Kannatti lähteä Tampereelle!
34:n ajajan raporttia blogissa.
Kannatti lähteä Tampereelle!
34:n ajajan raporttia blogissa.
10k-kerhon jäsen
Palautin yhden kpl Garmini mittaria (sininen) kisakansliaan löytötavarana.
Ja jonkun kiekko makasi puuta vasten Kissamaankadun puoleisen hiekkaparkkiksen Tartonpuiston kupeessa (ei hipo). Jäi jonkun 2. tehtäväksi tuo..
Mutta itse Pirkkahan oli taas kerran sitä parhautta, mitä nyt yhteen holeen ajoin kun jäi edellä ajavilta merkkaamatta -.
The road to happiness is best traveled on a bicycle
Hieno lenkki oli, kiitoksia järjestäjille. Ajoimme muutaman muun tri-nistin kanssa TT-pyörillä 217km-lenkin. Itseltäni katkesi vaihdevaijeri sopivasti heti Murolen jälkeen, mutta sain soitettua huoltoauton joka tulikin paikalle vartin sisään. Uusi vaijeri sisään, 7e ja matka jatkui. Loistavaa palvelua!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olipa muuten arvonta palkinnot kohdallaan, 14.30 ensimmäisenä maaliin niin sai Suunto ambit 3 mittarin. Vielä en oo jaksanut mittariin perehtyä siirtymät ja klassikko Läskillä 27,1 keskarilla vei mehut....
Pääsiköhän se ruosteisella mummopyörällä klassikkoa ajanut maaliin? 32A ohitti sen muistaakseni Kyrönlahti-Poikelus -välillä.
Jos pääsi, hats off!
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Kiitos järjestäjille ja talkooväelle, oli taas todella hienosti järjestetty tapahtuma! Ainoa matkalla mieleen tullut muutostoive oli isoimpien monttujen merkitseminen esim spraymaalilla, niin ne olisi helpompi havaita ajoissa. Ainakin Klassikolla on niin kirjava joukko osallistujia, ettei monellakaan taida olla käsimerkit tuttuja.
Osaako joku vinkata mistä löytyy tapahtuman valokuvia? Monia kuvaajia näkyi matkalla, mutta kuvia en ole löytänyt vielä mistään.
Kiitoksia 28 ryhmille. Oman lähtösekoiluni johdosta pääsin ajamaan molempien vetoporukoissa. Vähän ennen loppua piti skipata pari vetovuoroa kun vasen polvi suuttui jostain, mutta kyllä se siitä ajokuntoon vertyi.
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
Tapahtumassa oli useampi valokuvaaja reitin varrella. Onko kuvia nähtävissä jossakin?P.S Kiitos taas kerran toimivista järjestelyistä!
Hienoa oli päästellä yksikseen menemään reitin loppuosuus reippaassa myötätuulessa. Aloitus tunnelista oli ihan kiva lisä, vaikka gps kadottikin satelliitit heti alkuunsa...![]()
Hei
Mulla eka Pirkka takana ja mukavahan tapahtuma tämäki oli. Tasamaalta lähteneelle mäet tuntuu ja porukan humpaus myös.
Mutta olisin etsimässä henkilöä jolla 36+ ryhmässä puhkesi etukummi Viljakkalassa. Siinä tuli niin hoppu keretä 34 mukaan et sulle jäi minun CO-pumppu. Toivottovasti osasit käyttää sitä kun opastus jäi vähän heikoksi
Jospa sais sen vaikka kirjepostilla kotia kun täällä ei ole ihan lähellä kauppaa mistä sen saisisin ostettua....
Roni
Siinähän se klassikko meni vaikka tuuli meinasi ottaa luulot pois jo ennen Kurua.
Selvisiköhän kaikki kunnialla siitä rantatunnelin suulla olleesta hiekkaesteestä? Itse tunnelista löytyy videota YouTubesta:
https://www.youtube.com/watch?v=aCsj...nC91ZjirPeuvPL
Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi
Pirkan ensikertalaisena tuli lähdettyä kaverin houkuttelemana 34-ryhmään.
Varmasti voivat Kanuunat onnitella itseään Suomen pyöräilyn ykköstapahtuman järjestäjinä.
Jopa ryhmien veturit talon puolesta!
Syvä kumarrus teille 34-ryhmän vetäjät, työn raskaan raatajat.
Nyttäytyy kyllä antaa kunnia sille, kelle se kuuluu:
Pirkan Pyöräily on jo 38 vuotta vanha tapahtuma ja sillä on oma kokenut, vakaa organisaatio!
38 vuotta sitten ei kanuunoista vielä tiedetty mitään, vaikka pari taisi olla mukana jo toisessa Pipyssä.
Minäkin Tanelta ostetulla Monarkiksi teipatulla "sulle juuri sopivalla" harjoituskilpapyörällä ja kumitossuilla.
Vedetyillä nopeusryhmillä on 8 vuoden putki ja niissä olemme mukana takoilijoina,
emme kiistatta Suomen pyöräilyn ykköstapahtuman järjestäjinä.
Kiitos kumminkin arvostuksesta!
^ Kiitos, Talisker tarkennuksesta.
Eli tosiaan vielä erikseen kiitokset Pirkan Kierrokselle.
Hienoa tapahtumaa järjestätte!
Myös 30B ryhmä ajoi speksien mukaan; ajo-aikaa meni 6:51 ja keskinopeudeksi tuli 30,8 km/h. Parilla vetomiehellä energiaa kului hiukan yli 4000 kcal ja NP oli yli 190W.
Vetopuuhat sujuivat 4-8 kuskin voimin. Maalissa saadun palautteen perusteella voi todeta, että näistä nopeusryhmistä pidetään.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1209806035
Tämän ketjun avausviestissä maininta, että jokaiseen ryhmään otetaan 35 ajajaa. Ainakin 30km/h ryhmissä oli yht. 100 ajajaa lähtönumeroiden mukaan.
Ryhmäkoon suureneminen aiheuttaa Kanuunoiden vetäjille turhia paineita ylläpitää tasaista vetoa.
Mutta aivan mahtava päivä eilen 30A ryhmässä. Samojen tuttujen vetäjien kyydissä matka taittuu mukavasti.
Järjestäjille tosiaan kiitokset, mutta edellä mainitun kuoppien merkitsemisen lisäksi pysäköinnin ohjausta voisi myös hieman kehittää. Hiekkakentällä oli autot parkettu aivan miten sattuu ja jengi oli jättänyt vajaa auton mittaisia välejä, jotta voi rassata niissä pyöräänsä tai levitellä kamoja. Samoin rivit menivät aivan miten sattuu, joten pysäköintikapasiteetista jäi suuri osa käyttämättä. Muuten loistava tapahtuma ja ilmakin oli lopulta aivan mukava.
Garmin Edgen säätiedot näytti Kuruun saakka parhaimmillaan 34km/h vastatuulta, yksin ajellessa melko hapokasta.
Nyt löytyy ainakin tuolta: https://www.sportfoto.com/fi-fi/39-pirkan-pyoraily/2023
Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi
Se oli suunnitelma, mutta kysyntä oli niin suurta, että järjestäjä kasvatti määrän 45:een + vetäjät.
Ei ahneuttaan vaan palvellakseen. Lisähintaahan nopeusryhmään osallistumisesta ei tarvinnut maksaa.
Lisäryhmien perustaminen ei sekään ole ihan helppoa. Nyt meitä oli 42 kokenutta nimettyä kanuunaa talkoilemassa
ja lisäksi muutamia vapaaehtoisia osanottonsa maksaneita kanuunoita vetoringeissä.
Olisi tosiaan voinut syödä enemmän. Itsellä meni näin: Aamulla ennen lähtöä ei mitään. Kehäkukassa yksi banaani ja mehumuki. Komissa jauhelihakeitto, mustikkakeittomuki, leipä, kurkkuja ja yksi geeli. Kurussa yksi banaani. Muroleessa yksi kurkkuvoileipä, 2x mustikkakeittomuki ja yksi geeli. Matkalla yhteensä kaksi litaa vettä. Tällä päästiin maaliin, ei bonkanneena, mutta tankki aika vähissä. Illalla tuli syötyä melko runsaasti. Pitäisi opetella syömään ja juomaan enemmän, niin pääsisi ehkä helpommalla. Onneksi kroppa osaa polttaa rasvaa, sitä nimittäin riittää.
Ei Kommuutterin vajaata oloa kyllä ajossa huomannut. Olin itsekin hieman yllättynyt reissun raskaudesta, koska odotin matkasta sääennusteen perusteella kevyempää. Jos tuo yllä mainittu lähes 10 m/s vastatuuli Kuruun pitää paikkansa, niin se selittäisi hieman.
Ei voi ainakaan valittaa kuvien määrästä(!), ja hyvälaatuisiakin. Ainoa vaan että lähemmäs 30k kuvaa ja hankalasti selattavia, mutta hyvin menee ens viikonloppu itseään etsin tuolta.
Näemmä numeron mukaan voikin etsiä sivulta hyvin itsensä. Kiitos kuvista.
Helpostihan tuolta löytää kun kirjottaa nimensä hakukenttään. En tiä kuinka velogi tuon oot tehny mutta älyttömän duunin kuitenkin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Plr:n tankkauksesta ei ehkä kannata ottaa mallia, sopii vain harvoille ja valituille
Ilmatieteenlaitoksen sivuilta löytyy useamman päivän historia, esim. tuulitiedot Siilinkarilta (Tampereen täsmäsäästä).
Tuuli oli voimakkainta klo 10 n. 10 m/s pohjoisesta, puuskat 13 m/s.
http://www.kaupinkanuunat.fi
Joo tämä energia- ja nestetäydennysmalli ei ehkä ole aivan virallisten suositusten mukainen. Minulla oli kuitenkin maalissa Komin huollosta saatu geeli vielä hätävarana, mutta sitä ei tarvittu.Polarin sykemittari näytti muistaakseni 6400 kcal kulutusta pyöräilyn ajalle. Tuo olisi noin 900 kcal / h, saattaa olla lähellä todellista kulutusta.
Ylöjärvi-Kuru tosiaan tuntui aika raskaalta. Ei sentään onneksi ollut aivan viime vuoden tuulta.
Nyt on paljon kerrottu hyvästä menosta, fiiliksestä ja rasituksesta. Vielä voisi kerätä muutaman kommentin liikennekäyttäymisestä, mikä omien havaintojeni mukaan oli aiempaa parempaa niin pyöräilijöiden kuin autoilijoidenkin suunnalta. Ilman muuta isot pyöräletkat erityisesti ohitustilanteissa veivät tiellä paljon tilaa. Pyörillä ajettiin kuitenkin kaistan oikeaa puolta ilman turhia levittäytymisiä.
Erityisesti Kurun tiellä polkupyörien perään kerääntyi välillä pitkiäkin jonoja autoja, itse koin tämän osoituksena, että autoilijoilla oli malttia odottaa kunnollista ohituspaikkaa. Ohituksista muistan vain kaksi tiukempaa, eikä nekään ollenkaan sieltä pahimmasta päästä. Suurin osa ohittavista autoista teki ohituksensa vastaantulevan kaistan kautta. Myös keltaisenviivan kohdalla, josta voi sitten olla montaa mieltä - itse pidän ratkaisua paljon parempana verrattuna siihen että ahtaudutaan keskiviivan ja pyöräilijöiden välistä.
En rekisteröinyt yhtään turhaa torven huudatusta, lasinpesua tai suullista ohjeistusta - omalta osalta kiitos kaikille sunnuntain tienkäyttäjille!
Yksi Kaupin kanuunankuulista - ei niin kova eikä nopea, mutta kuitenkin pyöreä ja painava.
Kirjanmerkit