HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 59 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

  1. #1741
    Pistin bike discountille kysymystä uudesta chainstaystä, vastaus tuli ettei semmosta löydy valikoimasta. Laitoin myös suoraan Radonille kysymystä facebookin kautta, aikoivat selvittää saisko suoraan sieltä uuden osan.

    Purkasin eilen chainstayn pois. Irrotin takaa linkut ensin että näkee onko jännityksessä ja olihan se. Jarrun puoli jäi oikeaan linjaan kiinnitys kohdan kans mutta rattaan puoli oli toista senttiä ulospäin ohi. Väänsin rattaanpuolenki oikiaan linjaan ja hitsari vahvistaa murtuma kohdan niin paljon ku pystyy.

    Lauantaina pääsee testaan kestääkö. Jos ei kestä eikä mistään löydy uutta osaa nii saahan siitä tallin seinälle hienon koristeen. :/

  2. #1742
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Mistä löytää rungon numeron? Vai onko se tuo mikä on keskiössä? Toisella puolella itsellä WOW ja ekan w:n alla SE sekä toisella puolella 4 numeroinen koodi... Ihan varmuuden vuoksi ottaisin talteen kun ohjekirjaan on näemmä "unohtunut tarra laittaa kiinni" ja laskustakaan en sitä löytänyt. Tän vuoden zr team 5.0 29er mankeli kyseessä jos merkitystä

  3. #1743
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Ei vissiin ole Slide 150 8.0 HD:ssä iscg kiinnitystä rungossa?
    Kyllä se sieltä löytyy, itsellä kyseinen pyörä.

    Mistä löytää rungon numeron
    Se on se WOWO XXXXXX. Ottaa koko rimpsun ylös. Itsellä ei myöskään ollut tarraa tai muuten runkonumeroo merkattu mihinkään paperille.

  4. #1744
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Saegi Katso viesti
    Kyllä se sieltä löytyy, itsellä kyseinen pyörä.
    Ok, ilmeisesti tuo ISCG03? Olis hyllyssä iscg05 tarkoitettu Blackspire Bruiser bash mutta ei taida istua tuohon.

  5. #1745
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Ei, pulttijako on eri.

  6. #1746
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Saegi Katso viesti

    Se on se WOWO XXXXXX. Ottaa koko rimpsun ylös. Itsellä ei myöskään ollut tarraa tai muuten runkonumeroo merkattu mihinkään paperille.
    Kiitos tästä, eli ihan oikeasta paikkaa siis kuvat otin.

  7. #1747
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Odottavan aika on pitkä. Viimeinen päivitys Hampurista maanantai-aamuna. Päivitysnappi kuluu kohta puhki kun odotan milloin ilmestyy postin seurantaan.

  8. #1748
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Odottavan aika on pitkä. Viimeinen päivitys Hampurista maanantai-aamuna. Päivitysnappi kuluu kohta puhki kun odotan milloin ilmestyy postin seurantaan.
    Itsella sama homma, viimeinen päivitys Hampurista 19.5

  9. #1749
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Kuinka kauan noiden toimitus yleensä kestää?

  10. #1750
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Jos varastossa, niin keskimäärin 7 vrk tilauksesta.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

  11. #1751
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    ^^ 18.5 tilaus, 19.5 postitettu ja vihdoin eilen 27.5 suomessa. Olisikohan maanantaina kotona?

  12. #1752
    Eilen tuli pyörä perille, 2viikkoa meni.

  13. #1753
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    45
    Raadilta kaivataan pientä kokoapua myös minulle!

    Olen aikaisemmin ajanut 26" täysjoustolla, jonka myin siirtyäkseni 29" menopeliin. Hakusessa on jäykkäperäinen, sillä täysjoustolla tuntui menevän energiaa liikaa vain rungon keikuttamiseen.

    Tavoitteena on xr race 7.0 tai 8.0 mutta runkokoosta en ole varma. Pituutta on 182cm ja inseam noin 88cm. Pitkät kädet ja jalat suhteessa muuhun kroppaan, selkä on melko lyhyt. Aikaisempi nojatuoliversio radon oli slide mallistoa ja muistaakseni 20 runkokooltaa.

    Mihin kallistuisitte? 20 vai 18? Onko ketään samoilla mitoilla?

  14. #1754
    Tervehdys.

    Mitä asiantuntijat ovat mieltä Radonin ZR Team 8? http://www.bike-discount.de/en/buy/r...-29-8.0-463503

    Omat mitat 179/81cm, ajattelin tuollasta 18".

    Budjetti on n. 1100€. Käyttötarkoitus maastopyöräily ja yleiskäyttö, ei mitään extreme maastoilua kuitenkaan.

  15. #1755
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    82
    Kuumottaisi saada jo tuo ZR Team 5.0.. Mutta ei kolmessa päivässä ole liikkunut mihinkään tuolta saksanmaalta. No, ei odottavan auta muuta kuin-- odottaa..

    Nyt kun minä ensimmäisen (oman mittarin mukaan) kunnon fillarin ostin, niin mitähän tällaisena nöösinä täytyy pitää mielessä ihan pyörän kunnosta huolehtiessa ja onko nuossa kuinka tekemistä, kun ne saapuu? Mitä Radoneissa on ollut ns. tyyppivikaa, jotka kannattaa tsekata.

    Teidän mielestähän 5.0 on surkea kapistus, mutta 550e pyörään on itselle paljon rahaa. Suntourista olen lukenut ja aika huonoksi haukuttu, mutta se nyt siinä sitten on. Ehkä joskus sitten päiväyksien menossa umpeen vaihdan sen toiseen, mutta se on sitten joskus.

    Olen yrittänyt tässä etsiä hyviä viestejä, joista ammentaa tietoa, mutta ei niin ei. En löydä, siksi käännynkin teidän puoleen.
    -ketjujen huolto mietityttää/voiteluaineet
    -Rengaspaineet (108kg elopainoa tällä hetkellä)
    -Levyjarrujen käyttöönotto/huolto/ylläpito
    -Rengastus, jos nuo nyt sattuu puhkeamaan heti ensimmäisellä kerralla

    Ehkä ensi viikolla saa odottaa pyörää saapuvaksi.. Jos sitä ammentaisi vähän tietoa tässä ennen sitä ja ehkä jonkun verran hankkisi matskua kaupasta.

  16. #1756
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tandemi Katso viesti
    Teidän mielestähän 5.0 on surkea kapistus, mutta 550e pyörään on itselle paljon rahaa. Suntourista olen lukenut ja aika huonoksi haukuttu, mutta se nyt siinä sitten on. Ehkä joskus sitten päiväyksien menossa umpeen vaihdan sen toiseen, mutta se on sitten joskus.
    Eihän se huono ole. Minä olen ajanut suurimman osan iästäni tuota huonommilla pyörillä, koska ennenhän parhaatkin pyörät olivat tuota huonompia. Eikä se huonompi jousituskaan mitenkään ajamista estä, vaan se vain hidastaa vauhtia, mutta eihän se ole ongelma, jos ei ole tavaton kiire.

    Olen yrittänyt tässä etsiä hyviä viestejä, joista ammentaa tietoa, mutta ei niin ei. En löydä, siksi käännynkin teidän puoleen.
    -ketjujen huolto mietityttää/voiteluaineet
    Näistä taitaa olla oma ketjukin? En muista, mutta noita on niin moneen lähtöön, että en minä noista enää selvää ota. On lubeja ja squirttia ja vahaa ja myrkkyä. Kunhan et laita liian tahmeaa, koska sellainen on huonoin kerätessään kaiken hiekan.

    -Rengaspaineet (108kg elopainoa tällä hetkellä)
    Se riippuu ihan siitä, missä ajaa. Tänään ajoin asvalttia, hiekkatietä ja hitusen polkuja, joten ajelin 2 barilla, mutta eilen pelkästään polkuja, joten oli 1,3 bar. Kummassakin on etunsa ja haittansa. Jos nyt vaikka ensin laitat 2,5 baria tuolle massalle ja ajelet ympäriinsä. Kyllä sen huomaa, mitä sitten haluaa minnekin laittaa. Korkeampi paine rullaa paremmin kovalla pinnalla ja matalampi pehmeällä pinnalla menoa tasoittaen. Liian alhaiset saattavat lyödä vanteille ja etenkin sisäkumien kanssa ns. snakebiten riski on todellinen eli sisäkumi sanoo poks. Rengaspaine on aina kompromissi.

    -Levyjarrujen käyttöönotto/huolto/ylläpito
    Shimano taitaa suositella kovia jarrutuksia alkuun sisäänajoksi. En ole ikinä tehnyt, mutta ehkä olisi pitänyt.

    -Rengastus, jos nuo nyt sattuu puhkeamaan heti ensimmäisellä kerralla
    Vähintään pumppu ja paikkapaketti mukaan. Jos mahtuu, niin sisäkuminkin voi ottaa. Renkaita on moneen lähtöön. Jos tosissaan on, niin tubeless on ns. must, mutta ehkä sitten kannattaisi harkita jo vanteiden vaihtamista ns. tubeless ready -malleihin, että siinä on yksi tulevaisuuden päivityskohde.

  17. #1757
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    41
    Tandemi,

    tuossa jo vastailtiinkin mutta lisäisin että aja. Fillari tykkää kun sillä ajetaan. Keula on mikä on mutta yksi mikä on syytä opetella niin pyyhkäise liukuputket aina puhtaaksi lenkin jälkeen. Ketjujen öljyssä pito on toki oleellinen perusasia mutta se mikä monesti unohdetaan niin ketjuöljyn lisäämisen jälkeen pyyhi suurimmat vähän ajan päästä pois ketjun pinnalta. Siinä päällä se ei hyödytä mitään muuta kuin paskan kerääntymistä. Muista myös aina ajoittain putsata ketjut ja rattaat jne voimansiirto ylipäätänsä. Rissatkin tuppaavat keräävän shittiä vaikka kuinka. Levyjarruista, alkuun palat vaativat hetken ns sisäänajamista ennen kuin voima löytyy. Tätä voit edesauttaa tekemällä kovia jarrutuksia paljon alkuunsa. Ylläpitoa ajatellen on hyvä aina välillä putsata levyt. Tähän sopii ainoastaan tujummat litkut jotka eivät jätä mitään pintaan. Esim. bräkleen on jeba tavara tai muu tarkoitukseensa tehty. Rengastusta ei tarvitse murehtia, pidemmillä lenkeillä on ok olla varasisuri tai paikkavälineet mukana. Toki tubelessia jne kannattaa kokeilla ja niistä oma tarinansa sekä ketjunsa. Paineet löydät kokeilemalla.

  18. #1758
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    82
    Kiitän vastauksista!

    Hieman silmäillytkin tubeless-juttuja, pitää katsoa josko siihen päädyn. En edes tiedä onko tuo Schürmann YAK 622 mahdollista edes laittaa sisäkumittomaksi. Ei ilmeisesti kun kehoitettiin kiekkojen vaihtoon tulevaisuutta ajatellen

    Juu, todellakin ajan. Tuossa takapihalta lähtee pitkä maastoreitti, josta pääsee Seinäjoelle nätisti. Ehkä jopa tuon 22km työmatkan voisi joskus polkea.

    Työkaveri on kova fatbikeri, kehui että hankkisin lukkopolkimet. Katsotaan nyt, mennään nyt flateilla ens alkuun.

  19. #1759
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Ite ostin myös helmikuussa tuon 5.0 Radonin "ekaksi kunnon pyöräksi"

    Nyt mittarissa ~700km joista maastossa puolet ja puolet työmatkaa kelvillä.

    Oikein tyytyväinen olen ollut kun paremmastakaan ei tiedä, keula ajaa itselläni myös asiansa. Kyllä kuskin taito/uskallus rajoittaa keulaa enemmän menoa täällä.

    Ilmajousitus tietysti pehmittäisi menoa paremmin varmasti mutta tällä mennään ja katsotaan jos oikein innostuu niin ostetaan parempi.

    Jarrut juu kannattaa sisäänajaa hyvin, 15-20 kovaa jarrutusta kummallakin ja tehot pitäisi löytyä. Tätä ennen ja jälkeen kannattaa tietysti tarkistaa jarrujen keskitys että ovat suorassa ettei levy laahaa.

    Itsellä vakio palat vinkui ärsyttävän paljon varsinkin kostealla kelillä ja vaihdoin tilalle EBCn punaiset palat kun putsaus/hionta ei auttanut tarpeeksi.

    ÄLÄ käytä spray ketjuöljyä koska sitä on sitten jarrupalat täynnä, luulen että itse tein tämän virheen..

    Stemmin vaihdoin myös 20mm lyhkäsempään ja sopii nyt itselle paremmin.

    Pyörän kasaaminen on helppoa myös nöösille kuten itsekin olin, tulee siinä paketissa myös pieni ohje joka on siellä muovitaskussa lähetys listan kanssa. Muista tarkistaa kaikki pultit että on kireälle (itselläni esim jarrusatulat sekä vaihtajan korvake oli löysällä)

    Vakio renkaat menee kelvillä hyvin mutta maastossa ei niin kauhean hyvin, varsinkin märällä pito on surkea.

    Mutta tärkeintä on että ajoa ajoa, kyllä sen sitten huomaa mistä pitää ja jos innostuu niin vuoden päästä varmasti fillari jo vaihtunut vaihtoehtoon X

  20. #1760
    Mullakin on ZR Team 5.0 tulossa. Ajattelin, että tuolla pääsee hyvin alkuun, ja päivittää sitten myöhemmin ainakin keulan ja ehkä voimansiirron jos nuo alkuperäiset eivät miellytä.

    Ainakin alkuun ajattelin laittaa kiinni bmx-ajoilta peräisin olevat flättipolkimet, mutta pitää katsoa, jos innostuisi kokeilemaan lukkojakin. Ne voi sitten siirtää maantiepyörään, jos eivät miellytä maastoajossa. BMX-ajoilta on onneksi tallessa myös hyvin polkimella pitävät ja jäykkäpohjaiset kengät. Innolla odotan päästä kokeilemaan, miten bunnyhop lähtee tuollaisella vähän isommalla pyörällä.

    Tässä on nyt maanantaista asti hakattu päivitysnappia DHL:n sivuilla. Onko muuten muilla tullut tuo Radonin paketti postikonttoriin vai kotiovelle?

  21. #1761
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Mullakin on ZR Team 5.0 tulossa. Ajattelin, että tuolla pääsee hyvin alkuun, ja päivittää sitten myöhemmin ainakin keulan ja ehkä voimansiirron jos nuo alkuperäiset eivät miellytä.

    Ainakin alkuun ajattelin laittaa kiinni bmx-ajoilta peräisin olevat flättipolkimet, mutta pitää katsoa, jos innostuisi kokeilemaan lukkojakin. Ne voi sitten siirtää maantiepyörään, jos eivät miellytä maastoajossa. BMX-ajoilta on onneksi tallessa myös hyvin polkimella pitävät ja jäykkäpohjaiset kengät. Innolla odotan päästä kokeilemaan, miten bunnyhop lähtee tuollaisella vähän isommalla pyörällä.

    Tässä on nyt maanantaista asti hakattu päivitysnappia DHL:n sivuilla. Onko muuten muilla tullut tuo Radonin paketti postikonttoriin vai kotiovelle?
    Ilmeisesti käyvät ovella tyrkyllä, itselleni ei mitään soittoa tullut ja olin töissä.. Postista noudin sitten pari päivää myöhemmin fillarin

  22. #1762
    Kiitos tiedosta! Täytyy yrittää olla kotona kun tulevat, niin ei tarvi raahata isoa pakettia postista kotiin.

  23. #1763
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    Ilmeisesti käyvät ovella tyrkyllä, itselleni ei mitään soittoa tullut ja olin töissä.. Postista noudin sitten pari päivää myöhemmin fillarin
    Itelle ainakin soittivat postista ja kysyivät koska oon kotona. Ohjeistin vielä kuskia soittaan n. puolta tuntia ennen jakoa että oon varmasti kotona. Ilmeisesti käytäntöjä tässäkin on monia.

  24. #1764
    Moi,

    Uutta pyörää hankkimassa vanhan hybridin tilalle. Kahlasin tämän topicin läpi ja olin jo kallistumassa ZR Team 29 7.0 suuntaan. Hinta on kuitenkin kallistunut ja osat huonontuneet viimevuodesta, mutta menivät B-D:ssä tänään sitten vielä nostamaan hintaa 799€ --> 833€. Eihän tuo mahdoton nosto ole, mutta laittoi miettimään muita vaihtoehtoja. Canyon Grand Canyon AL olisi just saman 799€ ja asiakaspalvelukin Suomessa.

    Eli kysymys kuuluu, että kumman ottaisit?
    https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-...on-al-4-9.html
    http://www.bike-discount.de/en/buy/r...3482/wg_id-117

    AL 4.9 olisi saatavissa heti. Upgradea AL SL 6.9 voisi harkita Reban keulalla yms, mutta siinä lupaa toimitusta vasta syyskuulle, joten sen voikin sitten jo unohtaa..

  25. #1765
    Tuo "hinnan nosto" taitaa johtua siitä, että siinä on Suomen eikä Saksan alvi. Koitas vaihtaa B-D:ssä maa Saksaksi, ja katso mitä hinnoille tapahtuu. Eli siis joo, se maksaa tuon 833, mutta hinta ei varsinaisesti ole noussut.

  26. #1766
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti siili Katso viesti
    Uutta pyörää hankkimassa vanhan hybridin tilalle. Kahlasin tämän topicin läpi ja olin jo kallistumassa ZR Team 29 7.0 suuntaan. Hinta on kuitenkin kallistunut ja osat huonontuneet viimevuodesta, mutta menivät B-D:ssä tänään sitten vielä nostamaan hintaa 799€ --> 833€. Eihän tuo mahdoton nosto ole, mutta laittoi miettimään muita vaihtoehtoja. Canyon Grand Canyon AL olisi just saman 799€ ja asiakaspalvelukin Suomessa.
    Pyörät ovat kallistuneet joka merkillä, joten onneksi ostin omani 699 parisen vuotta sitten. B-d on alkanut tilittää Suomen alvia, joten siitä hinnannousu, mutta ei se tapahtunut tänään. Radonin sivuilla on eri hinta kuin B-d:n sivuilla. Epäilen B-d:n hinnan olevan kaupan sivuilta valitun maan mukainen. Canyon on kaikista halvin ja siinä tulee myös mukana shock pump, mutta hintaero on niin pieni, että ota ihmeessä mieleisempi noista vaikka värityksen kannalta, jos ei muuten. Se jää muuten kaivelemaan. Muita noin edullisia vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole, jos siis ostetaan parasta pyörää tuolla hinnalla. Nuo kaksi ovat ne.

    Minä ottaisin noista Radonin, koska: 1) tykkään kaapelivedoista enemmän (enemmän tilaa takarenkaalle ja helpompi tehdä sitä vielä lisää) 2) tykkään värityksestä enemmän.

  27. #1767
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    351
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    Ilmeisesti käyvät ovella tyrkyllä, itselleni ei mitään soittoa tullut ja olin töissä.. Postista noudin sitten pari päivää myöhemmin fillarin
    Laitoin tilaukseen pyynnön että kuski soittaisi ennen toimitusta. Kuski olisi soittanut mutta puhelinnumero ei siirry osoitelappuun omalle paikalleen. Kannattaa sekin kirjoittaa viestikenttään.

  28. #1768
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Pyörät ovat kallistuneet joka merkillä, joten onneksi ostin omani 699 parisen vuotta sitten. B-d on alkanut tilittää Suomen alvia, joten siitä hinnannousu, mutta ei se tapahtunut tänään. Radonin sivuilla on eri hinta kuin B-d:n sivuilla. Epäilen B-d:n hinnan olevan kaupan sivuilta valitun maan mukainen. Canyon on kaikista halvin ja siinä tulee myös mukana shock pump, mutta hintaero on niin pieni, että ota ihmeessä mieleisempi noista vaikka värityksen kannalta, jos ei muuten. Se jää muuten kaivelemaan. Muita noin edullisia vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole, jos siis ostetaan parasta pyörää tuolla hinnalla. Nuo kaksi ovat ne.

    Minä ottaisin noista Radonin, koska: 1) tykkään kaapelivedoista enemmän (enemmän tilaa takarenkaalle ja helpompi tehdä sitä vielä lisää) 2) tykkään värityksestä enemmän.
    Juu no tuo selittää "hinnan muutoksen" On vaan hieman hämäävää, kun ensin kasaa tuotteita koriin ja sitten kun on maksamassa niin hinta onkin toinen..

    Radonissa fiksummin tosiaan nuo kaapelivedot, mutta Canyonin sininen väri houkuttelee. (Osissa ei taida suurta eroa olla käytännössä?). Paha valinta!

  29. #1769
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti siili Katso viesti
    Radonissa fiksummin tosiaan nuo kaapelivedot, mutta Canyonin sininen väri houkuttelee. (Osissa ei taida suurta eroa olla käytännössä?). Paha valinta!
    Osat ovat käytännössä samat. Jos yhtään suunnittelet pitkää takalokaria tai pyörän nostelua vaakaputkesta esim. maastossa kantaen, niin ota Radon. Muuten Canyon. Hetkinen, onko tuossa Canyonissa suora keula, eikä tapered? En huomaa sen levenevän alas kuvan perusteella, mutta saatan olla väärässä. Se hankaloittaisi keulan päivitystä parempaan, jos sellaista aikoo joskus tehdä.

  30. #1770
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Laitoin tilaukseen pyynnön että kuski soittaisi ennen toimitusta. Kuski olisi soittanut mutta puhelinnumero ei siirry osoitelappuun omalle paikalleen. Kannattaa sekin kirjoittaa viestikenttään.
    Näin tein minäkin mutta ei auttanut, soittoa ei kuulunut vaikka joka extra kenttään laitoin soita Xxxx

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •