above_forum

Collapse

Hyvät renkaat maastopyörään asfaltille

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Nana

Niin no se on paljolti siitä kiinni haluaako hlö käyttää litkutettuja vai ei. Kaikki eivät halua. Ja itse ainakin jos ajaisin pääosin asfaltilla ja poikkeaisin vain metsään satunnaisesti valitsisin ihan maksimissaan Rocket Ron-tyyppisen renkaan, en yhtään isonappulaisempaa, sillä muuten alkaisi ottamaan pattiin niillä asfalttiajoilla ne nappulat ja niiden kuluminen.
    Toisaalta jos haluaa tubelessia käyttää ja silti vaihtaa renkaita silloin tällöin itse valitsisin mahdollisimman nopeat vaihdettavat. Omalla ja käsittääkseni monen muun kohdalla tällaisiksi on osoittautuneet Spessun tlr-renkaat, joiden vaihtokaan ei yleensä kauaa vie. Tällaisiin ajoihin, mikäli 2 pitäisi valita ottaisin siis Fast Trakin ja GCn/Butcherin.

Comment

• vihtis83
      Aktiivijäsen
      • 07/2012
      • 1492

X-king on hyvä kompromissirengas. Omissa ajeluissa toimii hyvin, rullaa asvaltilla mukavasti työmatka-ajossa ja siirtymillä ja kuivalla kelillä poluillakin hyvät. Märällä kelillä juuret ja kivet on liukkaita noilla kumeilla. Tarkka malli taisi olla X-king racesport, ilmeisesti ovat black chili seoksella.

Comment

• Tissiposki
        Vakiovieras
        • 09/2015
        • 32

Tuli vaihdettu Contin X-kingit Schwalben 2,35" Big Appleihin. Ajo on 99 prosenttisesti asfaltilla kurvailua. Näin parin kolmen lenkin jälkeen voin sanoa, että olen todella tyytyväinen renkaiden rullaavuuteen.

Comment

• yannara
          Jäsen
          • 07/2006
          • 629

Mulla on ollut nyt aikaisemmin nämä X-king renkaat jotka ovat kuluneet ja pitäisi vaihtaa: https://www.bike24.com/1.php?content...ge=2;orderby=2

Ostanko samanlaiset vai olisiko jotain edullisempaa?
          https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Comment

• hcf
            Palstajyrä
            • 11/2015
            • 4439

Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
            Mulla on ollut nyt aikaisemmin nämä X-king renkaat jotka ovat kuluneet ja pitäisi vaihtaa: https://www.bike24.com/1.php?content...ge=2;orderby=2

Ostanko samanlaiset vai olisiko jotain edullisempaa?

https://www.bike24.com/1.php?content...1000,2,103,104
            Last edited by hcf; 09.05.2016, 09.49. Syy: linkin korjaus

Comment

• lansive
              Palstajyrä
              • 05/2008
              • 4086

Jos asvaltilla tai hiekkateillä/ulkoilureiteillä ajaa niin Big Apple. Kuivalla kelillä pärjää vielä jonkin verran pahemmassakin maastossa.
              In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Comment

• Iglumies
                vapaajäsen
                • 01/2006
                • 3878

Spessun Renegade toimii vielä jonkunverran maastossakin ja tiellä erinomaisesti.

Comment

• Greycap

Vajaan kuukauden nyt Continentalin RaceKingeillä ajaneena totean senkin toimivaksi tarkoitukseensa. Ei ehkä aivan niin nopea kuin Renegade mutta varmasti kestävämpi ja ei ehkä ihan niin paljon pitoa suhteessa nopeuteen kuin Fast Trakissa mutta omaan makuun miellyttävämpi asfalttikaarteissa pyöreämmän profiilin takia.

Varmaa kyllä on että millään noista kolmesta ei pieleen mene, erot tulee enemmän makuasioista kuin mistään muusta.

Comment

• Poy
                    Jäsen
                    • 09/2008
                    • 665

Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
                    Vajaan kuukauden nyt Continentalin RaceKingeillä ajaneena totean senkin toimivaksi tarkoitukseensa. Ei ehkä aivan niin nopea kuin Renegade mutta varmasti kestävämpi ja
                    Kaverilla on ollut 29" maastopyörässä muistaakseni tuo rengas ja viime vuonna se vaihtoi siihen jotain 4-6 sisuria. Tänäkin vuonna vaihtanut ja aikoi nyt vaihtaa uuden päälyrenkaan. Multa se niitä sisureita osti, kun tilasin joskus 10kpl sarjan. Kaveri tosin kulki aika paljon työmatka-ajoa pururataa pitkin, jonka pinnoite oli aika huono pyöränrenkaalle.
                    Sent from my MacBook Air using Safari

Comment

• orc biker

Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
                      Kaverilla on ollut 29" maastopyörässä muistaakseni tuo rengas ja viime vuonna se vaihtoi siihen jotain 4-6 sisuria. Tänäkin vuonna vaihtanut ja aikoi nyt vaihtaa uuden päälyrenkaan. Multa se niitä sisureita osti, kun tilasin joskus 10kpl sarjan. Kaveri tosin kulki aika paljon työmatka-ajoa pururataa pitkin, jonka pinnoite oli aika huono pyöränrenkaalle.
                      Siitä löytyy kunnolla pistosuojattu versiokin. Ei kannata ajaa millään keventelyrenkailla etenkään sisureilla. Oudolta tosin tuntuisi, jos silti pururadalla hajoaisi. Yleensä ne menevät kuitenkin lasinsiruissa kaupungilla tai vastaavan muotoiseen kiveen, joka sekin on kovan pinnan päällä.

Comment

• Nana

Race Kingit on ehdottomasti 1 lempparirenkaistani kuivalla kelillä. Ainoa huono puoli on näissä RS-versioissa huono litkutettavuus. Asiaa minun kohdallani ainakin kevyenä kuskina paikkaa hieman se, ettei hajoamisia ole tapahtunut edes takarenkaalle ultralight sisurilla ajettaessakaan.
                        Sitten, kun joskus raaskin irroittaa Roron Cresteiltä ja laittaa tilalle Raran niin varmaan samalla tulee kakkoskiekoille vaihdettua Race King.

Comment

• hannupolkija

Hei
                          Itse hankin Schwalbe Marathon Almotion 50-622. Olen todella pitänyt niistä ja niiden kevytkulkuisuudesta. Ohjautuvat hienosti ja antavat mielestäni täydellisen vasteen kallistuksissa. Kaksi kautta olen ajellut, eikä tappajasepeli ole vielä kyykyttänyt.

Comment

• Nana

Jatkoa Xc-topikista, eli hakusessa kestävät urban assault-renkaat, kun nuo pieninappulaiset kevytrenkaat hajoilevat. Ideaali taitaisi olla jokin Supermoton tapainen, loistavaa jos siitäkin 27.5 versio.
                            Muitakin saa ehdotella.

Comment

• Greycap

Tuosta ne edellisessä ehdottamani Super Moto-X:t https://www.bike24.com/p2101819.html

Voi löytyä paikallisestakin, ei mitään hajua kun täällä ei kunnollista paikallista edes ole. Ja kyllä, ne painaa aivan *piip*vetisti mutta kevyttä ja kestävää ei oikein pysty samaan pakettiin laittamaan.

Comment

• Nana

Kiitos, harmi kun ovat lähes kaikki 27.5 wired. Mulla ei oikein tilaa wired-renkaille.
                                Big Ben olisi kanssa mielenkiintoinen. Tuo Big-One olisi myös, mutta se painaa kai vaan reilu 500g, joten lienee pakko unohtaa tähän tarkoitukseen.

Comment

Working...