FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 103 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 153 203 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.061 - 3.090 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Haljenneita nappuloita ja lenkillä tulleita isoja reikiä olen korjaillut Locktiten joustavalla super liimalla. Mikäli lenkillä tulee sellainen reikä, mitä ei liimalla saa korjattua, niin sit sisäpuolelle teippiä ja sisäkumi käyttöön. Kotona sitten korjaillaan paremmin
    Aika hyvä tuli jollain vanhalla pikaliimallakin. Sitä oli enää tippa jäljellä, mutta se riitti liimaamaan haljenneet nappulat, joita olikin 2 ja tiivistämään 4-5 muuta skraadua. Ajattelin, että tullee aika scarface renkulat, mutta ei noista juuri huomaa. Mustina läntteinä näkyy osa liimatuista kohdista, mutta varsin siistin näköiset tuli. En siis ottanut repeillyttä Roroa irti tänään, vaihdoin vain taka Roron tilalle Raran.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Toisella renkaalla sama juttu. Teippasin nyt vain keskeltä, mutta ei tullut rajapinta sillä sen paremmaksi. Samoin saippuoin tällä kertaa reunat, että varmasti nousisi hienosti ja tasaisesti. Siis ei ole tässäkään ainakaan alkuun kuin 3-4 pientä kohtaa, joista vähän kuplii, mutta kun eivät vain meinaa tukkiutua, vaikka miten litkua yrittää ravistella siihen.

Kyllä tämä on paha tubeless-ongelma, kun tämä on tällainen ärsyttävän pieni ja epämääräinen. Ymmärtäisin, jos siellä olisi hirveitä koloja, joista nestettä suihkuaisi kuin Mannekin Pisistä, mutta tämä on lähes mitätöntä, mutta vuotaa silti, eikä tunnu lopettavan. En keksi muuta kuin että käyn ajamassa, mutta kun pyörä on telakalla, niin ei oikein onnistu sekään. Nyt ei hyvin mene.

^
    Auttaiskohan toinen kierros teippiä. Itselläni oli tuollaisia oireita, kun asensin Bontin TLR vanteille Lightskin-renkaan, joka istui tosi löysästi. Suhina vain paheni ja kun laskin paineet niin reunat irtosivat itsekseen vanteelta.
    -team Söpöshox

Nakkaat vain latexi sisurit tuollaisille vanteille/renkaille jotka eivät lopeta suosiolla vuotamista.
    Mikään ei ketuta enempää kuin hitaasti litkua tihkuva tubeless viritys.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    ^
    Auttaiskohan toinen kierros teippiä. Itselläni oli tuollaisia oireita, kun asensin Bontin TLR vanteille Lightskin-renkaan, joka istui tosi löysästi. Suhina vain paheni ja kun laskin paineet niin reunat irtosivat itsekseen vanteelta.
    No siis, kun ensin teippasin tällä tosi ohuella teipillä (paksuus luokkaa n. 1/1000 tuuma) reunojen vertikaaliselle osalle asti toiselle puolelle ja sitten kiertäen toiselle. Ja sitten tämä jälkimmäinen yritys oli kaksi kierrosta vain keskelle siten, ettei ihan yllä reunanauhan uraan (mitä nyt yhdessä kohdassa vähän lipsahti sinnekin). Mutta lopputulos oli kummallakin sama. Tietysti voisin teipata, mikä on tosi pirullista tuolla vanteella ja teipillä, tuonne reunoille enemmän korkeutta, mutta se tarkoittaisi aika montaa kierrosta, että sillä saisi olennaista vaikutusta. Toisaalta taas käytän tätä ohutta teippiä, etteivät vanteen pienet urat tukkiudu täysin, kun kerran siihen joku on vaivalla sellaiset jyrsinyt. Eli sellaista pientä aaltomaista nypylää reunoilla pystyssä ja vaakassa.

En tiedä. Jos tämä ei muuten hoidu, vaan pitää vetää sitten auki ja yrittää lisätä kierroksia, mutta pitää varoa, etten itse ota liikaa kierroksia. Mutta tässä minua ihmetyttää se, että kun tuo näyttää sinällään niin hyvältä. Kyljet eivät vuoda yhtään, ja reunoilla on vain muutamassa kohdassa pientä, mutta miksi se ei tukkiudu? Luulisi, että nimenomaan noin pieni vuoto tukkiutuisi. Minulta eivät nämä pyörähommat onnistu nyt yhtään. Minulla menee kaikki aika tähän säätämiseen, mitä minä oikeastaan inhoan. Nämä ovat välttämätön paha minulle. Oikeasti haluan vain ajaa.

Hiton hyvin nuo kyllä vanteelle nousevat. Saippuan kanssa ei tarvitse edes käyttää sisuria vanteella, eikä toista kättä pumpulla. Yhdellä kädellä pumppasin ja toisella pidin rengasta vanteesta ilmassa.

Orkki välttäisi nuo ongelmansa gorillateipillä.

Mitkäs renkaat orcilla olikaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Orkki välttäisi nuo ongelmansa gorillateipillä.
    Niin, meinaat, että pitäisi vain tehdä tiukempaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mitkäs renkaat orcilla olikaan?
    Race King Protection.

Niin, jos renkaan ja vanteen välistä tulee litkua, rengas on väljä vanteelle.
    Tähän ongelmaan turha rullata kierrostolkulla nanometrin paksuista kalvoa, kun homman voi hoitaa hyväksi todetulla teipillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Minulta eivät nämä pyörähommat onnistu nyt yhtään. Minulla menee kaikki aika tähän säätämiseen, mitä minä oikeastaan inhoan. Nämä ovat välttämätön paha minulle. Oikeasti haluan vain ajaa.
    Tähän törmää välillä jokainen, joka pyöränsä kanssa jotakin turaa, itse viimeksi tänään, kun vanteeseen juurtunutta Roroa revin irti. Eikä muuten irronnut, vaan piti pyytää apua. Kun alkaa savu nousta korvista kannattaa muistaa, että, vaikka siinä vierähtäisi tunti jos toinenkin, tai vaikka päiviä niin ajat niillä lopulta todennäköisesti kuukausia ja ensi kerralla mahdollisesti osaat jo varautua uusien kiekkojen vaatimiin jippoihin.

Siinä Gorillassa on toki se etu, että sen saa joustavampana levitettyä vanteelle melko helposti ilman ilmakuplia, se istuu paremmin ja on myös paksumpaa, joten 1 kiekka saattaa riittää.
    -team Söpöshox

Niin, jos renkaan ja vanteen välistä tulee litkua, rengas on väljä vanteelle.
    Tähän ongelmaan turha rullata kierrostolkulla nanometrin paksuista kalvoa, kun homman voi hoitaa hyväksi todetulla teipillä.
    Niin, kai se on pakko. Harmittaa vain, kun haaveilin, että noista kaikenlaisista urista tuossa olisi jotain hyötyä. Mutta annan noille vielä yhden yrityksen. Katson, jos niillä olisi vielä vähän vara paremmin asettua, ja jos ajaminen auttaisi siihen. Pitää vain koota vielä puolet pyörästä, että pääsee siihen vaiheeseen. Mitenhän ylös reunoille minun kannattaisi tuota gorillaa kiertää? Riittäisikö, jos vain nostaisi petiä, vaan pitäisikö nousta reunoja ylös?

Tähän törmää välillä jokainen, joka pyöränsä kanssa jotakin turaa, itse viimeksi tänään, kun vanteeseen juurtunutta Roroa revin irti.
    Niin, ehkä. Kieltämättä olen selvinnyt aika vähällä monta vuotta. Oikeastaan paremmin meni silloin, kun en varsinaisesti huoltanut pyörääni ollenkaan. Silloin ei mikään tuntunut hajoavankaan. Pyörät tulevat koko ajan herkemmiksi, kun on nesteitäkin joka puolella jarruista alkaen. Pitää olla niin tiivistä. Ennen riitti, että piuha kiristyi ja löystyi. Etuhaarukka toimi aina, jos ei ollut murtunut. Jne. No, ovathan nämä parempia ajaa, jos ikinä enää pääsen ajamaan. Onhan minulla tietysti toinen pyörä, jos se nyt lopulta alkaisi toimia, kun siinäkin oli outoja vikoja.

En edes tiedä miten porukka yleensä teipit asentee. Itse leikkasin Gorillan sen levyiseksi, että se ylsi molemmilta puolilta hyllyille ja peitti ne. Järkeilin tämän parhaaksi siksi, että siinä on enemmän varaa teipin siirtyä ilman, että pinnanreiät tms paljastuu. Se on pysynyt paikallaan tosi hyvin, ainoastaan pienessä kohtaa oli ilmeisesti rengasta irroittaessa työntynyt aavistuksen hyllyllä taaemmas teippi, mutta se oli niin tiukasti siinä kiinni edelleen, että aion litkuttaa Raran tekemättä sille mitään.
    Oli kyllä Gorillat maastoutuneet niin hyvin vanteeseen, ettei tee mieli edes yrittää niitä irroitella ennenkuin ne jostain kohtaa repsahtavat. Ja hyvin ovat pitäneet.

Mulla on muuten Spessun renkaita, paitsi, koska pidän niistä, myös siltä varalta, että koen joku päivä totaalisen romahduksen "asentajantaitojeni" tai lähinnä niiden puutteen vuoksi. Jos tuntuu, ettei tule yhtään mitään voin aina napata yhden "varman nakin", asennella sen sulavasti kuin mikä ja ihastella miten helppoa renkaanvaihto onkaan. Ja itsetunto nousee taas kohisten. Sitten voi palata niihin kinkkisempiin. =D
    -team Söpöshox

Itse en vieläkään ole keksinyt millä murjon tuon Stanin teipin kohdalleen mutta joku päivä käyn lainaamassa jostain tukankuivaajan (oma kuontalo on pisimmillään vähän toista tuumaa ja muita täällä ei toistaiseksi asu joten en omista, ehkä pitäisi ostaa) ja rupean rustaamaan sitä paikalleen. Noilla minun vanteilla ei voi mitään paksumpaa edes harkita tai sitten rupeaa loppumaan raajat rengasta laittaessa kun nytkin tarvitsee useimmissa tapauksissa jo kaksi kättä ja ainakin yhden jalan eikä siellä ole välissä kuin vannenauha. Yksi mahdollisuus olisi tietysti se että teippaisi vain pinnanreiät umpeen ja antaisi renkaan olla suoraan kehää vasten mutta jotenkin luotettavammalta idealta tuntuu silti että teippi on koko vanteen leveydeltä koska muuten se lähtee kuitenkin luistelemaan jossain vaiheessa kun noiden kanssa joutuu käyttämään vähän väkivaltaa.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Itse en vieläkään ole keksinyt millä murjon tuon Stanin teipin kohdalleen mutta joku päivä käyn lainaamassa jostain tukankuivaajan (oma kuontalo on pisimmillään vähän toista tuumaa ja muita täällä ei toistaiseksi asu joten en omista, ehkä pitäisi ostaa) ja rupean rustaamaan sitä paikalleen. Noilla minun vanteilla ei voi mitään paksumpaa edes harkita
    Sinunhan kannattaisi sitten kokeilla tuota Kaptonia. Se on tosiaan lähes olemattoman ohutta, mutta ei kannata laskea sen varaan, että sitä kaventaisi itse. Se nimittäin lähtee moisesta repeämään niin helposti, että se ennemmin saattaa revetä kuin irrota rullasta. Minulla meni 30 m hukkaan, kun yritin sitä saada irti kapeammaksi leikattuna suikaloitumatta. Hämmästyttävää verraten siihen, miten paljon sitä voi muuten kiskoa. Mutta tuollainen itse tehty leikkaus ja muurahainenkin repisi sen kahtia. Mutta se on myös keventelijän teippi, kun kierros sitä ei montaa grammaa paina. Mutta ilmeisen hankala teippi kyllä laittaa, jotkut pitävät, minä en enää.

Löysin kotoa avaamattoman rullan 3M:n ilmastointiteippiä, mutta tässä ei lue tuotenumeroa, niin ei voi tarkistaa tämän ominaisuuksia. En taida enää jaksaa riskeerata, vaan käyn sitä hiton Gorillaa. Tai oikeastaan tilaan, koska boikotoin Motonettiä, koska sieltä ei pääse ulos reppu selässä ilman, että joku ämpyröi kassalla siitä. Enkä tiedä, mistä muualta sitä täältä saisi kivijalkamyymälästä. Jos saan pyörän ajokuntoon, niin siihen asti ajan noilla. Jos ei sitten kuulu mitään aikoihin, niin olen varmaan suistunut jonnekin ojan pohjalle, kun kumi on irronnut mutkassa.

Nyt muuten keksin pirullisimman suunnitelmani ikinä: teippaan Gorillaa Kaptonin päälle. Näin vältyn sen ikäviltä liimajäämiltä irrotettaessa ja minun ei tarvitse laittaa sitä kuin reunoille, mikä helpottaa huomattavasti millintarkkaa asennusta. Lisäksi parannan uskottavuuttani keventelijöiden kerhossa.

Heureka! Suunnitelmani jalostuu yhä: edellisestä päästään siihen, että en minä tarvitse mitään Gorillaa, vaan tuo 3M:n perus jesari käy, koska tämän merkitys on sitten vain suurentaa vannetta. Rengas painaa teipin varmasti alleen, eikä muulla ole merkitystä.
    orc biker muokkasi tätä : 20.05.2016 at 02.40

Se stani taipuu kyllä ihan vetämällä ja peukalolla silittämälläkin tiukkohin mutkiin. Sisuria tai lämmitystä voi käyttää apuna, jos haluaa.

Aika hyvä tuli jollain vanhalla pikaliimallakin. Sitä oli enää tippa jäljellä.....
    Joo, en todellakaan ole tarpeen ostaa jotain tiettyä liimaa vaan ihan noita jämiä itsekin olen käyttänyt ja sen jälkeen ostanut samaa tavaraa lisää kun on muutenkin todella hyvä liima
    Still rides with 26er

^ Juu, minun on vain pitänyt ostaa pikaliimaa tällaisten varalle, mutta se on jäänyt ja yllätyin, että tuo ikivanhakin vielä toimi.

Orc Biker, jos yhtään lohduttaa niin, jos minä kerron nopeista renkaanvaihdoista niin puhun niistä kerroista, kun se sujui nopeasti. Muunkinlaisia kertoja mahtuu kokeiluihin melkoisesti. Eilinen oli ihan tyypillinen nöyryytys, ns perusmeininkiä:
    Otat renkaasta ilmat pois ja alat päättäväisesti painella reunoja irti. Reuna venyy ja paukkuu, muttei irtoa. No, ei se mitään, kyllä mulla keinoja piisaa. Tuen vanteen lattiaan ja kiskon ja painelen ylös-alas, ei irtoa, no johan on. Haen kovakantaiset kengät, joilla viimeksi onnisti (korkkarit tietty) ja steppaan rengasta irti painellen sen päällä, ei irtoa. Tässä vaiheessa riisun pitkähihaisen kuumissani ja alan jo vähän närkästyneenä repiä rengasta irti vanteesta kuitenkin laihoin tuloksin, reuna on ja pysyy kiinni vanteessa. Puuskutan ja arvon mielessäni vasaran ja kirveen välillä, kirves kuulostaisi houkuttelevalta, mutta sitten muistan mitä maksoin Cresteistä ja tajuan, etten voi toteuttaa sen kaltaista suunnitelmaa. Voi pxxxa. Painan, venytän, potkin ja kiskon rengasta, eikä se perhana irtoa. Puuskuttaen myönnän tappioni kellon lähestyessä 18, nappaan renkaan vanteineen kainalooni ja suuntaan kohti luottoliikettäni. Kuumuus ja puna kasvoillani on tuskin ehtinyt haihtua päästyäni perille ja ojentaessani viheliäisen renkaan yhdelle työntekijöistä, joka ottaa sen tottuneesti käsiinsä, vilkaisee sitä, painaa pari kertaa peukaloillaan (tässä kohtaa kuuluu naks) ja toteaa "se on nyt irti". No niinpä näyttää olevan, totean ja tunnen kasvojeni värin jälleen vaihtuvan.

Lis. Ja seuraava rengas piti tietysti käydä samassa paikassa vielä kompressorilla nostattamassa vanteelle, kun ei voipuneissa sormissa riittänyt enää voimat asetella tiukkaa rengasta paremmin vanteelle, jotta jalkapumpulla nousisi. Kompressorilla nousikin ennätysajassa.
    Tosi hienosti kaikenkaikkiaan litkuttui vanhoilla Gorilloilla. Mikään ei tahtonut lähteä irti, joten kaikki muu, paitsi vanha rengas jätettiin paikoilleen ja hyvin näyttää toimivan. Ei pisaraakaan litkua kyljistä, vanteen ja renkaan välistä tai mistään muustakaan kohtaa ja ilmat pysyi heti. Varsin onnistunut litkutus siis, jos ei huomioida pieniä nöyryytysmomentteja asennuksessa ja mitäs me niistä.
    Nana muokkasi tätä : 20.05.2016 at 13.22
    -team Söpöshox

Eilinen oli ihan tyypillinen nöyryytys, ns perusmeininkiä:
    Kiitos tarinasta. Hyvä, että en ole ainoa tunari. Tänään sain pyörän sentään kasaan, niin alkaa vähän helpottaa. Tuli toki uutena outo etuvaihtajaongelma, koska sitä nyt vähiten olisi odottanut, koska se on niin helppo säätää. Huomenna aion käydä kuitenkin ajamassa, vaikka henki lähtisi. Saattaa lähteäkin, jos en muista kiristää stemmiä. Minä ajan noilla renkailla ainakin jonkin päivän, jos vain yhtään ilma pysyy. En jaksa nyt repiä niitä auki. Sitten kokeilen tuota varmaan maailman ensimmäistä tuplateippausta, dual taping. Ehkä tästä tulee vielä trendi.

Tuo Race King on muuten aika jyty rengas. Hyvin korkea, jos haarukan yllättävästä ahtaudesta voisi jotain päätellä. Painetta oli toki 50 psi, kun mittasin litkuttamisen jälkeen, mutta 2,3" oli 24,5 millin vanteella leveyttäkin. Onneksi vaihdoin etuvaihtajan, kun se olisi varmaan jo alkanut hivotella sitä. Aika massiivinen noin kapeaksi renkaaksi, ja minä kun luulin, että Contit ovat pienemmänpuoleisia.

Race-King on kyllä iso, paljon isompi kuin X-king, kaikkiin ilmansuuntiin.
    musta se on tosi kiva rengas ajella portaita tai muuta hyppelyä. Pikkuisen mietityttää race sport-versioiden kyljet ja kesto muutenkin, kun ei saa litkutettua ja olen onnistunut Schwalbejakin raatelemaan nappuloista ja kylkiä naarmutellut portaissa yms, vaikka hyvin on kyljet kestäneet snakeskineissä.
    Noita laseja tuppaa olemaan kaupungissa kallioilla ja portaissa aika usein niin vähän arveluttaa sisurilla niitä ajella. Harmi sinänsä, kun ihana rengas.
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Se stani taipuu kyllä ihan vetämällä ja peukalolla silittämälläkin tiukkohin mutkiin. Sisuria tai lämmitystä voi käyttää apuna, jos haluaa.
    Tuosta kuvauksesta päätellen minulle on myyty jotain aivan muuta kuin Stanin teippiä. Todella kovaa muovia joka ei veny milliäkään mihinkään suuntaan, taittuu vekille ennen kuin taipuu kunnolla ja yksi sormia polttavan kuumassa vedessä muutaman minuutin uinut testikappale ei ollut muuttunut siitä mihinkään vaan säilytti itsepintaisesti mainitut ominaisuudet. On tuo kyllä keltaista mutta siihen se jääkin.

Ja joku väitti että 25 mm teippi käy hienosti 21 mm vanteeseen. Eikä käy, menee reilusti "ulkoseinille" mikä ei ainakaan helpota asennusta yhtään.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

^Onhan teippi vedetty riittävän tiukalle?
    Sitä voi ja täytyy kiristää todella lujaa, että muotoutuu kunnolla.

Jotakuinkin näin
    Kyllä se tämän näköiseksi mennee kunnolla kiristämällä, kuvassa Tesaa, mutta Stani muotoutuu samanlailla.

Itsekään en saanut Joe'sia noin hyvin.
    Sensijaan Gorilla meni ekalla yrityksella voimaa käyttämättä tosi siististi.

Pikkuisen mietityttää race sport-versioiden kyljet ja kesto muutenkin, kun ei saa litkutettua ja olen onnistunut Schwalbejakin raatelemaan nappuloista ja kylkiä naarmutellut portaissa yms, vaikka hyvin on kyljet kestäneet snakeskineissä.
    Noita laseja tuppaa olemaan kaupungissa kallioilla ja portaissa aika usein niin vähän arveluttaa sisurilla niitä ajella. Harmi sinänsä, kun ihana rengas.
    Kokeile sitä Protection-versiota. Ei se voi nyt olla 100 g:stä kiinni. Onpahan vahvemmat kyljet ja kestää lasia yms. myös paljon paremmin.

Osa Racekingin viehätystähän on sen keveys, 510g ah, niin ihkua muhkeutta. En silti pelkästään 100g takia kokeilematta jättäisi, mutta mulla on jo sen verta monet renkaat etten pysty perustella itselleni lisähankintoja ennenkuin jotkut hajoavat.
    Vaihtaa tietty periaatteessa vois jos jollain muulla olis mörkömmille renkaille enemmän tarvetta, kun itse näköjään ajelen lähes aina xc-renkailla.

Mistähän tuota stanin uutta race litkua saisi? Onko helsingissä kenelläkään jälleenmyyjällä sitä enää hyllyssä?

http://www.ridemore.fi/notubes-tire-...uart-32-fl-oz-

Ridemoressa näyttäis olevan. Varmista kuitenkin.
    -team Söpöshox

http://www.ridemore.fi/notubes-tire-...uart-32-fl-oz-

Ridemoressa näyttäis olevan. Varmista kuitenkin.
    No tuossahan lukee isolla, että tulossa varastoon.

^
    Aha, voi hyvin olla. Minulla läppäri päivittää sivuja kokoajan, enkä siksi varmaan huomannut. Sit voi olla vaikeampi löytää, kun Hi5:ssakaan ei ole.
    -team Söpöshox

Tätä varmaankin toimitetaan dealereille ensin. Ei näytä löytyvän nettikaupoistakaan.

Saa myös ehdotella nesteitä, jotka toimivat maantietubelesten korkeilla paineilla parhaiten.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •