Nyt on pari viikkoa ollut ajossa racefacen 30T eturatas ja vakio 11-36 takapakka. Hyvin on toiminut ja välitykset riittäneet joka paikkaan.
Talveksi menee sitten takapakka vaihtoon 11-42.
Nyt on pari viikkoa ollut ajossa racefacen 30T eturatas ja vakio 11-36 takapakka. Hyvin on toiminut ja välitykset riittäneet joka paikkaan.
Talveksi menee sitten takapakka vaihtoon 11-42.
Mites tämä Wo toimii ihan normi polku kaahailussa ja metsässä rymyämiseen? En harrasta retki pyöräilyä ja tässä mietin olisiko Wo silti oiva itselleni nyt kun Bikeshopissakin - 15%. Vaihtoehtoina pidän Cube Nutrail ja Whiten Prota..
Mielestäni sopii paremmin kuin hyvin. Pääasiassa olen ajanut polkuja, metsää ja vähän alamäkeä. Sekä asfaltti siirtymiä jonkin verran.
Olen tehnyt 1x10 konversion ja se paransi kyllä pyörää entisestään. Tuossa Cubessa taitaa olla bluto keulalla, se on varmaan plussaa. Whiten pro on omasta mielestä jotenkin heppoisen tuntuinen verrattuna Konaan.Perustuu siis vain kaupassa katseluun, en ole ajanut whitea.
Itse suosin Konaa ainakin maastopyörissä, ollut jo 10v Konan pyör(i)ä käytössä. Wo:n ajattelin hommata 120mm Bluton vielä keulille jossain vaiheessa kesää.![]()
Itse olen rymynnyt tammikuussa hommatulla konalla vajaa 1000km ihan joka paikassa, paitsi hissipyöräilyn olen jättänyt väliin (vielä). Toimii todella hyvin paikassa kuin paikassa. Pitkäjoustoinen täpäri on jäänyt auttamattomasti varastoon lojumaan. Retkipyöräilyä en ole harrastanut kuin kerran (jos vain makuupussireissut lasketaan). Joustokeulaa meinasin itekin jossain vaiheessa kokeilla konaan mutta ilmankin on tuntunut pärjäävän. Nutrailia kokeilin viikko sitten ja sillä pääsi kyllä ajamaan nopeammin kivikkoiset paikat bluton ansiosta. Muuten kona tuntuu paremmalta paketilta omiin mieltymyksiin. Eli Kona wo on mielestäni todella monikäyttöinen paketti. Onneks tuli hommattua!
Tullut ajettua poluista työmatkaan, ei valittamista. Rengaspaineet, joilla tuntuu olevan suuri merkitys, tubeleksena vielä hieman hakusessa. Ei vaan uskalla laskea tarpeeksi alas. Tänään poluilla edessä 0,5 ja takana 0,55, vielä vois laskea (kuskilla painoa 97 kg). JJ4.8:llä selfsteeringiä alkaa esiintyä noilla paineilla. No perstuntumalla mennään. Sqlabin satulan kiskot näyttävät taipuneen, käytössä myös Ice V8 hissitolpppa, josta paljon hyötyä.
Ajoasento on aika pysty vakioasetuksilla, minulle se on plussaa.
Voiko taka-akselin paikkaa siirtää eteen/taakse ketjua muutamatta ja onko sillä suurta merkitystä? Kokeilemallahan tuo selviäisi, mutta kysytään nyt ensin täällä.
Minä siirsin niin taakse ku sai ja keuliminen ylämäkeen ajettaessa M kokoisella tuntu vähentyvän selvästi. Placeboa? Maybe. Pitää jatkaa testiä mutta ainakin sain pätkän pitemmän ketjun ja sehän auttaa retkihommissa jos ketju katkeaa ja saa siirrettyä kiekkoa etiäpäi.
Just tämmösissä yksityiskohdissa näkyy se miten Wo:ssa on huomioitu retkikäyttö. Kyllähän tuolla parit kisatkin on tullu ajeltua mutta kandee ne kiinnikepaikkojen pultit vaihtaa kevyempiin siinä tapauksessa. Pari kourallista niitä kai about on![]()
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Onko joku tubelessiksi laittanut? Onko helppo homma?
^ jep. Helppoa oli. Tiivistyminen vaati jonkin verran heiluttelua ja saippua vedellä vuotojen tarkastusta ja taas heiluttelua.
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Ok, gorilla teippiä ovat ilmeisesti monet vetäneet vanteisiin. Taitaa soveltua tähänkin.
Kilon verranhan sillä saisi pyörivää massaa pois, joten täytyy ottaa harkintaan.Miten mahtaa talvella tubeless toimia?
Nyt on 120mm Bluto matkalla Saksan alennusmyynneistä kohti kotiovea.Varmaan ilmankin olisi pärjännyt kun ei ole kaikkea otettu vielä irti jäykästään keulasta, mutta hauska harrastus ja hyvä pyörä niin täytyy kaikkea kokeilla.
![]()
Minä käytin tätä http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod132907, mutta gorillakin varmaan käy.
https://www.bike24.com/p2134836.html
Bike24:stä itsellä hyviä kokemuksia aiemmin.😄
Lähetetty minun HUAWEI Y360-U31 laitteesta Tapatalkilla
Ite tubeloin siten että alkuperäinen vannenauha pois, kevyt pinnan hionta (tartuntaa), vannenauhan tilalle heijastinteippiä(ei tartu lika, kestänyt 5kk). Sit 2.88" gorillaa kerros. 1.25dl litkua sisään. Lähti 350g painoa per/pää. Rengas on tosiaan työläs saada vanteelta mutta pystyy ajelemaan kyllä nauurettavan pienillä paineilla. 4.8JJ on pienillä paineilla herkkä vetelemään, mutta muuten hyvä kumi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
No nyt on keula perillä. En huomannut tilata erillistä crown racea, 'alakartiota' niin asennus on vähän vaiheessa.
Täytyy huomenna keksiä jostain se alakartio eli tod.näk. käydä ostamassa uusi ohjainlaakeri ja ottaa siitä crown race ja jättää loput 'varaosiksi'.Helpommalla olisi päässyt kun olisi samalla tilannut uuden erillisen mutta kaipa tämäkin kuuluu harrastukseen.
![]()
Noniin pomppukeppi on paikoillaan ja huikea ensivaikutelma😄 En ole aiemmin juuri ajellut kuin max 100mm joustokeuloilla niin 120mm tuntuu hienolta. 😄 Ohjainlaakeri meni vaihtoon kun ei myyty erillisiä alakartioita enkä jaksanut alkaa tilaamaankaan. Täytyy ottaa pari kuvaa kun pääsee toden teolla ajoon.
Tässä vähän ennen ja jälkeen vertailua:
Käyn vielä tänään kunnon koeajolla.
Kylpä näyttää hyvältä 2016 jyystökeulallaki.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Ihan positiiviset fiilikset ekan koeajon jälkeen.Kyllähän se ajoa pehmentää entisestään ja helpottaa menoa kivikoissa ja juurakoissa.
Soveltuu hyvin omaan sekalaiseen ajoon.Lähtiessä laitoin 4,8 Jumbo jimeihin 0,5bar (pumpun mittarin mukaan) ja keulaan 120psi, matkan aikana otin renkaista jonkin verran ilmaa pois. Varmaan 0,3-0,4bar oli lenkin aikana painetta. 95kg oma paino.
Taitotasoltani en on ole pro vaan perusharrastaja/kuntoilija, joten pro ei tarvitse olla hankkiakseen fattiin Bluton.
Seuraavaksi täytyy jonkun ajan päästä vaihtaa ketjut ja takapakka 42 piikkiseksi. Tubelesskin on harkinnassa.
Aika rallin näköinen uudella keulalla! Muuttuiko ajo asento paljon? Kuvista päätellen keula nousi aavistuksen ylemmäs ainakin tai sitten silmät harittaa..
Ei muuttunut mielestäni mitenkään radikaalisti, eikä ainakaan huonompaan suuntaan. Keskiö saattaa olla vähän korkeammalla nyt, mutta se on vaan posia.
Rungon suunnittelussa on varmaan huomioitu mahdollinen joustokeula.
Juu itekin oon nyt alkanut pitämään uudesta ulkonäöstä kun hetken verran silmä on tottunut siihen. Täytyy pestä siitepölyt pois ja ottaa pari parempaa kunhan saan kameran lainaan.Kiekkoja pitäisi varmaan vähän rihdata, kun olin huomaavinani pientä sivuheittoa.
Tiedättekö muuten mistä nimi Wo on peräisin? Itse päädyin siihen että Hawaii Five-O:n hahmon Wo Fat mukaan olisi nimetty. 😄 Eli lausutaan varmaan "wu" , ihan hauska ykstyiskohta.
Sand on totuuden äärellä!
Kirjanmerkit