GarminGiantElectrobike
Sivu 46 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 44 45 46 47 48 56 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.351 - 1.380 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Assos Cento ainakin ainoa ongelma pidemmillä lenkeillä (>150km), että alkaa hiertää sisäreittä. Syynä mun mielestä liiankin tiukat henkselit, jotka vetää ajan kanssa housut liian syvälle päälle. Auttaa jos pysähtelee ja jos vielä muistaa silloin kiskoa housuja vähän alemmas.

Vielä sen verran tarkennusta Castellin Free Aero - malliin, että omissani näyttää olevan pehmusteena Progetto, jonka pitäisi olla vielä täällä aiemmin kehuttua Kissiä vielä laadukkaampi. Itse en voi vertailla, mutta tuo on omalle ahterille yksi parhaista, mitä rahalla saa.

^jos joku kehuu kissiä, ei ole kokeillut Progettoa...

^ ei voi sanoa että progretto on kiss-pehmustetta laadukkaampi. Ne on vain erinlaisia ja parhaimmillaan eri käyttötarkoituksessa. Etenkin maastossa tai lämpimällä ilmalla kiss on mun mielestä parempi.

Ja jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee.. Minulle tuo Kiss3 on aika läpyskä(toki riittävä 95 % ajomatkoista ja varsinkin maastossa) ja KissAir on jo tosi hyvä. Kaikilla toki pärjää, mutta minulle Goren vastaavan hintaluokan pehmusteet ovat mukavempia. Alturan Racelinessa myös hyvä pehmuste, paras Goren Oxygen-mallissa.
    Surkein on sitten Löfler, mutta ajaa tuollakin ja varsin hyvin ajoi kun ei paremmasta tiennyt eikä ollut vertailtavaa.
    Pääasia, että housut istuu tiukasti ja satula on sopivin mahdollinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Mulla hanurin puutuminen ei ole ongelma vaan hiertymät. Aikaisemmin Löfflerien pehmusteen ompelet hiersi hanuria. Nyt Endura tekee saman sisäreidelle. Ongelma korostuu lämpimällä kun hikoilee enemmän. Mitkä housut seuraavaksi kokeiluun? Assosta kalliilla?
    Kuulostaa tutulta, tulee siinä tilanteessa kun ompeleet ovat syöneet pehmusteen reunan karheaksi tai pehmusteen reuna on muuten halkeillut - ainakin vanhemmissa Castelleissa on tuota tapahtunut. Goren ajohousuissa ei ole tullut vastaavaa eteen vaikka vanhimmat on jo yli 10v.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti golfer Katso viesti
    Ja jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee..

Siinä pehmusteet suosituimmuus järjestyksessä. 3x Kiss, 4x Progertto, 3x Assos, 4x Goge Bike Wear, 1x Giordana ja 1x Santini. Lisäksi olen heittänyt menemään 20 v vanhat Castellin ja 2x Cannondalen housut. [/pervoa?]
    Pitkiä on kolmet, knikkerssejä kahdet ja loput lyhkäsiä. Ajatus on, että viikon reissulle riittä puhtaat joka päivä ja vähän kelivaraa. Itse asiassa olin jo siirtänyt Castelleista eteen päin esillä olevat housut pussiin ja varastoon odottamaan, että ne raski heittää menemään.

^ Siinähän on jo kunnioitettava kokoelma!

Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.

Olenkin tässä toivonut että Castelli ryhtyisi tekemään jotain Black Edition-mallia kun noi skorpioninkuvat eivät enää ole ihan yhtä siistejä kuin 13-vuotiaana.

^Ilman scorppioneja olevat Castellit pitää ansaita. Kymmenkunta pesua ja jäljellä on vähän sotkuinen läikkä, josta ajotoverit vielä tunnistaa pöksyt, mutta ei riitä enää tähtäysharjoitteluun täpäksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.
    Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.
    Mites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?

Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella.
    Itse harkinnut jos testaisi Cento S7 housuja mutta epäilyttää vähän onko rahan väärti verrattuna Castellin Frea Aeroihin. Niitä kun löytyy iso läjä kaapista. Voiko joku housu olla muka VIELÄ parempi mitä tuo FA, varsinkaan jos on yli tuplahintainen. Tuosta Cento S7:sta tuntuu löytyvän paljon "paras housu" kommentteja mutta toisaalta paljon myös juuri "yllättävän huono" kommentteja. Jotkut haukkuu esim säämiskän paksuutta (onko se oikeesti paksumpi mitä Progetto X2?) Onko housun lahkeen pituus mikä versus FA? Mä en tykkää yhtään jos ne olis pitemmät. Housunlahkeen pitää olla napakan lyhyt, ei saa yltää lähellekään polvitaivetta. 2015 FA alkaa olla jo siinä rajoilla että meneekö se verkko-osa liian alas.

Onko jollain molempia, Cento S7:aa ja FA:ta, mikä on tuomionne?

Tietysti, if it work dont fix it, eli jos FA:t toimii, miksi edes kokeilla onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Mutta ku kaikki uusi aina kiinnostaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Mites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?
    Itellä kans Castellin pöksyt XL kokoa ja Assokselta menee hyvin vielä L koko. Itselläni on siis tuota Assoksen vanhempaa mallia, eli ei tätä uuta S7.:aa.

Castellia ja Gorea voisi ihmetellä. Löytyykö noita pk-seudulta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaho Katso viesti
    Itellä kans Castellin pöksyt XL kokoa ja Assokselta menee hyvin vielä L koko...
    Minulla käytössä nuo samat koot. FA-housuja ei tosin Castellilta ole ja Assoksetkin vanhempaa S5-sarjaa.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    FI.13 ei valitettavasti ole ollut koossa enää yli vuoteen, tai en ainakaan ole sattunut oikeaan aikaan paikalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Itse harkinnut jos testaisi Cento S7 housuja mutta epäilyttää vähän onko rahan väärti verrattuna Castellin Frea Aeroihin.
    Ei ole. Paitsi tietenkin jos voit ilmaiseksi testata ja palauttaa.

Ei ole. Paitsi tietenkin jos voit ilmaiseksi testata ja palauttaa.
    Ok, kiitti infosta. Täytyy testata sit kun XXL alkaa myymään noita. Täällä palstallahan on kokemusta miten XXL:stä voi tilata ajohousuja, ajaa niillä viikon ja sit nätisti viikata takaisin ja palauttaa uutena.

Sieltä niitä palautettuja Casstelleja löytää XXL:n takapihan roskiksesta. Kannattaa aina poiketa kun ohi ajaa, niin ei tarvi juurikaan laittaa rahaa pöytään vaatehankinnoista. Jos haluu sopivaa kokoa ilman modifiointia, niin tilaa ensin itelle ja palauttaa ja sitten vaan kyttäämään koska palautus menee hylkyyn.

Ei ollu housuja xxl:n rodessa. Tilasin siis netistä.

Tästä on kokemust

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Onko kokemusta Raphan Classic Winter Tights:sta? http://www.rapha.cc/eu/en/shop/class.../product/WTT04

Housut haussa keleille jolloin lyhyet bibsit ja ohuet irtolahkeet ei enää riitä. Eli keväälle, kylmille kesäilmoille ja syksylle pääasiassa. Haluan tuollaiset missä ei ole pehmustetta, vaan alla voi käyttää hyvin istuvia lyhyitä bibsejä.

Näistä on kokemusta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Onko kokemusta Raphan Classic Winter Tights:sta? http://www.rapha.cc/eu/en/shop/class.../product/WTT04

Housut haussa keleille jolloin lyhyet bibsit ja ohuet irtolahkeet ei enää riitä. Eli keväälle, kylmille kesäilmoille ja syksylle pääasiassa. Haluan tuollaiset missä ei ole pehmustetta, vaan alla voi käyttää hyvin istuvia lyhyitä bibsejä.
    Tulee vähän myöhässä vastaus tätä kevättä ajatellen, mutta ehkä sitten auttaa jotain syksyn viimassa, kun alkaa pitkien housujen etsiminen.

Itse käytän näitä: http://www.rapha.cc/eu/en/shop/pro-t...roduct/PWT01XX

Niissä siis pehmuste mukana. Etupuoli tiivistä ja hieman vettäkin pitävää kangasta ja takana sitten ohuempaa. Jos ilmat menee lähelle 0 niin olen laittanut alle lisäksi raphan merino irtolahkeet. Hyvin ainakin minä olen pärjännyt tuolla varustuksella. Yläkropassa sitten ajopaita, irtohihat, myös raphan merinoa ja takkina heiltä http://www.rapha.cc/eu/en/shop/pro-t.../product/PJC02
    Tuotakin voin suositella. Kaikista menee M koko, 184/75.

Mutta nyt siis tälle klille jo liian kuumat. Nyt vedetään lyhyissä :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Fillaristi Katso viesti
    Tulee vähän myöhässä vastaus tätä kevättä ajatellen, mutta ehkä sitten auttaa jotain syksyn viimassa, kun alkaa pitkien housujen etsiminen.
    Ostin vaikkei tullut vastausta Hyvät housut mun makuun noi Classic Winter Tights. Istuu hyvin päälle ja toimi parin asteen pakkasesta ylöspäin. Ovat sen verta tiukat mittoitukseltaan, että liekkö alle sopii bibsien lisäksi irtolahkeita kummempaa, joten varsinaiset talvilenkit on ajettava muilla housuilla.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Mitä shortseja käytätte viileällä kelillä irtohihojen ja lahkeiden kanssa? Löytyy myös pitkät topatut bibsit, mutta haussa olisi lyhyet "semi-lämpimät" shortsit, jotka menisivät viileinä aamuina irtolahkeilla eikä kuitenkaan olisi liian kuumat iltapäivällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tinke Katso viesti
    Mitä shortseja käytätte viileällä kelillä irtohihojen ja lahkeiden kanssa? Löytyy myös pitkät topatut bibsit, mutta haussa olisi lyhyet "semi-lämpimät" shortsit, jotka menisivät viileinä aamuina irtolahkeilla eikä kuitenkaan olisi liian kuumat iltapäivällä.
    Minulla on tähän tarkoitukseen ja työmatkoille goren alp-x bibsit. +5 asteesta asti olen noita käyttänyt lahkeiden kanssa. Nämähän on tarkoitettu aivan kesä shortseiksi maastoon, eli kohtuu hyvin kiertää ilma kuitenkin lämpimässäkin. Selkeä ero kuitenkin castellin aeroihin, eli jos on tiedossa yli 20 lämpöä, niin en goreja maantielle laita.

Aiemmin käytin craftin paksumpia lyhyitä bibsejä, mutta nämä olivat aivan liian kuumat heti 10ast jälkeen, eli aika turhat välimallit.

Millasia pitkähihaisia paitoja maantiepyöräilijät käyttää kesähelteillä kesäbibsien kanssa? Vai onko se lyhythihainen se juttu ja sen kanssa aurinkorasvaa kunnolla käsivarsiin?

Kesähelteillä ei käytetä pitkähihaisia paitoja koska niissä on usein pieni lämpövuori mukana. Lyhythihainen ja aurinkorasva on suosituin mutta kovalla auringonpaisteella voi myös käyttää ohuita ja vaaleita irtohihoja antamaan suojaa auringolta.

Pitkähihaisia kyllä saa ihan kokolycraisinakin. Mutta ei niin pitkähihaisia että niistä pyöräilyhousut saisi…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juputti Katso viesti
    Millasia pitkähihaisia paitoja maantiepyöräilijät käyttää kesähelteillä kesäbibsien kanssa? Vai onko se lyhythihainen se juttu ja sen kanssa aurinkorasvaa kunnolla käsivarsiin?
    Ihan perus ohut ja tiukka ns. tekninen treenipaita. Jos ei ole tapana tunkea tavaraa paidan taskuihin, niin sillä ei ole mitään väliä, onko se jokin varsinainen pyöräilypaita. Tai itse asiassa on, koska pyöräilypaidat ovat yleensä tavattoman rumia.

Ei imo ole ihan yksiselitteistä että lyhythihainen olisi viileämpi kuin ohut pitkähihainen varsinkin kun ajoviima haihduttaa. UnderArmorilla on mm. Heatgear-sarjaa joka oikeasti tuntuu päällä kuin jäähdyttimeltä heti kun iho alkaa luoda hikeä haihdutettavaksi, eikä mulla oleva DHB:n ohut lycrapitkähihainenkaan ole niin kuuma ajossa kuin mitä luulisi.

Itse en tykkää aurinkovoiteilla läträämisestä, tosin pitkähihaisen asemasta olen ajatellut että jos hankkisi nimenomaan aurinkosuojaksi tarkoitetut irtohihat. Jotkut käyttäjäkokemukset väittävät että ne olisivat merkittävästi viileämmät kuin paljaat käsivarret; mene ja tiedä. Noita valmisti muutkin kuin fillarivaatevalmistajat, mm. vaeltajille.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •