HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 177 / 373 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 187 227 277 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 11177

Aihe: Pyöräsi kuva Vol III

  1. #5281
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Kiitos kehuista, olen itsekin tyytyväinen tuohon kokoonpanoon. Runko on lähes millilleen stack- ja reach- mitoiltaan Simon suositusten kokoinen. On ko. valmistajalta ainoa sopiva runko ja ainoa oikea koko mulle. Isompi olisi ollut auttamatta liian pitkä ja stemmiksi olisi tullut lyhyt tappi, tuossakaan ei ole lyhyen reachin omaavan stongan kanssa kuin 100mm stem. Olen hankalan kokoinen maantiepyöräilijä, mulla on pitkät jalat ja varsinkin pitkät reidet suhteessa yläkroppaan ja käsiin. Mun runkotarve on siis lyhyt ja korkea mutta tarviin paljon setbackiä satulalle. Ei ole koeajettu ei, mutta verrokkina oli edellinen mitoittajana myymä runko, heitot S/R 2-3mm oikeampaan suuntaan. Se mitä tarvitsisin olisi oikeamminkin lyhyt, korkea ja erityisen loivalla satulakulmalla oleva runko. Mitään rungon väärässä koossa tms. ei kompensoida tuolla setupilla, omat mitat vaan tekee ajoasennosta satulan osalta äärimmäisen. Em. syistä mulle ei markkinoilta löydy kuin puolenkymmentä sopivaa runkoa, joista edellinen oli Trek Domane. Se mikä ei ole lähtötilanteessa kohdallaan on kuskin mittasuhteet, pahoittelen sitä. Satasien säästöjä ei ole haettu, vaan sopivaa runkoa. Edelleen tuo näyttäisi paljon normaalimmalta "normaalilla" satulalla, kun edessä olisi muutama sentti tavaraa ja takaa puuttuisi tuo klöntti ja muutama sentti pituutta. Tolpan setback on tapissa, satulassa on vielä n. 5mm varaakin. Lisäksi kuva ei peittele totuutta yhtään ollen suoraan sivulta. Itse katselen satulan kieltämättä susirumaa setupia ajaessa ruskealla silmällä tosi läheltä, joten itseä se ei silloin haittaa. Em. syistä johtuen laitoin kuvan tähän ketjuun enkä bikeporn- ketjuun mut jos yhtensä kymmenen inhoaa ni poistan kuvan täältä ja laitan uuden tilalle jossa satulan ja satulaputken päällä on vaikkapa paperipussi. Tai jospa laitan tänne Simon tekemän mittakuvan ja ISM:n satulan sijoitusohjeet? Ai niin, satulakin on koeajettu ja testattu Probikessa ja asennettu Simon ohjeiden mukaan. Ajoasento on mulle oikea, ainoa mitä pitää vielä lisäkilsojen karttuessa tehdä on laskea ohjaamoa lisää.

    Sori internet, et tiennyt tällä kertaa kaikkea. Mutta kun kukaan ei kuitenkaan mua usko, ni kertokaapa millä tavalla tuo runko on mulle väärän kokoinen ja mitä olen yrittänyt kompensoida? Ihan vaan siksi, että osaan ostaa seuraavaksi rungoksi foorumilaisten hyväksymän.
    Warlord muokkasi tätä : 08.06.2016 at 08.02 Syy: typo
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  2. #5282
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Jatkuu:

    Satulan rumuutta lisää se, että sen sivupinta-ala on varsin iso. Pahoittelen ISM:n puolesta. Olen maantiepyöräilijäksi oudon kokoinen, samaa mieltä oli Simo sekä eräs toinen mitoittaja jolta kyselin Cerveloa (ei löytyny kokoa mulle R-sarjasta).

    Erityispahoitteluni sinulle Mikolapiz, joka vaikutat lähes kymmenellä postauksella olevan melkoinen asiantuntija. Tolpan ympärikääntäminen veisi satulaa noin 70mm väärään suuntaan. Sori myös Janmppa. Ensi kerralla maksan muutaman lisäsatasen vaikka sulle. Olen kasannut fillarin ajettavaksi enkä silmää miellyttämään. Jotkut meistä osaavat kasata pyöränsä itse ja etsiä itsellensä sopivan rungon ja osat.

    LJL: sinua pidän asiasi osaavana ja odotan sinulta vastinetta sille, mitä olen pyörän setupissa yrittänyt kompensoida? Siis liian jyrkkää satulaputken kulmaahan se on, mutta toivoisin vinkkejä siihen mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Voin vaikka YV:llä toimittaa sulle bikefitting- laskelmat.

    Lisäerikoisuutena yritän kompensoida jumalattoman isoa siitintäni huonohkolla autolla.
    Warlord muokkasi tätä : 08.06.2016 at 08.02 Syy: typo
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  3. #5283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janmppa Katso viesti
    Siinä on muutaman satasan säästön tulos, kun on pyörän ostanut ilman koeajoa.
    Ihan vaan mielenkiinnosta: miten sinä olisit ratkaissut koko-ongelman? Siis olisitko ostanut S-kokoisen sijasta M-kokoisen vai olisitko kenties osannut kokemuksen ja geometriataulukoiden avulla valita jonkin muun paremmin Canyon-kuskillemme ja hänen fysionomialleen istuvan pyörän?

    Kyllä minuakin hirvittää katsella tuota Enduracea, mutta jos kuvittelee kuskin siihen ISM Adamon päälle istumaan niin eihän se kuski kovin väärään paikkaan taida asettua. "Poikkeavat" selän/käsien ja jalkojen mittasuhteet ja rungon pieni tai suuri koko aiheuttavat usein sen että pyörästä tulee "normaaliin" tottuneen silmissä hiukan hullunkurisen näköinen - mutta pyörähän tehdään kuskinsa ajettavaksi eikä muiden katseltavaksi!

  4. #5284
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Kokeilin itse peittää satulan kiskojen taakse jäävän köntin peukalolla näytöltä, ja näyttää paljon paremmalta! Suosittelen kokeilemaan.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  5. #5285
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    ISM:n satuloissa varsinainen istumapaikka voi olla niin eri kohdassa verrattuna "normaaliin" satulaan, että se näyttää väkisinkin hassulta kun silmä on tottunut johonkin ihan muuhun. Luulenpa että kokonaisuus näyttäisi aika paljon loogisemmalta jos pyörän päälle asetettaisiin kuski. Vähän turhaa parran pärinää, mutta hyvä esimerkki erikoismitoitetusta maantiepyörästä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  6. #5286
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Minusta Warlordin Endurance on tyylikäs, jos pääsee vain sen satulavirtyksen yli ja siitäkin huolimatta ihan hyvännäköinen pyörä ja jos se on mitoituksessa katsottu kohdilleen niin mikäs siinä, tärkeintähän on että se on kuskilleen hyvä ajaa.
    - Just a lonesome rider -

  7. #5287
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Täähän on kuin katselisi saksalaista por...!
    Ei kun rohkeasti kuvaa oikealle osastolle.

  8. #5288
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    En kyllä ymmärrä, että jos itse vapaaehtoisesti laittaa kuvan pyörästään nettiin toisten nähtäväksi ja kommentoitavaksi, niin sitten loukkaannutaan kun joku kommentoi. Väärin kommentoitu.

  9. #5289
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    En kyllä ymmärrä, että jos itse vapaaehtoisesti laittaa kuvan pyörästään nettiin toisten nähtäväksi ja kommentoitavaksi, niin sitten loukkaannutaan kun joku kommentoi. Väärin kommentoitu.
    En loukkaantunut. Kommentointi vain perustui alkukommenttien osalta pääosin tietämättömyyteen ja oli luonteeltaan enemmänkin haukkumista. Katsoin oikeaksi puolustautua koska kommentointi koski osaamattomuuttani pyörän säätämiseen itselleni sopivaksi. Rumuutta en puolustellut.

    Lisäys: enemminkin loukkaannuin ammattilaismitoittajan puolesta.
    Warlord muokkasi tätä : 08.06.2016 at 09.06 Syy: Lisäys
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  10. #5290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    En kyllä ymmärrä, että jos itse vapaaehtoisesti laittaa kuvan pyörästään nettiin toisten nähtäväksi ja kommentoitavaksi, niin sitten loukkaannutaan kun joku kommentoi. Väärin kommentoitu.
    Mistä sen loukkaantumisen tähän revit? Mielestäni vastaukset kommentteihin olivat ihan asiallisia ja ne olisi voinut esittää kärkevämpään sävyyn. Vähän matkien: mä en ymmärrä, että jos itse vapaaehtoisesti esittää tyhmiä, perehtymättömiä tai ajattelemattomia kommentteja, niin sitten loukkaannutaan kun kommentit saanut osoittaa ne sellaisiksi ja sitten aletaan esittää että tämä onkin se lliian herkästi loukkaantuva...

    Et kai voinut olla huomaamatta ettei Warlord (jota en tunne) esim. millään lailla närkästynyt kommenteista jotka koskivat pelkästään sitä miltä pyörä näyttää tai siitä että sitä kutsuttiin hullunkurisen näköiseksi?

  11. #5291
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.162
    Siinähän selvästi halutaan istua satulan etureunalla, mihin tuo satula on suunniteltukin, ja se etureuna on kuitenkin haluttu sille kohtaa missä normaalissa satulassa istutaan. Kannattaisikohan kokeilla esimerkiksi SQLabin satulaa, jolla saa saman aikaiseksi ja näyttää vähän normaalimmalta kun satulassa on kuitenkin nokka (jonka merkitys lähinnä kosmeettinen).

  12. #5292
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Siinähän selvästi halutaan istua satulan etureunalla, mihin tuo satula on suunniteltukin, ja se etureuna on kuitenkin haluttu sille kohtaa missä normaalissa satulassa istutaan. Kannattaisikohan kokeilla esimerkiksi SQLabin satulaa, jolla saa saman aikaiseksi ja näyttää vähän normaalimmalta kun satulassa on kuitenkin nokka (jonka merkitys lähinnä kosmeettinen).
    Kun olen vihdoinkin löytänyt "täydellisen" satulan en katso aiheelliseksi lähteä vain ulkonäkösyistä sitä vaihtamaan. Edelleenkin sitä katsoo itse pääosin ruskealla silmällä.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  13. #5293
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443
    Jep, tärkeintä on että se toimii sulle. Normaalilla satulalla tuo tosiaan ei näyttäisi enää yhtään hassulta. On noilla ammattilaisillakin melkoisia säätöjä, kun pitää juuri tietty pyörämalli saada sopimaan itselle, kuten vaikkapa tässä Katushan Yuri Trofimov ja Aeroad CF SLX:

    https://coresites-cdn.factorymedia.c...7/Trofimov.jpg

  14. #5294
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    29
    Käsittämätöntä, että arvioidaan pyörän ja miehen sopivuutta keskenään näkemättä kokonaisuutta. Ulkonäköön voi toki ottaa kantaa, mutta jääköön se siihen.

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk

  15. #5295
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    On noilla ammattilaisillakin melkoisia säätöjä, kun pitää juuri tietty pyörämalli saada sopimaan itselle
    Siellä näkee melkoisia spacerinippuja stemmin alla (harvemmin tosin), metrisiä stemmejä, isoja ja tosipieniä satulan setbackejä, hurjia droppeja satulasta stemmiin ja -17 asteen stemmejä suoraan ohjauslaakerin päällä. Kellullakin taisi olla Pinarellossa 140mm stem.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  16. #5296
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    80
    Cruiseri iisimpään menoon kun sähkötäpäri

  17. #5297
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Olen hankalan kokoinen maantiepyöräilijä, mulla on pitkät jalat ja varsinkin pitkät reidet suhteessa yläkroppaan ja käsiin. Mun runkotarve on siis lyhyt ja korkea mutta tarviin paljon setbackiä satulalle. ... Se mitä tarvitsisin olisi oikeamminkin lyhyt, korkea ja erityisen loivalla satulakulmalla oleva runko. Mitään rungon väärässä koossa tms. ei kompensoida tuolla setupilla, omat mitat vaan tekee ajoasennosta satulan osalta äärimmäisen.
    Minulla on samankaltaiset mittasuhteet ja päivittelin samaa ongelmaa joskus takavuosina, ehkä silloin kun ostelin edellistä maantiepyörää (v. 2003 ) Tulin siihen tulokseen, että Competitive Cyclistin laskurit heittävät KOPS-periaattellaan satulan niin taakse, että siitä asennosta olisi pyörää hyvin tukala ajaa (kun isorunkoiseen maantiepyörään järkevällä ohjainkannattimen mitalla ohjaamosta tulisi ylipitkä), ja pyörän painojakaumasta takapainoinen kyntäjä, joten itse päädyin tuolloin yksinkertaisesti unohtaa KOPS:n ja lätkäist satulan siihen paikkaan, jossa kuskin ja pyörän muodostaman systeemin painojakauma tuntuu luonnollisimmalta. Saattoi olla, että siihen aikaan ei ollut juuri markkinoilla lyhytreachisia ohjaustankoja (tai minä en niistä silloin ollut tietoinen), joka olisi osaltaan helpotanut ongelmaa...

    Joten tästä pitikin kysymäni: miltä tuo ajoasento tuntuu? Onko se omsta mielestäi paras mahdollinen? En nyt oikein ymmärrä tuollaisen satulan käyttölogikkaa muuten kuin kuin että haluat nojata satulan kärkeen, mikä taas omaan harhaiseen mieleeni tuo sen johtopäätöksen, että oikeasti halusit sijoittaa satulan monta senttiä edemmäksi, mutta et halua uhmata ammattimitoittajan pyhää mitoituskaaviota ?
    "Keep your distance and don't follow me"

  18. #5298
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    KOPSista en tiedä kun en ole sitä koskaan mittaillut, enkä ole muutenkaan noita nettilaskureita käyttänyt.

    Ajoasento tuntuu hyvältä, paino on pääosin satulalla ja käsille tulee painoa sopivasti jotta ajotuntuma säilyy mutta niska-hartiaseutu pysyy rentona. Olen kokeillut satulaa muutamia millejä siirrellä, mutta juuri tuossa tuolla kulmalla se tuntuu todella hyvältä. Satulan kärkeen ei nojata kun siinä ei sellaista ole. ISM:n satulassa oikein istuttaessa ei satulaa juuri näe kun jalkoväliin katsoo ajaessa, eli siinä mielessä tuo takapään muoto on erikoinen. Satula voisi ihan hyvin olla takapäästään 3cm lyhyempi ja ilman tuota alaspäin tulevaa osaa, mutta koska ISM:n juuret on TT/Tri- puolella pitää tranfer- alueella pyörä saada satulasta kivasti roikkumaan siitä vaakatangosta tjsp. En halua sijoittaa satulaa edemmäs, koska tällöin painoa tulisi aivan liikaa käsille ja asennosta tulisi liian etupainoinen. Sitäkin "jouduin" kokeilemaan edellisellä pyörällä ennenkuin (täältä saaduilla vinkeillä) löytyi riittävän setbackin omaava tolppa. Ei tuntunut hyvältä, kun teki koko ajan mieli työntää revanderia taaemmas satulassa mutta siellä ei ollut hyvä istua. Olen joutunut uhmaamaan Simon mitoitusta siinä, että ISM:n satula sijoitetaan n.5mm alemmas kuin "normaali" satula ja setbackinkin joutui mittailemaan satulan istuinkohdan leveydestä ensin arviolla ja sitten yrityksen ja erehdyksen kautta juuri tuolla kohdalle.

    En muuttaisi nykyisestä asennosta mitään muuta kuin sen, että ohjaamo on edelleen hieman liian korkealla. Siitä sekin pikkuhiljaa laskee. Sen olen myöskin elämäni varrella oppinut et luota ammattilaisiin. En näe mitään syytä lähteä tarkoituksella muuttamaan ajoasentoa siitä mihin se on parin tunnin testisessiossa sijoitettu. Simolta aikanaan asiaa kysyessä oli hänen mielipiteensä se että satulan paikka on tarkempi ja tärkeämpi, ohjaamoa voi tarpeen ja halun mukaan vapaammin siirrellä. Tuntui minusta loogiselta ajatellen jalkojen toimintaa ja (ikääntyviä) polvia.
    Warlord muokkasi tätä : 08.06.2016 at 15.37 Syy: typo
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  19. #5299
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Kiva että asiasta saatiin aikaiseksi asiallistakin keskustelua. Täytyy kuitenkin kysyä: olenko mä ton ajoasentoni ja satulan setupin kanssa todella näin outo lintu? Eikö kellään muulla ole satula takana tai edessä ihan tapissa? Vai sijoitteleeko valtaosa esim. satulansa ulkonäön mukaan ja toivoo parasta? Edelleen myönnän et susirumahan tuo on tuo mun vehje satulan osalta, joskus talvella kun fillari uutena istui trainerissä kiinni ni lähes jopa harmitti tuo rumuus mut sekin unohtui kun taas tiellä muisti kuinka hyvä tuo asento ja satula mulle on.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  20. #5300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Kiva että asiasta saatiin aikaiseksi asiallistakin keskustelua. Täytyy kuitenkin kysyä: olenko mä ton ajoasentoni ja satulan setupin kanssa todella näin outo lintu? Eikö kellään muulla ole satula takana tai edessä ihan tapissa? Vai sijoitteleeko valtaosa esim. satulansa ulkonäön mukaan ja toivoo parasta?
    Tuskin nyt ulkonäön perusteella kovin moni satulaansa säätää. Mutta aika suurelle osalle se satula osunee hyvin kohdalleen normaalisäätöjen rajoissa. Sinulla lienee tooodella pitkä reisi.

    Monessa satulassa ei merkitty säätöalue mene ihan kiskojen päähän asti. Tuossa sinun setupissa näyttää jopa pelottavalta, että kestääkö satula siihen kohdistuvaa vääntöä. Itselläni on maantiepyörässä setback-tolppa ja satula kutakuinkin niin edessä kuin merkitty säätö antaa myöden.

    Puhuit aiemmassa viestissä käsille tulevasta painosta ja satulan paikan vaikutuksesta siihen. Noinhan se yleisen ymmärryksen mukaan menee. Tuli vaan mieleen eräs maastopyöräaihe, jossa väitettiin ettei satulan paikalla suhteessa keskiöön, ole vaikutusta käsille tulevaan painoon
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  21. #5301
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Itseäni pelottaisi ulkonäköä enemmän välineiden kestävyys ellei kuski ole kovin keijukainen. Kova tärähdys silloin kun paino satulassa saattaa ottaa koville satulatolpan kiinnityskohtiin ja itse satulaan. Tri pyörissähän näissä on vissiin yleisempää istua melko edessä, kun taas tässä tapauksessa melko takana jos kerran 3cm on vain ylimääräistä takaosassa?

    Jokatapauksessa satulaa lukuunottamatta hieno pyörä. Tiedät varmasti enemmän geon suhteen kuin minä, mutta nään silti kompromissin mittojen suhteen. Luulisi, että jostakin muusta rungosta olisi saanut tasapainoisemman tai teettänyt sit ihan customin jos kuskin mitat ovat todella erikoiset.

  22. #5302
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Eikö kellään muulla ole satula takana tai edessä ihan tapissa?
    Oikean kokoinen runko, niin satula osuu suurinpiirtein oikealle kohdalle. Kannattimella voi sitten hienosäätää pituutta.
    Miten pykälää isompi runko ei olisi sopivampi, olisi satula enemmän normaali asennossa, ei se ohjaamo voi niin paljon kasvaa seuraavassa koossa. Oliko sittenkin se muutaman satasen säästö

  23. #5303
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Satula ei ole ihan takana, varaa n. 5mm. Mä olen siinä uskossa et satulan eteenpäin siirtäminen vie painoa satulalta käsille ja maantiellä asento on staattisempi kuin maastossa joten ehkä siksi sillä on maantiellä enempi väliä. 3cm ylimääräistä on tuo satulan takaosan köntti, minkä päällä ei ole tarkoituskaan istua. Kuvittele satula 5cm edemmäs missä normaali satula olisi, eipä näytä enää niin oudolta. Tuo satula korostaa outoa ulkonäköä hurjasti. Kompromissejä joutuu mun mitoilla tekemään ja aniharvasta rungosta saan sopivaa edes kompromissillä. Itse en löytänyt sopivampaa ja tuokin on sopivampi kuin edeltäjä Domane. Custom olisi paras ratkaisu, ehkä joskus sellainen. Kokoa isompi olis ollu liki sentin liian pitkä, ja se olisi ollut edeltäjään verrattuna muutos s/r- mitoiltaan väärään suuntaan. Se mikä ei olisi muuttunut olis ollu satulatolpan kulma, minkä muuttuminen loivemmaksi olis ollu se tärkein muutos. Mut liian pitkä olis liian pitkä, ja se olis ollu jyrkemmällä ohjauskulmalla ja stemmiä olisi pitänyt lyhentää 20mm verrattuna omaani. Aika sähäkkä kääntyjä olis tullu. En mä mikään geoguru ole, mut kuuntelen viisaampia ja yritän ymmärtää oman ajoasennon.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  24. #5304
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Ja uskokaa nyt, mulla on pitkät jalat ja varsinkin reisi. Selkä ja kädet on lyhyet. Selvä penkkipunnertaja siis. Puvun löytäminen on yhtä tuskaa ja senkin kanssa joutuu tekemään kompromissejä.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  25. #5305
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Olisiko tuo Warlordin runko tuossa pyörässä koon werran pieni ja isompi paremmin säädettävissä kuskille lyhyemmällä stemmillä?
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  26. #5306
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Olisiko tuo Warlordin runko tuossa pyörässä koon werran pieni ja isompi paremmin säädettävissä kuskille lyhyemmällä stemmillä?
    Jos viitsit tuosta pari viestiä ylempää lukea, niin ehkä asia selviää. Muutenkin aika huvittavaa, että täällä tiedetään paremmin, että millaisella mitoituksella oleva pyörä kenellekin sopii edes ko. henkilöä näkemättä.

  27. #5307
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Olisiko tuo Warlordin runko tuossa pyörässä koon werran pieni ja isompi paremmin säädettävissä kuskille lyhyemmällä stemmillä?
    Ei ole pieni. Isompaan olisi tullut aivan liian lyhyt stemmi sille ohjauskulmalle. Jos mun fillarissa olis normisatula olisi tämäkin keskustelu jäänyt käymättä. Taitaa ISM:t olla aika eksoottisia satuloita. Joku osaava voisi photoshopata mun kuvasta satulan perästä 3-4 cm pois ja lisätä keulaan 4-5 cm nokan joka siitä puuttuu. Edelleenkin uskon asiassa enemmän bikefittaajaa kuin ketään täällä.

    E: joku kirjoittajista varmaan tarkoittaa, että isompi runko olisi ollut parempi mut se olis ollu liian pitkä ja lisäksi em. asia. Joku varmaan meinaa myös et sitä olisi voinut kompensoida siirtämällä satulaa eteenpäin. Sitä en tee, koska ensin säädetään satula oikeaan paikkaan keskiöön nähden ja sit mitataan onko mahdollista saada ohjaamo hyvään paikkaan. Isommalla rungolla ei olisi ollut mahdollista. Ja voisiko joku kertoa miksei satula saa olla noin takana? Edelleen, ISM:n ulkonäkö hämää. Tolla satulalla istutaan kärjessä eikä perällä.
    Warlord muokkasi tätä : 08.06.2016 at 20.30 Syy: Lisäys
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  28. #5308
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Koska mun satulan paikka herättää näin paljon tunteita ni tuolta voi lukea valmistajan sijoitusohjeet vs. nokallinen satula:

    http://www.ismseat.com/setup-guide/

    Lyhyesti: satulan nokka on 5-8cm nokallisen satulan nokkaa taaempana. Mulla se on 51mm mitoitusmittaa taaempana. Onko siis ihme jos se näyttää melko hurjalta? Vieläpä kun satulan perässä on tuo ihme patti ja sivuprofiili on korkea. Satula on oikeasti iso (ja painava). Ja siinä istutaan ihan nokalla. Mulla jää normiasennossa liki kolmen sormenleveyden verran satulaa pärsseen taakse. Ei ollut helppo sisäänajo ko. satulaan mut kun istuinluiden kohdalta iho tottui ni pois en vaihda. Ei pienintäkään puutumisoiretta kun pehmytkudoksille ei tule painetta.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  29. #5309
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Ei ole pieni. Isompaan olisi tullut aivan liian lyhyt stemmi sille ohjauskulmalle. Jos mun fillarissa olis normisatula olisi tämäkin keskustelu jäänyt käymättä. Taitaa ISM:t olla aika eksoottisia satuloita. Joku osaava voisi photoshopata mun kuvasta satulan perästä 3-4 cm pois ja lisätä keulaan 4-5 cm nokan joka siitä puuttuu. Edelleenkin uskon asiassa enemmän bikefittaajaa kuin ketään täällä.

    E: joku kirjoittajista varmaan tarkoittaa, että isompi runko olisi ollut parempi mut se olis ollu liian pitkä ja lisäksi em. asia. Joku varmaan meinaa myös et sitä olisi voinut kompensoida siirtämällä satulaa eteenpäin. Sitä en tee, koska ensin säädetään satula oikeaan paikkaan keskiöön nähden ja sit mitataan onko mahdollista saada ohjaamo hyvään paikkaan. Isommalla rungolla ei olisi ollut mahdollista. Ja voisiko joku kertoa miksei satula saa olla noin takana? Edelleen, ISM:n ulkonäkö hämää. Tolla satulalla istutaan kärjessä eikä perällä.
    Asia selvä,poistun takavasemmalle,hyviä ja luonikkaita kilometrejä.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  30. #5310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Kiva että asiasta saatiin aikaiseksi asiallistakin keskustelua. Täytyy kuitenkin kysyä: olenko mä ton ajoasentoni ja satulan setupin kanssa todella näin outo lintu? Eikö kellään muulla ole satula takana tai edessä ihan tapissa? Vai sijoitteleeko valtaosa esim. satulansa ulkonäön mukaan ja toivoo parasta? Edelleen myönnän et susirumahan tuo on tuo mun vehje satulan osalta, joskus talvella kun fillari uutena istui trainerissä kiinni ni lähes jopa harmitti tuo rumuus mut sekin unohtui kun taas tiellä muisti kuinka hyvä tuo asento ja satula mulle on.
    Mulla on satula aivan edessä maastovitkuttimessa keulintaharrastuksen takia ja vieläpä etukenossa jonkun verran! Pari negatiivista kommentia olen saanut kuulla siitä, mutta joillekin se ulkonäkö on se tärkein eikä käytännöllisyys. Ja mulle ei tule yläkroppaan pahemmin rasitusta vaikka satula on etukenossa, koska sillä pyörällä takarenkaalle tulee heittämällä puolet enemmän pyörintämatkaa kuin eturenkaalle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •