on tärkein asia. Tuleekohan minusta "Talisker" vuosien saatossa![]()
Ryhmässä ajon täytyy olla niin turvallista kun se on mahdollista. Toivottavasti meissä kaikissa asuu pieni "Taliskeri". Eikä vaan vuosien saatossa vaan heti.
Meinaan ettei Taliskerin luotsaamassa ryhmässä olisi ajettu metriäkään noilla häränsarvilla. Vaikka olisi sitten ollut Fabian Cancellara kyseessä.
Kaippa sitten ryhmän älämölö oman turvallisuutensa puolesta on oikea toimenpide kun niillä ajoa ryhmässä ei ole kielletty esim pirkan ohjeissa . Mahtaisikohan kuitenkin olla mahdollista saada pirkan ohjeisiin maininnan, jotta olisi näissä tapauksissa niihin vedota ilman älämölöä .
Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on
Joka ryhmässä pitää olla yksi "Talisker", mutta tosiaan vain yksi.
Älämölöön vastataan älämölöllä.
Aika-ajotankoja/-pyöriä ei olla haluttu kokonaan kieltää, koska
niitä käyttävät osaavat kyllä ajaa keskenään ja/tai yksikseen.
Ryhmiin heitä ei oteta.
Yritän sopia järjestäjän kanssa selkeämmän ohjeistuksen.
Hyvä periaate tuo ohjeistus ei kaikki tunne niin tarkoin kaikkia asioita.
Olisi minusta hiukan noloa kieltää aika- ajopyörät. Nimittäin yksi tuttu vuoden SM triatlonisti lähti kyllä yöpyöräilyyn aika- ajopyörällä ja huikkasi siinä mennessään meille treenin tavoitteena olevan 36...38km/h yksin.....
Yksi (tai osan matkaa kaksi) tt-pyöräilijä tuli 36 ryhmän perässä nätisti pienen hajuraon kera (toinen taisi ajaa loppumatkan ryhmän edellä). Ryhmän viimeisenä ajaneena ainakaan itse nähnyt tuosta olevan mitään haittaa.
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
Pipy tiedottaa:
Ilmoittautuneita yli 4000 ja maalissa yöpyöräilyn jälkeen 3669. Luvut vetävät hiljaiseksi;
vain kaksi kertaa aiemmin on maaliin tullut tätäkin enemmän polkijoita (1982 3750 ja 1981 3740).
Maalisuoralla yksi viivakoodilukijoistamme on viettänyt tovin hiljaiseloa, joten oletettavaa on,
että muutama puuttuva suoritus listoille vielä tämänkin jälkeen saadaan. Eli jos suorituksesi puuttuu; otathan yhteyttä toimistoomme!
Ja kiittää kanuunoita:
Ja kiitos, isosti ja lämpimästi itse kullekin vetäjälle; te olette iso osa Pirkan ulospäin näkyvää julkikuvaa;
turvallista, ammattitaitoista ja vieraat tervetulleeksi toivottavaa!
Pikkasen ihmetyttää ettei Suomessa ole kuitenkaan suurempaa pyöräilytapahtumaa, varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Virossakin taitaa olla useampi isompi tapahtuma. Ja nyt TdH menee vielä tauolle.
Kun nykyään tunnutaan loukkaannuttavan kaikesta niin ei siis tarkoitus ollut arvostella Pirkkaa millään tavalla vaan yleisesti ihmetellä. Kerran itsekin osallistunut mutta toi maantieajelu jäänyt aika vähiin niin eipä ole tullut tonne lähdettyä..
Kirjanmerkit