ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 115 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #3421
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    95
    Laitahan tuosta siihen ladaan kunnon keskiö ja tietysti koossa 100 mm
    http://www.chainreactioncycles.com/f...s/rp-prod40921
    Ajoin pari lenkkiä alkuperäisellä ja pykälsi jo uutena. En edes viittinyt varalle jättää säilytykseen, oli sen verran huono. Roskiin päätyi. Tämä Race Face onkin sitten ihan eri planeetalta ja pyörii todella sujuvasti.
    Mitä tulee tuohon etujarrun laahaukseen kovassa vauhdissa tai mutkissa, niin taitaa olla aika tyypillistä näissä alumiiniläskeissä? Pitkä akseli ja materiaali elää enemmän kuin lyhyemmällä akselilla. Samaa tekee kaverin Kona.

  2. #3422
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Se on jotain renkaiden nappuloista lähtevää värinää joka jossain vauhdissa saa levyn väräjämään sopivasti ja sirpattaa sitten siinä jos palat on sopivan liki.

  3. #3423
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Asensin 3 fat liteen nopeusmittarin onko väliä mihin kohtaan ton nopeusmittarin anturin ja magneetin asentaa ku nyt joutu asentaa aivan eturenkaan keskiön lähelle ja silti piti korotuspala tehdä anturille.?
    Pojan 24" pyörään asensin nii hyvä kohta löyty paljon ylempää.
    Eka mittari asennus nii ei kauheesti tietoa noista
    Rengas pyörähtää samassa ajassa kierroksen sekä ylhäältä että alhaalta joten ei ole väliä missä kohdassa anturi on.

  4. #3424
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Rengas pyörähtää samassa ajassa kierroksen sekä ylhäältä että alhaalta joten ei ole väliä missä kohdassa anturi on.
    Niin joo totta

    Eikös ton mittarin voi kalibroida tarkaksi gps avulla.?

  5. #3425
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Millattinen on korvake takavaihtajalle tässä 3litessä? Meinas vissii eilen vääntyä mokoma kun vaihteet alkoi sekoilemaan.
    Pitää koittaa oikoa mutta vois vaikka varalle ostaa pari sellasta jos totaalisti hajoaa.

  6. #3426
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Eikös ton mittarin voi kalibroida tarkaksi gps avulla.?
    Sinne syötetään yleensä kehän pituus, mittaat mittanauhalla ympäri ja siitä. On presiis tarkka sen jälkeen.

  7. #3427
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Sinne syötetään yleensä kehän pituus, mittaat mittanauhalla ympäri ja siitä. On presiis tarkka sen jälkeen.
    Joo laitoin nappulaa tussilla väriä ja pyöräytin ympäri 1 kerran ite istuin satulassa.
    Kävin 6km lenkin heittämässä niin heitto oli gps noin 120m tolla matkalla.
    Gps näytti enemmän matkaa ku mittari.
    Eli nyt jos pitää muuttaa sitä kehän pituutta mittarissa et sais lähemmäks gps lukemaa niin isompaan vai pienempään päi lukema?
    Paljos noissa puhelimen gps mittareissa voi toi heitto olla?

  8. #3428
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Ei ole korkeudella väliä, yhtä nopea se renkaan kierrosaika on joka tapauksessa

  9. #3429
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Olen huomannut, että nopeus kasvaa jos laittaa kaksi magneettia kiekon vastakkaisille puolille.

  10. #3430
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Joo laitoin nappulaa tussilla väriä ja pyöräytin ympäri 1 kerran ite istuin satulassa.
    Kävin 6km lenkin heittämässä niin heitto oli gps noin 120m tolla matkalla.
    Gps näytti enemmän matkaa ku mittari.
    Eli nyt jos pitää muuttaa sitä kehän pituutta mittarissa et sais lähemmäks gps lukemaa niin isompaan vai pienempään päi lukema?
    Paljos noissa puhelimen gps mittareissa voi toi heitto olla?
    120m on 6km matkalla tasan 2%. Lisäät siis 2% siihen kehän pituuteen siellä mittarin asetuksissa (kerrot sen siellä nyt olevan luvun 1,02:lla).

  11. #3431
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti adrianus Katso viesti
    120m on 6km matkalla tasan 2%. Lisäät siis 2% siihen kehän pituuteen siellä mittarin asetuksissa (kerrot sen siellä nyt olevan luvun 1,02:lla).
    Kiitoksia.
    Laitoin nyt 2300 kehän pituudeksi ku alkp oli 2280 ja katon miten tolla reagoi.
    Ku eiks gps oo joku virhemarginaali matkoissa.

  12. #3432
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Ku eiks gps oo joku virhemarginaali matkoissa.
    On joo mutta se voi olla molempiin suuntiin ja pitkässä juoksussa tasoittuu jolloinka on kokemukseni mukaan erittäin tarkka. Esim. tarkasti mitatuilla maratoneilla ja puolikkailla on näyttänyt yleensä muutaman kymmenen metrin tarkkuudella oikein. Metsässä kun ajelee niin heittoa voi olla enemmänkin peitteisen maaston ja mutkittelujen takia.

  13. #3433
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Omassa 2FAT Prossa alkaa toisen takahaarukan sauma antautumaan. Joskus ollut natinaa ja nytkin taas oli, niin aloin tarkemmin tarkastelemaan pyörää. Pitää olla yhteydessä xxl:n, että miten takuut menee.


  14. #3434
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    36
    Onko joku litkuttanut Lite3 orkkisrenkaita? Oliko mutkatonta? Teipit vannenauhan päälle, sisuri pois, kumi vanteelle ja litkut sisään?? pistäkää vinkkejä. Ja olikos pro3 sama vanne? Rengas ainakin?

  15. #3435
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178

  16. #3436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Kyllä käy.

  17. #3437
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    19
    Mitenkäs muuten olette modailleet näitä Whiten läskejä? Oma 3Fat Pro, L-koko. Itsellä tais kasvaa nälkä syödessä ja...

    Kaupasta XT spd:t..

    Seuraavaksi renkaat -> Jumbo Jim SnakeSkin 4.8. Täytyy sanoa, että tuli kyllä ihan eri ajettavuus ja menee tosi nätisti.

    Sitten, kun takamus puutui, lähti vaihtoon satula, ei tuo orggis istunut itselle yhtään. Tilalle tuli Selle Italia SLR Kit Carbon Flow ja samalla päivittyi satulatolppa Eastonin kuitutolppaan ja ohjaustangoksi Race Face Next Carbon Rise Bar.

    Sitten alkoi jarrut hyytymään ja tilalle laitoin M8000 XT:t eteen ja taakse. Samalla vaihtui kampisatsi SRAM GX1400:ksi ja koska tässä vaiheessa mopo oli karannut käsistä niin nyt odottelen tubelesia varten kuidusta väännettyjä Dirt Thumpereita, I9 navoilla...

    Paino on nyt polkimilla karvan alle 14, saa nähdä mitä tulee olemaan uusilla vanteilla.

  18. #3438
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Täällä 3Fat Lite seuraavilla muutoksilla:

    Keula: Rock Shox Bluto 100mm
    Etukiekko: DT Swiss BR350 napa / DT BR710 80mm kehä / DT Revolution pinnat
    Renkaat: 4.8" Jumbo Jim Snakeskin
    Sisärenkaat: Maxxis (~400g) takana, edessä tubeless
    Vaihteisto: Shimano Zee 10v
    Pakka: SLX (11-36h)
    Eturatas: 32H
    Tupit: ODI Ruffian lock-on
    Tanko: Spank Spike 777
    Jarrut: Formula C1
    Stemmi: NS Quark Pro 40mm
    Tolppa: Reverb

    Ja keulan vaihdon myötä uusin myös ohjainlaakerin alapuolen (Cane Creek 40), orkkiskeula kun on suoralla 1 1/8" putkella ja Bluto tapered-mallisella. Näin jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä riittänyt alakoolin vaihto, kai noi IS-laakerit itsessään on aina samanlaisia? Valkoinen Bluto vihreillä tarroilla sopii mielestäni hyvin pyörän väritykseen.

    Tubeless-setup oli helppo etukiekkoon: Fixman-teippiä muutama kierros, sisäkumin kanssa paikoilleen painaminen, sisuri pois (toinen reuna renkaasta jäi tiukan tuntuisesti hyllylle), litkut sisälle, ja toisen puolen nosto, joka onnistui tokalla yrityksellä Bontragerin Flash Chargerilla. Orkkisvanteilla en ole viitsinyt edes yrittää, tuntuvat niin löysiltä. Mutta vissiin joku oli noiden kanssakin onnistunut, täytyy kai kokeilla takarenkaan kanssa joskus jos ei muuta tekemistä keksi.

    Välitys voisi olla vielä pienempi, pitäis kai kokeilla jotain pikkurattaan tilalle tulevaa 26- tai 28-hampaista.

  19. #3439
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Taitaa 3 Fat Interceptor täyshiilarina olla specsien ja hinnan suhteen ns. podiumin keskellä. Ei taida löytyä 2000€ tai alle vastaavaa?

    Haastoin muuten tänään XXL:n Tammiston jekylin kanssa ja elokuussa hänen mukaansa Whiteltä paukkaa uutta "hardya" eli paksukaista.

  20. #3440
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Mun White 3 lite muutokset:

    Answer 20/20 ohjaustanko

    1x9 vaihteisto alkuperäisellä vaihtajalla, pakka 12-36, eturatas AB 28t ovaali ja bashring ison rattaan tilalla.

    Ghettotubeless alkuperäisillä vanteilla, eturenkaana BFL , takana orkkis snowshoe

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  21. #3441
    ^^noista ens vuoden malleista, epäilyttää että hinta-laatusuhde droppaa merkittävästi aivan kuten kävi cyclon kanssa. Viime vuoden malli oli hydraulisilla jarruilla 105:sta ja tän vuoden malli tiagraa TRP HyRd jarruilla.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  22. #3442
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    ^ jos hinta-laatusuhde heikkenee, niin ei mene uutta whiteä kaupaksi.
    Silverback ja muut edulliset vaihtoehdot vie asiakkaat.

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  23. #3443
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    280
    ^^ "Viime vuoden". Xxl on myyny Cx Pro 16 pyörää kahdella eri osakokoonpanolla, juurikin noilla jotka mainitsit. Parempi kokoonpano makso 1199,- ja heikompi 999,-. Kannattaa varmaan sekin huomioida. Ja mitä fätteihin tulee niin myyjältä kyselin ja pitäis palikat ja hinta pysyä samassa linjassa.

  24. #3444
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Pesin Fat1 Pro Walconi ekan kerran puoleen vuoteen. Ei tarvetta ostaa uutta


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  25. #3445
    Renkaanvaihdosta maastossa kysymys, kun ei ole kokemusta ennestään läskien osalta. Ostin nimittäin sisärenkaan varoiksi jos tulee rengasrikko. Millainen haaste on vaihtaa sisuri maastossa (PRO, orig. Veerubbereilla) , eli lähteekö rengas helposti käsipelillä vanteelta vai tarvitaanko millaisia "rengasrautoja" (en ryhdy litkuttamaan). Voi antaa myös vinkkejä laadukkaasta pumpusta (pieni, mutta saa ilman läskin renkaaseen)prestan venttiileihin. Millaisia nuo painepatruunat mahtaisi olla ? Riittääkö niissä ilmaa ?

  26. #3446
    Whiten orkkisvanteelta lähtee rengas melkein itsestään. Ei tarvii rengasrautoja.

  27. #3447
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Samalla kun on sisärengas mukana niin kannattaa jotkut muoviset rengasraudat pitää mukana. Jotkut kumit on tiukempia saada pois. Ja semmoiset osuu luultavimmatusti jossain vaiheessa kohdalle. Ja pieni rulla roudariteippiäkään ei ole huono jos joku isompi seiväs menee kumista läpi niin saa sisäpuolelle jotain reiän tukkeeksi.
    Ja kannattaa joku minipumppu hankkia niin voi lenkillä muutella paineita tarpeen mukaan. Kyllä niillä ilmat renkaaseen saa mutta tietysti tovi menee jos tyhjää kumia alkaa täyttää.

  28. #3448
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Ihan mielenkiinnosta utelisin Interceptorin keskiön korkeutta?

  29. #3449
    lehtijussi Guest
    Nyt se on munkin White 3 lite keskiö kokolailla lopussa. Tarvii katella Tampereen liikkeistä parempaa tilalle... ja työkaluja, tämä kaiketi? http://www.motonet.fi/fi/tuote/383841/Super-B-Classic-Keskiotyokalu
    Jarrut on paskat, vaihteet ruvennu temppuileen, natisee sieltä täältä... muuten oon tyytyväinen ja joka päivä metsässä satoi tai paistoi.
    Ranteet kipeytyi pikkuhiljaa pahaksi, syyt löytyi liian leveästä ohjaustangosta. Pakko myöntää itelle, käsivarret on rimpulat ja olkapäät kapoiset 49 cm. Whiten tankoa piti lyhentää 66 senttiseksi ja ranteet kiitti... on hyvä ny.

    Eilen lauantaina laitoin sähköpostia xxl huoltoon Tampereelle, vastaus tuli heti tänä aamuna. Nopeeta palvelua!
    Takavaihtajan korvake sai kipeetä, joten kyselin uutta tilalle.
    Eiliseltä ajelulta video jolla tuskailen ko. syystä hyppivien ketjujen kanssa.
    Eikä toi lyhennetty ohjaustanko haittaa mitenkään ajotuntumaa, päinvastoin!
    https://www.youtube.com/watch?v=MbTuQdR8aa0

  30. #3450
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    121
    Itse odottelen edelleen, http://ride-air.com/ tämän projektin realisoitumista. Olisi näppärä kun vain valmistuisi. Silloin kun sen tilasin niin se taisi olla maaliskuu kun luvattiin toimituksiin. No nyt on elokuu tähtäimessä ja veikkaan että sekin venyy.

    Tilasin tuon juuri sitä varten, että saisi läskillä ajella pienillä paineilla metsässä ja kun tulee kadulle niin voi lisätä paineita ilman pitkää pumppaussessiota.
    Mutta toimisihan tuo matkalla pumppunakin
    Eh?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •