Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
Pro ei nimenomaan tarvitse sitä joustokeulaa. Kovemmassa vauhdissa varsinkin teknisemmässä alamaeässä se vaimennettu jousto auttaa kyllä varsin paljon pelkkään renkaan joustoon nähden.
Niin. Mikä on kovavauhtinen ja mikä on tekninen. Ja mikä on pro?
Mä ainakin saan tietyllä läskillä vauhdin siihen pisteeseen ettei enää riitä kehon jouston nopeus reagoimaan. Eikä silimät toimi.
Silloin joustokepille on selkeä tilaus.
Renkailla joustoa ei oikein voi saada, jos tarkoitus on pitää ne ehjänä. Ja pyörä hanskassa.
Paine jolla renkaat pysyy ehjänä tekee keulasta superpallon.

Tasamaalla läski menee sopivilla paineilla kyllä mainiosti jäykkänäkin. Samoin alamäessä.
Mutta. Sitten kun haluaa hullutella on jousto kiva olla olemassa. Niitäkin hetkiä on.

Itseä ei haittaa vaikka se notkukeppi siinä välillä turhana jouten on. En koe haitaksi.
Mutta sama kuin renkaissa: kyrpii jos sopivan tilanteen tullen ominaisuudet ei riitä.

Toki viimeiseen on syypäänä useimmiten kuski.

Edit: Mulle läski on loistava yleispyörä. Jäykkänä pärjää ja pääsee jokapaikassa. Joustokeula ei todellakaan ole must-varuste. Imo.
Rengaspaineilla pystyy pelaamaan hyvin pitkälle.
Mutta joskus jos haluttaa tykitellä kivikossa/juurakoissa ja ajella muutamista dropeista+hypyistä, antaa joustokeula mukavan lisän.
Ja ainakin allekirjoittaneen niskoille ja käsille armoa.
Ennen olin kannalla "joustokeula ei kuulu läskiin", nyt asiaa kokeiltuani myönnän sen olevan kiva lisä tiettyyn ajoon.
Autuaaksi se ei tee. Läskillä ajamisesta saa iloa ilmankin. Roppakaupalla.