FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 178 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78 128 168 176 177 178 179 180 188 228 278 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.311 - 5.340 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #5311
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Palataanpas aiheeseen.

    Pitkään sai odotella osia, mutta tällanen tuli:


    Oli sen verta reilusti tilaa keulassa, että pistin plussakumin alle.

  2. #5312
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Nätti on. Tosi hyvin sopii punaiset väriläiskät. Ite varmaan hommaisin vielä punaisen satulankin.

    Tuosta satulakeskustelusta, oma pyöräni lienee hassunnäköinen muutenkin, ettei kukaan kommentoinut yhtään mitään, vaikka ajelin joku pvä vähän pehmustetulla satulalla vuoroin mahallani vuoroin jalat tangolla



    Näkisin mielelläni BMX-pyöriä, dirttejä ym myös täällä.

  3. #5313
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    N-K toi on kyllä mielettömän upea! Varmasti hyväkin

  4. #5314
    Nyt on N-K kasannut hienon kulkineen. Värimaailmakin on omaan silmään just eikä melkein.

  5. #5315
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Täällä jossai Treen kupeessa
    Viestit
    71
    Pesupäivä!


    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  6. #5316
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Nollabudjetin sinkula romulavalöydöistä. Yhtään uutta osaa ei ole pyörään ostettu.


  7. #5317
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.081
    ^ sinkulassahan on vaihteetkin tyyliin "odotas niin pysähdyn vaihtamaan isommalle"

  8. #5318
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    ^ Kierrepakka jota en saanut irti kun ei ole vielä kahta ketjuruoskaa ja ideana oli tosiaan se että tähän ei mene yhtään rahaa. Takapakka on 6 lehtinen ja ketjulinja osui kohdalleen kolmanneksi pienimmän rataan kanssa.
    Voisihan tuohon tietysti tehdä vanhasta vaihtajasta ketjunkiristäjän, mutta toimii noinkin ja välityksen on aika sopivat mulle.

  9. #5319
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N-K Katso viesti
    Pitkään sai odotella osia, mutta tällanen tuli:

    Oli sen verta reilusti tilaa keulassa, että pistin plussakumin alle.
    Anteeksi toisto, mutten malta olla kommentoimatta tätä lisää, kuvan kera. Tämä on kyllä omaan silmään harvinaisen harmoninen kokonaisuus, monessakin mielessä. Tasapainoisen ja tyylikkään näköinen ja värit, niin vähän kuin niitä onkin, istuu todella hyvin. Se on kaunis pyörä.
    Viittikkö tehä mullekin tommosen pari kokoa pienempänä? 😃

  10. #5320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonik Katso viesti
    Pesupäivä!


    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
    Ootko upottanu eturattaan multaan?

  11. #5321
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Täällä jossai Treen kupeessa
    Viestit
    71
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Ootko upottanu eturattaan multaan?
    Eheen.. kuvakulma vaan taitaa vääristää ja varmaa lauta minkä päällä runko oli..

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  12. #5322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Ja uskokaa nyt, mulla on pitkät jalat ja varsinkin reisi. Selkä ja kädet on lyhyet. Selvä penkkipunnertaja siis. Puvun löytäminen on yhtä tuskaa ja senkin kanssa joutuu tekemään kompromissejä.
    Itsellänikin on pitkät jalat ja lyhyt selkä. Minulla on kuitenkin juuri sen seurauksena zero set-back tolppa ja siinäkin satula aavistuksen eteenpäin vedettynä. Toimii minulle.

    Logiikka karkeasti:
    Pitkät jalat
    è Satula korkealla
    è Satulaputken yläpää lähtökohtaisesti takana, koska putki taaksepäin kallellaan.
    è Pitää tuoda satulaa takaisin eteenpäin, jotta yläkroppa tulee oikeaan paikkaan (lyhyt selkä è painopisteen etäisyys perseestä lyhyt). Karrikoituna muuten istun vain takapyörän päällä.

    KOPS ja muut menetelmät, joissa satulan sijainti pituussuunnassa määritellään suoraan jalkojen mittojen perusteella, eivät perustu mihinkään. Joku on vain huomannut niiden tuottavan sopivan tuloksen standardimittaiselle kuskille. Erikoismittaisen kohdalla voidaan mennä metsään.Joskus saa lukea, miten satulan paikka muka vaikuttaa polvien kestoon, mutta jos yhtään pohtii mitä siinä polkiessa tapahtuu, ymmärtää, ettei asioilla ole juuri yhteyttä. Jos siirrät satulaa eteen, joudut ottamaan sitä samalla vähän ylöspäin. Etäisyys lonkkanivelestä keskiöön pysyy samana, eikä alaraajojen mekaniikka siis muutu. Triathlon-kuskit polkevat hurjia määriä satulat edessä ilman ongelmia, ja toiseen suuntaan nojapyöräilijät ajavat lähes vaakatasossa niin ikään ongelmitta.

    Oikea satulan paikka pituussuunnassa on niin monen, mieltymysten ja tarkoitusperien mukaan muuttuvan ja toisiinsa nähden vastakkaisen, tekijän summa, että siihen on erittäin vaikea luoda yleispätevää sääntöä. Optimoinnin lopputulos on aina kompromissi jonkun asian suhteen. Esimerkkejä vaikuttavista tekijöistä:

    • Kropan painopisteen paikka suhteessa poljinmekanismiin:
      Takana
      è Polkeminen pyrkii työntämään kuskia taakse satulassa. Vastavoimana perseen ja satulan välinen kitkavoima ja käsien välittämä tukivoima ohjaustangosta. Kiivetessä tulee aiemmin tarve nousta putkelle ja takana olevan satulan takia takana oleva ohjaustanko on putkelta ajoon optimaalista taempana.
      Edessä
      è Polkeminen pyrkii työntämään kuskia eteen satulassa. (Näin edessä ei tosin voi olla maantiekilpasääntöjen mukaisella pyörällä.) Kiivetessä pärjää pidemmälle satulassa istuen, ja putkelta ajaessa edessä oleva tanko on parempi.
    • Yläkropan painopisteen paikka suhteessa poljinmekanismiin:
      Mitä taempana, sitä isompi mahdollisuus tukea yläkroppaa selkälihaksilla. (Mutta selkälihakset rentona käsille tulevaan painoon vaikuttaa vain yläkropan asento – mitä pystympi, sitä vähemmän painoa käsille ja enemmän satulalle.)
    • Kropan painopisteen paikka suhteessa renkaiden ja tienpinnan kontaktikohtiin:
      Painojakauma renkaiden välillä vaikuttaa ajodynamiikkaan.
    • Yläkropan asento ja kropan kyky toimia lysyssä:
      Matala asento
      è Satulaa eteen. Muuten yläkropan ja jalan välinen kulma tiukka, äärimmillään hakkaat reidellä rintaa, vähemmän notkealle loivempikin aiheuttaa selkäkipuja. Pääsyy siihen, että triathlon-pyörissä satula edessä.
      Pysty asento
      è voit pitää satulaa taempana (vertaa nojapyörä)


    Pyörää aikoinaan etsiessäni törmäsin useampaan neuvoon, jossa alustava arvio runkokoosta annettiin pelkän jalan sisämitan perusteella. Ihan päätön neuvo. Jos on kaksi 190-senttistä heppua, joista toisella on pitkät jalat ja toisella pitkä selkä, niin kyllähän se lyhytjalkainen pitkän selkänsä takia tarvitsee pidemmän rungon, eli käytännössä isomman koon, jos samalla runkomallilla pitää mennä.

    Tämä kaikki siis vain yleisenä pohdintana. Jos tuo setuppi on sinulle paras, niin sitten se on.

  13. #5323
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lastenosasto


  14. #5324
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiandre Katso viesti
    KOPS ja muut menetelmät, joissa satulan sijainti pituussuunnassa määritellään suoraan jalkojen mittojen perusteella, eivät perustu mihinkään. Joku on vain huomannut niiden tuottavan sopivan tuloksen standardimittaiselle kuskille. Erikoismittaisen kohdalla voidaan mennä metsään.Joskus saa lukea, miten satulan paikka muka vaikuttaa polvien kestoon, mutta jos yhtään pohtii mitä siinä polkiessa tapahtuu, ymmärtää, ettei asioilla ole juuri yhteyttä. Jos siirrät satulaa eteen, joudut ottamaan sitä samalla vähän ylöspäin. Etäisyys lonkkanivelestä keskiöön pysyy samana, eikä alaraajojen mekaniikka siis muutu. Triathlon-kuskit polkevat hurjia määriä satulat edessä ilman ongelmia, ja toiseen suuntaan nojapyöräilijät ajavat lähes vaakatasossa niin ikään ongelmitta.
    Melko rajua todistusta. Sanoisin ihan samoin perustein että polkemisen mekaniikka nimenomaan muuttuu, koska vaikka lonkan etäisyys keskiöstä pysyisi samana, lonkan asento satulan päällä pysyy tyypillisesti myös samana. Täytyy siis tapahtua muutoksia muissa nivelkulmissa. Voimantuoton aiheuttama paine nivelissä (pääosin polvissa) suuntautuu eri tavalla kun satulan paikka muuttuu, ja kymmenien tuhansien toistojen jälkeen hiuksen hienoilla muutoksillakin on merkityksensä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiandre
    Oikea satulan paikka pituussuunnassa on niin monen, mieltymysten ja tarkoitusperien mukaan muuttuvan ja toisiinsa nähden vastakkaisen, tekijän summa, että siihen on erittäin vaikea luoda yleispätevää sääntöä. Optimoinnin lopputulos on aina kompromissi jonkun asian suhteen.
    Tuota pystyn komppaamaan varauksetta. Jo pelkästään ammattilaispyöräilijöiden väliset merkittävät erot satulan korkeuden ja jalan sisämitan suhteessa ovat vahva todiste, vaikka puhutaan samanlaiseen käyttöön tarkoitetuista pyöristä ja samoin motiivein rakennetuista ajoasennoista.

    ps. Olikohan tämä Pyöräsi kuva -ketju vai Satulasi paikka -ketju?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  15. #5325

    Semmonen tuli väkerettyä, valkonen ketju ja punaset tankonauhat kunhan posti tuo. Katsoo sitte mite silmää mielyttää.

  16. #5326
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    223
    ^hieno! Laittaisin kyllä ketjun kiristimen ellei a) ketjua pysty lyhentämään tai b) halua stemmiä nivusille kun putkelta polkiessa lähteekin ketjut. Nimin. se muuten sattuu.

  17. #5327
    Kiitosta! Pitää tsiikailla tuota viel vähän kireemmälle, takana pitäs olla säätöä vähän vielä. Tulee ens viikolla kuitenkin eri ketju nii sen sitte hifistelen paremmin, tuo oli vähän niinku koeajoksi vaa laitettu.

  18. #5328
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Täällä jossai Treen kupeessa
    Viestit
    71
    Onhan tuossa dropouteissa vielä runsaasti tilaa^ ja hiton kaunis pyörä muute!

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  19. #5329
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    521
    Jotain uutta kesän graindeja ja tulevaa krossikautta varten...

    Kaulaputken katkaisua vaille valmista.

  20. #5330
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    23
    Siisti väritys!

  21. #5331
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Uusi runkosetti, osat lähinnä dyykattuja. Paino 60-millisillä avokiekoilla ja PowerTapin polkimilla n. 6,8 kg. Ajoasento on vielä vähän hakusessa, eli tanko tippuu ehkä sentin verran.

    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  22. #5332
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Uusi runkosetti, osat lähinnä dyykattuja. Paino 60-millisillä avokiekoilla ja PowerTapin polkimilla n. 6,8 kg.

    Voi veljet!

    Pitää vihjata tuomarille että ottaa puntarin esille..

  23. #5333
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443
    Kyllä on Antilla hieno pyörä nyt! <3

  24. #5334
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Piti karsia maantiepyörien määrä yhteen, joten tämä jäi.

    Italialaisen kenkävalmistajan pieni erä Columbuksen putkesta väännettyjä pyöriä 80-luvun alkupuolelta. Osat Super-Recordia samalta ajalta.




    (Uudet kahvakumit ja tankoteippi on ostoslistalla)

  25. #5335
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    Hyvän näköinen Ritte, matala emäputki ja hyvät muodot rungossa/haarukassa muutenkin. Piti ihan käydä valmistajan sivuilla kyyläämässä mittoja.

  26. #5336
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Uusi runkosetti, osat lähinnä dyykattuja. Paino 60-millisillä avokiekoilla ja PowerTapin polkimilla n. 6,8 kg. Ajoasento on vielä vähän hakusessa, eli tanko tippuu ehkä sentin verran.

    [IMG]hieno kuvatus[/IMG]
    Voi kun meidänkin talonyhtiön roskiksesta vois dyykata Tunea ja Super recordia.

  27. #5337

  28. #5338
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Voi kun meidänkin talonyhtiön roskiksesta vois dyykata Tunea ja Super recordia.
    Sama tuli mieleen, et kun omassa roskiksessa tollasta olis. Hieno on kyllä fillari!
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  29. #5339
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    18
    Tällä pitäis saada kunto kohoamaan ja orastava painonnousu pysähtymään. Ensimmäinen "kunnollinen" sykkelini.

  30. #5340
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142


    Eipä ole minun pyöriä vähään aikaan täällä näkynyt, joten tässä olisi nyt yksi. Spessu pääsi tänään ulkoilemaan Paloheinä-Luukki-Paloheinä väliä, plus siirtymät tietenkin.
    Still rides with 26er

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •