Järjestäjän kiitokset: http://www.pirkankierros.fi/pages/in...orailyn-riemua
---
Samaa mieltä JuRin kanssa: pyöräilijöiden ajotapa entistä parempi ja moottoriajoneuvon kuljettajien huomaavaisempi.
Kirjasin vain kaksi typerää ohitusta: iso Citymaasturi-Mese ja sivuvaunullinen GoldWing.
Onko innostusta johonkin aikatavoiteryhmään yöpyöräilyssä? Katsoin jonkun muun vanhasta Garmin-jäljestä, että matkaa tulee varmaan jotain 131+ kilometriä. Itselläni vaihtoehtoina olisi koittaa ajaa matka joko 4.5 tuntiin yksinään vajaalla 30 km/h:n keskarilla tai neljään tuntiin porukassa. Neljän tunnin aikatavoitteella keskinopeus olisi vajaat 33 km/h. Osallistuisin itsekin vetotöihin.
Eikö siellä ollut harrastekuvaajiakin matkassa? Omalta kohdaltani nuo Velogin linkittämät eivät sattuneet olemaan erityisen onnistuneita, joten lisäkuvia olisi kiva nähdä.
10k-kerhon jäsen
Myöskin samaa mieltä JuRin kanssa. Muutama kyseenalainen ohitus Kuruntiellä mutta nekään eivät mitään erityisen pahoja. Yksi mersu tööttäili, mutta ohitus tapahtui riittävän turvavälin kera, joten äänimerkki saattoi olla jopa tsemppihenkinen.
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Joo yöpyöräilyyn olisi tarkoitus myös lähteä 134 km lenkille. Jos keli ei kovin sateinen, niin voisi kerääntyä lähtöpaikalla ja koota halukkaista jonkinlaisen vaikkapa 33 km/h +/-1 keskarivauhtiporukan. Ylämäethän mennään tietenkin hitaammin ja hyvillä alamaapätkillä vauhti taas tilapäisesti kovempi, myös tuuli vaikuttaa mutta yleensä illalla/yöllä melko tyyntä keliä. Ja jos isompaa porukkaa saadaan kokoon, niin täälläkin foorumilla on erinomaiset Esa S.:n laittamat ryhmäajon perusohjeet, joilla meni mainiosti taas tänäkin vuonna pitkä lenkki!
Tarkoitus olisi myös lähteä yöpyöräilyyn, kun nyt näyttäisi siltä, että sataa joko vähän tai ei ollenkaan. Viime vuonna 34-ryhmä taisi tulla vajaan 36 keskarilla maaliin.![]()
Tarkoitin sitä, että samaan keskinopeuteen tähdätessä raskaimmat ajajat ajavat ylämäet hitaammin ja tasaisella kevyempiä nopeammin. Tuo aiheuttaa väkisinkin ongelmia, jos menee raskaampana nopeaan ryhmään. Lyhyemmät mäet saa taklattua rytminvaihtokyvyllä, mutta pidemmissä mäissä 3W/kg FTP ei oikein riitä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Viime vuonna minulle tuli matkaa 131 ja keskinopeus oli 35,6 km/h, kokonaisaika taukoineen alle 4 h. Keskisyke pk/vk-rajalla, mutta ne ajat kun olin vetohommissa niin syke ei käynyt koskaan pk-alueella. Peesissä taas pääosin pk:ta joitakin mäkiä lukuun ottamatta. Pitkät mäet mennään kuitenkin melko rauhallisesti ja isokin mies, kuten minä yli 100 kg, pysyy kyllä letkassa mukana, jos yksinään pystyy tuohon noin 30 km/h vauhtiin. Viime kerralta täytyy muistaa se, että keli oli lähes täydellinen, tyyni, sateeton ja lämpötila alinmillaan noin 10 astetta.
No hyvä, yritetään kerätä iso porukka ja ajellaan mukava yöpyöräily! Nähdään jäähallilla illalla. Tässä alustavaa listaa potentiaalisista lähtijöistä (nimimerkillä), täydentäkää ja laittakaa nimiä listaan jos olette lähdössä (tai poistakaa nimenne jos ette lähdekään...), eikä tämä mikään virallinen lista ole mutta kiva vähän etukäteen tietää onko paljonkin kuskeja tulossa.
lefthand (Timo Mattila)
tehaku (Tero)
Matti (Matti)
Teemu 777
Kommuutteri
Täältä lähdössä ajelija joka ajoi keskarin 217 matkalle 30.3 porukan puolivälissä, eli ei vetohommia! Onko lähdössä muita noin 30-32 vauhdin pitäjiä? Tuossa voisi selvitä reissusta. PS: Onko tällä reissulla pakko vetää?
Olen lähdössä yöpirkkaan. Mutta keskariryhmä, sellaisten muodostuessa, on hieman mietinnän alla vielä. Pitkän Pirkan ajoin 28 ryhmässä, maustettuna molempien renkaiden vauriolla. (Onneksi alkumatkasta oli tauot, niin sain vielä ryhmän kiinni)
Olen lähdössä ja lefthandin nuotit ok, viimeksi mentiin hiukan vauhdikkaammin kun oli hyvä vetoporukka. Tilanteen mukaan ja tasaisesti ajetaan!
Kiinnostaako ketään vähän rauhallisempi porukka? Reipasta kolmea kymppiä ja ylämäet lähes hiipimällä..
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
Täällä ois 3 kaverusta, jotka varmaan ehtis johonkin 28-30 km/h keskariin. Itellä ei juuri pitkistä maantielenkeistä oo kokemusta, mutta viime viikonloppuna sooloilin 121km 26km/h keskarilla, joten kai porukassa ois vähän varaa kiristää?
Kiinnostusta olisi n. 30 km/h porukkaan. Viime vuoden 31-ryhmästä jäi hyvät muistot.
Mukana ollaan
Sent from my iPad using Tapatalk
Tää asja on näi. Jos sie lähet irtiottoon, nii sie saat ajjaa Ruovedel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt ryhmässäis etkä puttoo hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa hatkaporukkaa. Se on tään puolustusajon ratekia.
Teoriassa käytännöllä ja teorialla ei ole mitään eroa - mutta käytännössä on
Näyttäisi syntyvän reipas 30 porukka. Me vedettiin klassikko läski-täpäriporukassa 27.2 keskarilla ja nyt otin kokeeksi syklon kaverilta lainaan. Menisiköhän samalla teholla nyt 30 keskarilla helpolla porukassa? Kokemusta on vain retki- ja maastopyöräilystä ja tämä on eka käppyräsarvireissu koskaan. Saa antaa kommentteja...
Lähären koettaa ensimmäistä YöPirkkaa kun päivällä ei kerkiä! Tarvitaanko valot, Oulussa yöpyöräilyssä ei tarvittu?
Kirjanmerkit