GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 10 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 395

Aihe: Pistosuojattu rengas maantiepyörään.

Auringonpaiste herätteli horroksesta ja eilen sain vaihdettua maantiepyörään uudet kumekset. 25 mm leveät Durano Plus -kumekset meni alle yllättävänkin helposti.

6 bar painella renkaan todellinen leveys oli 24.6 mm, eli aika tarkkaan on Schwalbe muottinsa tehnyt.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Itse ajelin juuri kyseisillä 25mm Durano plussilla viime kesänä 2000km ilman rengasrikkoa. Täksi kesäksi ajattelin kokella Contin 25mm 4-seasoneita + Michelinin latex sisureita. Katsotaan miten käy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Itse ajelin juuri kyseisillä 25mm Durano plussilla viime kesänä 2000km ilman rengasrikkoa. Täksi kesäksi ajattelin kokella Contin 25mm 4-seasoneita + Michelinin latex sisureita. Katsotaan miten käy.
    Rullaavuusero on iso contin hyväksi. Plussa on umpikumia 4seasoniin verrattuna, joka kestää hienosti ajottaista sora-ajoakin.

Itseäni hivenen jännittää vaihto 4seasonista scwalbe pro one tubelekseen. Mitenhän tuo muovinen kylki kestää sepeliä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Auringonpaiste herätteli horroksesta ja eilen sain vaihdettua maantiepyörään uudet kumekset. 25 mm leveät Durano Plus -kumekset meni alle yllättävänkin helposti
    Kun tarpeeksi pelotellaan etukäteen niin todellisuus voi yllättää! Sekin tosin riittää että jonkin kokee helpoksi. Voisin kyllä ajatella että aina kun joku kehtuu jonkin hankalan renkaan asentuneen helposti, olisi syytä mainita vanne.

Jonkinlainen objektiivinen mittari voisi muuten olla kello eli se kuinka paljon enemmän vie laittaa alle pahamaineiset renkaat A kuin tunntusti helposti asennettavat renkaat B.

Renkaiden asennus vie tietysti noin tunnin vähintään. Ensin kumit ja vanne puhdistetaan huolellisesti. Sitten talkittu sisuri paikalleen ja ilmat sisään parissa kolmessa eri vaiheessa. Välillä rengasta leivotaan käsillä ja tarkkaillaan että se asettuu tarkasti paikalleen.

Harrastuksista pitää tehdä taidetta.

Vanne meinaa aika lailla asennuksessa minun kokemuksien mukaan. Olen samoja Duranoplussia (23mm) käyttänyt kahdessa eri pyörässä ja ero siinä miten menevät vanteille on valtava. Toisille vanteille menevät lähes heittämällä verrattuna toisiin.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Jälleen pitää nostaa Vittoria Rubino Prota jalustalle. Renkaasta paistoi viimeiselle lenkille lähtiessä kankaat läpi, muttei malttanut olla lähtemättä. Lenkin jälkeen rengas näytti tältä useammastakin kohdasta:

Rengas: Vittoria Rubino Pro 25mm. Painetta renkaassa 8,5 baria ja minulla painoa 115kg. Lenkillä oli pituutta vajaat 106km sisältäen pienen hiekkatie/työmaapätkän. Hatunnosto paikallaan!

Edit: onhan kuva varmasti riittävän iso?

Schwalben Onet on kivat ja rullaa mukavasti mutta kakkoskumeiksi olisi tarkoitus saada jotain hieman hiekkasietoisempaa. Contin 4 season lienee perusvaihtoehto ja Michelinin Pro 4 Service Course lienee myös todella yleinen. Onko täällä kokemuksia Michelinin Pro 4 Endurance v2:sta ja vielä erityisesti jos on vertailukohtaa 4 seasoniin. Tuo Endurance Jarnon mittausten perusteella kiinnostaisi ehkä näistä eniten: http://www.bicyclerollingresistance....d-bike-reviews

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti
    Jälleen pitää nostaa Vittoria Rubino Prota jalustalle. Renkaasta paistoi viimeiselle lenkille lähtiessä kankaat läpi, muttei malttanut olla lähtemättä. Lenkin jälkeen rengas näytti tältä useammastakin kohdasta:
    Paljonko noilla on kilometreja takana ja onko arviota paljonko siitä on hiekalla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ranttis Katso viesti
    Schwalben Onet on kivat ja rullaa mukavasti mutta kakkoskumeiksi olisi tarkoitus saada jotain hieman hiekkasietoisempaa. Contin 4 season lienee perusvaihtoehto ja Michelinin Pro 4 Service Course lienee myös todella yleinen. Onko täällä kokemuksia Michelinin Pro 4 Endurance v2:sta ja vielä erityisesti jos on vertailukohtaa 4 seasoniin. Tuo Endurance Jarnon mittausten perusteella kiinnostaisi ehkä näistä eniten: http://www.bicyclerollingresistance....d-bike-reviews
    Mulla ollut alla Pro 4 Endurance V2:t nyt noin 1000 km verran. Renkaat ovat oikein mukavat ajaa ja rullaavuus mun asteikolla ainakin on hyvä. Pistosuojauksen laatu on vielä arvoitus. Yhden kerran olen eturenkaaseen sisurin joutunut vaihtamaan, kun vuorokaudessa paineet laskivat puoleen. Tosin reikää en sisurista löytänyt eli vika voi olla venttiilissäkin. Tonnin jälkeen renkaissa ei näy kulumaa paitsi normaaleja kivenreikiä. Tällä hetkellä oon renkaisiin oikein tyytyväinen, mutta syksymmällä oon niiden suhteen viisaampi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti joni33 Katso viesti
    Mulla ollut alla Pro 4 Endurance V2:t nyt noin 1000 km verran.
    Onko sora/hiekkakilometrejä alla kuinka tuosta tonnista ihan hihavakiolla? One/4000SII/PowerComp tullee olemaan seuraava valinta ykkösrenkaaksi asfaltille mutta muutamia lyhyehköjä pätkiä ajelen välillä missä on hiekkaa ja tällä hetkellä menen ne cyclolla kun näillä ykkösrenkailla ei jaksa lähteä arpomaan sinne että koska pamahtaa/sihahtaa.

Onko sora/hiekkakilometrejä alla kuinka tuosta tonnista ihan hihavakiolla?
    Hiekkatieajoa on lähes nolla. Uskoisin toimivan, mutta kokemusta ei ole.

Paljonko noilla on kilometreja takana ja onko arviota paljonko siitä on hiekalla?
    Kilometrejä on takarenkaana alla jotain 3500km kieppeillä. Samaan aikaan vaihdettu eturengas ei ole kulunut juurikaan. Huomionarvoista on, että tuo rengas on kantanut päällään aika isoa massaa. Käsittääkseni Rubino Prot ovat vieläpä suht kevyitä ja hyvin rullaavia. Kai niitä parempiakin on, mutta näillä kiloilla menee niin saivarteluksi, että kunnollinen kesto vie voiton.

Hiekkaa koitan välttää tilaisuuksien mukaan, kun en ole ollut innokas testailemaan sivujen kestävyyttä. Jonkin verran toki pakollisena tietyökohdissa joutunut, mutta yhtään aitoa hiekkatiepätkää en ole niillä ajanut. Korkeintaan muutamia kilometrejä hiekalla.

Nyt on Rubino Prot testattu myöskin hiekkatiellä, kun lähdin uutta reittiä tutkimaan, missä tien päällyste loppui kesken kaiken. Ajoin reilut 5km hiekkatietä. Renkaat selvisivät ongelmitta; ei mitään pahempia ulkoisia merkkejä vaurioista renkaissa. Kieli keskellä suuta joutui kuitenkin ajelemaan isompia kiviä ja monttuja väistellessä. Parissa kohtaa nimismiehenkiharaa ei voinut välttää. Siinä sai kunnollisen hanurihieronnan ja paikatkin olivan irrota hampaista. En ajatellut jatkossakaan vapaaehtoisesti lähteä maantiepyörällä hiekkateitä ajelemaan...

Ehtikö täällä kukaan tilata talvella schwalben s-oneja, kun niitä vielä sai? Käsittääkseni näillä uskaltaa ajaa huoletta hiekkateilläkin.
    Nämä vastaavat kuulemma 28mm pro-oneja leveydessä, eli mahtuvat jo joihinkin maantiepyöriinkin.

Arvoin pitkään s-onejen ja 4seasonejen välillä, mutta tubeleksen helppous ratkaisi valinnan. Lateksit vaativat kuitenkin aina sen pumppaamisen, tubelekset vain reikiintymisen jälkeen, joka toivottavasti vähenee pro-one=>s-one vaihdolla.

4seasoneja saa muuten nyt halvalla toni&tonilta.

Meni sitten Trekin Bontrager R1 Plus (23mm) takarenkaan kyljestä sepelinmuru sen verran pahasti läpi, että on rengas entinen. Eli uutta ulkorengasta joutuu hankkimaan. Kaipaisinkin suosituksia uudeksi renkaaksi, kun olen varsin noviisi näissä asioissa. Ehdottoman tärkeää olisi rengasrikkojen määrän minimointi eli hyvä suojaus. Paljon huonokuntoista asfalttia täällä päin + kevyenliikenteen väylillä soraa asfaltilla. Mutta pitäisi renkaan kuitenkin rullatakin.

Contin Grand Prix 4-seasoneista olen lukenut paljon hyvää. Mitenhän niiden rullaavuus ja ajotuntuma 25mm leveänä verrattuna tuohon Bontrager R1 plus kumiin ? Muita hyviä vaihtoehtoja ? Ajo lenkkeilyajoa yksikseen.

http://www.bike-discount.de/en/buy/s...399/wg_id-5112

Näyttää kestävän ajoa ja aikaakin, rullaavuudesta vaikea sanoa, pyörä kulkee kuitenkin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Meni sitten Trekin Bontrager R1 Plus (23mm) takarenkaan kyljestä sepelinmuru sen verran pahasti läpi, että on rengas entinen. Eli uutta ulkorengasta joutuu hankkimaan. Kaipaisinkin suosituksia uudeksi renkaaksi, kun olen varsin noviisi näissä asioissa. Ehdottoman tärkeää olisi rengasrikkojen määrän minimointi eli hyvä suojaus. Paljon huonokuntoista asfalttia täällä päin + kevyenliikenteen väylillä soraa asfaltilla. Mutta pitäisi renkaan kuitenkin rullatakin.

Contin Grand Prix 4-seasoneista olen lukenut paljon hyvää. Mitenhän niiden rullaavuus ja ajotuntuma 25mm leveänä verrattuna tuohon Bontrager R1 plus kumiin ? Muita hyviä vaihtoehtoja ? Ajo lenkkeilyajoa yksikseen.
    Tuossa hiukan ylempänä olen aika estoitta ja vuolaasti kehunut Vittoria Rubino Prota. Niitä saa vieläpä hyvään pakettihintaan, eli 2 ulkokumia + 2 sisuria liikkeestä riippuen 50-65 €. Tutuilla ja paljon kevyemmillä kuskeilla tuntuu rengasrikkoja tulevan useampia vuodessa ns. laaturenkaista huolimatta, mutta minä odottelen raskaana kuljettajana edelleen elämäni ensimmäistä. Vittorian puolesta puhuu, että ne kestävät kovempia paineita kuin kilpailijat, mikä maantierenkaalla on suht tärkeä asia, kun painoa on yli 110kg. Paino on alhainen, rullaavat hyvin ja pidossakaan ei ole valittamista, vaikka liukastuinkin vuosi takaperin sadekelillä.

http://www.tonitoni.fi/rubino-pro-2pack-sisurit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akvavitix Katso viesti
    Tuossa hiukan ylempänä olen aika estoitta ja vuolaasti kehunut Vittoria Rubino Prota.
    Jos haluaa kestävää ja hyvin rullaavaa kumia niin vanha Rubino Pro on aikasen kärjessä. Kestää takana jopa 5000 km Etelä-Suomen karkeilla teillä. 3 kertaa kestävämpi kuin Contin 4000S2 tai Michelin pro4.

Rubino Pro on toki liukas varsinkin sateella ja yli tonnin ajettuna. Sen vuoksi tarttee löytää jotain muuta kuntoajoja varten. Pro 4 endurance versio 2 pitäis nyt laittaa, en tiedä onko hyvä?

Multa pisteet Panaracerin Race D2:lle. Kestäny fixissä kaupinkiajoa hyvin.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Panaracerin pistosuoja on kyllä pitänyt, mutta mun mielestä sen kulutuspintaan uppoaa enemmän kivensiruja, kuin contin 4seasonissa tai schwalben duranossa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tollasen pari tonnia olen nyt kesän aikana ajellu maantiefilolla Tufon Tubularclinchereillä mallia C eliteride 25. Stanin litkut sisässä. Ei oo tullu yhtään flättiä. Kerran oli matkalla 20 km aivan tautisen huonoa soratietä ja siitäkin selvittiin, vaikka se oli helvetillistä jyystämistä ja täristystä. Joka lenkin jälkeen oon tsekannu renkaat, eikä oo tarvinnu kaivaa kuin pari sirua ulos tuon sorataipaleen jälkeen. Ei ole myöskään saaneet pahasti viiltoja ja kulutuspinta on vielä iskussa. Eli olen tyytyväinen ainakin toistaiseksi. Paineet edessä 7,5 ja takana 8. Varmaanhan noita paremmin rullaavia on, mutta mulle kelpaa kyllä nämä. Käyttöpyörässä on 28 milliset marathon plussat, niin kyllähän noilla tufoilla on täysin eri fiilis.

Sitte, jos siirryn ens vuonna tuubeihin, niin mielipiteet saattaa kyllä muuttua. Mutta mie vaan harrastan eikä tää niin vakavaa oo, mutta kukas sitä haluais tahmeilla renkailla huvikseen ajaa?

(mpk:lle tänksit näiden löytämisestä)

Contin Grand Prix renkaat ovat halvat, hyvin rullaavat ja hyvin pistosuojatut. Enää en muilla renkailla ajele. (Paitsi tuubikiekoilla, joissa Gartorskinit ovat kestäviä) Nyt taitaa olla viitisen tonnia ajettut alla. Kuluvatkin hitaasti ja ovat vain 25 grammaa kalliimpia veljiään painavampia. 25 milliset tietenkin. Kuka enää kapeammilla ajaa? Tai jos ajaa niin miksi ihmeessä.
    Jos et aja et voi ottaa!

Laitetaan nyt vielä tännekin, että Continental Grand Prix 4000 S II 28 mm -rengas mahtuu pyörimään Shimano 105 5800 -jarruissa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Laitetaan nyt vielä tännekin, että Continental Grand Prix 4000 S II 28 mm -rengas mahtuu pyörimään Shimano 105 5800 -jarruissa.
    Kiva että mahtuu! Laitetaan nyt vielä tähän muistutukseksi, että kyse ei siis missään tapauksessa ole pistosuojatusta maantierenkaasta, vaan semi-kilparenkaasta. Toki avorenkaiden kategoriassa hyväksi todetusta ja sopivissa oloissa riittävän kestävästä sellaisesta.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Frosty Katso viesti
    Kiva että mahtuu! Laitetaan nyt vielä tähän muistutukseksi, että kyse ei siis missään tapauksessa ole pistosuojatusta maantierenkaasta, vaan semi-kilparenkaasta. Toki avorenkaiden kategoriassa hyväksi todetusta ja sopivissa oloissa riittävän kestävästä sellaisesta.
    Anyway, jatkossa ei muita alle tule enää. Suosittelen kaikille, on mukava meinaa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Contin Grand Prix renkaat ovat halvat, hyvin rullaavat ja hyvin pistosuojatut. Enää en muilla renkailla ajele.
    Oletko ajanut Vittorian Rubino Prolla? Jos, niin miten niitä vertaisit?

Valmistajan sivu http://www.continental-tires.com/bic...d-prix-classic ei mitenkään vähennä kiinnostusta. (Ihan joka fillariiin GP Classic ei ehkä välttämättä esteettisesti sovi, mutta tyylejä on tunnetusti monia.)

25 milliset tietenkin. Kuka enää kapeammilla ajaa? Tai jos ajaa niin miksi ihmeessä.
    No, minä esimerkiksi. Ja siksi että ajamattomia tai vasta vähän ajettuja 23-millisiä on vielä jäljellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Oletko ajanut Vittorian Rubino Prolla? Jos, niin miten niitä vertaisit?
    Valmistajan sivu http://www.continental-tires.com/bic...d-prix-classic ei mitenkään vähennä kiinnostusta. (Ihan joka fillariiin GP Classic ei ehkä välttämättä esteettisesti sovi, mutta tyylejä on tunnetusti monia.)
    No, minä esimerkiksi. Ja siksi että ajamattomia tai vasta vähän ajettuja 23-millisiä on vielä jäljellä.
    Kauan sitten noita Rubinoita olen käyttänyt. Olivat mielestäni jotenkin liian pehmeää kumia ja kuluivat nopeasti. Silloin ajelin 23 millisillä, joten en voi vertailla, mutta mitään tarvetta ei ole vaihtaa muihin kun olen nuo Contin gb:t parhaiksi itselleni todennut. Ehkä kokeilen noita Rubinoita jos sattuu jostain edukkaasti saamaan. Vanhat 23 milliset rotjakkeet kuuluvat roskakoriin eivätkä pyörän alle. Jostain syystä minulla kuitenkin riippuu niitä orressa monta paria. Ei niitä tule koskaan alle laitettua kun ajomukavuus on paljon 25 millisiä heikompia. Eturenkaina ne menisivät, mutta täytyy kovettaa itsensä ja panna ne roskiin.
    Jos et aja et voi ottaa!

^ http://www.tonitoni.fi/rubino-pro-2pack-sisurit 49.50 €; tosin semmoiset vähän paksummat butyylisisurit, mutta nehän voi vaikka antaa kaverille ja laittaa itse lateksiset tai kevyemmät alle, jos sellaisista enemmän tykkää.

(Hieman ärsyttävää muuten että rengasvalmistajilla on nykyään tyylinä ottaa joku mallimerkki ja tehdä sitten puoli tusinaa erilaista versiota jotka eroavat nimiltään vain vähän, mikä johtaa muunmuassa siihen että yksi saattaa puhua toisesta ja toinen toisesta renkaasta. Ja vähän samaan johtaa usein sekin että nimi säilyy mutta rengas uudistetaan joko parempaan tai huonompaan suuntaan mutta joka tapauksessa niin että kokemukset samannimisestä renkaasta voivat syystäkin olla kovin erilaisia.)

PS Mä olen edelleen niin nuuka (tai niin kestävän kehityksen linjalla, ihan miten vain) että jo hankittua ja vielä käyttökelpoista en pysty viemään roskiin. Hemmetin ikävä ominaisuus silloin kun on ostanut jotain joka toimii, muttei yhtä hyvin kuin jokin toinen tuote jonka voisi ostaa mutta...

Hieman aihetta sivuten, itse ajelin jonkin aikaa Vittoria Rubino Pro Slickillä. Lienee jokseenkin läheistä sukua Rubino Pro:lle, ja oikein miellyttävä tuttavuus, rullaavuus epätieteellisillä menetelmillä aika lähelle Michelin Pro 4 Service Coursea. Muutenkin aika samanoloiset renkaat kyseessä, Vittoria tuntui ehkä aavistuksen pehmeämmältä kumiseoksen suhteen, vastaavasti Michelinissä muistaakseni hypistellen hieman ohuemmat kyljet.

Mutta, mutta, Vittoriaan tuli flatti ihan ensimmäisillä sadekilometreillä. Pikkukivi läpi jokseenkin keskeltä kulutuspintaa. Vastaavasti Michelin repesi käyttökelvottomaksi oikeastaan ensimmäisestä kylkiosumasta.

GP4000sII ja edeltävä malli ovat toimineet paljon luotettavammin, vaikka yksi GP4000sII saikin sellaisen kylkiviillon, että meni uusiksi varmuuden vuoksi. Ainakin tämä II-malli on Pro4 SC:tä ja Rubino Pro:ta nopeampi mittauksissa. Haittapuolena melko nopea kuluminen kulmikkaaksi. Schwalbe One on toistaiseksi jäänyt kokeilematta, josko siinä olisivat kaikki ominaisuudet tasapainossa.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •