HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 36 / 53 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 1581

Aihe: Polar V800

Normi lauantailenkillä se palautumiskäppyrä menee aina erittäin rasittunut -alueelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jogo3000 Katso viesti
    Tuntuuko teillä sitten Polarin arvio kuormitustasosta täsmäävän kropan antamiin signaaleihin?
    Sanoisin joo. Jos olen "erittäin rasittunut" -tilassa ei oikein irtoo. Aika nopeasti tuolta palautuu "Rasittuneeksi", ½-2 vuorokaudessa. Jos monta päivää peräkkäin ajelee "erittäin rasittuunena" ei oo hyvä juttu (mulle).

"Rasittuneena" pystyy ajelee ihan hyvin. "Tasapainossa" onkin jo ihan kuningasfiilikset.

"Aliharjoitelleena" alkaa henkisesti tympiä. Sinne joutuukin vaan pakkotauolla, sairastelun, matkan ym. seurauksena.

Kaikki nuo fiilikset kuvastuu muuhunkin elämään vaihtelevasti, ei vain pyöräilyyn.

Joo ja pitkällä rauhallisella lenkillä pääsee tosiaan sinne aivan tappiin mutta toisaalta vaikka aluksi näyttää siltä, että takaisin vain normaalisti rasittuneeksi vie pitkään, kello korjailee arviota yleensä aikaisemmaksi seuraavien päivien nukkumisten ja tekemisten pohjalta, kun huomaa äijän olevankin jo ihan kunnossa
    Ihme vekotin

Eilen tosin kävin noin 3 tunnin vähän reippaammalla lenkillä ja jostain syystä paidan lepatus aiheutti tavallista pahemmin pieleen menneet sykkeet. Seurauksena kello katsoi lenkin olleen äärimmäinen ja palautumisen vievän 8 päivää. Tuollaiset harmittaa. Tänään töihin ajaessa yhdellä teknistä materiaalia olevalla t-paidalla syke pysyi täydellisesti kunnossa. Vaikka ei juuri hikikään tullut, kun ajoin hiljaa ja aamu oli vielä viileähkö. Eilisellä maantielenkillä alla oli tiukka hihaton verkkopaita ja päällä pyöräilypaita joka pääsee liikkumaan sitä verkkopaitaa vasten. Ilmeisesti se yhdistelmä oli tosi hankala. Hiki kuitenkin oli kunnolla eli kosteuden puutteesta ei ollut kyse. En tiedä miksi käyrä oli mitä oli ja rasitustaso sen mukainen.

edit: Eilinen käyrä. Maksimini on noin. 192. Mä en tajuu miksei toi laite osaa niinkin yksinkertaista asiaa, kun yli henkilökohtaiseksi asetetun maksimin yli menneiden sykkeiden leikkaamista pois laskennasta.

edit2: Tässä tämän aamun palautteluvauhtinen työmatka. Oli sielläkin näköjään kolme alamäessä tullutta häiriöpiikkiä, jotka olisi niin helppo tasoittaa pois ennen ja jälkeen häiriön olevien sykkeiden keskiarvolla tms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sanoisin joo. Jos olen "erittäin rasittunut" -tilassa ei oikein irtoo. Aika nopeasti tuolta palautuu "Rasittuneeksi", ½-2 vuorokaudessa. Jos monta päivää peräkkäin ajelee "erittäin rasittuunena" ei oo hyvä juttu (mulle).

"Rasittuneena" pystyy ajelee ihan hyvin. "Tasapainossa" onkin jo ihan kuningasfiilikset.

"Aliharjoitelleena" alkaa henkisesti tympiä. Sinne joutuukin vaan pakkotauolla, sairastelun, matkan ym. seurauksena.

Kaikki nuo fiilikset kuvastuu muuhunkin elämään vaihtelevasti, ei vain pyöräilyyn.
    Olen ihmetellyt tuota palautustasoa ja sen määräytyvyyttä. Pidättekö mittaria aina päällä vai vain urheillessa? Mulla se on vain urheillessa, pyöräilessä, salilla tai juoksulenkillä päällä.
    Saan tehdä todella kovasti töitä, että saan arvin nousemaan erittäin rasittuneeksi. Maanantaina tein 45min kuntosalilla ja noin tunnin pyörällä, 30km sekä vielä illalla 20min juoksua n. 4:30 vauhdilla. Taso nousi juuri ja juuri erittäin rasittuneen puolelle, mutta vain koska edellisenäkin päivänä oli harjoitusta. Siitä sitten seuraavana päivänä sali 45min ja pyöräilyä tunti, n. 30km ja taso putosi erittäin rasittuneesta rasituneeksi, sitten yhden treenin päivä noin tunti ja 10min pyöräilyä, taso oli seuraavana aamuna tippunut rasittuneen alatasolle. Nyt tämän päivän kuntosalitreenillä 45min max voimaa niin taso on juuri ja juuri rasittunut, mutta jos en tee 2 päivään motään, on se jo tippunut ennusteen mukaan tasapainossa alueelle ja sen alatasolle ja sitten päivä vielä niin ollaan aliharjoitelleena. Jos teen vain yhtä treeniä päivässä, niin taso ei oikeastaan koskaan nouse edes tasapainossa tason yli, ellei sitten yksi harjoite ole kova tai pitkä, mutta jos sitä seuraa kevyt päivä niin silloin mennäänkin jo melkein tasapainossa tilan alatasolle ja sen jälkeen aamulla ollaankin jo aliharjoiteltu. Omia tuntemuksia tuo ei vastaa ollenkaan ja onneksi en tuohon luotakkaan vaan kuuntelen kehoa. Nyt vaan tarkoituksella rykäisin kovemman treeniputken ja tutkailin, kuinka mittari ja ohjelma siihen reagoi. Onko muilla samanlaisia huomioita vai mulla jokin asetuksissa tms. pielessä? Harjoitustasoksi olen määritellyt muistaakseni 5 kertaa viikossa ja työ on istumatyötä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    ...kello korjailee arviota yleensä aikaisemmaksi seuraavien päivien nukkumisten ja tekemisten pohjalta, kun huomaa äijän olevankin jo ihan kunnossa
    Niin tosiaan, jos on kovin aktiivinen palautuminen ottaa takapakkia ja jos vaan möllöttää päätteen ääressä ja kotona soffalla niin onkin hyvä juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Fillaristi Katso viesti
    ...Pidättekö mittaria aina päällä vai vain urheillessa?
    On se ranteessa aina, mutta "päällä" ainoastaan treenatessa.

MTB fillaristi: Salitreenejä ei laite pidä tosiaan minään eikä lyhyitä (vaikka tunnin) vauhdikkaita esim. pyöräilyjäkään. Laite reagoi erityisesti siis kestoon ja pk-sykkeellä ajetusta 5 tunnin fillarilenkistä saakin erittäin kovan tai äärimmäisen lenkin paljon helpommin.
    Toisaalta mun edellinen laita (Suunnon t6) ei ymmärtänyt matalasykkeisten ja pitkien (alkaen yli 2h ) lenkkien päälle. Siinä ison harjoitusvaikutuksen saaminen edellytti nimenomaan kovaa sykettä. Matalan sykkeen 5 h ei ollut rasittava muka yhtään.
    Mun käyttöön tämä Polarin laskutyyli sopii paremmin mutta ei sen ehkä ihan niin rankkana tosiaan pitkiä mutta hyvin alhaisen lenkkejä tarttis pitää.

[/QUOTE] On se ranteessa aina, mutta "päällä" ainoastaan treenatessa.[/QUOTE]

Vaikuttaako tuo ranteessa pitäminen mittaustuloksiin vai ei? Itse en pidä mittaria ranteessa muutoin kuin
    urheillessa. Entäs onko tietoa, kuinka palautuminen määritellään? Vaikuttaako siihen jokin mittaustulos, syke tms.
    urheilun aikana tms.? Itse olen huomannut, että jostain puntti tai max. vauhtisesta ajosta jalat voi olla vielä melko kireät, eikä todellakaan herkässä ja treenia vastaanottavassa kunnossa ja kello väittää, että olen aliharjoitellut...

Vaikuttaa mielestäni ranteessa pitäminen. Laite ottaa rasitustasossasi huomioon sen kuinka aktiivinen olet päivisin ja kuinka pitkään ja rauhallisesti nukut yösi.
    Minulla laite on kädessä ihan aina. Paitsi saunaan mennessä otan sen pois.

MTB fillaristi: Salitreenejä ei laite pidä tosiaan minään eikä lyhyitä (vaikka tunnin) vauhdikkaita esim. pyöräilyjäkään. Laite reagoi erityisesti siis kestoon ja pk-sykkeellä ajetusta 5 tunnin fillarilenkistä saakin erittäin kovan tai äärimmäisen lenkin paljon helpommin.
    Toisaalta mun edellinen laita (Suunnon t6) ei ymmärtänyt matalasykkeisten ja pitkien (alkaen yli 2h ) lenkkien päälle. Siinä ison harjoitusvaikutuksen saaminen edellytti nimenomaan kovaa sykettä. Matalan sykkeen 5 h ei ollut rasittava muka yhtään.
    Mun käyttöön tämä Polarin laskutyyli sopii paremmin mutta ei sen ehkä ihan niin rankkana tosiaan pitkiä mutta hyvin alhaisen lenkkejä tarttis pitää.
    Kiitokset vastauksista. Tuo pitänee juurikin Polarin kanssa paikkansa. Pitkästä treenistä tulee helposti rankka, vaikka se ei sitä periaatteessa olisikaan. Itsellä ainakin tunnin maksimivauhtinen treeni tai salitreeni on sellainen, että siitä palautellessa saattaa mennä useampi päivä. Toki tuolloin voi tehdä palauttavaa, mutta Polar ei sitä arvosta ja päädyt aliharjoitelleeksi, vaikka olisit juuri ja juuri toipunut kovan treenin rasituksesta. Kaiketi Polar voisi tuohonkin kehittää jonkinlaisen profiilin, jonka käyttäjä voisi valita.

Vaikuttaa mielestäni ranteessa pitäminen. Laite ottaa rasitustasossasi huomioon sen kuinka aktiivinen olet päivisin ja kuinka pitkään ja rauhallisesti nukut yösi.
    Minulla laite on kädessä ihan aina. Paitsi saunaan mennessä otan sen pois.
    Tuokin saattaa sitten vaikuttaa palautumiseeni mittarin mukaan, koska seon muun aikaa täysin paikallaan kaapissa...
    Mittari siis olettaa, etten tee yhtään mitään muuta kuin tuon harjoitteen, vaikka saatan toki temuta ulkona pojankin kanssa vaikka pallokentällä tms. tuntitolkulla.

Joo. Flow-nettisivuilta itse asiassa näetkin sen, jos olet ollut kovin aktiivinen ilman, että itse mittaus on ollut päällä. Siinä näkyy sen rasittuneisuus pylvään nousu sen päivän kohdalla sellaisella vaalean sinisellä värillä. Voit siis päätyä iltaan mennessä rasittuneemmaksi kuin mitä aamulla olit vaikka et mitään sykevyön kanssa tehtyä ja ajastin päällä suoritettua urheilua harrastanutkaan.

Tässä vielä kuvallinen esimerkki josta näkee ettei palautuminen ole lineaarista, vaan muun elämän huomioon ottavaa.
    Lenkki siis punaisella, erityinen joku muu aktiivisuus sinisellä ja palautumisen tila niillä pylväillä. Tuossa esimerkissä siis liikutaan normaalin ja aliharjoitelleen välissä.

Teen varmaan sitten jotakin väärin kun itsellä kello heiluu jatkuvasti erittäin rasittuneen ja rasittuneen välissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blizred Katso viesti
    Teen varmaan sitten jotakin väärin kun itsellä kello heiluu jatkuvasti erittäin rasittuneen ja rasittuneen välissä?
    Onkohan aktiivisuustaso asetettu oikein.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

Täytyy nostaa se viellä 2->3 kun lauantaina viimein on taas tasapainossa tämän mukaan. Jotenkin hassusti tuo tuntuu menevän että kun palautuu tasapainossa alueelle niin heti ensimmäinen lenkki nostaa sen viikoksi tappiinsa ja loput viikon lenkeistä antavat ihan realistisia 5-16h välillä olevia palautumis aikoja..

Mulla on V800 lisäksi Polarin vaaka, joka säätää tuota rasitustasoa sen mukaan miten painon muutos etenee. Parhaimmillaan 100% tavoite vaati 2h30min hölkkää päivässä. Tästä huolimatta ylirasittunut tasolle ei joutunut kertaakaan, vaikka oma tunne sanoi toista.

Jaa kappas olikin tuo harjoitus tausta jäänyt satunnainen tasolle. Kummasti tipahti rasitus taso kun nosti sen nykyiselle "huippuaktiivi" tasolle.

Juuri jokunen päivä sitten nostin ihan omien tuntemusten ja ortostaattisten testien perusteella harjoittelutaustan puoliammattilaiseksi. Katsotaan nyt kuinka saa viipottaa menemään tuolla asetuksella.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

Sain kerrankin tallennettu gps päällä kokonaisen 600 km brevetin. Havaitsin samalla tuosta recoverystä jännän yksityiskohdan. Se laskee koko rasituksen sille päivälle, jolloin harjoitus aloitettiin. Esimerkiksi minun 600:sta 10 tuntia oli lauantaina ja 22 sunnuntaina. Mutta Polar flown mukaan sunnuntaina olin jo alkanut palautella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Sain kerrankin tallennettu gps päällä kokonaisen 600 km brevetin.
    Mikä tuossa tallennuksessa menee yleensä pieleen? Kesällä tarvitsisi suhteellisen pitkää yhtenäistä tallennusta ja laitetta kenties pitää ladata välillä.

Lataus, kun ei tiedä lataustasoa muuten kuin katkaisemalla harjoituksen. Gpsää ei saa myöhemmin uudestaan päälle.

Nyt tuon em. harjoituksen kartta ei näy.

Onkos muut huomanneet että muut polarin laitteet pariutuisivat itsestään sykevyön kanssa? Itsellä tuli vastaan kun porukoilla kävin crosstrainerilla ja ihmettelin että miten syke näkyy näytössä vaikkei kädet ole antureillakaan. Enemmän ihmettelin kun v800 näyttää aivan päättömiä lukemia verrattuna crossariin. Tavoite oli pitää sykkeet alle 133 ja v800 mukaan olin mennyt kokoajan lähempänä 170 sykkeitä kuitenkaan sen enempiä hengästymättä ja keskustelemaankin pystyi samalla jonka luulisi olevan hankalaa jos sykkeet todella olisi olleet tuota luokkaa. Tässä siis pointtina että luulin muiden laitteiden häiritsevän tuota sykesensoria mutta ilmeisesti sotkevatkin kellon tulokset ainakin tässä tapauksessa

Onkos muut huomanneet että muut polarin laitteet pariutuisivat itsestään sykevyön kanssa? Itsellä tuli vastaan kun porukoilla kävin crosstrainerilla ja ihmettelin että miten syke näkyy näytössä vaikkei kädet ole antureillakaan. Enemmän ihmettelin kun v800 näyttää aivan päättömiä lukemia verrattuna crossariin. Tavoite oli pitää sykkeet alle 133 ja v800 mukaan olin mennyt kokoajan lähempänä 170 sykkeitä kuitenkaan sen enempiä hengästymättä ja keskustelemaankin pystyi samalla jonka luulisi olevan hankalaa jos sykkeet todella olisi olleet tuota luokkaa. Tässä siis pointtina että luulin muiden laitteiden häiritsevän tuota sykesensoria mutta ilmeisesti sotkevatkin kellon tulokset ainakin tässä tapauksessa
    Joo V800:ssa on ainakin toiminto, jonka saa päälle ja pois verkossa. Sieltä voi siis valita, että näytetäänkö syke muille laitteille, kuten esimerkiksi juurikin vaikka crossarille tai juoksumatolle. Käytän itse tuota toimintoa salilla, jolloin mittari näyttää lukeman mm. juoksumaton näytöllä vaikka en sykekahvoja koskekkaan.

Täytyy nostaa se viellä 2->3 kun lauantaina viimein on taas tasapainossa tämän mukaan. Jotenkin hassusti tuo tuntuu menevän että kun palautuu tasapainossa alueelle niin heti ensimmäinen lenkki nostaa sen viikoksi tappiinsa ja loput viikon lenkeistä antavat ihan realistisia 5-16h välillä olevia palautumis aikoja..
    Nyt olen seurannut palautumista ja täytyy todeta, että Flown mukaan palautuminen mulla on kyllä melkoista. Pidin nyt myös viikonloppuna kelloa kädessä koko ajan, eikä tuo juuri vaikuttanut mun palautumiseen hidastavasti. Katsoin Flowsta treenejä, eilistä ennen 15 päivää treeniä ja 19 harjoitetta tunnin ja kahden tunnin väillä päivässä. Eilen sitten pidin lepopäivän ja nyt aamulla taso on aliharjoitellut... Ensimmäsellä noista kahdesta viikosta tasot nousi vielä erittäin rasittuneeksikin, mutta nyt viime viikolla vain rasittuneeksi ja oikeastaan vain hetkeksi. Jokaisen aamun aloitin selkeästi tasapainon puolelta. (Balanced). Tuota lepopäivää ennen tein vieläpä kaksi treeniä, palauttavan pyörälyn 17,62km (41;22min) ja sitten juoksulenkin illalla, vauhtileikittely, jossa juoksin vajaa 30min niin, että alussa km vauhti oli n. 5:30 luokkaa ja lopussa 3:30/km (sykkeet 141 - 185) Ei siis täysiä mutta reipasta menoa.
    Mutta siis nyt yhden lepopäivän jäkeen olen aliharjoitellut. (undertrained). Tuo on oikeastaan ainut asia, mikä ihmetyttää Polarin V800 mallissa. Muuten hyvä ja treenien analysointi ym. selkeät Flowssa. Jos joku aloittelija seuraisi treeniä ja palautusta Flowsta, niin ainakin mun kokemuksen mukaan helposti treenaisi liikaa, koska jo yksi lepopäivä tekee sinusta aliharjoitelleen, mikä lienee ei ole tarkoitus.

Onko laitteeseen tullut jokin uusi energiasyöppö päivitys viime aikoina vai mistä johtuu, että nykyään kelloa saa ladata vähintään 4 päivän välein? Ja ns. aktiivista GPS-aikaa tulee tuona aikana suunnilleen 4h. Vielä pari viikkoa sitten akku tuntui kestävän paremmin.
    http://laihalaskifillaristi.blogspot.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PetriV Katso viesti
    Onko laitteeseen tullut jokin uusi energiasyöppö päivitys viime aikoina vai mistä johtuu, että nykyään kelloa saa ladata vähintään 4 päivän välein? Ja ns. aktiivista GPS-aikaa tulee tuona aikana suunnilleen 4h. Vielä pari viikkoa sitten akku tuntui kestävän paremmin.
    En ole huomannut moista vaikka olen päivittäyt laitteen aina, kun ohjelma on sitä ehdottanut.

En ole minäkään huomannut... sellaiset vajaa 10h treeniä (GPS päällä) ja sitten pitää ladata.

Mä olen ollut huomaavinani, että viimeisinä viikkoina tai kuukausina akku on loppunut aiempaa nopeammin. Tämä on kaikki vain tunnetta mutta mun mielestä erityisesti harjoitukset kuluttaa nykyään enemmän. Normaalissa päiväkäytössä pysyy virta ehkä ihan hyvin. Esim. eilen illalla latasin ja edelleen näyttää 100 %. Sen sijaan nämä mun noin 50 min työmatkat suuntaansa kuluttaa parissa päivässä akun loppuun. Ennen pystyi ajamaan mielestäni useampia päiviä.

Kymmenisen tuntia treeniä ja sitten lataus.
    Viimeisen päivityksen jälkeen tuntuu haeskelevan GPS satelliitteja pidempään kuin samassa paikassa ennen.

-Juha

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Lataus, kun ei tiedä lataustasoa muuten kuin katkaisemalla harjoituksen. Gpsää ei saa myöhemmin uudestaan päälle.

Nyt tuon em. harjoituksen kartta ei näy.
    Asiakaspalvelun mukaan kyseessä oli laitteessa itsessään oleva korruptoitunut tiedosto.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •