ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 41 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 2131

Aihe: Lapin polut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Kesällä olisi tarkoitus lähteä viikoksi Pöyrisjärvelle, löytyykö täältä vinkkejä minne kannattaa ja minne ei kannata mennä.
    Eikös ne täältä löydy? Sää ehdit hyvin koluta viikossa "kaiken".

Tapio H:n sivuilta reitit... olikos ne mtb-vaeltaja.jotain?

edit: http://mtb-vaeltaja.fi/REITIT/lappi.html

Tuonne kuvaraporttien puolelle mää taisin joskus mainita, ettei mun mielestä kannata ajaa Pahtajärven lenkkiä jos Hetasta pohjoiseen ajelee vaan suoraan Paljasselän yli.

Mitäs muuta muistuisi...
    - Näkkälän välituvalla on vaikea löytää vettä, liekö siellä lainkaan juomakelpoista tarjolla?
    - Jos ajaa Vuontisjärvi-Vahtamapää -välin se on kivempi pohjoisesta etelään.
    - Maaterlompololla olis mahtava leirin paikka
    - Valkamapäällä on puhelinverkkoa, muualla nihkeästi
    - Siellon kivaa
    JackOja muokkasi tätä : 31.05.2016 at 08.37

Videota väliltä valtatie -Kalkkoaivi-Munnikurkkio ja takaisin
    https://www.facebook.com/matti.pesu....5653458698939/
    mpesu muokkasi tätä : 20.06.2016 at 13.11

Houkuttelevia kuvia löytyi tuolta Utsjoenmtbreiteistä, varsinkin tuo Lemmenjoki houkuttelisi. Miten on onko viimeaikaisia kokemuksia tuosta Lemmenjoki Ravadasköngäs reitistä? Onnistuuko vähemmänkin maastossa ajaneelta? Läskillä olisi tarkoitus pyöräillä Saariselkä/lähiseutu.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

^Mä en ole käynyt tuon 2010 jälkeen Lemmenjoella. Ei ole ihan helpoimmasta päästä nuo polut, jos ei ole tottunut juurakko-kivikkoon. Kyllä sieltä varmasti ajettavaakin löytyy, mutta todennäköisesti jalkautumaan joutuu useamman kerran. Ehkä jollain on tuoreempaakin tietoa.

Mun sivuilla on myös reittejä Kiilopää-Saariselkä alueelle ja lisäksi kannattaa katsoa Saariselkä MTB:n reitit.
    utsjoenmtbreitit.weebly.com

Onko hyviä vinkkejä mistä kannataisi metsästää karttaa Pöyrisjärvestä, olen paraskartta.fi palvelusta löytänyt maastokartan ainoastaan osasta alueesta.

Tabletille mulla on mapitaren offline maastokartta jonka tarkkuus riittää näyttämään talot ja kiinteistöjen rajat, mutta virrankulutus hieman haittaa. Tueksi olisi mukava saada printti versio 1:50000.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Täältä kannattaa yrittää:https://www.karttakauppa.fi/fi/1-50-...openGroup=1941

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Onkohan noista 1:50k kartoista painos loppunut. Ne saa kuitenkin valittua paraskartta.fi valintatyökalulla. Karttapaikkka.fi ei näytä ollenkaan lehtiä Näkkälä V424 ja Pöyrisjärvi W414, eteläisin Enontekiö V423 on siellä valittavissa.
    Karttoja kannattaa tiedustella vaikkapa Hetasta luontokeskuksesta http://www.luontoon.fi/tunturi-lapinluontokeskus siellä saattaisi olla, omani olen ostanut sieltä.

Tulostaa tarvittavat palat @pikakartta.fi

Jos on A3-printteri käytössä voi pikakartassa valita mittakaavaksi 1:25 000 ja paperikooksi A2 niin saa kätevästi 1:50 000 karttaa kun tulostaessa pienentää syntyvän pdf:n A2-> A3

Kiitti vinkeistä, täytyy tutustua. JackOjan budjetti versio kiinnostaa.

Muoks. Täytyy varmaan tulostuttaa ne kopiolaitoksessa vedenpitävälle paperille.

Tuli viime syksynä pyörittyä tuola pöyrisjärven maisemissa. Hyvät pyöräilymestat.

Määki tilasin viime syssyn pikkureissulle nuo V424 ja W413 maastokartat ja ennestään olikin jokin ihmeellinen Enontekiön virkistyskartta.
    Kännykässä B-Barkkiin esiladatut kartat, sen avulla pystyi ajamaan aika nollat taulussa ja välillä vilkuilla missä mennään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    ...ennestään olikin jokin ihmeellinen Enontekiön virkistyskartta.
    Jaa se kuuluisa "Enontekiön opastus- ja virkistyskartta", joka ei opasta eikä virkistä

Uudempi painos on hiukan parempi, mutta 50k -kartat parhaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos on A3-printteri käytössä voi pikakartassa valita mittakaavaksi 1:25 000 ja paperikooksi A2 niin saa kätevästi 1:50 000 karttaa kun tulostaessa pienentää syntyvän pdf:n A2-> A3
    1:35355
    Mut joo pikakartta on parhautta. Ite tykkään vähän isommasta mittakaavasta kuin 1:50000.
    --

Mä tulostutan tutulla vedenpitävälle paperille 1:25k kartat A2:lle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    1:35355
    Niinpä tietty joo... millähän mä sitten tein viimeksi mun *tarkalleen* 50-tonniset?
    Jotain lisäsäätöä se kai vaati vai tulostinko 50% koossa, hmmm..?

Ite tykkään vähän isommasta mittakaavasta kuin 1:50000.
    Totta joo, aika pieneksi präntiksi menee tuo pienennös. Siellä missä on vain vähän tavaraa kartalla, niinku harvaanasutuilla seuduilla, 50k pienennös toimii kelvollisesti. Johonkin Espooseen en lähtis sellasilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Mä tulostutan tutulla vedenpitävälle paperille 1:25k kartat A2:lle
    Tuossa on kyllä suuri vaara, että sulle kertyy puoltoista kiloa paperia mukaan.

Miun karttastrategia on tämä: MML avoimesta datasta maastokartta-niminen data ulos ja QGIS:n tms. avulla A3 layouttiin mittakaavassa 1:50k tai 1:40k ja työpaikan printterillä 2 puoleiseksi A3 tulosteeksi. Sitten viimoisena iltana ennen reissua kaiken muun paniikin seassa kontaktimuovit päälle. Lopputuote on lapissa erittäin luettava ja kestää sään ja taittelun kiitettävästi.

Täytyy jutella vielä tulostegurun kanssa kun se on lomansa viettäny.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    ...2 puoleiseksi....
    Toi oli hyvä huomautus satusedällekin, 2-puoleiset kartat ilman muuta. Säästyy painoa (ja metsää).

Niinpä tietty joo... millähän mä sitten tein viimeksi mun *tarkalleen* 50-tonniset?
    Lapin asteikolla ihan riittävän close enough tulee kun printtaa kaksi A kokoa pienemmäksi. Eli pikakartan A1 25k pdf tulostetaan A3 arkille tai A2->A4.

Suunnistukseen tarkoitetut karttamuovit on kans toimiva ja uudelleenkäytettävä ratkaisu säätä vastaan. Lyhyellä reissulla kun on rajallinen määrä karttalehtiä niin teippaan pussit varmuuden vuoksi kiinni (oo-err). Pitemmillä reissuilla päiväkohtainen kartta avonaisessa pussissa ja loput vesitiiviisti laukussa. Muoveja saa suunnistajilta kisojen jälkeen tai perhepakkauksia Suunnistajan Kaupasta
    --

mistähän mahtaisi löytyä maastokarttaa v424 Näkkälä. googelilla kaikki paikat näyttää nollaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M11ka Katso viesti
    mistähän mahtaisi löytyä maastokarttaa v424 Näkkälä. googelilla kaikki paikat näyttää nollaa.
    Jos ei löydy, niin käviskö korvikkeeksi ite tulostettuna. Sopivat palat täältä pdf:nä.

http://pikakartta.fi/

Ja kannattaa ladata esim A2 kokoon ja tulostaa se skaalaamalla A3:lle, niin vielä saa hyvin selvää, eikä tule liikaa lappuja.

Noin kai se on pakko tehdä, jos ei mistään löydy valmista.
    Paraskartta.fi palvelustakaan ei saa tilattua tuota aluetta kokonaan

Ainakin Siidasta ja Kalastajan majatalosta Karigasniemeltä saa ostaa 1:50 000 maastokarttoja lapin alueelta. Telefuuni kouraan ja soittamalla varmistaa. Enontekiön luontokeskukselta kannattaa kysyä myös.

http://www.siida.fi/sisalto/luontopalvelut

http://www.luontoon.fi/tunturi-lapin...eskus/palvelut
    -Usot sie jot myö uitiin?

Wanhan miehen retroa Saariselän maisemissa. Olin noilla kulmilla ihan muissa askareissa, mutta pitihän sitä pikkusen menneitä muistella.
    Sieltähän ne vanhat jälet löyty ihan nokkavainulla

https://picasaweb.google.com/1080371...O7i8LCBxZj6ag#

Hienot kuvat Uskolla!

Tuo Saariselän reitti 13 muistuttaa vähän nykyistä Saariselkä MTB Stages kilpailun Kulmakurun kierrosta.

lähde:
    https://saariselkamtb.wordpress.com/kartat-maps/

Dominickin kartat oli tänäkin kesänä mukana Saariselällä. Kyllä ne polut noillakin löytyy, yllättävän hyvin on vielä tolppiakin jäljellä. Nuo kun vielä joku merkkaisi uudelleen maastoon ja tekisi uudet kartat, moni saattaisi olla kiinnostunut.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Dominickin kartat oli tänäkin kesänä mukana Saariselällä. Kyllä ne polut noillakin löytyy, yllättävän hyvin on vielä tolppiakin jäljellä. Nuo kun vielä joku merkkaisi uudelleen maastoon ja tekisi uudet kartat, moni saattaisi olla kiinnostunut.
    Mennee jo hieman ot: mutta nuo Dominickin suunnittelemat mtb-reitit näkyvät v 1995 painetussa Hammastunturi-Saariselkä ulkoilukartassa. Miten lienee uudemmissa painoksissa?

Aika märkää oli Saariselän maastoissa heinäkuun puolivälin kieppeillä. Moni paikka, joka ainakin elokuussa tai syyskuun alussa yleensä menee ketterästi ajamalla, oli niin vetelä, että mieluummin jalkautui.

Jotain lisäsäätöä se kai vaati vai tulostinko 50% koossa, hmmm..?
    Tänään opin: Pikakartta osaa tehdä 1:50000 (näköjään mitä vaan välillä 5000-50000) kartat suoraan kun itse editoi mittakaavan urlin perään. Tossa tietty menettää mahdollisuuden säätää paikkaa käyttöliittymän avulla.
    --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Aika märkää oli Saariselän maastoissa heinäkuun puolivälin kieppeillä. Moni paikka, joka ainakin elokuussa tai syyskuun alussa yleensä menee ketterästi ajamalla, oli niin vetelä, että mieluummin jalkautui.
    Joo, kosteaa on paikoin. Viikon verran tuli ajettua Saariselkä MTB Stagesin reittejä (löytyy netistä gpx:nä) ja vähän muutakin. Todella kosteita paikkoja on kuitenkin vain muutama. Stagesin sivuilla on niin hyvät reittikuvaukset, että postaan vain yhden kuvan Palopäältä.

Sent from my iPad using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •