HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 146 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 96 136 144 145 146 147 148 156 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.351 - 4.380 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4351
    Nähtävästi. Nyt sit joutuuki ostamaan uudet litkut.. nekin kun on nyt pitkin terassia. Millaista ja mistä?

  2. #4352
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Jos se pyörä on ollut auringossa niin renkaiden paineethan nousee lämpötilan kasvaessa, joten voisiko siinä olla syy? Stanin litku on ainakin toimivaa. Paha suositella mitään ostopaikkaa kun et ole paikkakuntaasi ilmoittanut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  3. #4353
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Olikohan kovatki alkupaineet?

  4. #4354
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    No pakko olla, jos nyt 0.1 bar nousee paine/10°C. Vai miten se nyt meni.

  5. #4355
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Tähän liittyen, onkos ketään lähtenyt hifistelemään puhtaalla typellä?
    Lämmönvaihtelut eivät muuta painetta sekä ei pitäisi vuotaa pihalle etenkään tubelesseista niin helposti kuin ilmalla, tiedä vaan miten nuo stanin litkut siihen reagoisi...
    Töistä saisin pienellä modauksella... Kunhan ei täräytä vahingossa liikaa kun tuota on parhaimmillaan 300bar kompurasta

  6. #4356
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.076
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Onko kukaan nähnyt adapteria, jolla saa 110mm boost navan (Hope) 142x15 haarukkaan?
    Sellainen versio haussa, joka sisältää myös jarrulevyn tai -satulan adapterin, eli kiekon uudelleen keskitystä en haluaisi tehdä.
    Hope vastasi, että heidän valikoimasta ei löydy. Ebay-hakukaan ei omilla taikasanoilla osumia antanut..
    Joku USA-putka, Lindarets tjsp muistaakseni on erilaisia adaptereita väsännyt, mutta tämmöstä ei ole tullut vastaan.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

  7. #4357
    Mitkäs polkimet olisi hyvät (hinta/laatu) ja mistä? (entiset Wellgo Platformit)
    Ilman lukkoja ja samat ympärivuotiseen ajoon.

  8. #4358
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KWR Katso viesti
    Mitkäs polkimet olisi hyvät (hinta/laatu) ja mistä? (entiset Wellgo Platformit)
    Ilman lukkoja ja samat ympärivuotiseen ajoon.
    Jos ei kiinakama pelota ja jaksaa pari viikkoa odottaa, niin aliexpressiltä löytyy vaikka mitä. Mulla on tuollaiset kuvan mukaiset ollut melkein vuoden (+1500 km) ja vieläkin toimii. Ovat todella kevyet ja kestäneet useat osumat kiviin. Maksoi muistaakseni 22 €. Ei siis montaa penniä köyhdy jos kokeilee. Saattaa löytyä nyt eri nimellä tosin.

  9. #4359
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Tecumseh, ON
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Hope vastasi, että heidän valikoimasta ei löydy. Ebay-hakukaan ei omilla taikasanoilla osumia antanut..
    Joku USA-putka, Lindarets tjsp muistaakseni on erilaisia adaptereita väsännyt, mutta tämmöstä ei ole tullut vastaan.
    Chris MTB Tools-nimisessa puljussa tekee adapterit tilaustyonakin. Oon just tilaamassa silta Salsan 135/142 etunapaan jarrulevyadapterin (7.5 mm) ja akselin spacerit 142=>150 (2 x 4 mm) kun Salsan omat 150 mm adapterit on epasymmetriset ja itsea ei kiinnosta rihdata kiekkoa joka kerta kun vaihtaa pikalinkkukeulan ja Bluton valilla. Tekee noi siis mulle tilaustyona kun hyllyssa ei ole juuri tuon kokoisia. Ja hinta sama kun "hyllytavaran".

    Kaveri loytyy FB:sta MTB Tools nimella ja sen roinaa on mynnissa ebayssa: http://stores.ebay.com/mtbtools?_trksid=p2047675.l2563. Luulisin, etta kaveri lahettaa Suomeenkin. Itse otin yhteytta FB:n yksityisviestilla.

  10. #4360
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Onko painonsäästön lisäksi mitään järkeviä perusteluja miksi valita kuitukammet alumiinisten sijasta? Tässä pähkäilen RF:n Next ja Turbinen välillä, järki sanois että Turbine mutta mieli tekis Nextit laittaa... Ovat penteleet vaan miltei tuplat kalliimmat

    Jos jollain Nextit on niin pyytäisin vienosti tönärillä mittaamaan kammen pään paksuuden jotta voisin varmistua 203mm Q-factorilla olevien sopivuuden Dudeen.

  11. #4361
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    15 mm, kumisuojalla 18 mm ( siis Next SL ei G4 )
    tompula muokkasi tätä : 17.05.2016 at 22.19 Syy: tarkennus
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

  12. #4362
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^Erittäin paljon kiitoksia!

  13. #4363
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    45
    Löytyykö foorumilta Surly ICT omistajia joilla RaceFace Turbine Qinch kammet kiinni ? Olisi aie tehdä 2x10 --> 1x10 konversio ja vaihtaa RF:n kammet. Ajattelin käyttää Surlyn originaalia keskiölaakeria kun sellainen tuli aikoinaan laitettua. Ilmeisesti tarvitsen siis RF Turbine kammet + 190mm akseli sekä RaceFace Ice Cream truck spacer kit (tarvitaan ilmeisesti jos muu kuin RFn keskiölaakeri), sekä tietenkin mieluisan RF direct mount rattaan, yksittäiset rattaat menee vissiin kiinni ilman spideriä. Näilläkö pärjään ja onhan tuo spindle nimenomaan 190mm ? Nykyisissä kammissa q factor on 213,8mm.

    Saisihan tuon 1x10 tietysti konvertoitua myös Surly OD kammista mutta vaihto RF:ään taitaa pudottaa hieman painoa ja vapautta ratasvalintaan.

  14. #4364
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Jos jollain Nextit on niin pyytäisin vienosti tönärillä mittaamaan kammen pään paksuuden jotta voisin varmistua 203mm Q-factorilla olevien sopivuuden Dudeen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    15 mm, kumisuojalla 18 mm ( siis Next SL ei G4 )
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    ^Erittäin paljon kiitoksia!
    Eli voiko tuosta nyt päätellä, että ilman kumeja menee Dudeen, koska keskion keskilinjasta kammen sisäpintaan on 86.5mm, kun orkkis e13 kammilla se on 87mm? Next +kumit meneekin jo tiukille 85mm mitallaan, jos oletus on, että kumi tekee puolelleen sen 1.5mm?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #4365
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Eli voiko tuosta nyt päätellä, että ilman kumeja menee Dudeen, koska keskion keskilinjasta kammen sisäpintaan on 86.5mm, kun orkkis e13 kammilla se on 87mm? Next +kumit meneekin jo tiukille 85mm mitallaan, jos oletus on, että kumi tekee puolelleen sen 1.5mm?
    Pitäisi käydä, Orkkis kammilla rakoa 5mm ja vetopuolella 4mm(koska kuminen suoja chain stayssä) mutta kumisuojien kanssa taitaa jo hipoa kiinni? kuinkahan tärkeät nuo kumisuojat kuitukammissa on?

    Nyt on kyllä laakerit finaalissa, aika tarkkaan vuosi ajettu ja arviolta 1500km

  16. #4366
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Minä oon nyt puolitoista vuotta ajellu ilman noita kumisuojuksia, kyllähän siellä kammenpäissä on aika paljon jälkiä kun on ottanut osumaa kivikossa. Mut ainakaan vielä ei oo kammet haljennut. Kyllähän siinä on suuri riski että joku päivä se tulee paljon kalliimmaksi ajaa ilman noita kumisuojia, mut niin kuin sanottu niin ilmankin voi pärjätä. Se on siitä kiinni mikä on oma kipukynnys.

    Saahan siitä hyvän syyn spektata kammet kevyenpiin ja kalliinpiin kun halkevat.

  17. #4367
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    [QUOTE=

    Saahan siitä hyvän syyn spektata kammet kevyenpiin ja kalliinpiin kun halkevat.[/QUOTE]

    Mitkä on kevyemmät kuin Next ?

  18. #4368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Mitkä on kevyemmät kuin Next ?
    BOR
    Tune Black Foot

  19. #4369
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Onko jollain dt swiss br710 kiekot litkutettu ? Tekisi mieli kokeilla tubelesshommia ekaa kertaa, kun kaikki sitä niin kovasti hehkuttaa. Sittenhän sen näkisi, että onko ajotuntumassa paljon eroa sisuriin. Renkaina 4"8 knardit.

  20. #4370
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    120
    ^Mulla on ollut jo aika kauan BR2250:t (sama kehä) tubeless viritettynä. Oikein hyvin on pelittänyt.
    Tein vakuumipussista "vannenauhat", jotka tulee reunojen ylitse.
    Kumit Bud ja iso JymyJaska. Jopa renkaanvaihto onnistui samoille nauhoille.

  21. #4371
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    ^Mulla on ollut jo aika kauan BR2250:t (sama kehä) tubeless viritettynä. Oikein hyvin on pelittänyt.
    Tein vakuumipussista "vannenauhat", jotka tulee reunojen ylitse.
    Kumit Bud ja iso JymyJaska. Jopa renkaanvaihto onnistui samoille nauhoille.
    Täälläkin tubelesoitu sekä vakuumimenetelmällä, että Gorillalla. Ihemtys oli kova kun sain vakuumitubelesoidut vaihdettua toisiin kumeihin minäkin.
    Ride and Smile!

  22. #4372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Täälläkin tubelesoitu sekä vakuumimenetelmällä, että Gorillalla. Ihemtys oli kova kun sain vakuumitubelesoidut vaihdettua toisiin kumeihin minäkin.
    Sain teipattua vanteet, mutta renkaat eivät nouse vanteelle (DTSwiss 2250) ilman sisuria ei sitten millään. Olen kokeillut sekä Maxxiksen Mammoth että Spessun FastTrack renkailla tuloksetta. Eli vinkkejä millä miten rengas nousisi vanteelle, niin että pystyisi lisäämään litkun.

  23. #4373
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mvk_nurmi Katso viesti
    Sain teipattua vanteet, mutta renkaat eivät nouse vanteelle (DTSwiss 2250) ilman sisuria ei sitten millään. Olen kokeillut sekä Maxxiksen Mammoth että Spessun FastTrack renkailla tuloksetta. Eli vinkkejä millä miten rengas nousisi vanteelle, niin että pystyisi lisäämään litkun.
    Laita ensin sisurilla. Sitten ilmat pois kontrolloidusti niin, että saat paineen vähetessä irrotettua toisen kyljen vanteelta. Sit sisuri pois ja tubeless venttiili kiinni. Kiekko vaakatasoon niin että kiekolle asettunut reuna kumista on yläpuolella. Tubeless venttiilistä sielu pois ja ilmaa niin paljon kun kompurasta lähtee (itse oon ottanu kompuran puhallustyökalusta sen piillin pois ;-)), samalla rauhallisesti heiluttaa kiekkoa niin että avoin reuna kumista pyrkii menemään paikalleen. Kun saa paineet nousemaan, antaa nousta niin että reuna napsahtaa kiinni. Tämän jälkeen varovasti paineet pois, litkut sisään ruutalla, sielu takas, paineet takas ja sit heiluttelua että tiivistyy.

    Aika monimutkaista sanon mä, mutta joillain kumeilla joiden kylki on langanohut joutuu vähän tekemään enempi töitä. En vaihda kumeja joka lenkille...
    Ride and Smile!

  24. #4374
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    120
    Surly bud ja Lou vaati enempi kikkailua ja ärräpäitä. Kompuralla ja kuormaliinalla rutistamalla sain ne nousemaan vanteelle.
    JumboJim oli huomattavasti helpompi tapaus, nousi jopa tornipumpulla.

  25. #4375
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Varmaan vaihtelee kovasti vanne-rengaskombon mukaan mikä toimii milloinkin. JJ:tä Liteskin:iä en oo saanu kuormaliinalla nousemaan. Kylki liian hötö niin menee miten sattuu kehälle. 45NRTH Dunder ja Flowbeist meni kuormaliinalla kun kyljet on jäykemmät.
    Ride and Smile!

  26. #4376
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Gorillalla teipatut DT:t. JJ 4.8 lite, 4" litet, 4.8" knard ja 4.8" JJ snake. Yks lite ja snake vaati ekalla kertaa kuormaliinaa, että nousi kompuralla ilman sielua ylös. Nekin noussut nyt ilman pikku kikkailulla. Olin varautunut pahempaan Mulefuttien jälkeen, mutta on nämäkin toimivat ei tosin Mulejen veroiset tubeless mielessä. 0 painella pysynyt kaikki ylhäällä. Sormin painamalla putoa. Muleilta vain jalalla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  27. #4377
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.076
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paxi Katso viesti
    Chris MTB Tools-nimisessa puljussa tekee adapterit tilaustyonakin. Oon just tilaamassa silta Salsan 135/142 etunapaan jarrulevyadapterin (7.5 mm) ja akselin spacerit 142=>150 (2 x 4 mm) kun Salsan omat 150 mm adapterit on epasymmetriset ja itsea ei kiinnosta rihdata kiekkoa joka kerta kun vaihtaa pikalinkkukeulan ja Bluton valilla. Tekee noi siis mulle tilaustyona kun hyllyssa ei ole juuri tuon kokoisia. Ja hinta sama kun "hyllytavaran".

    Kaveri loytyy FB:sta MTB Tools nimella ja sen roinaa on mynnissa ebayssa: http://stores.ebay.com/mtbtools?_trksid=p2047675.l2563. Luulisin, etta kaveri lahettaa Suomeenkin. Itse otin yhteytta FB:n yksityisviestilla.

    Kiitti, tsekkaan tarjonnan.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

  28. #4378
    Mitenkä onnistuu tommosen 80mm mulefutin kehän oikaisu? Tänään kivikossa ryskätessä tuli kehään vekki ja litkua tihkui pihalle, mutta onneksi se teki tehtävänsä. Vekki siis semmoinen kohtuu loiva n.8cm päässä vanteen saumasta ja pinnojen välissä.

    Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
    Wilikki muokkasi tätä : 29.05.2016 at 18.55 Syy: Kuva lisätty

  29. #4379
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kumivasaralla varovasti, vaikka kakkosnelosta vasten..

    _VAROVASTI_!!!

  30. #4380
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilikki Katso viesti
    Mitenkä onnistuu tommosen 80mm mulefutin kehän oikaisu? Tänään kivikossa ryskätessä tuli kehään vekki ja litkua tihkui pihalle, mutta onneksi se teki tehtävänsä. Vekki siis semmoinen kohtuu loiva n.8cm päässä vanteen saumasta ja pinnojen välissä.

    Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
    Itellä pyöri villisti vaikka minkä näköstä puristinpatenttia milessä, mutta kokeillaan eka kumivasaralla. Kiitos vinkistä. Ehkä eniten pelottaa se, että tuo vanteen sauma on niin lähellä vekkiä

    Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •